Szarpanie na zimnym silniku przez pierwsze kilkaset metrow

Postprzez dan54 » 7 lip 2011, 09:04

Witam,

Mam następujący problem – Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD ok 60kkm – na zimnym silniku przez kilkaset
metrów po ruszeniu auto potrafi dostać "czkawki", wystarczy utrzymywać stałą prędkość (niezależnie od
biegu) i auto dostaje drgawek, obroty skaczą, ale wystarczy puścić gaz i dodać ponownie i wszystko
wraca do normy.

W serwisie robili kalibracje wtrysków – nie pomogło.
Nie jest to na pewno kwestia paliwa, testowałem 3 różne marki paliwa premium, nie jest to również
filtr paliwa (świeżo wymieniony)

Czy ktoś z Was miał podobne objawy ? Może wiecie jak to zostało naprawione ?

Będę wdzięczny za pomoc, na dniach kończy mi się gwarancja, nie chciałbym z tym zostać na lodzie :)

Pozdrawiam,
Bartek
]:–>
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2004, 18:08
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GH

Postprzez noweradio » 7 lip 2011, 10:50

hmm.. kilka razy też tak miałem, faktycznie wystarczyło na chwilę puścić gaz i już było dobrze.
nigdy tego nie diagnozowałem <glupek2>
Tobie często się to zdarza?
BOX 163KM 397Nm
Początkujący
 
Od: 5 sty 2009, 23:37
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Kombi 08`

Postprzez dan54 » 7 lip 2011, 11:00

Codziennie rano turlając się osiedlową drogą, z początku to olewałem, ale ile można ...
]:–>
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2004, 18:08
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GH

Postprzez glowasiek » 7 lip 2011, 11:03

chlopaki, byly jzu podobne tematy poruszane w tym dziale wiec poszperajcie sobie.
ps. ja mam diesla i czkawka zdazyla mi sie moze z 3-5 razy miedzy przegladami.

A ten watek pewnie zostanie usuniety przez naszego szefa czytaj igora :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

PostTen post został usunięty przez Gość 7 lip 2011, 17:28.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez Gość 7 lip 2011, 17:31.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez Gość 7 lip 2011, 17:31.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez Gość 7 lip 2011, 17:32.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez Gość 7 lip 2011, 17:32.
Powód: OT

Postprzez chmooreck » 7 lip 2011, 13:02

Miałem to 1 raz, przeszło samo... jak na razie przebieg ok 44kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1117 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Kamil » 7 lip 2011, 14:54

dan54 napisał(a):Nie macie ciekawszych rzeczy do robienia niż czepianie się ?

Jest wątek, jest proste pytanie, nie masz nic do powiedzenia, to dziękuję ...

polecam Tobie się uspokoić bo szkoda Twoich nerwów. Nikt Cie nie obraża, wręcz przeciwnie, Ty jestes jakiś podrażniony. Wiem, że uważasz iż wiesz lepiej, jak ma działać forum, ale uwierz, gdybyś posiedział w danym dziale dłuższy czas to nie dziwiłyby Ciebie decyzje mod'ów o usuwaniu tematu.
To o czym piszesz, to przerywanie/dławienie na zimnym silniku występuje również i u mnie. Mi pomaga dać silnikowi się rozgrzać te parę chwil. Nie ruszam od razu w drogę tylko daje mu popracować. Gdy ruszę i mimo to zaczyna szarpać, to trochę podkręcam obroty i szarpanko przechodzi. Gdzieś o tym pisałem ale... nie mogę znależć <glupek2>
A kolega dumdum rozwiązanie niby znalazł. Ale nie koniecznie, bo u mnie wszystko jest tak jak ma być, a szarpanie na zimnym silniku dalej występuje. Dla testu proponuję odpalić auto i jechać ok. 60km/h na tempomacie na 4 biegu. U mnie szarpie aż (nie)miło :) wszystko przechodzi po ok. 5km jazdy
Ostatnio edytowano 7 lip 2011, 15:01 przez Kamil, łącznie edytowano 1 raz
Kamil
 

Postprzez dan54 » 7 lip 2011, 15:00

Ja jestem bardzo spokojny, tylko nie lubie jak ktoś traktuje mnie z góry, ucząc mnie jak użytkować
forum na którym jestem zalogowany tylko pod tym nickiem 7 lat ...

Co do problemu, nie próbowałeś tego nigdzie diagnozować ?

U mnie dodanie gazu też pomaga, ale to nie jest metoda. Z drugiej strony szkoda mi wstawić auto na tydzień do ASO, żeby potem usłyszeć TTTM, dlatego szukam feedbacku tutaj, na forum.

Pozdrawiam
Bartek
]:–>
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2004, 18:08
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GH

Postprzez Kamil » 7 lip 2011, 15:08

no jakbym się uparł to bym zostawił auto w serwisie, ale przewiduję że nic by to nie dało. Podobnie jak ktoś pisał z tym przerywaniem co to występuje w trasie. zostawił auto, robili cos tam na wtryskach i nic...
Kamil
 

Postprzez noweradio » 7 lip 2011, 16:59

dan54 napisał(a):Codziennie rano turlając się osiedlową drogą, z początku to olewałem, ale ile można ...

no to trochę częściej niż moje kilka razy, myślałem na początku, że to może źle ustawiony mój powerbox ale nie.

Kamil napisał(a):pisałem ale... nie mogę znależć

sam widzisz kolego, że nie zawsze można wszystko znaleźć, nawet jak się chce ;P
BOX 163KM 397Nm
Początkujący
 
Od: 5 sty 2009, 23:37
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Kombi 08`

Postprzez Kamil » 7 lip 2011, 17:04

noweradio napisał(a): nie zawsze można wszystko znaleźć, nawet jak się chce

noooo i tym mnie uraziłes i znalazłem <lol> :P
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?p=1562884#p1562884 papa
oczywiście rozwiązania problemu – brak.
Kamil
 

Postprzez noweradio » 7 lip 2011, 17:09

No jednak można! <lol>
BOX 163KM 397Nm
Początkujący
 
Od: 5 sty 2009, 23:37
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Kombi 08`

Postprzez Wojtek » 7 lip 2011, 18:01

dan54 napisał(a):Ja jestem bardzo spokojny, tylko nie lubie jak ktoś traktuje mnie z góry, ucząc mnie jak użytkować
forum na którym jestem zalogowany tylko pod tym nickiem 7 lat ...

ale nie zwalnia to kolegi od zapoznania sie z regulaminem, ktory nie tak dawno zostal zmieniony...
wszyscy bioracy udzial w tej "dyskusji" chcieli dobrze dla forum, aby bylo ono czytelne... wtedy jest szansa, ze komus sie pomoze ;)
... a przyblizajac zasady: w forum "idzie" sie w strone grupowania podobnych objawow i prowadzenia dyskusji w ograniczonej liczbie watkow (dotyczacych zblizonych objawow)... tzn. jakbys sie czul, gdybys szukal problemu szarpania i znalazl, tu w dziale, 55 watkow o tym samym, bo kazdy chcial miec swoj oddzielny temat, gdyz dla niego jest on najwazniejszy?
to oczywiscie bylo pytanie retoryczne tzw. zalozenie sytuacji :P

jezeli kolega chce pomoc w moderowaniu, to serdecznie zapraszam do naszego klubu... i juz jako klubowicz bedzie kolega mogl zostac moderatorem... a pracy jest wiele...
watek posprzatalem... i koniec z OT. nastepna jalowa dyskusja i... uzyje moich przyciskow <diabełek>

wracajac do tematu...

analizowalem go dluuugo i wnikliwie... i zostanie on jako oddzielny watek.
gdyz ...uwazam, ze przyczyny w/w problemow sa prawdopodobnie inne niz w tematach sasiednich...

Ps. moze kolega bardziej szczegolowo opisze swoja droge osiedlowa...
tzn. od poczatku... po odpaleniu itd. no i z jaka predkoscia sie porusza...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/475)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Kamil » 7 lip 2011, 18:10

przewiduję że kolega ma tak jak ja. Odpalam auto po dłuższym postoju (powiedzmy postój powyżej 24 godzin, dodam że auto garażowane) i czy to zima czy lato, pierwsze kilometry to szarpanie podczas gdy my chcemy utrzymać stałą, spokojną prędkość – u mnie szarpie do prędkości ok. 50km/h. Jest to zjawisko jakby coś przytkane było. Wystarczy trochę przygazować i nagle przechodzi jakby ręką odjął. Jakby się tam przepchało wszystko.

Edit: Nie jest to codziennością, to szarpanie, ale zdarza się na pewno w stosunku 1/4
Kamil
 

PostTen post został usunięty przez Gość 7 lip 2011, 18:15.
Powód: OT

Postprzez dan54 » 8 lip 2011, 12:59

Ps. moze kolega bardziej szczegolowo opisze swoja droge osiedlowa...
tzn. od poczatku... po odpaleniu itd. no i z jaka predkoscia sie porusza...


Kwestia jest tylko i wyłacznie utrzymywania stałej prędkości, a nie specyfiki drogi osiedlowej, czy to
20km/h na 2 bieguczy 50 na 3, nie ma znaczenia. Pierwsza próba utrzymania stałej prędkości przy
użyciu małej ilości gazu kończy się szarpaniem. Czy to z AC czy bez, niezależnie od zatankowanego
paliwa czy cyklu wypalania DPF.

Póki co poprosiłem serwis Odyssey o zasięgnięcie języka u importera w tej sprawie, nie wierze,
że problem nie jest znany, na pewno ktoś go próbował rozwiązać. Będę update'ował i prosiłbym
o dzielenie się swoimi doświadczeniami w tej sprawie.
]:–>
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2004, 18:08
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GH

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6