Problem po wymianie filtra kabinowego

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez mazz777 » 22 cze 2011, 23:46

Za pierwszym razem, gdy rozpinałem kostki – składając kostkę włożyłem tylko troszkę, tak by dźwigienka złapała, a następnie przesuwałem ją – skutkowało to tym, że kostka nieco wystawała ponad obudowę i kostka "trochę łączyła, a trochę nie"

Dodam, że już kilka razy rozpinałem kostki bez odłączonego aku i jak dotychczas zawsze wszystko działa jak należy po złączeniu. Mimo wszystko wydaje się, że odłączene aku przed rozłączaniem kostek jest bezpieczniejsze – ja poprostu wcześniej nie pomyślałem o tym



Mam pecha bo niestety u mnie po odłączeniu akumulatora i późniejszym rozpięciu kostek i ponownym ich złączeniu przestała działać tylna wycieraczka... ale po resecie zaczęła działać jedna z wcześniej uszkodzonych szyb el... wiec strąciłem wycieraczkę ale mam wszytkie szyby działające...
A tak poważnie resetowałem trzykrotnie i nadal wycieraczka niedziala... wypróbuje sposób kolegi violinek ... moze pomorze <płacze>

Jeśli nadal wycieraczka będzie odmawiała posłuszeństwa to pozostaje tylko podpięcie pod kompa? <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2010, 02:47
Posty: 133
Skąd: Sandomierz-Tarnobrzeg
Auto: Mazda 3
CiTD 109KM 2005
Ford Mondeo MK4

Postprzez cbr » 24 cze 2011, 00:28

A ja miałem taki problem, na początku tygodnia wstawiłem Madzie do mechanika na wymianę rozrządu to od razu poleciłem wymianę oleju i wszystkich filtrów. Zadzwonił, że za godzinę mogę przyjechać. W momencie przybycia wymieniał jeszcze filtr kabinowy, rozpinał kostki itd. Wszystko pięknie, ale zauważyłem brak halogenów, nawet kontrolka na desce się nie świeciła, to następnego dnia znowu zajechałem do niego. Ponownie rozpiął wszystko aby sprawdzić, a tu nagle brak i wstecznych. Bezpieczniki sprawdzone wszystkie ok. Na komputerze żadnego błędu, pomogło dopiero odpięcie akumulatora na 30min i reset kompa <glupek2>
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez mazz777 » 24 cze 2011, 12:44

Właśnie wróciłem z serwisu forda... zostawiłem tam mazde by wymienili podkładki pod wtryskami oraz podpięli kompa... moze uda sie cos zrobic z tymi wycieraczkami. Dzisiaj zauważyłem ze nie działają tez przednie... niestety nie zdążyłem ponownie rozpiąć i zapiąć tych wszytkich kostek...
jesli na kompie nic sie nie pokaze to zrobie to po odebraniu auta...
pocieszam sie tym ze teza przynajmniej wszystkie szyby działają ... :>

Czy ktoś z Kolegów ma jakieś inne sugestie co do usunięcia tej usterki
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2010, 02:47
Posty: 133
Skąd: Sandomierz-Tarnobrzeg
Auto: Mazda 3
CiTD 109KM 2005
Ford Mondeo MK4

Postprzez cbr » 24 cze 2011, 16:41

Spróbuj tego jak ja się uporałem z kłopotami :)
Sprawdź bezpieczniki jak wsio ok, to odepnij akumulator na ok 30-50min i nic nie rób w tym czasie z samochodem. Nie ten sposób z wciskaniem hamulca itd. Zresetuje się sam komp, pogubi wszystkie błędy itd, radio się rozstroi, szyby rozkodują i powinno pomoc. Z mojego problemu doszedłem do wniosku, ze komp odczytał, ze jest awaria jakaś z elektryką po rozpięciu kostek i próbował się ratować wyłączając najmniej potrzebne rzeczy, pierwszy raz halogeny, 2 rozpięcie tylne przeciwmgielne, ciekawe co by wyłączył za trzecim razem :D
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez mazz777 » 24 cze 2011, 23:02

przez cbrPL » dzisiaj, 16:41

Spróbuj tego jak ja się uporałem z kłopotami
Sprawdź bezpieczniki jak wsio ok, to odepnij akumulator na ok 30-50min i nic nie rób w tym czasie z samochodem. Nie ten sposób z wciskaniem hamulca itd. Zresetuje się sam komp, pogubi wszystkie błędy itd, radio się rozstroi, szyby rozkodują i powinno pomoc. Z mojego problemu doszedłem do wniosku, ze komp odczytał, ze jest awaria jakaś z elektryką po rozpięciu kostek i próbował się ratować wyłączając najmniej potrzebne rzeczy, pierwszy raz halogeny, 2 rozpięcie tylne przeciwmgielne, ciekawe co by wyłączył


Dzieki postaram sie tak zrobic...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2010, 02:47
Posty: 133
Skąd: Sandomierz-Tarnobrzeg
Auto: Mazda 3
CiTD 109KM 2005
Ford Mondeo MK4

Postprzez Makusiaga » 2 lip 2011, 12:47

Ja po wymianie filtra muszę rozkodować radio i zaprogramować szybki, ale na szczęście obyło się bez większych problemów. Zastanawia mnie tylko, czy mogło to spowodować np. problemy z poduszkami albo kontrolą trakcji, bo tego nawet nie mam jak sprawdzić :/
Początkujący
 
Od: 6 cze 2010, 17:20
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3, r.2007, Diesel

Postprzez miro1 » 2 lip 2011, 13:08

Gdzie znajduje się bezpiecznik odpowiedzialny za wyświetlanie temp. zewnętrznej AMB lub jak sprawdzić czy nie padł mi czujnik po wimianie filtra kabinowego. Po resecie wszystko działa poza tym nieszczęsnym AMB .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2008, 16:41
Posty: 39
Auto: Mazda CX-3 2019 USA 2.0 AT 148HP
Mazda CX-9 2021 USA
2.5 AT 250HP

Postprzez artureck » 2 lip 2011, 13:52

Do niedawna sam wiedziałem niewiele o tych sprawach, ale zmuszony własnymi problemami posiadłem trochę wiedzy teoretycznej. Najpierw sprawdź czy zielona złączka (ta pod spodem płyty w schowku) dobrze siedzi w gnieździe. Potem postępuj zgodnie z procedurą opisaną w instrukcji serwisowej, którą znalazłem tu:
http://www.thaimazda3.com/svmanual/esicont/en/srvc/html/B3E090201072W52.html
Sam czujnik jest termistorem, którego zależność rezystancji od temperatury przedstawia ten wykres:
http://www.thaimazda3.com/svmanual/esicont/en/srvc/html/B3E074061764W02.html#wp1025486
Żeby samemu cokolwiek zdiagnozować musisz posiadać miernik elektroniczny i choć minimum wiedzy z podstaw elektrotechniki. Tak na marginesie tej dyskusji, to instrukcja serwisowa nakazuje odłączyć biegun ujemny akumulatora przed rozłączaniem złączek ze schowka i może stąd te problemy z niedziałającymi modułami?
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 21:14
Posty: 241 (0/1)
Skąd: z Galicji
Auto: Było: M3 BK 2.0 2007 LPG, sedan US-spec

Postprzez cbr » 2 lip 2011, 16:01

miro1 napisał(a):Gdzie znajduje się bezpiecznik odpowiedzialny za wyświetlanie temp. zewnętrznej AMB lub jak sprawdzić czy nie padł mi czujnik po wimianie filtra kabinowego. Po resecie wszystko działa poza tym nieszczęsnym AMB .

Zapewne masz ---- teraz zamiast temperatury, tak?
Jeżeli tak, to nie padł ci czujnik tylko po prostu musisz pojeździć trochę aż na nowo się włączy. Może to byc 30km, jak i 1000km. Mi włączył się po ok 150km.
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez artureck » 4 lip 2011, 12:19

Albo zielona złączka w którą wpięty jest ten czujnik jest źle osadzona w gnieździe. Wielu ludzi tu pisze o tych złączkach, ze łatwo o niedokładne zapięcie.
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 21:14
Posty: 241 (0/1)
Skąd: z Galicji
Auto: Było: M3 BK 2.0 2007 LPG, sedan US-spec

Postprzez StrusPedziwiatr » 28 gru 2011, 22:13

Po wymianie filtra kabinowego świeci się kontrolka otwartych drzwi i przestał działać zamek centralny.
Jak w końcu resetowaliście komputery ? Odpięcie klemy wystarczy ?
Początkujący
 
Od: 15 sty 2010, 00:40
Posty: 18
Skąd: Katowice
Auto: M3 BK (sedan), 1.6 Y6 81kW, 2005

Postprzez radzi89 » 28 gru 2011, 22:27

Raczej jest to wina zlego podpiecia kabli. Co do resetu kompa – tak wystarczy odpiecie aku na powiedzmy 10 minut i prztrzymanie pedalu hamulca przez iles tam sekund ( powiedzmy 20, chociaz nie kazdy twierdzi , ze tak trzeba ). Niektorzy tez twierdza, ze po odpieciu plusa nalezy trzy razy dotknac nim akumulatra ( tak jakbys 3 razy odlaczal go ) . Jednak ja zawsze odpinalem aku na kilka minut i mi to wystarczylo <spoko>
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez lukard » 1 sty 2012, 23:13

Miałem taki sam problem po wymianie filtra.

Jak rozebrałem wszystko za pierwszym razem i odłączyłem środkową kostkę, to nagle wycieraczki zaczęły stopniowo się ruszać.. jak odłączyłem drugą to wszystko się wyłączyło...

Filtr wymieniłem, złożyłem wszystko do kupy i nie było kierunków, długich świateł, wycieraczek....

Rozebrałem jeszcze raz, i zacząłem podłączać kostki, za każdym razem w innej kolejności – zauważyłem, że to właśnie problem leży w kolejności podłączenia kostek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2011, 20:54
Posty: 78 (0/3)
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 6 BJ 2.5 192 AT Sport Kombi

Postprzez artureck » 2 sty 2012, 00:15

lukard napisał(a):problem leży w kolejności podłączenia kostek.

Trudno mi w to uwierzyć. Dwa razy dobierałem się do parownika zupełnie nie zwracając uwagi na kolejność kostek, a na pewno była różna. Nigdy nie miałem kłopotów z nie działającymi urządzeniami. Natomiast potwierdzam włączenie się wycieraczek po odpięciu jednej z kostek (choć nie pamiętam której).
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 21:14
Posty: 241 (0/1)
Skąd: z Galicji
Auto: Było: M3 BK 2.0 2007 LPG, sedan US-spec

Postprzez novek » 20 lut 2012, 22:52

– zauważyłem, że to właśnie problem leży w kolejności podłączenia kostek.[/quote]
Jak bedzie cieplej to zamierzam wymienić filtr kabinowy lecz trochę sie wystraszyłem jesteś w stanie podać kolejność odpinania i podpinania tych kostek???
MAZDA- BO TAK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2011, 19:24
Posty: 82
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 BK 1.6 109kM 2005

Postprzez Ralf2107 » 20 lut 2012, 22:59

Możesz to zrobić bez odpinania kostek. Wyjęcie schowka ułatwi sprawę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 12:54
Posty: 235
Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP

Postprzez Wiktor800 » 11 kwi 2012, 19:48

Witam.

Wymieniałem filtr kabinowy. Tam trzeba odłączyć coś ze skrzynki bezpiecznikowej, taką dużą kostkę i obok po lewej taką małą. Odłączyłem je, wymieniłem filtr i podłączyłem z powrotem. Poskręcałem wszystko i już w czasie jazdy zauważyłem, że nie działa lewy kierunek. Prawy działa ok. nie działają awaryjne. Jak zamykam auto pilotem to wszystkie migacze działają.

Proszę o pomoc !!!

Dzięki.
Początkujący
 
Od: 28 lis 2008, 15:53
Posty: 13
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda 3 – 2005 – 1,6 benzyna (BK-Z6)

Postprzez Grzegorz K » 11 kwi 2012, 20:09

Widzę, że w kabinie jest tylko 1 bezpiecznik odpowiedzialny za wszystkie światła (awaryjne + kierunkowskazy). Czyli BARDZO małe prawdopodobieństwo, że coś z tym będzie nie tak. Ale nic innego nie przychodzi mi do głowy :P W sumie tam też musiałeś grzebać wymieniając filtr ...
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 20:38
Posty: 1002 (0/2)
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda 3 BK 2005 HB Y6

Postprzez leszek66-66 » 11 kwi 2012, 20:37

Sprawdź czy gdzieś nie rozłączyła się kostka , miałem kiedyś cos podobnego w motorze podczas jazdy zgasł mi motor , zabrakło iskry nie wiedziałem co to moze byc wszystkiego szukałem a okazało sie ze wystarczyło dopiąć kostke .
leszek66-66
 

Postprzez Wiktor800 » 11 kwi 2012, 21:26

Jutro wszystkie kostki z którymi mieszałem posprawdzam
Początkujący
 
Od: 28 lis 2008, 15:53
Posty: 13
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda 3 – 2005 – 1,6 benzyna (BK-Z6)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323