"Szóstka" vs Avensis vs Accord

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez bartosz51 » 1 lip 2011, 19:47

Szokujące! Zakładając, że film nie jest tendencyjny, tj. na zlecenie Subaru. ;)

Ja już się chyba zdecydowałem – po Maździe będzie Subarak. Najchętniej Outback H6. Prawdę mówiąc myślałem już o Subaru kupując mazdę w 2010 r., ale jakoś tak poczułem się niegotowy ....
No i jest jeszcze jeden kłopot (ale mało istotny) – w ogóle mi się nie podobają nadwozia legacy/outback/forester od 2010 r. Może będzie coś ładniejszego za kilka lat, kiedy będę się mazdy pozbywał. Za to nadwozia ww. modeli do roku 2009 – super moim zdaniem.
Pozdro.
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 18:05
Posty: 276 (0/1)

Postprzez mcbeth » 1 lip 2011, 21:44

Na pewno są nieco 'podbarwione', ale manewr omijania przeszkody ćwiczyłem, podobnie jak szybki ostry zakręt (skrzyżowanie) i tu nie blefują z pewnością.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Grzyby » 2 lip 2011, 00:54

rw1979 napisał(a):Trochę dziwny jest w takim razie fakt, że 6 nie będzie już produkowana w Ameryce Północnej ze względu na słabe wyniki sprzedaży.

Coś słyszałeś ale nie do końca :P
Nie będzie produkowana szóstka jedynie w wersji SEDAN.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez brii » 2 lip 2011, 14:41

mcbeth napisał(a):Na pewno są nieco 'podbarwione', ale manewr omijania przeszkody ćwiczyłem, podobnie jak szybki ostry zakręt (skrzyżowanie) i tu nie blefują z pewnością.

Zgadza się – manewr omijania jest w Subaru dużo łatwiejszy i pewniej się go wykonuje – nisko położony środek ciężkości robi swoje a do tego brak kopniaka przy dołączaniu napędu (w Subaru transfer momentu jest cały czas) jak w Volvo dopełnia całości :)
Co do jeżdżenia po rampach to niestety nasze Legacy nie dałyby rady – w testowanym egzemplarzy VDC emuluje szpery na osiach...

bartosz51 napisał(a):No i jest jeszcze jeden kłopot (ale mało istotny) – w ogóle mi się nie podobają nadwozia legacy/outback/forester od 2010 r.

Też mi się nie podobają – nie mają tego klimatu – szyby mają ramki a siedzi się tak wysoko jak w Avensis, a nie nisko jak w poprzedniej generacji Legacy. Samochód nie robi takiego wrażenia "otaczania kierowcy".
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez mcbeth » 2 lip 2011, 19:15

brii napisał(a):Co do jeżdżenia po rampach to niestety nasze Legacy nie dałyby rady – w testowanym egzemplarzy VDC emuluje szpery na osiach...


W moim jest VDC i działa 'przednio' <serduszka> . W nim jest np. TCS na 4-ech kołach. Przy ruszaniu – to może naprawdę wiele. W moim podpisie widać pomarańczową lampkę na lewo od CEL. to jest właśnie VDC.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez polak900 » 2 lip 2011, 21:38

nemi napisał(a):
polak900 napisał(a):no poza BMW, ale go i tak nie kupię wiadomo dlaczego:)

Jest dla Ciebie za dobre? Bo chyba nie kierujesz się głupkowatymi stereotypami o karkach w 20-letnich Beemkach? :P

jak dla mnie za drogie :D
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez brii » 3 lip 2011, 11:36

mcbeth napisał(a):W moim jest VDC i działa 'przednio' . W nim jest np. TCS na 4-ech kołach. Przy ruszaniu – to może naprawdę wiele. W moim podpisie widać pomarańczową lampkę na lewo od CEL. to jest właśnie VDC.


To zupełnie inna bajka – sądziłem, że masz tak jak większość 2.0 – sAWD bez "inteligentnego" rozkładania momentu na lewo/prawo, to zmienia postać rzeczy – Twój egzemplarz musi prowadzić się lepiej :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez rw1979 » 7 lis 2011, 08:24

Panowie decyzja chyba już zapadła.
Mój starszy zdecydował się na Mazdę 6 Kirei ze 163 konnym dieslem. Tak mu się ta Mazda spodobała, że ledwo go namówiłem na wizytę w salonie Hondy :D. Mam tylko nadzieję, że auto z tym silnikiem nie będzie mu sprawiać kłopotów...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2008, 21:42
Posty: 147
Skąd: Łódź
Auto: była: Mazda 626 GE 1.8 105 KM 94 r.
jest: Mazda 6 GH 2.0 MZR 08 r. oraz
Mazda 2 DE 1.3 12r.

Postprzez Hubix » 28 paź 2012, 22:49

Witam

Mam porównanie swojej Mazdy 6 2004 136km diesel z Accordem 2002 kombi 2.0 benzyna z LPG.

Mazdę mam w wypasionej wersji, Honda w wersji standardowej.

Przestronność:
W obu autach siedziałem jedynie z przodu, przestronność myślę podobna.

Wnętrze:
Osobiście w Hondzie odstraszył mnie cały czarny kokpit oraz ten wyświetlacz LCD wyświetlający parę informacji czcionką wielkiego formatu. LCD wygląda dość tanio. W maździe pokrętła od nawiewu, przyciski audio, kratki nawiewu znacznie ładniejsze. W Hondzie za to znacznie lepiej wykonana tapicerka drzwi – solidniejsza, ładniejsza.
Zegary – dwie różne szkoły, w Maździe wszystko w jednym kolorze, w Hondzie dwukolorowe z zaakcentowanym prędkościomierzem na środku. Fotele chyba trochę lepsze w Hondzie. W Hondzie siedzi się jak w Audi trochę – nogi wchodzą pod kokpit. Deska rozdzielcza wydaje się znacznie wyżej jak w Maździe. Sprawia też wrażenie większe. W Maździe się trochę siedzi jak w aucie z lat '90 – mały kokpit, na wysokości naszych kolan. W Hondzie znacznie wyżej poprowadzona linia okien.

Skrzynia biegów/sprzęgło:
Sprzęgło chodzi tak samo ciężko jak w Maździe, biegi również z charakterystycznym kliknięciem.

Nadwozie:
Elementy nadwozia spasowane podobnie średnio, drzwi lżej się zamykają w Hondzie. Honda nie rdzewieje

SIlnik:
Nie wiem czy można porównywać Diesla z PB + LPG. Porównując: dynamika Hondy wcale nie robi szału jak na 155 koni. Przełożenia są bardzo długie, na trójce Honda spokojnie leci 150km/h. Mazda przyśpiesza bez porównania lepiej.

Wygłuszenie:
Zarówno wnętrza jak i pracy zawieszenia zdecydowanie lepsze w Hondzie. Plastiki również mniej trzeszczą.

To moje odczucia po jeździe obydwoma samochodami.

Zaznaczam jednak: Mazda w dieslu w wersji Exclusive, Honda PB + LPG wersja podstawowa z PL salonu. Przebiegi podobne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez polak900 » 29 paź 2012, 00:39

Masz rację porównanie D do PB nie ma sensu, turbina w M6 powoduje że samochód lepiej się zbiera, co innego jakbyś porównał do TPB
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez grabu122 » 29 paź 2012, 02:34

polak900 napisał(a):Masz rację porównanie D do PB nie ma sensu, turbina w M6 powoduje że samochód lepiej się zbiera, co innego jakbyś porównał do TPB

Taką benzynową 155-konną 2-litrówką "zbierzesz się" tak samo dobrze jak turbodieslem o podobnej mocy, tylko pod warunkiem, że skorzystasz z odpowiednich (czytaj wysokich/bardzo wysokich ;) ) obrotów.
Więc nie zaklinaj rzeczywistości :P
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez Barthez » 29 paź 2012, 10:05

grabu122 napisał(a):Taką benzynową 155-konną 2-litrówką "zbierzesz się" tak samo dobrze jak turbodieslem o podobnej mocy, tylko pod warunkiem, że skorzystasz z odpowiednich (czytaj wysokich/bardzo wysokich ) obrotów.
Więc nie zaklinaj rzeczywistości

dokładnie

Czemu wszyscy porównują przedział obrotów 2-3tys a nie na przykład 4-5tys. ???
Przy takich porównaniach (Pb vs TD) należało by użyć podobnych mocy i automatycznych skrzyń lub w td obroty 2-3tys (max moment, max moc) z 4-6tys obr (max moment, max moc w Pb) aby ocenić dynamikę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Moto