
Światła do jazdy dziennej (DRL) w BJ'ce (umiejscowienie, montaż)
Witam chce założyć do mojej BJ 2002r. światła do jazdy dziennej bo odkąd szef mnie obdarzył nowym MAN-em
gdzie takie są zintegrowane w lampach to ciągle ich zapominam załączyć w mojej Madzi, a przy okazji zmalałoby zużycie prądu w samochodzie. Myślę żeby je założyć zaraz przy tablicy rejestracyjnej w rogach tego wlotu powietrza tylko przepisowo od krawędzi samochodu powinno to być nie więcej jak 40cm a tam będzie 50cm. Czy ktoś z was już próbował czegoś takiego albo ma jakiś inny pomysł jak je założyć. Myślałem o czymś takim
http://allegro.pl/super-swiatla-do-jazd ... 22565.html

- Od: 21 lut 2011, 21:32
- Posty: 40
- Skąd: Tarnów
- Auto: 323bj 2002r. 1,6 98KM
Sprawdź raczej jaka będzie odległość między tymi lampami bo z tym jest problem.
radze ci zmierz dokładnie bo ja już to robiłem i nie wiele się tam zmieści. Daj foto gdzie chcesz je dać
Neonixos666 ma rację. Też chciałem zamontować takie światełka jednak przepisowego miejsca do montażu u nas za bardzo nie ma
Z tego co pamiętam to odległość pomiędzy lampami była by na styk gdyby zamontować w samych rogach wlotu tego przetłoczenia. Ale tutaj znowu kłania się odległość od zewnętrznej krawędzi...
Z drugiej strony mój znajomy ma zamontowane byle jak tj. bez zachowania przepisów (za nisko za blisko itd.) i nikt mu jeszcze nie zwrócił na to uwagi oprócz mnie. Przeglądy przechodził bez problemu.. policja jak go sprawdzała to tylko patrzyła na homologację na lampach
Taka znajomość przepisów w naszym kraju... A gdy mu powiedziałem że ma nie tak jak trzeba to odpowiedział: jak będzie jakiś służbista to najwyżej zapłaci mandat za brak świateł – 50 zł 
Z drugiej strony mój znajomy ma zamontowane byle jak tj. bez zachowania przepisów (za nisko za blisko itd.) i nikt mu jeszcze nie zwrócił na to uwagi oprócz mnie. Przeglądy przechodził bez problemu.. policja jak go sprawdzała to tylko patrzyła na homologację na lampach

- Od: 28 maja 2009, 20:23
- Posty: 15
- Skąd: Tarnowskie Góry
- Auto: BYŁO – Mazda 323F BJ DITD (2001)101KM
Trwa polowanie na Xedosa 9 :)
W dziury na przeciwmgłowe powinny być zamontowane przeciwmgłowe a do jazdy dziennej kup paski ledowe. co prawda jak wyżej już pisano cięzko jest z tymi odległościami ale nikt na to nie patrzy oby było symetrycznie. Swoją drogą jestem ciekawy jak takie światła się podłącza bo z tego co czytałem to muszą się zapalać przy rozruchu silnika i gasnąć lub przyciemniać przy włączeniu mijania. może jakiś schemacik??
tekst: To kombi to twój nowy nabytek?? Rozbija mnie na części pierwsze
Drogi Niebieski Duchu. Dziękujemy za bezpośredni wtrysk podtlenku azotu, chłodnice dolotu powietrza, turbo na łożyskach kulkowych i tytanowe zawory. Amen
Drogi Niebieski Duchu. Dziękujemy za bezpośredni wtrysk podtlenku azotu, chłodnice dolotu powietrza, turbo na łożyskach kulkowych i tytanowe zawory. Amen
- Od: 4 kwi 2011, 21:41
- Posty: 96
- Skąd: Pruszków
- Auto: Mazda 323F BJ 1.6i ZM 16v 72KW 2001 Po lifcie wersja sport
Mazda 6 GH 2,5 2008r.
Jak kupi sie takie z homologacją to najczęściej mają wbudowany automat. Mają 3 kabelki, jeden do masy, drugi do + z postojówek (aby gasły przy włączeniu świateł postojowych a później drogowych/mijania) i trzeci do + po zapłonie (aby zapalały się po włączeniu silnika).
Myślcie gdzie te światła można zamontować bo chętnych jest więcej 
W wersji po fl jest trudniej, mniej miejsca.
Jeden użytkownik Premacy zamontował pod zderzakiem, ale to trochę ryzykowne bo można je szybko zgubić.
Myślę że pierwsza kontrola i po dowodzie, paski nie mają homologacji.
W wersji po fl jest trudniej, mniej miejsca.
Jeden użytkownik Premacy zamontował pod zderzakiem, ale to trochę ryzykowne bo można je szybko zgubić.
Gustawpl napisał(a):a do jazdy dziennej kup paski ledowe.
Myślę że pierwsza kontrola i po dowodzie, paski nie mają homologacji.

Tak planuje u siebie założyć i to jest na granicy przepisów, jakoś to wygląda i nie szpeci.
Myślę że pierwsza kontrola i po dowodzie, paski nie mają homologacji.

o takich paskach -- źle się wyraziłem
tekst: To kombi to twój nowy nabytek?? Rozbija mnie na części pierwsze
Drogi Niebieski Duchu. Dziękujemy za bezpośredni wtrysk podtlenku azotu, chłodnice dolotu powietrza, turbo na łożyskach kulkowych i tytanowe zawory. Amen
Drogi Niebieski Duchu. Dziękujemy za bezpośredni wtrysk podtlenku azotu, chłodnice dolotu powietrza, turbo na łożyskach kulkowych i tytanowe zawory. Amen
- Od: 4 kwi 2011, 21:41
- Posty: 96
- Skąd: Pruszków
- Auto: Mazda 323F BJ 1.6i ZM 16v 72KW 2001 Po lifcie wersja sport
Mazda 6 GH 2,5 2008r.
Te Ci nie wejdą koło tablicy jest tylko 15 cm luzu w tym otworze. Dzisiaj to dokładnie zmierzyłem i montując takie światła jak są w pierwszym poście będzie odległość między wewnętrznymi krawędziami 57cm więc tylko 3cm mniej niż powinno być gorzej z odległością od bocznych krawędzi bo będzie jakieś 50cm a powinno być maksymalnie 40cm choć dzisiaj gadałem z dwoma kumplami którzy to mają z czego jeden nieprzepisowo i faktycznie nikt im tego jeszcze nie mierzył. Ewentualnie znalazłem dzisiaj jeszcze takie coś
http://allegro.pl/show_item.php?item=1672826920 tylko trzeba pod nie wiercić dziury w zderzaku o średnicy 30mm, a trochę szkoda.

- Od: 21 lut 2011, 21:32
- Posty: 40
- Skąd: Tarnów
- Auto: 323bj 2002r. 1,6 98KM
duzo dziur
pozostaje zmiana umiejscowienia tablicy 
tekst: To kombi to twój nowy nabytek?? Rozbija mnie na części pierwsze
Drogi Niebieski Duchu. Dziękujemy za bezpośredni wtrysk podtlenku azotu, chłodnice dolotu powietrza, turbo na łożyskach kulkowych i tytanowe zawory. Amen
Drogi Niebieski Duchu. Dziękujemy za bezpośredni wtrysk podtlenku azotu, chłodnice dolotu powietrza, turbo na łożyskach kulkowych i tytanowe zawory. Amen
- Od: 4 kwi 2011, 21:41
- Posty: 96
- Skąd: Pruszków
- Auto: Mazda 323F BJ 1.6i ZM 16v 72KW 2001 Po lifcie wersja sport
Mazda 6 GH 2,5 2008r.
Yogi8300 napisał(a):Ewentualnie znalazłem dzisiaj jeszcze takie cośhttp://allegro.pl/show_item.php?item=1672826920
Czekałem aż ktoś wreszcie wypuści podróbę Helli.
Tak ja pokazał Neonixos666 te oczka powinno się wsadzić w kratkę(ewentualnie ją przerobić), przed fl jest trochę więcej miejsca, dzięki budowie modułowej można kombinować.
Jutro sobie pomierzę i jak będzie mi pasować to trzeba będzie kupić.
Ciekawe jak się to ma do punktu w przepisie ECE-R87
– minimalna powierzchnia świetlna każdej lampy 20 cm2
Jak bedzie miał kontrolujacy zły dzień to potraktuje każdą osobno i doopa mokra
– minimalna powierzchnia świetlna każdej lampy 20 cm2
Jak bedzie miał kontrolujacy zły dzień to potraktuje każdą osobno i doopa mokra
tekst: To kombi to twój nowy nabytek?? Rozbija mnie na części pierwsze
Drogi Niebieski Duchu. Dziękujemy za bezpośredni wtrysk podtlenku azotu, chłodnice dolotu powietrza, turbo na łożyskach kulkowych i tytanowe zawory. Amen
Drogi Niebieski Duchu. Dziękujemy za bezpośredni wtrysk podtlenku azotu, chłodnice dolotu powietrza, turbo na łożyskach kulkowych i tytanowe zawory. Amen
- Od: 4 kwi 2011, 21:41
- Posty: 96
- Skąd: Pruszków
- Auto: Mazda 323F BJ 1.6i ZM 16v 72KW 2001 Po lifcie wersja sport
Mazda 6 GH 2,5 2008r.
Gustawpl napisał(a):minimalna powierzchnia świetlna każdej lampy 20 cm2
Takie same lampy produkuje Hella tylko kosztują kilka razy tyle. Oni badziewia nie wypuszczają, więc i te powinny być ok.
W BJ przed FL zmieszczą się w kratce koło tablicy 3 moduły pionowo i 2 poziomo.
Odległość między lampami około 63 cm a do obrysu około 50cm.
Ma ktoś inny pomysł na montaż?
Może dziś się zbiorę i pomierzę dokładnie co i jak, może coś wymyślę.
nie dalej niż 40 cm od obrysu samochodu
Myslę że trzeba pruć zderzak i tego typu rzeczy żeby było ok ale się zobaczy
edit: najlepszym miejscem na te światełka to jest nad albo pod swiatłami przeciwmgielnymi. Niestety wiąże się to z pruciem zderzaka. Jezeli ktoś nie ma przeciwmgielnych to nie musi pruć ale traci możliwość założenia takowych świateł.
oczywiscie dotyczy to bj po liftcie
Odległość między lampami około 63 cm a do obrysu około 50cm.
nie dalej niż 40 cm od obrysu samochodu
Myslę że trzeba pruć zderzak i tego typu rzeczy żeby było ok ale się zobaczy
edit: najlepszym miejscem na te światełka to jest nad albo pod swiatłami przeciwmgielnymi. Niestety wiąże się to z pruciem zderzaka. Jezeli ktoś nie ma przeciwmgielnych to nie musi pruć ale traci możliwość założenia takowych świateł.
oczywiscie dotyczy to bj po liftcie
tekst: To kombi to twój nowy nabytek?? Rozbija mnie na części pierwsze
Drogi Niebieski Duchu. Dziękujemy za bezpośredni wtrysk podtlenku azotu, chłodnice dolotu powietrza, turbo na łożyskach kulkowych i tytanowe zawory. Amen
Drogi Niebieski Duchu. Dziękujemy za bezpośredni wtrysk podtlenku azotu, chłodnice dolotu powietrza, turbo na łożyskach kulkowych i tytanowe zawory. Amen
- Od: 4 kwi 2011, 21:41
- Posty: 96
- Skąd: Pruszków
- Auto: Mazda 323F BJ 1.6i ZM 16v 72KW 2001 Po lifcie wersja sport
Mazda 6 GH 2,5 2008r.
Gustawpl napisał(a):nie dalej niż 40 cm od obrysu samochodu
No właśnie, ale bez większego rzeźbienia się nie da.
Myślę że lepiej zrobić to w kratce bo zawsze można kupić nową i wsadzić.
A cięcie zderzaka wiąże się z malowaniem (może i kupnem nowego) przy powrocie do serii.
i tak tego nikt nie będzie mierzył tylko ewentualnie sprawdzi czy jest homologacja na lampach
Neonixos666 napisał(a):i tak tego nikt nie będzie mierzył tylko ewentualnie sprawdzi czy jest homologacja na lampach
Też mi się tak wydaje.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości