Mazda 323F BG BP '93

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Mako » 31 maja 2011, 15:17

Jacek176 napisał(a):hmm... no to gdzie najlepiej zważyc auto żeby wynik był wiarogodny?

Calkiem serio proponuje podjechac na duze wysypisko smieci, maja tam bardzo dokladne wagi ktore nie przeklamuja w zadna strone.
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez mlody1921 » 31 maja 2011, 18:26

Na jakiś skup owoców jechać u elektroniczne nie oszukują tak bardzo ale takie wagi mają chyba odchyłke –+10 kilo
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Gib » 31 maja 2011, 19:30

Na hamownie obciążeniową jechać. Truskawki swoją drogą.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Jacek176 » 4 cze 2011, 22:37

Hamownie napewno odwiedzę ale to pewnie juz po montażu EDISa wraz z osobnymi cewkami na każdą świecę. Przy okazji pobawie sie na hamowni mapą zapłonu.

Z innych spraw. Wymieniłem uszczelniacze zaworów:
Obrazek
Pierwsze jazdy testowe pozwalają przypuszczać, że operacja była słuszna :D Po puszczeniu gazu nawet przy 8000pbr. i hamowaniu bez wciskania sprzęgła nie pojawiają sie żadne niepokojące obłoki z wydechu. Wcześniej przy takich akcjach Madzia puszczała brzydkie bąki. Muszę teraz jeszcze tylko sprawdzić czy nie bierze oleju i nie pluje z odmy.
Przy okazji wymieniony został olej i filtr oczywiście.

Poza tym zamontowałem sobie nowe światła dzienne z homologacją E4 RL:
Obrazek
Obrazek
Podłączyłem tak, że zapalają się automatycznie po uruchomieniu silnika i gasną po włączeniu zwykłych świateł.

Zostało też wymienione zawieszenie równiez na tylnej osi. Całkiem nieźle się teraz Madzia prowadzi :D Chyba najwyższy czas zacząć uczyć się jeździć po zakrętach ;)

Poza tym muszę przesunąć sondę szerokopasmową dalej od głowicy. Dzieje się to samo co u Piwa i Jackkpl: sonda często się zawiesza i wyrzuca kod błędu przegrzania.

No i nie działa mi ograniczenie obrotów. "RPM LImit" w Ecumasterze mam ustawiony na 8100 a dokręciłem go powyżej 8200 a ten kretyn dalej się ropędzał. Wolę nie sprawdzać do ilu by sie dokręcił ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez check. » 5 cze 2011, 00:26

przekłamania obrotomierza?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 14:11
Posty: 173
Auto: Civic 1.4

Postprzez piwo » 5 cze 2011, 09:38

na logu doszedl ci wiecej niz 8100?ustaw mniej rpm limit np 7500 i zobacz czy sie zalaczy.u mnie nie bylo z tym problemow.fakt faktem ze potrafil troszeczke przekroczyc o te 50rpm ale nie az o tyle.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Jacek176 » 5 cze 2011, 10:10

check. napisał(a):przekłamania obrotomierza?

Na obrotomierz to ja wogóle nie zwracam uwagi (podczas strojenia) ;) Raz, że zawyża obroty, a dwa, że ma skale tylko do 8000. Kiedy on wskazuje 8000 to tak naprawdę jest 7500. Przy realnych 8000 jego wskazówka dawno jest już poza skalą :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Jacek176 » 19 cze 2011, 16:10

Pamiątkowa fotka z dzisiejszego przejazdu po autostradzie:
Obrazek
Niestety V max nie wiele się zwiększył od ostatniego testu. To wszystko na co stać Madzie. Coprawda na chwilę prędkościomierz doszedł do 230 ale chyba było lekko z gorki ;)

Poza tym po tych wszystkich moich modach Madzia jeździ gorzej niż kiedyś :(
Wczoraj potestowałem ją G-techem i nie mogłem zejść poniżej 7.0s 0-60Mph a na ćwirtkę kręciłem czasy w granicach 15.5s <płacze>
Jednak trzeba będzie z nią pojechać na strojenie do jakiegoś fachowca. Jeszcze tylko montaż EDISa oraz kolektora 4-1 i wybieram się najprawdopodobniej do Coobcia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez radekkm » 20 cze 2011, 11:52

Madzia jeździ gorzej niż kiedyś


to ja odwoluje moje gratulacje :D
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 23:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Postprzez Jacek176 » 20 cze 2011, 13:52

radekkm napisał(a):
Madzia jeździ gorzej niż kiedyś


to ja odwoluje moje gratulacje :D

Dobrze, że ich nie przyjąłem :P

A tak na poważnie to subiektywne odczucia dupohamowni mówią, że jest dużo lepiej. Jednak G-tech nie ubłaganie twierdzi co innego :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Gib » 20 cze 2011, 15:35

Jednak areodynamika 323F jest ciut lepsza od volvo, z wiatrem od dziobu również nie mogłem swego czasu 230 przekroczyć zbytnio (nie ma co za długo cisnąć vmaxa z turbo) a mam jakby nie było parę koni więcej.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez piwo » 20 cze 2011, 16:11

zrob czas 0-200.porowna sie do dawnych twoich filmiokow.i wyjdzie prawda.moze cos wolniej zmieniasz benigi.albo oponki gorsze.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez HKSze » 20 cze 2011, 16:59

piwo napisał(a):zrob czas 0-200.porowna sie do dawnych twoich filmiokow.i wyjdzie prawda.moze cos wolniej zmieniasz benigi.albo oponki gorsze.


Eee Yokohamki napewno kleja i daja rade ;)
Jaka była ostatnia rzecz jaka przeleciała księżnie Dianie przez głowę?


– ..... chłodnica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 21:02
Posty: 738
Skąd: Kraków
Auto: EC MX-3 2.5 V6 24V 95 KLZE Yaris 1.0 1SZ-FE
Alrmera N16

Postprzez radekkm » 20 cze 2011, 20:03

ja bym tak nie przecenial parady, ostatnio porownywalem z Advan Neova AD07,
przekladalem przod z tylem i parady na suchym wypadly mocno slabo w porownaniu z neova
teraz czas na FEDERAL 595RSR
Jack trzymam kciuki by mazda dostala pare konikow,nalezy Ci sie ;)
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 23:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Postprzez Jacek176 » 20 cze 2011, 22:10

Gib napisał(a):Jednak areodynamika 323F jest ciut lepsza od volvo, z wiatrem od dziobu również nie mogłem swego czasu 230 przekroczyć zbytnio (nie ma co za długo cisnąć vmaxa z turbo) a mam jakby nie było parę koni więcej.

To chyba kwestia masy.
Swoim byłym Eclipse turbo też nie mogłem 230 przekroczyć pomimo, że na hamowni wypierdział 189KM a współczynnik Cx miał jeszcze lepszy od Mazdy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Jacek176 » 30 cze 2011, 07:51

Radość po wymianie uszczelniaczy trwała krótko – ok. 2 tygodnie. Po tym czasie wszystko wróciło do stanu poprzedniego: dym z odmy i puszczanie szarych bąków z wydechu przy hamowaniu silnikiem z wysokich obrotów <płacze>
Nie wiem o co chodzi i o czym to świadczy :| Czy uszczelniacze nie wytrzymują wysokich obrotów, czy prowadnice zaworów już mają luzy. Chyba to oleje i zostawie tak ak jest, przynajmniej do przyszłego roku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Grzesiu » 30 cze 2011, 08:42

osobiście myślę że należy przyjąć metodę.. przynajmniej na pewno dla silnika BP, w dowolnej budzie i modach: jeździmy tak długo jak na to pozwoli, czyli nie grozi nam stanięciem gdzieś w lesie, nie pali oliwy jak paliwa i nie kosztuję dolewka nas majątek w miesiącu, etc. etc. bo jak się tak już dzieję, to wymieniamy "na nowy", grzebanie i regenerowanie BP nie wiem dlaczego, ale jakoś mało komu wychodzi na dobre, po prostu chyba trudy eksploatacji sprawiają że remont musiałby być tak kapitalny że nikt takowego ze względów finansowych nie robi, a materiału w głowicy/bloku niestety zawsze tylko i wyłącznie ubywa.. nie przybywa, zawsze jesteśmy skazani na luzy. Jeździj i szykuj się pod swapa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez Jacek176 » 30 cze 2011, 08:53

Chyba nie śledziłeś mojego tematu od początku ;) Za dużo zainwestowałem w ten silnik żeby go teraz swapować. Jeśli silnik (zwłaszcza dół bo głowę to faktycznie mógłbym zmienić, tylko wałki przełożyć) miałby iść na złom to razem z całym autem i projektem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez mlody1921 » 30 cze 2011, 16:01

No jak wszytko jest git to trzeba jakoś prowadnice zaworowe pomierzyć mają luz i w pewnym momęcie puszcza bąki, choć może poprostu tak ci sie wysoko mazda kreci że musi bąka puścić, ale może to jest taki wskazany bąk tzw. smarowniczy :D
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez radekkm » 30 cze 2011, 20:05

bak smarowniczy <rotfl> dobre to hahaha
taki przeczyszczacz zaworow :D
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 23:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy