Mazda MX-6 GE KL 92'

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez DamianMX6 » 29 cze 2011, 16:29

JKK napisał(a):Zbiorniczek zamontowany <spoko>


Z korkiem ciśnieniowym?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez JKK » 29 cze 2011, 16:49

DamianMX6 napisał(a):
JKK napisał(a):Zbiorniczek zamontowany <spoko>


Z korkiem ciśnieniowym?

yes sir!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 12:24
Posty: 165
Skąd: N.n.N
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez JKK » 2 lip 2011, 17:10

Zaobserwowałem dziś dość niepokojącą rzecz. Po przejażdżce trwającej niecałe 30 minut zaparkowałem nie wyłączając silnika. Temperatura była w normie, silnik działał równo, obroty w normie, załączył się pierwszy wentylator chłodnicy. Zajrzałem pod maskę i zobaczyłem, że jeden z przewodów układu chłodzącego jakby 'zassał' się.

Obrazek

Przewód był gorący, dość sztywny, można było wyczuć, że we wnętrzu przemieszcza się ciecz ale dość nierównomiernie. Zbiorniczek przelewowy suchy z zewnątrz, nie zauważyłem żadnych wycieków. Muszę też dodać, że po wymianie zbiorniczka nie robiłem nic więcej, nie odpowietrzałem ani nic z tych rzeczy. W momencie, gdy wentylator przestał działać (wyłączył się po 2-3 minutach od postoju) przewód zaczął nabierać kształtu, aż powrócił do pierwotnej formy.

Obrazek

O co chodzi? <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 12:24
Posty: 165
Skąd: N.n.N
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez DamianMX6 » 2 lip 2011, 21:57

JKK napisał(a):można było wyczuć, że we wnętrzu przemieszcza się ciecz ale dość nierównomiernie.


JKK napisał(a):Muszę też dodać, że po wymianie zbiorniczka nie robiłem nic więcej, nie odpowietrzałem ani nic z tych rzeczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez JKK » 2 lip 2011, 22:10

ok, wszystko jasne ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 12:24
Posty: 165
Skąd: N.n.N
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez DamianMX6 » 2 lip 2011, 22:22

JKK napisał(a):ok, wszystko jasne ;)


Po prostu nie ma co diagnozować jak nie uzupełniłeś płynu :| i układ jest nie odpowietrzony (chociaż teoretycznie powinien się sam odpowietrzyć) , niemniej ja zawsze odpowietrzam osobiście ;) .
Kup sobie strzykawkę. Odpal silnik, odkręć korek przy rozrządzie i czekaj aż do włączenia wentylatora ( przygotuj jakąś butelkę i podczas pracy silnika w miarę nagrzewania (będzie pewnie bomblować) ściągaj nadmiar płynu z wlewu przy rozrządzie) . Po włączeniu wentylatora zacznie wciągać płyn, więc staraj się w trakcie uzupełniać. I tak ze trzy razy. Po wszystkim zakręć korek i sprawdz poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym (ten przeźroczysty/mleczny z bagnetem) Na bagnecie jak silnik jest rozgrzany powinno być pod full.


Poza tym 3 minuty pracy wentylatora, to wydaje się coś przydługo. Pomacaj przewody za termostatem, możliwe że nie otwiera się do końca i chłodzi głównie na małym obiegu. A chłodnica jest gorąca ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez Siw-y » 3 lip 2011, 18:36

Mnie to wygląda na nie dokońca prawidłowo działający korek.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez JKK » 20 lip 2011, 11:35

Dawno tu nie zaglądałem, jest o czym pisać :)
Tak więc z Damianem wzięliśmy się do roboty <cisza>

Już niebawem będziemy montować:

Układ hamulcowy:
*Zaciski od Mazdy 6 na obie osie
*Tarcze na obie osie + klocki

Zawieszenie:
*Amortyzatory KYB eXcel-G gazowe przód i tył + odboje Sachs
*Sprężyny sportowe H&R -35mm

Jak fundusze pozwolą to do końca wakacji zamawiam kolektory 6-2-1, układ dolotowy i nowy tłumik końcowy :)
Nie mogę doczekać się efektu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 12:24
Posty: 165
Skąd: N.n.N
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez DymeK » 20 lip 2011, 15:08

gdzie chcesz zamawiać kolektory??
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez JKK » 20 lip 2011, 15:31

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 12:24
Posty: 165
Skąd: N.n.N
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez DymeK » 20 lip 2011, 16:05

może zamówimy razem i po negocjujemy cenę wysyłki
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez DamianMX6 » 20 lip 2011, 18:29

DymeK napisał(a):może zamówimy razem i po negocjujemy cenę wysyłki


A co chcesz negocjować przy cenie kolektorów $79.99 ?

można symbolicznie urwać na wysyłce

Shipping and handling – US $145.99
Each additional item – US $131.39

ale
trzeba się również liczyć z tym że nasi kochani celnicy mogą doliczyć Vat i cło. O ile z jednym kompletem jakaś szansa jest, że nie doliczą (choć pewności nie ma, na trzy zamówione w ostatnim czasie przy ostatnim doliczyli), to przy większej ilości niż sztuk 1 bankowo doliczą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez Majki88 » 24 lip 2011, 15:40

a tak zapytam, ile może wynieść cena tak na gotowo na PL bo jak by się udało to też może bym się podczepił
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez JKK » 25 lip 2011, 14:35

Tak, jak Damian wcześniej wspomniał – zamawianie zbiorcze od tego sprzedawcy nie opłaca się ze względu na wysokie prawdopodobieństwo doliczenia VAT-u i cła, które wywinduje cenę ostro w górę. Lepiej zamawiać pojedynczo a łączny koszt takiej zabawy to okolice 650zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 12:24
Posty: 165
Skąd: N.n.N
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez DamianMX6 » 28 lip 2011, 18:52

Na dzień dzisiejszy z podatkami wyszło praktycznie 800zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez JKK » 13 sie 2011, 13:35

Update :)
Z czasem wyszło parę zmian, było parę ciekawych koncepcji ale w końcu musiało dojść do ostatecznej decyzji. Zakupy już zrobione, termin u mechanika zaklepany, w najbliższą środę działamy :) (nareszcie!!)
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Prezenty dla Madzi już zapakowane :)

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Wstępna przymiarka :)

Jedyne na co jeszcze czekam to sprężynki H&R, Niemcy trochę mnie postresowali ale wczoraj dostałem wiadomość, że paczka została już wysłana :)
Reasumując:
– Wymiana amortyzatorów na gazowe Tokico przód i tył
– Wymiana sprężyn na sportowe H&R
– Odboje i osłony Sachs
– Zaciski od Mazdy 6 na obie osie, odrestaurowane (tu wielki ukłon dla Damiana <prosze>)
– Tarcze i klocki
– Przewody hamulcowe i płyn

Niniejszym mogę już dział 'zawieszenie' i 'hamowanie' odhaczyć jako ZROBIONE :)

Do felg muszę jeszcze poszukać opon, mam już parę kompletów na oku. Felga jest bardzo szeroka (8,5'') i tu pojawia się kwestia taka: 225/40 czy 245/40 jak sugerują wulkanizatorzy?

btw cieszę się jak dziecko :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 12:24
Posty: 165
Skąd: N.n.N
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez Radex » 13 sie 2011, 13:53

piękny zestaw <serduszka>

co do wyboru opon... nie sluchaj wulkanizatorow tylko porozgladaj sie na forum, popytaj kolegow. dobierz opony na spokojnie bo pozniej mozesz zalowac
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez People_Hate_Me » 13 sie 2011, 14:26

nie zakładaj takich szerokich ja proponuje max 215 ładnie najda na taką szerokość. pytanie tylko jeszcze o profil? ale on mocno zależy od wielkości koła.
a ja nie byłbym soba gdybym sie ciut nie przyczepił nie sadzisz że czarna felga w czarnym aucie zniknie?
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez JKK » 13 sie 2011, 18:14

Za felgi się jeszcze wezmę <ok>
Na razie są pomalowane szprajem w kabinie i to tak nie do końca porządnie, poprzedni właściciel się nie postarał. W planach malowanie proszkowe na czarno i spolerowanie rantu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 12:24
Posty: 165
Skąd: N.n.N
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez Radex » 13 sie 2011, 22:23

JKK napisał(a):spolerowanie rantu

miałem to pisać ale nie chciałem marudzić :P ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy