MAzda 6 GG/GY – Który diesel lepszy: przed, czy po f/l?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez fireblade_1989 » 29 cze 2011, 07:49

Witam ;] mam pytanko chce kupic auto do 35 tys zł i moje pytanie brzmi ktory diesel jest lepszy przed liftem czy po lifcie? mianowicie chodzi mi o awaryjność i ten cały nieszczesny filtr cząstek stałych. Z drugiej strony ta moc 143ps i osaigi ;] prosze o opinie. Dodam ze robie 20 tys km rocznie i nie robie jakies długich dystansów i czasem lubie pobutować auto
Początkujący
 
Od: 25 cze 2011, 14:30
Posty: 9

Postprzez Grzyby » 29 cze 2011, 09:12

Jaka moc? Jakie osiągi? W polifcie? <lol>
No i jeszcze ciekaw jestem czy odczułbyś różnicę 7KM pomiędzy przedliftem a poliftem :P
Większość przedliftów ma więcej mocy niż wg danych fabrycznych i zwykle więcej niż polifty w których się to nie zdarza.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez fireblade_1989 » 29 cze 2011, 10:53

Chyba nie muszę mówić jaka moc bo to jest oczywiste;/ widac ze koelga sie zna. 2002-2005 silniki 121 i 136km i po lifcie od 2005 121 i 143 6 stopniowa skrzynia tylko mi chodzi który silnik byłby odpowiedni po lifcie czy przed na mocy srednio mi zalezy
Początkujący
 
Od: 25 cze 2011, 14:30
Posty: 9

Postprzez Grucha » 29 cze 2011, 11:13

fireblade_1989 napisał(a):ta moc 143ps i osaigi


Jesli szukasz mocy i osiagow to pomyliles forum , skieruj sie na forum subaru albo evo

Pozdr
Grucha
 

Postprzez fireblade_1989 » 29 cze 2011, 11:41

jeździłem tylko przed liftem autem i mi odpowiadały te silniki tylko chodzi mi o ekspolatacje żeby jeździło bezawaryjnie i mniedzyinnymi o ten filtr czastek stałych po lifcie ponoc sie nie sprawdzaja na krótkich odcinkach i jeździe po miescie prawda to czy nie?
Początkujący
 
Od: 25 cze 2011, 14:30
Posty: 9

Postprzez Grzyby » 29 cze 2011, 12:16

Sam musisz wybrać :)
W eksploatacji nie ma w zasadzie żadnych różnic pomiędzy wersjami 121 i 136KM w przedliftach i 121 i 143KM w poliftach.
DPF zdecydowanie stwarza problemy w autach użytkowanych głównie w mieście czy na krótkich dystansach.
W przedliftach natomiast zdarzają się problemy z zatkanym smokiem pompy oleju/wypalonymi podkładkami pod wtryskami.
Generalnie można się umówić że żaden z tych diesli (nieważne czy przed czy poliftowych na miasto i krótkie trasy się nie nadaje).
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez fireblade_1989 » 29 cze 2011, 14:55

Czyli polecasz mi kolega benzynke? bezproblemowa?
Początkujący
 
Od: 25 cze 2011, 14:30
Posty: 9

Postprzez dobrzyn22 » 29 cze 2011, 19:49

Na pewno diesel,w porównaniu z benzyną ma więcej elementów,za które po ewentualnej awarii przyjdzie sporo zapłacić(akurat DPF to najlepszy przykład).Przy Twoich planowanych przebiegach oglądałbym się chyba raczej za benzynką(ich dodatkowym atutem jest np.łańcuch rozrządu).Choć szczerze przyznaję od razu,że sam mam mniej więcej takie przebiegi i od 2 lat jeżdżę dieslem(121KM+Box=147KM)i naprawdę jazda jest przyjemna i bezproblemowa.Wystarczy ze masz w mieście odcinki,gdzie możesz się bujnąć powiedzmy 80 km/h i jechać tak chociaż z 5 min.Tak jest dokładnie w moim przypadku i nie ma problemów z wypalaniem DPF-a.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez fireblade_1989 » 30 cze 2011, 08:25

no tak na prawdę to prędkość to w garnicach 80 sa także sam juz nie wiem co o tym myśleć ;/
Początkujący
 
Od: 25 cze 2011, 14:30
Posty: 9

Postprzez iso » 30 cze 2011, 09:33

mam mazdę z dpf od dwóch lat, użytkuję ją raczej w mieście- zero problemów z dpf ale trzeba pamiętać o kosztach wymiany oleju, bo potrafi się to zdarzyć już po 7 tys km,
jeżeli nie robisz więcej niż 10tys rocznie to zapomnij o dieslu i szukaj benzyny, polfta żebyś nie musiał martwić się o rdzę
Początkujący
 
Od: 29 gru 2009, 21:05
Posty: 12
Auto: 02.2006 2.0D143 kM DPF
sport kombi

Postprzez fireblade_1989 » 30 cze 2011, 09:45

chyba nie poważnym bym musałbyc jak bym robil 10 tys km rocznie i kupil diesla :D jest sporo takich ludzi bo taka moda diesle i juz. ja robie rocznie 20 tys km
Początkujący
 
Od: 25 cze 2011, 14:30
Posty: 9

Postprzez bieski » 30 cze 2011, 10:12

iso napisał(a):polfta żebyś nie musiał martwić się o rdzę

polifty tez rdzewieja
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Sabat » 30 cze 2011, 10:20

Moda to raczej jest na gaz obecnie :>
ja chciałem benzynę trafiło na disla i jestem na razie zadowolony od ~5msc
Nie ma nierdzewiejących M6 :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2006, 14:11
Posty: 1329 (20/14)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004

Postprzez Karol » 30 cze 2011, 14:30

Ja mam madzie po FL cegly z gazu praktycznie nie zdejmuje -nigdy nie mialem jakichkolwiek problemow <faja>

Bralem sie kiedys z m6 przed Fl z Boxem i niestety kolega sie wkurzyl :D
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 15:38
Posty: 1476 (1/0)
Skąd: READING/ Ostroleka
Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA

Postprzez Wojtek » 5 lip 2011, 15:19

wasze rozwazania przenosze do dzialu Moto ;)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy Moto