Wymiana oleju w skrzyni biegów.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez bart_82 » 12 kwi 2011, 17:30

przeczytałem cały temat i zrezygnowałem narazie z wymiany oleju w skrzyni mam dopiero 57kkm przejechane i rocznik 2005, biegi chodzę bez zarzutu.
powrót do Japończyka....
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2011, 01:29
Posty: 55
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 6 FL liftback
2.0/147KM
2005 rok

Postprzez szejk78 » 12 kwi 2011, 21:41

mądry napisał(a):a jak żeś zajeździł dwie skrzynie <co?>

padła mi 5 i kupiłem założyłem i była do <dupa> to przyszła kolej na następną i jest <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 20:21
Posty: 82 (0/2)
Skąd: Hamm(D)/Bielsko Biała
Auto: Jest DAF XF 460 ADR,było Mondeo IV,Mazda 6 Sport Wagon MZR-CD 2004r.136ps
Mazda 323F BA
Focus MK I TDCI 115ps

Postprzez szejk78 » 12 kwi 2011, 21:43

bart_82 napisał(a):przeczytałem cały temat i zrezygnowałem narazie z wymiany oleju w skrzyni mam dopiero 57kkm przejechane i rocznik 2005, biegi chodzę bez zarzutu.

co najmiej po 100 – 150kkm to takie minimum twój jest <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 20:21
Posty: 82 (0/2)
Skąd: Hamm(D)/Bielsko Biała
Auto: Jest DAF XF 460 ADR,było Mondeo IV,Mazda 6 Sport Wagon MZR-CD 2004r.136ps
Mazda 323F BA
Focus MK I TDCI 115ps

Postprzez martyrdom » 14 kwi 2011, 19:05

Jaka jest różnica między Castrol TAF-X a Castrol Universal?
Ten drugi mogę dostać 2x taniej niż pierwszy bo go mam w lokalnym sklepie. TAF-X musiałbym kupować na ebay i płacić dodatkowo przesyłkę :/ Obydwa są 75W-90
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2010, 23:20
Posty: 76
Skąd: Galway, Irlandia
Auto: Mazda 6, 1.8, sedan, 2004

Postprzez Wojtek » 14 kwi 2011, 19:11

martyrdom napisał(a):Jaka jest różnica między Castrol TAF-X a Castrol Universal?
Ten drugi mogę dostać 2x taniej niż pierwszy bo go mam w lokalnym sklepie. TAF-X musiałbym kupować na ebay i płacić dodatkowo przesyłkę :/ Obydwa są 75W-90


a moze kolega poczyta forum :P
w dziale opinie i poradniki jest masa wypowiedzi o olejach...
zapraszam...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez martyrdom » 15 kwi 2011, 19:20

Kupiłem dzisiaj olej Valvoline DuraBlend (Gear Oil) GL-5 LS 75W-90 http://www.valvoline.pl/pr,46,durablend_gear_oil_gl-5_ls_75w-90.html i się zastanawiam, czy mogę go wlewać :]
Bo dopiero w domu zobaczyłem, że on jest z oznaczeniem LS – do przekładni z ograniczonym poślizgiem.
Ale chyba będzie ok bo spełnia normę GL5 i jest to 75w-90.
To co? Lać, czy nie lać? <faja>
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2010, 23:20
Posty: 76
Skąd: Galway, Irlandia
Auto: Mazda 6, 1.8, sedan, 2004

Postprzez Pioteq25 » 16 kwi 2011, 05:08

Wyszukiwarka valvoline podaje, że do swojego auta możesz zastosować:
: SynPower TDL 75W-90
: DuraBlend GL-5 75W-90
: DuraBlend GL-4 75W-90
: HP GL-5 80W-90
: HP GL-4 80W-90

Nie chciałeś kupić TDL, czy nie było?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez martyrdom » 16 kwi 2011, 15:57

Nie, nie było SynPower.
Tylko to co kupiłem albo Castrol Universal.
Były jeszcze jakieś markowane przez sieć Halfords ale nie kupuje tego typu specyfików.
Niestety, Irlandia jest takim zaściankiem, że tutaj jest mały wybór płynów samochodowych. Wszędzie mają to samo :| Nigdzie nie było TDL. Nie chce mi się tego kupować na ebayu i czekać na dostawę...
Myślę, że zaleję to co kupiłem. Na etykiecie pisze, że jest do do przekładni z ograniczonym poślizgiem oraz każdej, która wymaga GL-5. W przyszłym tygodniu potestuję :)
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2010, 23:20
Posty: 76
Skąd: Galway, Irlandia
Auto: Mazda 6, 1.8, sedan, 2004

Postprzez Hubix » 16 kwi 2011, 23:55

Ja wlałem do skrzyni VALVOLINE Durablenda 75W90 GL-5. Olej jest bezbarwny.

Stary olej wyglądał OK. Żółty kolor, czysty.

RÓŻNIC: ZERO po wymianie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez martyrdom » 17 kwi 2011, 20:30

Ja nie oczekuję różnic bo mi biegi dobrze wchodzą i nic się nie haczy.
Chcę wymienić, bo mam już ponad 100tyś km a przy tym przebiegu instrukcja zaleca wymianę :)
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2010, 23:20
Posty: 76
Skąd: Galway, Irlandia
Auto: Mazda 6, 1.8, sedan, 2004

Postprzez deluge » 10 cze 2011, 09:25

Panowie a co myślicie o CASTROL SYNTRANS TRANSAXLE 75W90? Zastąpił od 2011 roku CASTROL TAF-X 75W90. Można śmiało lać do M6 2.0 CiTD 2003?
Czy warto też dodawać Ceramizer do skrzyni biegów? np: takowy: http://www.ceramizer.pl/content/view/30/42/#Ceramizer%20do%20skrzy%C5%84%20bieg%C3%B3w (2 dawki bym podał)
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 21:56
Posty: 36
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 6 CiTD 89KW 2003

Postprzez Hubix » 10 cze 2011, 10:41

deluge napisał(a):Panowie a co myślicie o CASTROL SYNTRANS TRANSAXLE 75W90? Zastąpił od 2011 roku CASTROL TAF-X 75W90. Można śmiało lać do M6 2.0 CiTD 2003?
Czy warto też dodawać Ceramizer do skrzyni biegów? np: takowy: http://www.ceramizer.pl/content/view/30/42/#Ceramizer%20do%20skrzy%C5%84%20bieg%C3%B3w (2 dawki bym podał)


Skrzynie chodzą w samochodach po 20 lat, na jednym i tym samym oleju.

Nie dolewałbym w życiu ceramizera.

pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Pioteq25 » 10 cze 2011, 20:48

Hubix napisał(a):
deluge napisał(a):Panowie a co myślicie o CASTROL SYNTRANS TRANSAXLE 75W90? Zastąpił od 2011 roku CASTROL TAF-X 75W90. Można śmiało lać do M6 2.0 CiTD 2003?
Czy warto też dodawać Ceramizer do skrzyni biegów? np: takowy: http://www.ceramizer.pl/content/view/30/42/#Ceramizer%20do%20skrzy%C5%84%20bieg%C3%B3w (2 dawki bym podał)


Skrzynie chodzą w samochodach po 20 lat, na jednym i tym samym oleju.

Nie dolewałbym w życiu ceramizera.

pzdr



Kolega chyba dalej żyje w erze aut z lat '80 :) M6 to trochę inna konstrukcja niż ford sierra :D Moce i obroty trochę wzrosły od tamtych czasów i silnika jak i skrzynie nie będą pracowały na mineralnych olejach do końca swoich dni.
Czy wydając na używaną M6 30-40tys będziesz oszczędzał 150zł na porządny olej do skrzyni? :)
Jak wymieniałem w swojej M6 z przebiegiem 90tys i olej był już wyraźnie ciemniejszy od nowego i na pewno nie smarował tak jak nowy.
Różnicy w pracy skrzyni nie zauważyłem, ale nie o to tu chodzi.
Skrzynia na pewno dłużej posłuży bezawaryjną pracą na dobrym i świeżym oleju niż odwrotnie.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Hubix » 11 cze 2011, 00:19

Pioteq25 również wymieniłem olej w skrzyni na VALVOLINE GL5.

Czy był wcześniej wymieniany ? Nie wiem, przy 170 tys zalałem nowy. Stary był żółciutki – czysty.

Chodzi mi o wypowiedź, gdzie ktoś do auta paroletniego chcę dolewać ceramizer <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez deluge » 12 cze 2011, 00:17

Nie jestem fachowcem, dlatego się pytam. Może takie rzeczy to marketingowa ściema, ale piszą min.:
"Technologia jest przeznaczona do zabezpieczenia nowych i regeneracji zużytych, ale nieuszkodzonych mechanizmów." – więc dla nowych jest reklamowane jako profilaktyczne ... Ale jak nie dodawać to nie dodawać ;)
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 21:56
Posty: 36
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 6 CiTD 89KW 2003

Postprzez Hubix » 12 cze 2011, 22:55

deluge, kup olej przekładniowy o lekpości 75W90, najlepiej GL-5.

To najwięcej ile możesz zrobić dla swojej skrzyni.

pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Maksym30 » 28 cze 2011, 07:24

zdzich44 napisał(a):
domin1979 napisał(a):Instrukcja mówi 2.3 l i mi wlazło ok 2.5 do pełna, Grzyby mówi 2.9l bo mu tyle wlazło


Pewnie te 0.5l rozlał albo wypił :P Ja upchnąłem ~2.4l. :)


Ja zmieściłem 2,5L ale miałem podniesiony samochód z lewej strony tak że korek wlewu był pod kontem może i by weszło 2,9L ale miałem tylko 5 butelek Castrol 75W90 po 0,5L za 29zł (tak jak wymiana koło na lewarku). Jak dokupię 0,5L oleju to spróbuje dolać w ten sam sposób na podniesionym z lewej strony samochód i powinienem upchnąć te 0,5L oleju do skrzyni.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 sty 2011, 07:55
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 CDID 136KM Hathback

Postprzez PANDA16 » 15 sie 2011, 07:43

Jestem po wymianie oleju w skrzyni biegów. Swoją skrzynkę zalałem Castrol Transaxle 75W90. Weszło 2,7 L (M6 diesel 2004r.). Nie odczuwam żadnych zmian na lepsze, skrzynia dalej chodzi trochę topornie, przynajmniej jak dla mnie. Myślę że jednak warto było wymienić i odświeżyć skrzynie.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2011, 21:45
Posty: 55
Skąd: Kraków
Auto: M6 -2.0 Diesel (CiTD) GY 136KM

Postprzez maziadm » 20 paź 2011, 14:25

Czy ktoś stosował olej: MOTUL GEAR 300 75W90 lub MOTUL GEAR 300 SL 75W90 lub LIQUI MOLY Vollsynth. Hypoid-Getriebeöl (GL-5) LS SAE 75W-140?
Z doświadczenia jestem przekonany do tych dwóch marek, ale nie jeździłem nigdy "japończykiem" i mam pewne obawy.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez Wojtek » 20 paź 2011, 14:46

jak jestes przekonany, to zalewaj ;)

ps. czy mozesz uzupelnic swoj profil uzytkownika?
dziekuje
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6