Wymiana oleju w skrzyni biegów.
mądry napisał(a):a jak żeś zajeździł dwie skrzynie
padła mi 5 i kupiłem założyłem i była do


bart_82 napisał(a):przeczytałem cały temat i zrezygnowałem narazie z wymiany oleju w skrzyni mam dopiero 57kkm przejechane i rocznik 2005, biegi chodzę bez zarzutu.
co najmiej po 100 – 150kkm to takie minimum twój jest

Jaka jest różnica między Castrol TAF-X a Castrol Universal?
Ten drugi mogę dostać 2x taniej niż pierwszy bo go mam w lokalnym sklepie. TAF-X musiałbym kupować na ebay i płacić dodatkowo przesyłkę :/ Obydwa są 75W-90
Ten drugi mogę dostać 2x taniej niż pierwszy bo go mam w lokalnym sklepie. TAF-X musiałbym kupować na ebay i płacić dodatkowo przesyłkę :/ Obydwa są 75W-90
- Od: 2 paź 2010, 23:20
- Posty: 76
- Skąd: Galway, Irlandia
- Auto: Mazda 6, 1.8, sedan, 2004
martyrdom napisał(a):Jaka jest różnica między Castrol TAF-X a Castrol Universal?
Ten drugi mogę dostać 2x taniej niż pierwszy bo go mam w lokalnym sklepie. TAF-X musiałbym kupować na ebay i płacić dodatkowo przesyłkę :/ Obydwa są 75W-90
a moze kolega poczyta forum
w dziale opinie i poradniki jest masa wypowiedzi o olejach...
zapraszam...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Kupiłem dzisiaj olej Valvoline DuraBlend (Gear Oil) GL-5 LS 75W-90 http://www.valvoline.pl/pr,46,durablend_gear_oil_gl-5_ls_75w-90.html i się zastanawiam, czy mogę go wlewać ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Bo dopiero w domu zobaczyłem, że on jest z oznaczeniem LS – do przekładni z ograniczonym poślizgiem.
Ale chyba będzie ok bo spełnia normę GL5 i jest to 75w-90.
To co? Lać, czy nie lać?
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Bo dopiero w domu zobaczyłem, że on jest z oznaczeniem LS – do przekładni z ograniczonym poślizgiem.
Ale chyba będzie ok bo spełnia normę GL5 i jest to 75w-90.
To co? Lać, czy nie lać?
- Od: 2 paź 2010, 23:20
- Posty: 76
- Skąd: Galway, Irlandia
- Auto: Mazda 6, 1.8, sedan, 2004
Wyszukiwarka valvoline podaje, że do swojego auta możesz zastosować:
: SynPower TDL 75W-90
: DuraBlend GL-5 75W-90
: DuraBlend GL-4 75W-90
: HP GL-5 80W-90
: HP GL-4 80W-90
Nie chciałeś kupić TDL, czy nie było?
: SynPower TDL 75W-90
: DuraBlend GL-5 75W-90
: DuraBlend GL-4 75W-90
: HP GL-5 80W-90
: HP GL-4 80W-90
Nie chciałeś kupić TDL, czy nie było?
Nie, nie było SynPower.
Tylko to co kupiłem albo Castrol Universal.
Były jeszcze jakieś markowane przez sieć Halfords ale nie kupuje tego typu specyfików.
Niestety, Irlandia jest takim zaściankiem, że tutaj jest mały wybór płynów samochodowych. Wszędzie mają to samo
Nigdzie nie było TDL. Nie chce mi się tego kupować na ebayu i czekać na dostawę...
Myślę, że zaleję to co kupiłem. Na etykiecie pisze, że jest do do przekładni z ograniczonym poślizgiem oraz każdej, która wymaga GL-5. W przyszłym tygodniu potestuję
Tylko to co kupiłem albo Castrol Universal.
Były jeszcze jakieś markowane przez sieć Halfords ale nie kupuje tego typu specyfików.
Niestety, Irlandia jest takim zaściankiem, że tutaj jest mały wybór płynów samochodowych. Wszędzie mają to samo
Myślę, że zaleję to co kupiłem. Na etykiecie pisze, że jest do do przekładni z ograniczonym poślizgiem oraz każdej, która wymaga GL-5. W przyszłym tygodniu potestuję
- Od: 2 paź 2010, 23:20
- Posty: 76
- Skąd: Galway, Irlandia
- Auto: Mazda 6, 1.8, sedan, 2004
Panowie a co myślicie o CASTROL SYNTRANS TRANSAXLE 75W90? Zastąpił od 2011 roku CASTROL TAF-X 75W90. Można śmiało lać do M6 2.0 CiTD 2003?
Czy warto też dodawać Ceramizer do skrzyni biegów? np: takowy: http://www.ceramizer.pl/content/view/30/42/#Ceramizer%20do%20skrzy%C5%84%20bieg%C3%B3w (2 dawki bym podał)
Czy warto też dodawać Ceramizer do skrzyni biegów? np: takowy: http://www.ceramizer.pl/content/view/30/42/#Ceramizer%20do%20skrzy%C5%84%20bieg%C3%B3w (2 dawki bym podał)
- Od: 3 kwi 2011, 21:56
- Posty: 36
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 6 CiTD 89KW 2003
deluge napisał(a):Panowie a co myślicie o CASTROL SYNTRANS TRANSAXLE 75W90? Zastąpił od 2011 roku CASTROL TAF-X 75W90. Można śmiało lać do M6 2.0 CiTD 2003?
Czy warto też dodawać Ceramizer do skrzyni biegów? np: takowy: http://www.ceramizer.pl/content/view/30/42/#Ceramizer%20do%20skrzy%C5%84%20bieg%C3%B3w (2 dawki bym podał)
Skrzynie chodzą w samochodach po 20 lat, na jednym i tym samym oleju.
Nie dolewałbym w życiu ceramizera.
pzdr
Hubix napisał(a):deluge napisał(a):Panowie a co myślicie o CASTROL SYNTRANS TRANSAXLE 75W90? Zastąpił od 2011 roku CASTROL TAF-X 75W90. Można śmiało lać do M6 2.0 CiTD 2003?
Czy warto też dodawać Ceramizer do skrzyni biegów? np: takowy: http://www.ceramizer.pl/content/view/30/42/#Ceramizer%20do%20skrzy%C5%84%20bieg%C3%B3w (2 dawki bym podał)
Skrzynie chodzą w samochodach po 20 lat, na jednym i tym samym oleju.
Nie dolewałbym w życiu ceramizera.
pzdr
Kolega chyba dalej żyje w erze aut z lat '80
Czy wydając na używaną M6 30-40tys będziesz oszczędzał 150zł na porządny olej do skrzyni?
Jak wymieniałem w swojej M6 z przebiegiem 90tys i olej był już wyraźnie ciemniejszy od nowego i na pewno nie smarował tak jak nowy.
Różnicy w pracy skrzyni nie zauważyłem, ale nie o to tu chodzi.
Skrzynia na pewno dłużej posłuży bezawaryjną pracą na dobrym i świeżym oleju niż odwrotnie.
Pioteq25 również wymieniłem olej w skrzyni na VALVOLINE GL5.
Czy był wcześniej wymieniany ? Nie wiem, przy 170 tys zalałem nowy. Stary był żółciutki – czysty.
Chodzi mi o wypowiedź, gdzie ktoś do auta paroletniego chcę dolewać ceramizer
Czy był wcześniej wymieniany ? Nie wiem, przy 170 tys zalałem nowy. Stary był żółciutki – czysty.
Chodzi mi o wypowiedź, gdzie ktoś do auta paroletniego chcę dolewać ceramizer

Nie jestem fachowcem, dlatego się pytam. Może takie rzeczy to marketingowa ściema, ale piszą min.:
"Technologia jest przeznaczona do zabezpieczenia nowych i regeneracji zużytych, ale nieuszkodzonych mechanizmów." – więc dla nowych jest reklamowane jako profilaktyczne ... Ale jak nie dodawać to nie dodawać
"Technologia jest przeznaczona do zabezpieczenia nowych i regeneracji zużytych, ale nieuszkodzonych mechanizmów." – więc dla nowych jest reklamowane jako profilaktyczne ... Ale jak nie dodawać to nie dodawać
- Od: 3 kwi 2011, 21:56
- Posty: 36
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 6 CiTD 89KW 2003
zdzich44 napisał(a):domin1979 napisał(a):Instrukcja mówi 2.3 l i mi wlazło ok 2.5 do pełna, Grzyby mówi 2.9l bo mu tyle wlazło
Pewnie te 0.5l rozlał albo wypiłJa upchnąłem ~2.4l.
Ja zmieściłem 2,5L ale miałem podniesiony samochód z lewej strony tak że korek wlewu był pod kontem może i by weszło 2,9L ale miałem tylko 5 butelek Castrol 75W90 po 0,5L za 29zł (tak jak wymiana koło na lewarku). Jak dokupię 0,5L oleju to spróbuje dolać w ten sam sposób na podniesionym z lewej strony samochód i powinienem upchnąć te 0,5L oleju do skrzyni.
- Od: 12 sty 2011, 07:55
- Posty: 9
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2.0 CDID 136KM Hathback
Jestem po wymianie oleju w skrzyni biegów. Swoją skrzynkę zalałem Castrol Transaxle 75W90. Weszło 2,7 L (M6 diesel 2004r.). Nie odczuwam żadnych zmian na lepsze, skrzynia dalej chodzi trochę topornie, przynajmniej jak dla mnie. Myślę że jednak warto było wymienić i odświeżyć skrzynie.
- Od: 20 lut 2011, 21:45
- Posty: 55
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 -2.0 Diesel (CiTD) GY 136KM
Czy ktoś stosował olej: MOTUL GEAR 300 75W90 lub MOTUL GEAR 300 SL 75W90 lub LIQUI MOLY Vollsynth. Hypoid-Getriebeöl (GL-5) LS SAE 75W-140?
Z doświadczenia jestem przekonany do tych dwóch marek, ale nie jeździłem nigdy "japończykiem" i mam pewne obawy.
Pozdrawiam
Z doświadczenia jestem przekonany do tych dwóch marek, ale nie jeździłem nigdy "japończykiem" i mam pewne obawy.
Pozdrawiam
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6