Szarpie podczas jazdy i wywala wode (TA KF)

Postprzez efedryna » 19 cze 2011, 15:00

Witam od jakiegos czasu podczas przyspieszania auto zaczyna szarpac tak jak by nie palilo na wszystkie gary,przez chwile zachowuje sie normalnie tak jakby z powrotem dostawalo mocy i po chwili znowu zaczyna szarpac.Nie mam problemu z odpaleniem,nie zauważyłem podwyzszonej temp.Dwa razu podczas postoju wywalilo wode z ukladu.Zauwazylem ze mam dosc mocno popekany dolot powietrza.Co to moze byc?
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2011, 15:41
Posty: 33
Skąd: Nowa Sol
Auto: Mazda Xedos 9 2.0 V6

Postprzez Wodzu » 19 cze 2011, 17:48

Jak wywala wode to uszczelka pod którąś z głowic
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez efedryna » 19 cze 2011, 17:51

Jak to sprawdzic zeby była pewnosc?Wode wywalilo 2 razy gdzies czytalem ze moze to byc wina korka?
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2011, 15:41
Posty: 33
Skąd: Nowa Sol
Auto: Mazda Xedos 9 2.0 V6

Postprzez Wodzu » 19 cze 2011, 19:02

na zimnym silniku okręć korek i odpal auto jak zobaczysz bąble to znak ze wali kompresją w wodę
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez efedryna » 19 cze 2011, 19:07

Wlasnie to zrobilem nie bombluje,nie ma mazi pod korkiem oleju.Czy to moga byc swiece?Bede mogl je sprawdzic dopiero jutro bo w domu nie mam takiego klucza.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2011, 15:41
Posty: 33
Skąd: Nowa Sol
Auto: Mazda Xedos 9 2.0 V6

Postprzez Misiowy » 19 cze 2011, 20:24

Sprawdź czy na ciepłym silniku w układzie chłodzenia masz jakieś ciśnienie np: ściśnij ręką górny wąż chłodnicy ma być wyczuwalnie twardy ale nie jak kamień Na zimno ma być miękki, jeśli tak niebędzie to masz gdzieś przeciek (może być niewidoczny) albo skończył ci się któryś z korków

jak ci wywalił wodę to na bank się zapowietrzył i samo uzupełnienie płynu czy wody nie załatwi sprawy
trzeba go odpowietrzać wedłóg procedury
Sprzedam lampy do mileni.
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2011, 18:57
Posty: 45
Skąd: GND
Auto: X9 niestety już niemam
cholernie brzydki i kanciatyLS400 '95r

Postprzez efedryna » 19 cze 2011, 20:31

Czy zapowietrzenie moze byc przyczyna tego szarpania?Mozesz mi bardziej przyblizyc ta "procedure"?
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2011, 15:41
Posty: 33
Skąd: Nowa Sol
Auto: Mazda Xedos 9 2.0 V6

Postprzez Siwus » 19 cze 2011, 22:10

z tego co mi wiadomo uklad chlodzenia w tych silnikach sam sie odpowietrza podczasz pracy. wiele razy zmienialem plyn i nigdy nie odpowietrzalem i nie bylo problemow.
pracoholik
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2008, 00:31
Posty: 1634 (0/5)
Skąd: Włocławek
Auto: Chrysler Sebring '01 2.7V6

Postprzez Misiowy » 19 cze 2011, 22:42

No więc mój Xed jest w takim razie jakiś uparty. Jak mi się skończył korek na zbiorniczku to wywalało mi płyn do zbiorniczka a potem na zewnątrz wężykiem podczas jazdy.
Wolne obroty mi wariowały z tendencją do zostawania około 1500rpm na rozgrzanym silniku
Mój sposób na odpowietrzanie podejżałem kiedyś u "praktycznych amerykanów "w jakimś filmiku o reanimacji RX-7
Po wymianie korka na sprawny nalałem stan na max w baniaczku i zakręciłem szczelnie.Następnie dorobiłem taki duży przezroczysty lejek do króćca nad pompą i zalałem tam płynu. Odpaliłem silnik na wolnych i pokrętło ogrzewania na max
Silnik tak chodził aż sie wentylator zaczoł włanczać, płyn w lejku podnosił swój poziom jak się wentylator właczył to zaczoł opadać poczym znowu poziom się podnosił ==> wiadomo fizyka
Sam chwilę się zastanawiałem czemu tak długo przez ten lejek wydobywały się bąbelki powietrza i czy z moimi uszczelkami pod głowicami wszystko nadal ok
Trwało to około 20 min wyłączyłem silnik odciągnołem nadmiar z lejka i zakręciłem korek, zrobiłem około 700km nic nie dolewałem stan w zbiorniczku pod max wolne obroty się uspokoiły choć jeszcze były troszkę za wysokie więc się przyjżałem przepustnicy i zaworowi wolnych obrotów no i trzeba było to ściągać czyścić uszczelniać i znowu odpowietrzać układ chłodzenia
Uszczelaka pod głowicą to ostatnie co może się przydarzyć i trzeba być już wybitnie uzdolnionym żeby doprowadzić do tego stanu silnik KL tak samo jest z przekręcaniem panewek ale osobiście ściskam czasem prawicę gościa któremu ta sztuka się udała za jednym razem
Trzeba byc dobrej myśli i na 100% wykluczyć inne usterki zanim się za sciąganie głowic weźmiesz
Sprzedam lampy do mileni.
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2011, 18:57
Posty: 45
Skąd: GND
Auto: X9 niestety już niemam
cholernie brzydki i kanciatyLS400 '95r

Postprzez efedryna » 20 cze 2011, 14:04

Dzisiaj po poludniu odpowietrze Twoja metoda choc nie jestem przekonany czy to to powoduje szarpanie przy przyspieszaniu,podpowiedzcie mi jeszcze gdzie jest filtr paliwa i jak go zdemontowac.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2011, 15:41
Posty: 33
Skąd: Nowa Sol
Auto: Mazda Xedos 9 2.0 V6

Postprzez Marek 161BD081 » 20 cze 2011, 14:10

efedryna napisał(a):gdzie jest filtr paliwa i jak go zdemontowac.

Filtr paliwa jest nad zbiornikiem, dostęp od góry po odkręcenia bodajże jakiegoś "dekielka" w bagażniku.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Wodzu » 20 cze 2011, 19:04

Dostęp od bagażnika lub po wykręceniu tylnej kanapy.
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez radar88 » 20 cze 2011, 20:49

Najlepszy dostęp do filtra paliwa:
Zdemontować siedzisko kanapy, odkręcić oparcie kanapy i je ściągnąć pchając od spodu do góry, odchylić matę podłogową bagażnika, ukaże się dekielek na 3-4 śrubki krzyżakowe, odkręć i filtr masz jak na dłoni.
Pod siedziskiem tylnej kanapy masz dostęp do smoka i czujnika paliwa.

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Misiowy » 20 cze 2011, 21:09

Z powodu zapowietrzonego układu to raczej mało prawdopodobne że ci szarpie podczas przyspieszania.
Odpowietrz ten układ bo to niebezpieczne tak jeździć skoro coraz cieplej na dworze a japońskie silniki zazwyczaj słabo znoszą przegrzanie i na bank dorobisz się wymiany uszczelek
Natomiast powoduje to poza brakiem ogrzewania nieregularną pracę silnika na wolnych obrotach i wywalanie wody z baniaczka poprostu gdzieś(najczęściej nagrzewnica i przepustnica w przypadku małego zapowietrzenia) w układzie tworzy się pęcherz powietrza i nie pozwala płynąć cieczy powietrze rozszerza sie bardziej niż woda podczas ogrzewania więć możesz doprowadzić do braku chłodzenia pewnych wrażliwych elementów silnika ....

W pierwszym poście pisałeś żę masz spękaną rurę dolotową więć tu masz 90% problemów z szarpaniem podczas przyspieszania i ogólnej pracy silnika to musi być szczelne inaczej komputer głupieje z dawkami paliwa kątem zapłonu i bóg wie co jeszcze tam miesza.

Po pierwsze do sprawdzenia:
1. błędy kompa –>> czujniki, sondy lambda, przepływka, itd...
2. układ zapłonowy w jakim stanie ? może masz możliwość przełożyć od znajomego na chwilkę sprawny
aparat zapłonowy
3. podciśnienia
4. skrzynia jeśli to automat
5. ciśnienie na listwie wtryskowej
6. jak do tego masz lub miałeś kiedyś LPG to też czasem babole wychodzą po nieudolnym montażu

Musisz działać systematycznie bo tak na wyrywki to trzeba mieć farta żeby znaleźć przyczynę
lista którą masz powyżej wydaje mi się najbardziej logicznym schematem działania
serwis manual dostępny na forum
Sprzedam lampy do mileni.
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2011, 18:57
Posty: 45
Skąd: GND
Auto: X9 niestety już niemam
cholernie brzydki i kanciatyLS400 '95r

Postprzez efedryna » 20 cze 2011, 22:05

Dzieki za konkretna odpowiedz,tego bylo mi trzeba.Jak sprawdzic podcisnienia?Skrzynia to manual,LPG nigdy nie bylo.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2011, 15:41
Posty: 33
Skąd: Nowa Sol
Auto: Mazda Xedos 9 2.0 V6

Postprzez Misiowy » 20 cze 2011, 23:24

efedryna napisał(a):Skrzynia to manual,LPG nigdy nie bylo.

To to dwa najbardziej prawdopodobne problemy kolega ma z głowy :D
Tak trzymać

podciśnienia mają być po pierwsze szczelne po drugie dobrze podłączone po trzecie dopiero sprawdza się selenoidy takie elektrozaworki czarne co komp nimi steruje najczęściej to jednak wystarcza wtyczkę popsikać WD i porozłąnczać kilka razy w celu oczyszczenia skorodowanych styków

gdzieś tu krążył schemat taki kolorowy podciśnień do KL
bodajże od probasa ja tam trochę się w nim gubie no ale lepsze to jak nic
najlepiej to jakbyś popatrzył u kogoś jak to pospinane wszystko razem
poszukaj jakiegoś MX6 w okolicy

Ja tam jednak radzę zacząć od diagnostyki diodowej za 2zł
bo tak na odległość to ciężko wróżyć a na forum zawsze koś coś podpowie
Sprzedam lampy do mileni.
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2011, 18:57
Posty: 45
Skąd: GND
Auto: X9 niestety już niemam
cholernie brzydki i kanciatyLS400 '95r

Postprzez efedryna » 21 cze 2011, 20:17

Problem z szarpaniem rozwiazany,winowajca okazał sie dolot.Po szczelnym oklejeniu tasma izolacyjna madzia idzie jak nowka:)Dalej wywalla wode ale jutro biore sie za odpowietrzanie.Dzieki za rady.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2011, 15:41
Posty: 33
Skąd: Nowa Sol
Auto: Mazda Xedos 9 2.0 V6

Postprzez moloyoung » 24 cze 2011, 16:21

Zamiast oklejać (też tak mam) proponuję zakupić nowy dolot: http://www.partsgeek.com/catalog/1995/mazda/millenia/air_intake/air_intake_hose.html.

Sam bardzo chciałbym taki mieć i dlatego proszę o pomoc kogoś, kto ma możliwość sprowadzenia tego całkiem niedrogiego ale jakże ważnego elementu z USA. Może kolega (lub inni) się dołączą i może hurtowo...?

HELP, pomóżcie jeszcze jednej Madzi, please!!!

PZDR
Piotr
Dawniej:
126p 0.65E '88 :), 126p 0.65E '94 :)
Escort 1.4i kat '93, 323f 1.6i 16V kat ,91
Obecnie:
Millenia 2.5 V6 '96, 323 C 1.8 '95
"Prawo jest jak płot: wąż się prześliźnie, tygrys przeskoczy a bydło się nie rozłazi gdzie nie powinno."
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2008, 23:38
Posty: 47
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda Millenia 2.5i V6 24V '96

Postprzez RobsonX9 » 25 cze 2011, 03:04

A może ktoś wie ile te cudo u nas w aso kosztuje? Też mam pałer-tejpem owinięte i jakoś... źle mi z tym <nie powiem>
Z USA da rade ogarnąć tylko kwestia czy to będzie opłacalne względem ceny w serwisie mazdy w PL...

moloyoung – pytałeś się może za ile u nas można to kupić:?

Sprowadzenie jednej rury w 200zł powinno się spokojnie zamknąć (kupno+transport+prowizja sprzedającego) a wiadomo że im więcej chętnych tym taniej(wysyłka itp.), na chwilę obecną jest nas dwóch moloyoung i ja ... Ale jak mam dołożyć 50zł i kupić nówkę a nie używaną która pewnie niedługo pierdnie to nie ma się co zastanawiać <cisza>
Początkujący
 
Od: 3 lip 2005, 06:10
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Xedos 9/Honda Accord iSR H22A

Postprzez Misiowy » 25 cze 2011, 22:11

Nawet nie próbuj pytać w ASO ile kosztuje i kiedy będzie nowy skraplacz klimatyzacji nie wspominając o osuszaczu który to powinno się wymieniać razem z paskami wielorowkowymi według manuala
W stanach ceny około 100$ więć macie jeszcze jednego do zrzutki na przesyłkę :D
Sprzedam lampy do mileni.
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2011, 18:57
Posty: 45
Skąd: GND
Auto: X9 niestety już niemam
cholernie brzydki i kanciatyLS400 '95r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9