Słabe przyspieszenie na benzynie

Postprzez sadi00 » 16 paź 2010, 08:20

Witam wszystkich
Szukałem jak oszalały na całym forum odpowiedzi na nurtujące mnie zagadnienie lecz bez rezultatu :(
Moja Mazda jeździ na b+g, jednak ja jeżdżę tylko na gazie ponieważ na benzynie mam dziwne problemy. Mianowicie, kiedy dociskam pedał gazu na full to samochód jest ospały i nie chce w ogóle przyspieszać, dopiero kiedy odpuszczę pedał i naciskam go tak mniej więcej na 20 – 30 % to przyspiesza powoli ale jednostajnie. Wymieniłem filtr paliwa jednak w żaden sposób to nie pomogło. Dodam, że na gazie śmiga moja Madzia jak zła.
Proszę o pomoc w zagadnieniu lub chociaż linki do topicu na powyższy temat.
PZDR
Lipsko Radom Warszawa Toruń znów Warszawa
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2010, 07:49
Posty: 42 (2/0)
Skąd: aktualnie Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 B+G 147 KM '05

Postprzez maxim_wawa » 19 paź 2010, 17:35

filtr powietrza bym obstawiał
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez MarTnes » 19 paź 2010, 20:36

Wciskasz gaz do dechy a on się muli i dusi. Wciskasz delikatnie i wtedy przyspiesza ale też ospale. Takie masz objawy?
Moim zdaniem masz uszkodzony przepływomierz. Prawdopodobnie ktoś go uszkodził mechanicznie poprzez włożenie ręki w rurę za filtrem powietrza, lub nastąpiła tam detonacja gazu. Wymienisz przepływomierz na inny, może być używany ale sprawny i objawy powinny ustąpić.
Może być również coś innego, bo mechanikiem nie jestem...
Ale ja bym to obstawiał w pierwszej kolejności ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2008, 21:56
Posty: 102
Skąd: Nysa
Auto: Mazda3 BP 2024, AT, Takumi, eSkyActiv-X

Postprzez maxim_wawa » 19 paź 2010, 20:43

MarTnes napisał(a):Wciskasz gaz do dechy a on się muli i dusi. Wciskasz delikatnie i wtedy przyspiesza ale też ospale. Takie masz objawy?
Moim zdaniem masz uszkodzony przepływomierz. Prawdopodobnie ktoś go uszkodził mechanicznie poprzez włożenie ręki w rurę za filtrem powietrza, lub nastąpiła tam detonacja gazu. Wymienisz przepływomierz na inny, może być używany ale sprawny i objawy powinny ustąpić.
Może być również coś innego, bo mechanikiem nie jestem...
Ale ja bym to obstawiał w pierwszej kolejności ;)


zgodze sie z przypuszczeniami kolegi, Ew może też być cos nei tak z TPS ale to sie powinno objawiac kontrolka "check engine"
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez sadi00 » 5 lis 2010, 21:45

Hejka
Jest Dokładnie tak jak MarTens pisze. W sumie filtr powietrza wymieniłem jakiś miesiąc temu. A powiedzcie mi za co dokładnie odpowiada przepływomierz – bo rowniez mechanikiem nie jestem. Aha i jeszcze jak można sprawdzić czy to wina przepływomierza i czy jest uszkodzony??
A może coś związanego z przepustnicą?? Co myślicie?? Może ją przeczyścić??

Pozdrawiam i czekam na jakieś info, bo muszę to zrobić do poniedziałku bo czeka mnie dłuższa podróż.
Lipsko Radom Warszawa Toruń znów Warszawa
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2010, 07:49
Posty: 42 (2/0)
Skąd: aktualnie Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 B+G 147 KM '05

Postprzez MarTnes » 7 lis 2010, 10:13

Przepływomierz to takie urządzenie, które przekształca informację o ilości zasysanego powietrza przez silnik na informację zrozumiałą dla komputera wtryskowego. Na podstawie tych informacji komputer steruje ilością paliwa podawaną do cylindrów oraz zapłonem. Przepływomierz jest zamocowany na drodze zasysanego powietrza, zaraz za filtrem powietrza.
Przypuszczalnie masz instalację gazową, która nie jest sekwencyjna i miałeś detonację gazu w rurze za filtrem. Stąd jego uszkodzenie ;P
Jedź do mechanika i powiedz, że prawdopodobnie masz problem z przepływomierzem, a oni powinni wiedzieć jak to sprawdzić.
Jeśli chodzi o przepustnicę, to na pewno można ją przeczyścić. Robiłem to u siebie. Operacja trwa może 30minut, ale jest mało prawdopodobne, że szarpie przy przyspieszeniu właśnie z jej powodu. Bardziej prawdopodobne problemy przy brudnej przepustnicy to lekkie zacinanie się pedału gazu, nierówne obroty na biegu jałowym, itp... :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2008, 21:56
Posty: 102
Skąd: Nysa
Auto: Mazda3 BP 2024, AT, Takumi, eSkyActiv-X

Postprzez sadi00 » 7 lis 2010, 13:15

Oki już czaje co to przepływomierz, dzięki :)
Jeżeli chodzi o instalację LPG to jest sekwencja (holender Coltec), ale mam pytanie czy możliwe że coś się stało z przepływomierzem kiedy przeciągnąłem silnik do "odcinki" na gazie??
Tym bardziej dzisiaj zauważyłem że jak odpalam silnik to muszę go kręcić z 5 sekund nim odpali – czy to moze być wskazanie na uszkodzony przepływomierz?? A od kiedy mam samochód czyli od jakichś 3 miesięcy zawsze jak odpalam na instalacji gazowej na ciepłym silniku to przygasa. Chodzi równo dopiero po przełączeniu na gaz ( to wina instalacji gazowej czy przepływomierza)??
No i najważniejsze – jaki może być łączny koszt naprawy tych wyżej wymienionych komplikacji??
Lipsko Radom Warszawa Toruń znów Warszawa
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2010, 07:49
Posty: 42 (2/0)
Skąd: aktualnie Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 B+G 147 KM '05

Postprzez stanlley23 » 7 lis 2010, 16:21

do odcinki...tzn ile mialeś obrotów?
Początkujący
 
Od: 23 mar 2010, 21:41
Posty: 10

Postprzez sadi00 » 7 lis 2010, 17:49

no z 6500

Powiem jeszcze taką akcję. Jakimś cudem dojechałem do celu (160 km) jednak z przygodami. Kilkukrotnie miałem przypadki kiedy gaz nie reagował. Po za tym nie wiem co się dzieje z gazem. Co jakiś czas mrugała mi kontrolka od gazu (w instalacji Colteca kiedy się odpala samochód mruga a potem gaśnie kiedy jest już na gazie) wtedy przełączałem na benzynę i po 2 min. z powrotem na gaz. Po dwóch takich przypadkach kontrolka od gazu zaczynała świecić na minutę i gasła. i tak cały czas.
Czy może to świadczyć że komputer od gazu wariuje przez błędne informacje z przepływomierza??

EDIT: 15.06.2011r.
Sprawa wyjaśniona – to zapchane wtryski :)
Teraz idzie jak zły :D
Tylko informuję, aby wszyscy wiedzieli co sprawdzać.
Lipsko Radom Warszawa Toruń znów Warszawa
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2010, 07:49
Posty: 42 (2/0)
Skąd: aktualnie Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 B+G 147 KM '05

PostTen post został usunięty przez siegu 21 cze 2011, 19:18.
Powód: Nie piszemy postów pod postem

Postprzez sebastian223 » 21 cze 2011, 17:39

Czyli za mało na benzynce jeździsz :)
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez Agerak » 21 cze 2011, 22:20

Mam 100% identyczne objawy, ja u siebei obstawialem cewki, i wlasnie mam zakupinie juz jakies uzywki. Tak dla scislosci jak czyscils wtryski ? STP czy moze inaczej ?
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2009, 17:45
Posty: 242
Skąd: Kutno
Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r

Postprzez lucas83 » 22 paź 2011, 15:37

Odświeżam trochę temat, gdyż wczoraj zauważyłem, a dzisiaj utwierdziłem się w przekonaniu, że coś jest u mnie nie tak z mocą auta. Mam objawy identyczne jak opisał to MarTnes, czyli jak rozgrzanym autem wciskam gaz do dechy na wszystkich biegach (chyba poza jedynką tylko) to auto gdzieś od 2000 RPM wyraźnie słabo przyspiesza, natomiast jak odpuszczę i powoli naciskam gaz, to jakoś idzie, ale dość niemrawo. Im bliżej 3000 RPM tym gorzej (w pewnym momencie jechałem 120 km/h na piątce, z wciśniętym gazem do dechy i nic się nie działo, a nie było pod górkę :D). Ponadto czuć takie lekkie szarpanie jak trzymam gaz do dechy.

Wobec tego postanowiłem przyjrzeć się przepływomierzowi, gdyż widzę, że tu może leżeć problem. Na początek chcę go wyczyścić i tu pytanie: czy muszę na coś szczególnie zwrócić uwagę? Oczywiście wiem, że muszę uważać, żeby go nie uszkodzić. Chodzi mi bardziej o jakieś niespodzianki przy demontażu, czyszczeniu, itp.

Nie mam LPG.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez tadziomaru1 » 22 paź 2011, 16:09

Na pewno nie możesz go czyścić mechanicznie, czyli w jakikolwiek sposób dotykowo. Te przepływki czyści się tylko i wyłącznie specjalnym, alkoholowym sprayem.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez lucas83 » 22 paź 2011, 17:23

Specjalny, alkoholowy spray? Jakiś konkretny mogę prosić? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez tomek626 » 22 paź 2011, 19:18

Ja używałem płynu do mycia szyb. Gdy bród jednak nie schodzi trzeba użyć miękkiego pędzelka, z całą ostrożnością oczywiście by nie przerwać drucika, który jest jak włos. W swojej maździe po raz pierwszy widzę czysty przepływomierz i cały dolot. Nie mam przedmuchu oparów oleju odmą, co mnie trochę dziwi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2011, 11:41
Posty: 91
Skąd: Siedlce
Auto: 626 99" 2.0 GW Exclusive

Postprzez motylek322 » 23 paź 2011, 17:17

lucas83 napisał(a):Specjalny, alkoholowy spray? Jakiś konkretny mogę prosić? :)

Idź do sklepu z częściami elektronicznymi i kup izopropanol. Środek ten doskonale usuwa bród i tłuszcz. Stosuje się w elektronice i optyce. Jest na tyle delikatny a za razem skuteczny, że czyści się min też matryce aparatów cyfrowych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez lucas83 » 23 paź 2011, 17:19

Właśnie myślałem o izopropanolu, bo kiedyś go stosowałem, ale nie byłem pewien, czy nada się do tego celu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez motylek322 » 23 paź 2011, 17:29

lucas83 napisał(a):....................ale nie byłem pewien, czy nada się do tego celu :)

Przekonamy się :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez lucas83 » 24 paź 2011, 16:35

Wymontowałem dzisiaj przepływomierz i "przeraziłem się" grubością tych dwóch pręcików. Z jednej strony są czarne, z drugiej srebrne, czyli na pewno do czyszczenia. Trochę się bajam psikać tam czymkolwiek, bo to jest takie delikatne, że od samego patrzenia może się urwać ;) Znając moje szczęście i tak coś się urwie przy próbie czyszczenia. Pomyślałem, że może by tak zamoczyć końcówkę z pręcikami w środku czyszczącym? Co sądzicie?

EDIT:

Już po czyszczeniu, niestety mam wrażenie, że jest jeszcze gorzej (objawy się nasiliły) :( Czy po odłączeniu przepływomierza i ponownym podłączeniu konieczne jest wykonanie resetu komputera? Chcę jeszcze pożyczyć przepływomierz od znajomego, który ma taką samą Mazdę i wtedy będę wiedział, czy to na 100% jego sprawka.

EDIT 2:

Nie wiem jak to się stało, ale tak jak pisałem:po czyszczeniu było gorzej, przeturlałem się jakieś 2 km do pracy, po czym wracając z pracy, gdzieś po przejechaniu kolejnego kilometra nagle objawy ustąpiły i auto odzyskało wigor :) Nie zwlekając, poprosiłem znajomego o podmiankę przepływomierzy i zarówno na jego, jak i na moim jest OK. Nie resetowałem komputera. Jedyne co mi przychodzi do głowy to to, że być może po przejechaniu tych 3-4 km komputer zaczął poprawnie odczytywać sygnały z przepływomierza i skorygował dawkę paliwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6