Klekotanie na gorącym silniku

Postprzez rafir » 18 cze 2011, 20:43

Witam właśnie zakupiłem Mazde 6 diesel 2.0 i mam pytanie co jest przyczyną klekotania silnika gdy jest rozgrzany, na zimnym tego nie ma, jak przyjadę do miasta z trasy np 100km i stoję na światłach słyszę klekotanie silnika. Dodam że gdy jest gorący przy jazadach w mieście tego nie słychać lub jak silnik rozgrzany jest na postoju nawet w upały. Dodam że klekot gdy się pojawi żadnych innych objawów nie ma. Na zimnym silniku takiego klekotania też nie ma. Proszę o informację co jest przyczyną takiego klekotu po trasie, przecież mazda miała być cichutka?
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2011, 20:35
Posty: 30
Auto: Mazda 6 2.0D 121KM -2003r.

Postprzez Hubix » 18 cze 2011, 22:33

Jaki olej w silniku i kiedy wymieniany ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Enduro » 18 cze 2011, 22:47

w tym przypadku
klektu moga byc uszkodzone:
1. panewki
2. wtrysk/ki
3. przytarty tlok
4. lub problem jest z zaworami
-pod warunkiem, ze oleju jest dosc i jest on dobry i w miare swiezy
i ze wszystko jest poprzykrecane jak nalezy
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Wojtek » 18 cze 2011, 22:55

witamy na forum :)
prosze zapoznaj sie z dzialem diesel... dedykowanym temu wlasnie silnikowi: MZR-CD

watki wyszukaj w/g zasady:

1. W pierwszej kolejnosci szukamy tematow nas interesujacych... do tego celu prosze uzyc wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jezeli nie znalezlismy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na koncu tego watka
4. Jezeli nie ma takiego tematu, wtedy mozemy zalozyc nowy...

przyczyn moze byc wiele... od wtryskiwaczy, zly olej itd

Ps. przenosze do dzialu diesel
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez rafir » 19 cze 2011, 08:49

Olej wymieniony 200 km temu na elf 5W/40, jak jeźdzę to nie dymi i moc też jest dobra. Podkładki pod wtyrykami wymienione też 200 km temu. Tylko dlaczego tak się dzieje jak przyjadę z trasy i jest ciepły?
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2011, 20:35
Posty: 30
Auto: Mazda 6 2.0D 121KM -2003r.

Postprzez Grzyby » 19 cze 2011, 09:21

Na moje to któryś wtrysk niedomaga i stąd klekot.
Zrób test przelewowy (znajdziesz instrukcję na forum) żeby się upewnić czy są ok.

A tak na marginesie – kiedy miałeś zawory regulowane?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez rafir » 19 cze 2011, 09:31

Odnośnie regulacji zaworów to nie wiem kidy były robione ja tego nie robiłem przy wymianie podkładek pod wtryskiwaczami. Zastanawia mnie dlaczego tak jest po jedździe po trasie a jak jeździ w mieście gdzie się nagrzeje tego klekotu brak. Silnik klekocze po trasie tak jak zimne diesle innych marek. Bo mój silnik mniej klekocze i to dużo jak jest zimny.
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2011, 20:35
Posty: 30
Auto: Mazda 6 2.0D 121KM -2003r.

Postprzez eszo67 » 19 cze 2011, 11:17

rafir napisał(a):Odnośnie regulacji zaworów to nie wiem kidy były robione
a no wlasnie jak by byly sprawdzone przy wymianie podkladek to bys mial to z glowy.
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2010, 17:35
Posty: 222
Skąd: chelm-Zomergem
Auto: M6 Hatchback MZR-CD 136HP 2005r.

Postprzez Enduro » 19 cze 2011, 11:25

może posłuchaj czy jest to pojedyńczy klekot np. w jednym konkretnym miejscu/cylindrze
czy też w całej jednostce...?
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez rafir » 19 cze 2011, 17:56

Odnośnie klekotania po rozgrzaniu, czy może być to przeczyna oleju, który wymieniłem 200 km temu na elf 5w/40, natomiast jak zakupiłem auto zalany był 10w/40 ale 1000km tylko na nim zrobiłem bo poprzednio też jezdził na valvline 5w/40. Czy po nalaniu sybtetyku silnik może głośniej chodzić po rozgrzaniu. Czy taki olej nie zaszkodzi?
Przy okazji po wymianie oleju na bagnecie z jednej strony jest full natomista z drugiej ponad full, które wskazanie jest właściwe bo pierwszy raz spotykam się że po mierzeniu i to kilkunastu razach za każdym razem jest tak czy w mazdzie to normalne że bagnet tak rozmazuje olej z jednej strony. Mechanik po czyszczeniu smoka i miski zalał całe 5 litrów oleju czy to nie za dużo?
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2011, 20:35
Posty: 30
Auto: Mazda 6 2.0D 121KM -2003r.

Postprzez Enduro » 19 cze 2011, 21:31

rafir napisał(a):....czy w mazdzie to normalne że bagnet tak rozmazuje olej z jednej strony. ...

tak.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez rafir » 23 cze 2011, 09:23

Proszę o odpowiedź czy mazda diesel, generalnie chodzi cichutko, lecz gdy się rozgrzeje po trasie to u mnie słychac silnik głośniej, czy tak ma być? Tak jakby bardziej metalicznie.
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2011, 20:35
Posty: 30
Auto: Mazda 6 2.0D 121KM -2003r.

Postprzez Enduro » 23 cze 2011, 10:38

rafir napisał(a):.... gdy się rozgrzeje po trasie to u mnie słychac silnik głośniej, czy tak ma być? Tak jakby bardziej metalicznie.

raczje nie . E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez rafir » 24 cze 2011, 22:32

Wiem że to było wałkowane na forum ale czy mój silnik RF5C 121KM diesel 2003 rok ma filtr DPF. Czy zalany olej ELF 5W/40 jest dobty do tego silnika?
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2011, 20:35
Posty: 30
Auto: Mazda 6 2.0D 121KM -2003r.

Postprzez Enduro » 24 cze 2011, 22:53

rafir napisał(a):1... czy mój silnik RF5C 121KM diesel 2003 rok ma filtr DPF.2.... Czy zalany olej ELF 5W/40 jest dobty do tego silnika?

1. seryjnie nie, ale jesli ma taki to z akcesorii domontowany dodatkowo i widać to jak popatrzsz pod auto, a ten kat nie wymaga stosowania spec. oleji, typu dexelia DPF.
raczje tak, ale sprawdz na opakowaniu specifikacje i porówan je z zaleceniami w ks. obslugi auta.
P.S.
klekotanie nie może, wg. mnie, wynikać z jakości oleju, ale to moja opinia i mogę sie mylić..
w tej jednostce nie ma popychaczy hydraulicznych !
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez rafir » 19 lip 2011, 19:58

Czy stuk na rozgrzanym silniku jedynie na wolnych obrotach, po dodaniu gazu milknie na obrotach to oznaka padniętego wtryku lub braku kalibracji po wymianie podkładek pod wtyryskami. Czy można z tym jeździć gdyż innych objawów brak tzn. brak mocy, czarny dym , trudnoości w odpaleniu, czy też czekać na autokalibrację, ona pomoże?
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2011, 20:35
Posty: 30
Auto: Mazda 6 2.0D 121KM -2003r.

Postprzez Enduro » 19 lip 2011, 20:17

rafir napisał(a):.... Czy można z tym jeździć ...?

jesli to wtrysk to nie, bo jego uszkodzenie spowoduje kolejne , powazniejsze i duzo drozsze w naprawie!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Hubix » 19 lip 2011, 21:45

np. pęknięcie tłoka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Wojtek » 19 lip 2011, 21:47

Hubix napisał(a):np. pęknięcie tłoka

lub jego wypalenie... <głaszcze>
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez rafir » 19 lip 2011, 21:54

Ale uszkodzony wtrysk klepie cały czas nawet przy dodawaniu gazu na luzie, czy też nie? Bo u mnie po dodaniu gazu stuk milknie na obrotach także pracuje cicho więc to jest wtrysk czy tylko brak kalibracji wtrysków?
Jakie są charakterystyczne oznaki padnietego wtrysku?
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2011, 20:35
Posty: 30
Auto: Mazda 6 2.0D 121KM -2003r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6