Mazda3 (BK) – felgi/opony, dobór – (jakie wchodzą bez problemu)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez arjot » 8 kwi 2011, 00:06

Może trochę ciemniejsze zrób? Z drugiej strony kolor masz taki, że kurz specjalnie nie powinien być widoczny. Moja druga połówka ma podobny na felgach w swoim civicu i podczas gdy samochód wygląda jak nieszczęcie, felgi ciągle dają radę :)
Wrzuć zamontowane :)
Cena 360zł to oczywiście za 4 <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 16:33
Posty: 817 (3/14)
Skąd: Warszawa/Kabaty
Auto: Jest :MX-5 NBfl Memories III '05
Była: 3 BK Z6 sedan

Postprzez slomek » 17 kwi 2011, 21:15

Witam

Zastanawiam sie na kupnem alufelg do swojego samochodu i w zwiazku z tym mam pytanie czy one bez zadnych problemow beda pasowaly? Chodzi dokladnie o te felgi viewtopic.php?f=5&t=116846 Szczegolnie chodzi i parametry 7jx15H2 ET50 otwór centrujący 67mm. Planuje do nich nalozyc opony 195 65 R15 Pirelli Cinturato P6.

Z gory dziekuje za pomoc

Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2010, 10:32
Posty: 89
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 3 1.6 2003r benzyna

Postprzez mazz777 » 18 kwi 2011, 00:37

Felgi
otwor centralny fi 67 -OK
Rostaw 5x114,3 -OK
ET/Ofset 50 -OK
Szerokosc 7 cali -OK (tyle jest w 16cali ale tutaj tez powinno pasowac)

Opony tez "powinny" pasować tylko wg mnie nieco wąskie do tej szerokosci felg...

Tu mam link do podobnych stalowych
http://allegro.pl/felgi-mazda-3-5-6-626 ... 64524.html
...paramerty felg stalowych sa zblizone wiec wnioskuje ze te alu beda pasowac :D

Ale jesli moge zasugerowac pod warunkiem ze opony jeszcze nie zostaly zakupione to ciekawszy bedzie wbor felg 16 calowych lub wiekszych... :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2010, 02:47
Posty: 133
Skąd: Sandomierz-Tarnobrzeg
Auto: Mazda 3
CiTD 109KM 2005
Ford Mondeo MK4

Postprzez slomek » 18 kwi 2011, 07:22

Wlasnie z tym problem ze mam juz opony na stalowkach i szukam felg 15 cali. Opony byly kupowane w tamtym roku wiec nie mam zamiaru kupowac nowych wiekszych.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2010, 10:32
Posty: 89
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 3 1.6 2003r benzyna

Postprzez talk_about85 » 4 cze 2011, 21:38

Pytanie w sumie na przyszlosc ale zeby nie zapomniec to doradzcie czy felgi 16-sto calowe z ET40 nie beda wystawac do tego stopnia ze bedzie rzucalo sie to w oczy? Chcialbym zeby pod wzgledem wizualnym bylo na prawde dobrze bo jak cos to chcialbym kupic felgi z gornej polki. Moze lepiej odpuscic z tym ET40 i dla wewnetrznego spokoju poszukac z wyzszym czyli np. 45?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez radzi89 » 4 cze 2011, 23:54

O wystawanie bym sie tu nie martwil tak bardzo jak o obcieranie :) Jeszcze zalezy od szerokosci felgi...
ja milem 17x7,5 ET 42 i bylo raczej na styk...
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez talk_about85 » 9 cze 2011, 18:24

radzi89 znalazlem kilka Twoich postow na temat felg O-Z i dales mi do myslenia. Bylem prawie zdecydowany ze kiedys je kupie ale teraz mam mieszanie uczucia bo wydac sporo kasy na felgi ktore podobno sa miekkie i nie za bardzo trwale to mija sie zupelnie z celem. Pod wzgledem designu to moim zdaniem najwyzsza polka tylko az dziw bierze ze firma z taka tradycja nie ma najlepszych opinii.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez radzi89 » 9 cze 2011, 23:26

Mysle, ze wszystko zalezy od modelu – teraz kupilismy ultraleggera do MPS`a i narazie jest wszystko OK.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez sorevell » 14 cze 2011, 15:17

Przymierzam się do zmiany kółek w swojej M3 na większe (obecnie stock 15", 195/55/15), więc z zaciekawieniem przestudiowałem cały ten wątek. Szczególnie zainteresował mnie link podany przez radzi89 – zobaczyłem tam, że ludzie zza oceanu masowo pakują do M3 felgi od RX-8, czyli 18" x 8" ET 52 z oponami na przykład 215/40/18.

Zastanawiam się, czy w naszym dzikim kraju ktoś przerobił taki patent. Jeśli tak – czy obyło się bez przeróbek, zaklepywania czegokolwiek itd., no i oczywiście jak się Mazda na takich kołach zachowuje – tarcie opon o nadkola itp., trakcja, czy kierowca ma jeszcze zęby/język/d*** w całości... <glupek2>

Czy ktoś z Was ma takie lub podobne doświadczenia?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 20:35
Posty: 34
Skąd: Warszawa
Auto: czerwona BK Z6 '04

Postprzez radzi89 » 14 cze 2011, 15:53

mily200 mial u siebie te felgi, napisz do niego ale z tego co wiem u niego cos obcieralo lecz ona ma obnizone zawieszenie.

Pozdrawiam, Rafal
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez sorevell » 14 cze 2011, 16:29

Tak mi się wydawało, że gdzieś w 'naszych mazdach' coś widziałem, ale nie miałem cierpliwości poszukać :P
W każdym razie dzięki, PW wysłane.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 20:35
Posty: 34
Skąd: Warszawa
Auto: czerwona BK Z6 '04

Postprzez arjot » 14 cze 2011, 17:05

Nie wiem czy 18'' do 1.6 nie zmuli i tak już nawijmy to "statecznego" silnika...
Za oceanem 18" w większości idą do wersji 2.0 czy 2.3. A dziury czy bolący zadek.. zawsze jest to kwestia wyboru. Nie masz się co oszukiwać, po przejściu z 15" na 18" poczujesz dyskomfort. I te ceny opon <oczy>
Z drugiej strony, będziesz miał wrażenie jazdy po szynach. Tylko że na tych szynach będziesz ostro jeździł slalomem między dziurami :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 16:33
Posty: 817 (3/14)
Skąd: Warszawa/Kabaty
Auto: Jest :MX-5 NBfl Memories III '05
Była: 3 BK Z6 sedan

Postprzez radzi89 » 14 cze 2011, 17:52

A tam nie daj sie zastraszac :) Spokojnie da sie jezdzic na takiej feldze. Jesli jednak chcesz zachowac kompromis to kup 17". Komfort jest troche lepszy , zmulony silnik zawsze bedziesz mial bo 1.6 tak ma ( oczywiscie bez urazy , ale fakt , ze szalu nie robi jest oczywisty i nawet na 15" nie nadaje sie do wyscigow :) ) .

Pozdrawiam, Rafal
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez sorevell » 15 cze 2011, 09:28

arjot – w wątku o Twojej M dowiedziałem się, że wcześniej miałeś 15", zakładam że na profilu 55 (tak jak ja obecnie), teraz 16" również na 55mm, zatem policzmy:

<nudne_obliczenia>
15inch x 2,54cm/inch + 2 x 5,5cm = 49,1cm (średnica) --> 154,3cm (obwód)
16inch x 2,54cm/inch + 2 x 5,5cm = 51,6cm (średnica) --> 162,2cm (obwód)
17inch x 2,54cm/inch + 2 x 4,5cm = 52,2cm (średnica) --> 163,9cm (obwód)
18inch x 2,54cm/inch + 2 x 4,0cm = 53,7cm (średnica) --> 168,8cm (obwód)

Zmieniając 15" na 16" zwiększyłeś średnicę koła o 2.5cm, obwód o niecałe 8cm (przyrost o 5,1%).
Zamieniając 15"/55 na 18"/40 zwiększam średnicę o 4.6cm, obwód o 14.5cm, więc w stosunku do Twoich obecnych kół, zakładając 18" na profilu 40 zwiększam obwód o kolejne 4%. Żeby moje zanudzanie matematyką było kompletne, dodam tylko, że bezpośrednia zmiana 15"/55 --> 18"/40 generuje przyrost ok. dziewięcioprocentowy.
</nudne_obliczenia>

Matematyki koniec <glupek2> – teraz powiedz mi – czy zmieniając 15 na 16 cali odczułeś wzrost zamulenia / spadek osiągów? Jeśli nie, wydaje mi się, że i ja nie poczułbym zakładając osiemnastki. Tylko prędkościomierz trzeba by skalibrować, chociaż z drugiej strony teraz zawyża wskazania o jakieś 7, może 8% w stosunku do wskazań GPS, więc przy 18" byłoby właściwie w sam raz ;)

Reasumując, argument zamulenia... przepraszam – przyrostu zamulenia :P nie przekonuje mnie.
Jeśli jednak 17" (wtedy już nie ReXowe :(), to raczej ze względu na komfort i bezpieczeństwo samych kół, bo tak się składa, że zdarza mi się śmigać po bezdrożach budowlanych, zatem prędzej czy później mogłoby się to źle skończyć...

Wniosek, jak to często bywa, jest taki, że już sam nie wiem co kupić / założyć...

A na koniec tego przydługiego posta, dwie ciekawostki:
1. Wysłałem do Bołtowicza zapytanie o cenę felg model BBP8-V3-810-BL (17")

Obrazek

Zastrzelili mnie. 963zł/sztuka. Jednak nie kupię felg w ASO.

2. arjot, wczoraj wieczorem przebywałem na Twoim terytorium – rewitalizowałem kumplowi kompa na Kabackim Dukcie. Szkoda że nie pomyślałem o tym, żeby spróbować jakoś się umówić i zobaczyć Twoją M na 16" na żywo, bo na zdjęciach wygląda jak najbardziej poprawnie <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 20:35
Posty: 34
Skąd: Warszawa
Auto: czerwona BK Z6 '04

Postprzez radzi89 » 15 cze 2011, 09:39

sorvell obliczenia fajne ale nie sa poprawne :D Nie brales pod uwage tego , ze profil podany na oponie np 40 lub 55 to nie sa centymetry. Jest to stosunek procentowy do szerokosci felgi. Wiec jesli np. Opona ma 225 szerokosci , a jej profil to 40 liczymy 225 * 40% . Wtedy uzyskujemy profil.

Zatem jesli miales fabrycznie kola 195/55/15 ( fabrycznie chyba jest troche inaczej z tego co pamietam ) , a zamontujesz 225/40/18 to zmienisz wielkosc kola o 6,54% . Zatem przy licznikowych 100 km/h bedziesz jechal 106,54 km/h. Moim zdaniem mala zmiana i mozna ja zastosowac.

Pozdrawiam, Rafal

PS: taka cena za 17" felgi jest dosc normalna – trzeba dac 3-4 tys za pozadne kola. Chyba, ze ktos chce chinskie smieci czego nie polecam , ale o tym mozna duzo na forum poczytac.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez sorevell » 15 cze 2011, 09:49

Widzisz, człowiek całe życie się uczy, a i tak umiera głupi.
Co do ceny – może i rynkowa, co nie zmienia faktu, że wysoka. Dla mnie chyba zbyt wysoka. No nic, patrzę właśnie co ciekawego jest na allegro. Chyba jednak 17"...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 20:35
Posty: 34
Skąd: Warszawa
Auto: czerwona BK Z6 '04

Postprzez Blumek » 15 cze 2011, 21:50

radzi89 napisał(a):Zatem jesli miales fabrycznie kola 195/55/15

Mnie osobiście zastanawia ten rozmiar, fabryka montowała z profilem 55 a nie 65?
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez arjot » 15 cze 2011, 23:08

Fabryka montowała z profilem 65.
sorevell, nie chciałem Cię w żaden sposób odwodzić od pomysłu 18", powiem szczerze, że bardzo chętnie bym zobaczył to na żywo – musiałoby wyglądać świetnie.
Mam po prostu jakieś tam swoje przemyślenia i tyle – dlatego też zmieniając 15" nie poszedłem na 17" tylko zostałem przy bezpiecznym (moim zdaniem) 16". Czasem żałuję, rzecz jasna, bo większa felga ładna jest i robi świetne wrażenie ale z racji zawodu jeżdżę po budowach a z racji zamiłowań po słabych drogach. A że jest to mój jedyny samochód to wybór felg był swego rodzaju kompromisem.
Czy zamula mi na 16'"? nie czuję różnicy :) czuję różnicę na dziurach :]
Następnym razem zapraszam – choć wczoraj mogło mnie nie być – byłem na spocie :) Najprościej jakbyś przyjechał na spota warszawskiego, na którego w imieniu kolegów i koleżanek serdecznie zapraszam :] Zazwyczaj z trójkami jestem ja na swoich ciemnych 16" oraz Luker i Cezar z 17".
Szukaj używek – przed zakupem zostaw zadatek, weź do dobrego zakładu i sprawdź czy proste. Jeśli są porysowane ale prościutkie nie zastanawiaj się – piaskowanie i malowanie zrobisz za niewielkie (w porównaniu do ceny felg) pieniądze a będziesz miał orginalne i wyróżniające się koła :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 16:33
Posty: 817 (3/14)
Skąd: Warszawa/Kabaty
Auto: Jest :MX-5 NBfl Memories III '05
Była: 3 BK Z6 sedan

Postprzez radzi89 » 16 cze 2011, 00:01

Blumek napisał(a):Mnie osobiście zastanawia ten rozmiar, fabryka montowała z profilem 55 a nie 65?


Mi tez wydaje sie , ze farycznie bylo 195/65/15 .. Moze niech potwierdzi ktos kto ma od nowosci 15" :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Blumek » 16 cze 2011, 01:22

radzi89 napisał(a):Mi tez wydaje sie , ze farycznie bylo 195/65/15

Ja się tak tylko wtrąciłem, bo profil 55 dla tego rozmiaru oponek/felg to raczej rzadkość. Po za tym jak coś wyjeżdża z fabryki na kołach 195/65 R 15, to chyba też prędkościomierz jest skalibrowany pod ten rozmiar, jak auto wyjeżdża na 17-18-stkach to też chyba fabryka kalibruje żeby licznik pokazywał zniżoną prędkość do rzeczywistej. Oczywiście zawsze jest jakiś dopuszczalny błąd. Jednak zmieniając z 15' na 17; czy 18' to błąd wskazania znacznie rośnie, zresztą piszecie o tym wyżej.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323