Czyszczenie soczewek i naprawa silniczków reflektorów.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez kubsztyk » 14 cze 2011, 15:48

s i w y napisał(a):(...)prawie za każdym razem kiedy włączę światła mijania lub postojówki to słyszę wyraźnie pracę silniczka. Czy jest jakiś kabel zasilający aby go odłączyć? Chcę póki co odłączyć sam silniczek a jak będzie cieplej to zabiorę sie za wykręcenie lamp i może jego wymianę.

U mnie też padają / padły i póki co ustawiłem potencjometr pomiędzy 0 a 1, bo wtedy nie dostaje prądu (tego oprócz +12) wg. którego ustawia pozycję i mam spokój. Taki sposób znalazłem w którymś z tematów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez krystiano » 14 cze 2011, 15:55

Jakieś tydzień temu wymienialem silniczek w prawej lampka bo padł całkiem. Ale wyciagalem lampe. Jeżeli chcesz odłączyć silniczek musialbys sie postarać tak włożyć palce do lampy żeby chwycić , jak dobrze pamietam 3 kabelki. Kabelki te idą do wtyczki która jest wpieta do silniczka. Pozniej to tylko pociągnąć i wtyczka powinna wyskoczyć. Kabelkow jak dobrze pamietam są 3. Powodzenia w gimnastyce.
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2020, 00:45
Posty: 656 (20/17)
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 BM 2.2 2014 skyactive technology

Postprzez Wojtek » 14 cze 2011, 16:02

tak trzy:
+12V , masa , sterujacy
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez s i w y » 14 cze 2011, 16:07

ale tym otworem od strony świateł mijania?
Czuję że ciężko będzie <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez krystiano » 14 cze 2011, 16:11

no dokladnie , sciagasz ta klapke i ... powodzenia w gimnastyce palcow :D
moze szybciej od nadkola to zrobisz nie od gory :) no i moze byc ciezko
pozdro
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2020, 00:45
Posty: 656 (20/17)
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 BM 2.2 2014 skyactive technology

Postprzez s i w y » 14 cze 2011, 16:19

odkręcę zbiorniczek z płynem do spryskiwaczy i zawsze będzie trochę więcej miejsca do manewrowania :)
no i znowu będzie okazja do wypicia piwa przy robocie <rotfl>

edit:
Jednak nie poczekałem do jutra tylko podskoczyłem po dwa piwka i do roboty. Długo się nie narobiłem <lol>
Odkręciłem zbiorniczek, a dalej zonk.
Nie mogłem wsadzić ręki do tego otworu :|
Obrazek
czy chodzi o te kabelki co są blisko? czy te niewyraźne w oddali? Nie mogę tam podejść za chiny. Trzeba będzie zdejmować lampy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez Hubix » 4 lip 2011, 19:50

Jest ktoś w stanie podać numery silniczków które siedzą w lampie ? Czy np. od Focusa I lifting pasują ?

Chodzi mi o xenon. Lewa mi nie chodzi, prawa tak. Jako ,że robię całą konserwację podwozia to przy okazji zrobiłbym reflektor.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Pamek » 30 lip 2011, 15:44

Ja mam taki problem, gdy xenony są włączone to poziomowanie działa tylko w lewym, a gdy wyłączę światła i przekręcę na zapłon oba się poziomują. Cóż to może być?
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:21
Posty: 224
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.

Postprzez jacek828 » 31 lip 2011, 12:30

A może działa Ci w obu tylko ja jedna jest niżej opuszczona. Ja miałem podobnie tylko problem był z lewą. Bardzo łatwo można lampy wyrównać śrubokrętem i obserwować czy się poziomują obie. Ja swoje wyjmowałem i czyściłem soczewki (udało się bez rozklejania) i później jedna była niżej od drugiej. Może od czyszczenia a może od montażu. Na starcie poziomowały się obie ale lewa była niżej. Wyregulowałem i wydaje mi się że jest ok
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 lut 2011, 12:17
Posty: 18
Auto: Mazda 6 2003r Diesel

Postprzez Pamek » 31 lip 2011, 15:51

Raczej nie, widać gołym okiem jak robi góra dół lewa a prawa stoi. Przy wyłączonych obie się poziomują. Dzisiaj natomiast na zapalonym silniku są dwa światła a na zgaszonym tylko lewa się włącza. <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:21
Posty: 224
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.

Postprzez jacek828 » 31 lip 2011, 18:29

To znaczy ze najprawdopodobniej masz za mały prąd bądź kiepskie połączenie. Na Twoim miejscu doładowałbym akumulator i sprawdził masę pod bezpiecznikami oraz pod zbiorniczkiem spryskiwaczy.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 lut 2011, 12:17
Posty: 18
Auto: Mazda 6 2003r Diesel

Postprzez Janusz626 » 4 lis 2011, 16:33

Witam, odnosnie czyszczenia reflektorow w GY CiTD 2003r fabryczne xenony, to myslalem ze sprawa jest prosta i czyszczenie rowniez ale rozebralem klosze i stwierdzilem ze to wszystko to jakas sciema w moim przypadku bo odblysniki sa wypalone i musze regenerowac czyli napylac prozniowo w odpowiedniej firmie.

Posiadam cala dokumentacje z mojej pracy rozklejania czyszczenia reflektorow jak i porownanie konstrukcji lamp ze szrotu "anglik H1" i moje "europa Xenon"

Prawda jest ze manualne poziomowanie w H1(europa czy anglik) i automatyczne poziomowanie w Xenonach jest konstrukcyjnie tak rozne ze nie da sie tego przerobic niestety,

w temacie padlo zdanie ze jest mozliwiosc przerobienia H1 anglika na H1 europejczyka za sprawa przelozenia przeslony... jednak mam powazne watpliwosci....

Biorac pod uwage ten temat: [Mazda6 GG/GY] Czyszczenie soczewek i naprawa silniczkow reflektorow.
to nie mam pewnosci czy mam tutaj dodac zdjecia i opisy z mojej pracy....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez skabol_87 » 13 lis 2011, 14:47

witam mam pytanie z innej beczki zamierzam wyczyscic soczewki bo sa bardzo brudne, tylko problem tkwi w tym ze poprzedni wlasciciel rozklejal juz lampy i uszczelnil je na nowo chyba sylikonem;/ macie jakis pomysl jak je rozkeic? bo chyba opalarka niepomoze;p;/

Ps; czy jak nie mam ori ksenonow to czy powinienem miec samopoziomowanie?? Bo u mnie ewidentnie nie ma albo nie dziala, Elektryczna regulacja z kabiny rowniez chyba nawalila :( Chialbym to wszystko robic przy jednym demontazu lampy tylko nie wiem jak sie za ten sylikon zabrac :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 18:34
Posty: 56
Skąd: Tychy
Auto: mazda 6 2.0 citd 2003r

Postprzez Magoor » 14 lis 2011, 10:20

skabol_87 napisał(a):witam mam pytanie z innej beczki zamierzam wyczyscic soczewki bo sa bardzo brudne, tylko problem tkwi w tym ze poprzedni wlasciciel rozklejal juz lampy i uszczelnil je na nowo chyba sylikonem;/ macie jakis pomysl jak je rozkeic? bo chyba opalarka niepomoze;p;/

Po prostu usuń mechanicznie nożykiem w szczelinie. Jakichś konkretnych rozpuszczalników nie ma. Cierpliwie sylikon wydłub.

skabol_87 napisał(a):Ps; czy jak nie mam ori ksenonow to czy powinienem miec samopoziomowanie?? Bo u mnie ewidentnie nie ma albo nie dziala, Elektryczna regulacja z kabiny rowniez chyba nawalila :( Chialbym to wszystko robic przy jednym demontazu lampy tylko nie wiem jak sie za ten sylikon zabrac :|

Nie ma samopoziomowania, bo nie jest potrzebne.
Obrazek
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 00:29
Posty: 339 (0/3)
Skąd: Świdnik\Lublin
Auto: M6 2,0 GY 136KM (~160KM) '05

Jazz 1,4 83KM '05
S-max 1,6 160KM' 12

Postprzez skabol_87 » 18 lis 2011, 23:15

ok dzieki za zainteresowanie i pomoc
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 18:34
Posty: 56
Skąd: Tychy
Auto: mazda 6 2.0 citd 2003r

Postprzez Pamek » 7 sty 2012, 15:08

Koledzy czy te silniczki będą pasowały do lamp mazdowskich xenon?
http://allegro.pl/ford-mondeo-mk-3-xsen ... 99916.html
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:21
Posty: 224
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.

Postprzez dziara » 17 kwi 2012, 08:24

I jak kolego? Dalej te korektory regulacji świateł Ci działają? Mam dylemat na jakie wymienić a lepsze nowe z gwarancją niż używane... :D
dziara
 

Postprzez klajgus » 17 kwi 2012, 18:25

ja tez wymieniłem na te co pisze kolega zmitru działają już prawie rok i jest ok :)
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez edekm6 » 18 kwi 2012, 21:34

Silniczki 0 307 853 304 pasują idealnie. Dodatkowo napiszę, ze u mnie były 0 307 853 313 zamontowane więc widać są już dwa rodzaje oryginalnych 303 i 313.
Początkujący
 
Od: 1 maja 2010, 13:45
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Auto: M6 MZR-CD

Postprzez ralfvip » 7 maja 2012, 13:30

Witam Drodzy Forumowicze
W swoim samochodzie posiadam samopoziomujące xenony. Wie ktoś jak jest realizowane łożyskowanie xenona? Konkretnie chodzi mi w jaki sposób jest realizowana zmiana biegu promieni tak żeby nie oślepiać – czy poprzez ruchomy żarnik (w co wątpię), czy poprzez ruchomy odbłyśnik, czy poprzez ruchomą przysłonę, czy jeszcze inaczej?
Poniżej na zdjęciu zieloną strzałką zaznaczyłem obudowę – czy ma ona możliwośc wychylania się? Jeśli tak to w jaki sposób?
Zdjęcie zapożyczone od forumowicza Prusiak
Obrazek
Zasada działania samopoziomowania nie jest żadną tajemnicą – czujniki kąta z przodu i z tyłu auta i na podstawie ich sygnału odpowiednio jest odchylany xenon.
Pytam ponieważ podczas samopoziomowania xenonów słychać takie delikatne jakby szuranie – nie wiem jak to określić inaczej. Na 99% nie jest to żadne chrobotanie dobiegające od silniczków i przekładni. Bardziej obstawiałbym jakieś tarcie na skutek poruszania się samego xenonu w miejscu jego ułożyskowaniu. Jakbym wiedział co dokładnie się tam rusza, czyli bym wiedział gdzie jest ten węzeł tarcia to bym tam zaaplikował trochę smaru? Co Wy na to?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2011, 10:06
Posty: 177
Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6