Jak sprawdzić działanie klimatyzacji?
znajdź jakiś market w którym jest parking podziemny zazwyczaj jest ogrzewany i do dzieła
Klima włącza się u mnie jak jest 0`c poniżej tej wartości nie włącza się
zauważyłem że jak auto zapalam po południu i jest zimno to nawet przy 0`c nie włącza się klima; po nagrzaniu auta załącza się...
Klima włącza się u mnie jak jest 0`c poniżej tej wartości nie włącza się
zauważyłem że jak auto zapalam po południu i jest zimno to nawet przy 0`c nie włącza się klima; po nagrzaniu auta załącza się...
Nie ma na naklejce?
W/g tabeli jaką posiadam dla roczników 09.98-03 powinno być (chyba) 600g czynnika + 150ml oleju
W starszym modelu (11.96-08.98) idzie tego więcej: 700-750g i 150ml oleju.
Ale .... nie zajmuję się tym zawodowo więc nie wypowiem się na 100%
W/g tabeli jaką posiadam dla roczników 09.98-03 powinno być (chyba) 600g czynnika + 150ml oleju
W starszym modelu (11.96-08.98) idzie tego więcej: 700-750g i 150ml oleju.
Ale .... nie zajmuję się tym zawodowo więc nie wypowiem się na 100%
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam,
podepnę się do tematu.
W tamtym sezonie nabiłem klimę świeżo po sprowadzeniu Madzi, wszystko hulało. Przyszły w tym roku pierwsze upały i co? I klimatyzacja nie działa...
Objawy są takie, iż wentylatory się uruchamiają, środek chłodzący ma dobre bardzo dobre ciśnienie w porównaniu z tamtym rokiem, także nie wiem co jest. Możliwe, że jakiś problem ze sprężarką? Ewentualnie zapchany jakiś przewód? W tym okresie miałem wymieniany rozrząd, możliwe że mechaniory coś skaszanili przypadkiem przy klimatyzacji?
podepnę się do tematu.
W tamtym sezonie nabiłem klimę świeżo po sprowadzeniu Madzi, wszystko hulało. Przyszły w tym roku pierwsze upały i co? I klimatyzacja nie działa...
Objawy są takie, iż wentylatory się uruchamiają, środek chłodzący ma dobre bardzo dobre ciśnienie w porównaniu z tamtym rokiem, także nie wiem co jest. Możliwe, że jakiś problem ze sprężarką? Ewentualnie zapchany jakiś przewód? W tym okresie miałem wymieniany rozrząd, możliwe że mechaniory coś skaszanili przypadkiem przy klimatyzacji?
-
cave87
przedewszystki czy spręzarka pracuje ? możliwe że odpieli niechcacy przewod od załaczania sprzegła klimy.
bardzo mała szansa by tam cos sie zapchało skoro wczesniej chodziło jeśli cisnienie jest to zostaje raczej sama spreżarka do oblukania czemu nie chodzi.
a wsadz kogos za kiere niech pstryknie guzik AC a ty swiec sobie na sprezarke i momencie załączenia srodek koła ma ruszyć jak nie rusza to sa dwie albo jedna kostka co ida do sprezarki zobacz czy nie rozłączone.....
bardzo mała szansa by tam cos sie zapchało skoro wczesniej chodziło jeśli cisnienie jest to zostaje raczej sama spreżarka do oblukania czemu nie chodzi.
a wsadz kogos za kiere niech pstryknie guzik AC a ty swiec sobie na sprezarke i momencie załączenia srodek koła ma ruszyć jak nie rusza to sa dwie albo jedna kostka co ida do sprezarki zobacz czy nie rozłączone.....
- Od: 8 paź 2006, 11:19
- Posty: 359
- Skąd: Nasielsk
- Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)
zresztą przy załączeniu się sprężarki słychać toki charakterystyczny trzask ( coś jak zamykanie klapy silnika ) i obroty biegu jałowego powinny na chwilkę opaść
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
Ja też mam mały problem z klimą. Nabiłem klimę na nowo jakiś miesiąc temu i wszystko było ok.
Jakieś 7-8 dni temu sprężarka od klimy zaczęła jakoś dziwnie terkotać, potem po 2-3 dniach od tego momentu zauważyłem, że chłodzenie jest coraz słabsze. Przypuszczam wyciek substancji chłodzącej ale martwi mnie to terkotanie sprężarki. Co to może być ? Czyżby sprężarka nawalała lub się kończyła?
Jakieś 7-8 dni temu sprężarka od klimy zaczęła jakoś dziwnie terkotać, potem po 2-3 dniach od tego momentu zauważyłem, że chłodzenie jest coraz słabsze. Przypuszczam wyciek substancji chłodzącej ale martwi mnie to terkotanie sprężarki. Co to może być ? Czyżby sprężarka nawalała lub się kończyła?
- Od: 23 sie 2010, 23:30
- Posty: 411
- Skąd: Luboń
- Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)
polecam odrazu przed wymiana rozebrac cała klime i wymienić wsztstkie oringi są chyba 3-4 rodzaje dostepne w każdym lepszym sklepie z częściami koszt ok 50gr za szt za takie lepsze.
u mnie po operacji już dwa miechy ok wczesniej schodziło po 4ch tygodniach
u mnie po operacji już dwa miechy ok wczesniej schodziło po 4ch tygodniach
- Od: 8 paź 2006, 11:19
- Posty: 359
- Skąd: Nasielsk
- Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)
Dzięki organo za informacje. Byłem dzisiaj w serwisie klimy, gdzie mi ją napełniali i też stwierdzili, że to terkotanie z powodu końcówki gazu. Napisz mi czy z tą wymianą oringów jest dużo roboty, w sensie czy sam dałbym radę, czy lepiej oddać auto w ręce mechaników + zlecić im ponowne napełnienie klimy, sam nie mam takich możliwości.
- Od: 23 sie 2010, 23:30
- Posty: 411
- Skąd: Luboń
- Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)
nie jest to trudna robota ale jeśli mechaniory by wzieły 100-150zl plus ewentualnie wymiana osuszacza (ja miałem rok wczesniej wymieniany to nie wymieniałem) i 150-200zl za nabicie to lepiej im to zostawic po co masz się w nerwiać.
Ogólnie robota na poł dnia samemu. trzeba najlepiej wywalic chłodnice wody bardzo łatwo to sie robi i dużo miejsca sie zyskuje. klucze to standart 12 14 i 10tka dobrze miec kilka rodzaji . troche własnej cierpliwosci i ostrożnosci bo te przewody trzeba po wyciagać
ogólnie to myśle że jesli ucieka to albo z uszczelnien przy klimie albo osuszaczu ,ale że napelnienie tanie nie jest to lepiej robic wszystko.
ps ja sobie skołowałem duża (taczke nalałem wody i kazdy element do wody kompresor 8bar i sprawdzalem czy nie ma jakiś bombli. Ważne by ani odrobina wody podczas testów nie dostała sie do układu robić należy w upalny suchy dzien (woda to zło dla klimy) jeśli nabijasz w lepszym warsztacie fajnie by poprosić najpierw o sprawdzenie azotem (sprawdzisz czy dobrze złożyłeś , ewentualnie zaoszczedzisz na czynniku) przy okazji przepłucze układ z resztek wody i poźniej standart badanie prozniowo i napelnienie czynnikiem z olejem
Ogólnie robota na poł dnia samemu. trzeba najlepiej wywalic chłodnice wody bardzo łatwo to sie robi i dużo miejsca sie zyskuje. klucze to standart 12 14 i 10tka dobrze miec kilka rodzaji . troche własnej cierpliwosci i ostrożnosci bo te przewody trzeba po wyciagać
ogólnie to myśle że jesli ucieka to albo z uszczelnien przy klimie albo osuszaczu ,ale że napelnienie tanie nie jest to lepiej robic wszystko.
ps ja sobie skołowałem duża (taczke nalałem wody i kazdy element do wody kompresor 8bar i sprawdzalem czy nie ma jakiś bombli. Ważne by ani odrobina wody podczas testów nie dostała sie do układu robić należy w upalny suchy dzien (woda to zło dla klimy) jeśli nabijasz w lepszym warsztacie fajnie by poprosić najpierw o sprawdzenie azotem (sprawdzisz czy dobrze złożyłeś , ewentualnie zaoszczedzisz na czynniku) przy okazji przepłucze układ z resztek wody i poźniej standart badanie prozniowo i napelnienie czynnikiem z olejem
- Od: 8 paź 2006, 11:19
- Posty: 359
- Skąd: Nasielsk
- Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)
U mnie czynnik schodził po miesiącu ale nigdy do końca ale sprężarka już się nie włączała. Nieszczelność była tak mała że nie szło wykryć barwnika, próżnie przechodziła zawsze że jest oki, pompowane było w układ powietrze 8b i nic nie uciekało ogólnie dziwna sprawa. W końcu decyzja dajemy uszczelniacz który w układzie może pracować nawet kilka lat, wykorzystywany jest ten sposób uszczelniania przy rurociągach gazowych które maja tysiące kilometrów i nieszczelności się nie wykryje. Jak na razie 3 miesiące klima chodzi aż miło brak oznak by działo się coś nie tak. Odpukać
http://www.climateam.com.pl/product_inf ... ts_id/1641
http://www.climateam.com.pl/product_inf ... ts_id/1641
- Od: 10 paź 2007, 16:51
- Posty: 432
- Skąd: Lubartów
- Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport
organo napisał(a):nie jest to trudna robota ale jeśli mechaniory by wzieły 100-150zl plus ewentualnie wymiana osuszacza (ja miałem rok wczesniej wymieniany to nie wymieniałem) i 150-200zl za nabicie to lepiej im to zostawic po co masz się w nerwiać.
Ogólnie robota na poł dnia samemu. trzeba najlepiej wywalic chłodnice wody bardzo łatwo to sie robi i dużo miejsca sie zyskuje. klucze to standart 12 14 i 10tka dobrze miec kilka rodzaji . troche własnej cierpliwosci i ostrożnosci bo te przewody trzeba po wyciagać
ogólnie to myśle że jesli ucieka to albo z uszczelnien przy klimie albo osuszaczu ,ale że napelnienie tanie nie jest to lepiej robic wszystko.
ps ja sobie skołowałem duża (taczke nalałem wody i kazdy element do wody kompresor 8bar i sprawdzalem czy nie ma jakiś bombli. Ważne by ani odrobina wody podczas testów nie dostała sie do układu robić należy w upalny suchy dzien (woda to zło dla klimy) jeśli nabijasz w lepszym warsztacie fajnie by poprosić najpierw o sprawdzenie azotem (sprawdzisz czy dobrze złożyłeś , ewentualnie zaoszczedzisz na czynniku) przy okazji przepłucze układ z resztek wody i poźniej standart badanie prozniowo i napelnienie czynnikiem z olejem
Trochę roboty jednak z tym jest, a ja nawet nie mam w tej chwili dojścia do jakiegoś garażu czy czegoś takiego. Zlecą to jednak mechanikom. Byłem w warsztacie gdzie mi napełniali klimę i zapodałem temat. twierdzą, że z nowym czynnikiem i naprawą powinienem zmieścić się w 250-300zł.
- Od: 23 sie 2010, 23:30
- Posty: 411
- Skąd: Luboń
- Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)
witam koledzy
mam takie pytanko. Otóż u mnie klima jest z nią chyba coś dziwnego. Bo gdy przekręcę pokrętło siły nawiewy i włączę przycisk klimy to zapala się ona na zielono i faktycznie wieje zimnem, potem przekręcam na pozycję numer 2 i 3 i dioda zielona gaśnie a na pozycji 4 znowu się zapala. I tak coś mi się wydaje że na stopniu 2 i 3 chyba klima nie działa. Niby wieje zimnem ale tak jakby nie to.
Czy to jest normalne, czy u Was też tak jest? czy jednak coś z tym jest nie tak?
I jeszcze jedno pod tymi pokrętłami jest taki guziczek z samochodem i strzałkami. Do czego to kurde jest bo nie mam pojęcia jak i kiedy to ma być ustawione .
mam takie pytanko. Otóż u mnie klima jest z nią chyba coś dziwnego. Bo gdy przekręcę pokrętło siły nawiewy i włączę przycisk klimy to zapala się ona na zielono i faktycznie wieje zimnem, potem przekręcam na pozycję numer 2 i 3 i dioda zielona gaśnie a na pozycji 4 znowu się zapala. I tak coś mi się wydaje że na stopniu 2 i 3 chyba klima nie działa. Niby wieje zimnem ale tak jakby nie to.
Czy to jest normalne, czy u Was też tak jest? czy jednak coś z tym jest nie tak?
I jeszcze jedno pod tymi pokrętłami jest taki guziczek z samochodem i strzałkami. Do czego to kurde jest bo nie mam pojęcia jak i kiedy to ma być ustawione .
Wychodzi na to ze nie łączą Ci blaszki pod pokretlem, czyli nie mylisz sie, klimatyzacja wtedy nie działa, u mnie czasem tez sie tak dzieje, ale przycisne pokretlo i jest ok. Podświetlenie sie załącza. Sprawdź tak u siebie, przycisnij pokretlo na tej drugiej i trzeciej pozycji. Jesli lampka sie nie zaświeci to trzeba rozebrać panel nawiewu. Nie jest to trudne i jest fotorelacja na forum jak to zrobic. Co do tego przycisku to zapewne chodzi o obieg powietrza. Po odpowiednim ustawieniu albo jest załączony obieg wewnętrzny i jest używane przez dmuchawe powietrze tylko z wnętrza, albo drugie ustawienie dopuszczenie powietrza z zewnątrz.. To tak pobieżnie wytłumaczone, powinieneś zrozumieć
...ja też proszę o wsparcie, napełniałem klime na poczatku maja i chłodziła przez jakiś tydzień dobrze, a teraz jest tak że cały czas pracuje sprężarka wentylatory itd czyli klima działa ale daje rade tylko jak na dworze jest max 23 stopnie, jak jest już 25 stopni na dworze to lepiej okno otworzyć. Czy klima w bj jest taka słaba? Jeśli nie to gdzie szukać powodu? Mam wrażenie, że raz chłodzi dobrze a raz wcale, mimo że cały mechanizm chodzi. co to jest?
- Od: 30 sty 2011, 15:34
- Posty: 69
- Skąd: Widzówek/Częstochowa/Opole
- Auto: Mazda 323f DiTD
Sprawdź Mateusz czy jednak nie masz gdzieś wycieku.
Takie objawy są jak jest mało czynnika.
Takie objawy są jak jest mało czynnika.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości