Czasami silnik odpala za drugim razem.

Postprzez agor25 » 10 cze 2011, 10:58

Od jakiegoś czasu zauważyłem ze autko odpala czasem od razu a czasami za 2. razem szarpiąc silnikiem okropnie!
Czy ktos wie dlaczego?
Dodam ze auto mazda 5 sport 2.0 benzyna z 2006 roku
Początkujący
 
Od: 24 maja 2011, 19:18
Posty: 5
Auto: Mazda 5 2.0 benzyna

Postprzez M5 » 10 cze 2011, 22:03

Jasnowidzów tu nie ma. Podjedź do ASO podłącz się pod komputer, a dowiesz się dlaczego są problemy z zapalaniem. Producent wyposażył to auto w pamięć diagnostyczną...za każdym razem gdy auto nie zapala zapisuje się tam kod błędu. Wystarczy odczytać, przeanalizować i naprawić.

Pozdrawiam
M5 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2008, 21:09
Posty: 296 (2/1)
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM

Postprzez uciu » 12 cze 2011, 20:58

norma w 2.0 benzyna (coś ze spalinami,jakas wada konstrukcyjna kolektora czy coś z zaworem egr – nie pamietam dokladnie)..... był o tym tu temat:–)

na forum forda znalzałem, że po zgaszeniu silnika trzeba wcisnąć pedał gazu –> u mnie działa w 100 procenatach:–)
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 17:34
Posty: 213 (1/3)
Skąd: Mysłowice
Auto: Była piątka 2.0 MZR top LPG jest GV 2.0 automat lpg ;–)

Postprzez agor25 » 13 cze 2011, 16:49

DZIEKI! myk z wcisnieciem gazu po wylaczeniu DZIALA;)
pozdrawiam
Agor
Początkujący
 
Od: 24 maja 2011, 19:18
Posty: 5
Auto: Mazda 5 2.0 benzyna

Postprzez Rafcio » 31 maja 2013, 14:39

Witam,
a co z robić, jak myk z wciśnięciem pedału gazu, już nie działa (założyłem instalacje gazową)? Teraz już praktycznie zawsze zapala z drugim razem. Czy ktoś z forumowiczów rozwiązał tan problem?
Pozdrawiam
Rafcio
 

Postprzez martin77 » 31 maja 2013, 15:45

Ja rowniez mam przejechane okolo 15tys na gazie,ale zawsze po wcisnieciu pedalu gazu auto mi odpala za pierwszym razem bez problemu!!!Jak ktos sobie poradzil juz z tym problemem(pewnie chodzi tu o klapki dolotowe)bo to one sa winne zlemu odpalaniu i pozostawaniu spalin co wiaze sie z problemem odpalnia silinika, to prosze o jakies koszty pozbycia sie tej usterki i jak do tego sie zabrac zeby wyeliminowac irytujacy problem!!!
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 20:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez Rafcio » 31 maja 2013, 15:53

Ale u mnie trik z pedałem przestał działać po założeniu instalacji. Niezależnie czy zaraz po zgaszeniu silnika, czy przed uruchomieniem wciskam pedał i to nic nie pomaga.
Rafcio
 

Postprzez Cynek1983 » 6 paź 2013, 08:56

Witam miałem ten sam problem, pojechalem do serwisu, pokazałem co tu ludzie piszą, przeczyścili krokowy, przepustnice i przepływomierz i póki co działa.
Początkujący
 
Od: 6 paź 2013, 08:53
Posty: 6 (2/0)
Auto: Mazda 5 CR19 2.0 benzyna 107KW 2005r

Postprzez paw19 » 16 lut 2014, 13:07

A czy ktoś próbował wyczyścić EGR. W oplu mi takie objawy powodował brudny EGR.
Wczoraj się zabrałem za czyszczenie ale niestety się wycofałem.
Zdemontowałem całą puchę filtra powietrza, poodpinałem część kabelków i innych. Wyszło, że trzeba byłoby jeszcze nawet rury od chłodzenia wypinać.... dałem sobie spokój.
Udało się komuś go wyczyścić?? Może da rade to zrobić nie demolując tak wielu rzeczy?
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2013, 14:46
Posty: 35
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda 5 2.0 benzyna 2005 LPG

Postprzez uciu » 17 lut 2014, 00:21

odkąd 2 lata temu wyczyściłem przepustnice i silniczek krokowy mam spokój. Do EGR był trudny dostęp wiec odpuściłem:–) czyściłem jakimś sprajem do gaźników za 10zł. Po wyczyszczeniu krokowego psiknąłem do niego wd40 by delikatnie go przesmarować – bez przesmarowania jakby sie przycinał i silnik utrzymywał dłużej obroty tzn wciskałem gaz i puszczając go sinik zmniejszał obroty dopiero po ok 2 sek.
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 17:34
Posty: 213 (1/3)
Skąd: Mysłowice
Auto: Była piątka 2.0 MZR top LPG jest GV 2.0 automat lpg ;–)

Postprzez PiolasM5 » 26 maja 2014, 22:33

Cześć

Ów przypadłość "kopa" za drugim razem też dopadła moją piątkę.

Czy mógłby ktoś podać jakiegoś "manuala" lub foto relacje co gdzie odkręcić aby dostać się do
zaworu krokowego, przepustnicy i przepływomierza... aby te elementy wyczyścić. ( PB 2.0 )

Bo to odpalanie silnika po uprzednim wciśnięciu gazu zaczyna mnie irytować :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2014, 23:48
Posty: 70 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda-5-MZR-146KM-2006;

Postprzez Wojtek » 26 maja 2014, 23:21

Zdemontuj pokrywę filtra powietrza wraz z rurą i zamontowaną na niej przepływką...
Następnie spójrz w stronę silnika zgodnie z przepływem powietrza dolotu...
I... już wszystko widzisz :)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez uciu » 27 maja 2014, 08:30

Przepływomierza nie trzeba czyścić.

1.Ściągnij pokrywę silnika i obudowę filtra powietrza (z niej trzeba wypiąć gumowy wężyk i wtyczkę)
2. Odkręć 3 śruby mocujące linke z gazu – taka łapa z przodu silnika, po prawej od kolektora
3. Rozepnij wtyczkę z przepustnicy i odkręć 4 śruby – przepustnica masz w ręku
4. Potem masz 2 śruby z silniczka krokowego.

Jak te części wyglądają zobacz na allegro – nie da się ich pomylić:–)
Jak wyczyścisz krokowy to psiknij do środka wd40 by troszkę go przesmarować.

Ja czyściłem te rzeczy miesiąc temu i odpala od strzału:–)
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 17:34
Posty: 213 (1/3)
Skąd: Mysłowice
Auto: Była piątka 2.0 MZR top LPG jest GV 2.0 automat lpg ;–)

Postprzez PiolasM5 » 30 maja 2014, 22:48

uciu,

Dzięki za rozpiskę, jak znajdę chwilę czasu, na pewno się to mi przyda. <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2014, 23:48
Posty: 70 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda-5-MZR-146KM-2006;

Postprzez LJOZWIAK » 12 gru 2016, 18:08

Mazda 5 Benzyna 1.8 . 2007rok Moja przy odpalaniu długo myśli. Przeczyszczone przepustnica, egr krokowy, nowe świeczki,filtry,olej. Wymieniony termostat i czujnik temperatury . Nadal nie za każdym razem ale od czasu do czasu trzeba przeciągnąć rozrusznik żeby odpaliła. Mechanik mówi że program w komputerze się często rozjeżdża w tych autach najlepiej wgrać nowy u elektronika. Umówioną mam wizytę zobaczymy co dało programowanie auta.
LJOZWIAK
 

Postprzez dzux » 14 gru 2016, 21:21

Tez tak czasami mam ale przyzwycziłem się i dałem sobie spokój z szukaniem szkoda kasy
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy