Co należy sprawdzić/wymienić po zakupie auta?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez fenek96 » 11 maja 2011, 18:56

Witam. Niedawno zakupiłem Mazdę 323 P ( rok 1997, poj. 1.3, przebieg 205000 km) i przymierzam się do wymiany podstawowych części takich jak pasek rozrządu oraz napinacz, pasek klinowy, olej, filtr powietrza. Co jeszcze polecacie aby wymienić na starcie aby się nie zdziwić za jakiś czas. Pozdrawiam.
fenek96
 

Postprzez sly » 11 maja 2011, 19:17

Przy wymianie rozrządu rolki i pompe wody. Zobacz czy masz filtr kabinowy, po winien byc nad nogami poasażera
Obrazek
HASŁO: sly180
Nie masz Chomika?? Kliknij
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2010, 12:35
Posty: 254 (0/1)
Skąd: łódzkie
Auto: Leon

Postprzez lord1988_rr » 11 maja 2011, 20:58

ja jeszcze u siebie wymieniłem pasek od wspomagania i klime sprawdziłem, żęby sie nie rozczarować później w lecie:D
Kancelaria Odszkodowawcza RUBIKON Sp. z o.o.

Krzysztof Dudek
Tel: 605-996-088
meil:k.dudek@kancelariarubikon.pl

http://www.odszkodowania-wysokie.p
l
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2011, 22:01
Posty: 76
Skąd: Ząbkowice Śląskie/Komprachcie
Auto: była: Mazda 323f 1,5 BA
jest: Alfa Romeo 166

Postprzez qwerty » 12 maja 2011, 17:54

Zobacz także świece zapłonowe czy nie kwalifikują do wymiany się, filtr paliwa, może osuszacz klimatyzacji oraz płyn hamulcowy. Koszty nie są wysokie – najdroższy el. klimy.
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2007, 11:00
Posty: 28
Skąd: Opole
Auto: Mazda 323F BA 98r.

Postprzez Fryta86 » 2 cze 2011, 22:32

To ja się podepnę :)

Mazda 323F BA 1998 silnik standardowe 1.5

Zamierzam wymienić rozrząd i pytanie brzmi co jeszcze przy jednej robociźnie?

Bo tak kompletny rozrząd OE/OEM MAZDA na 100.000km kpl:
– pasek oryginał OE MAZDA w pudełku mazdy
– napinacz oryginał OEM MAZDA – NTN (folia)
– rolka prowadząca oryginał OEM MAZDA – NTN (folia)
– sprężyna napinacza oryginał OE MAZDA

...to wiadomo!

Ponadto przy wymianie rozrządu:
– uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA x2
– przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA
– uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA

...czy nie koniecznie???

Czy wymieniać też:
– pompa wody japońska AISIN/GMB z uszczelkami
– paski wieloklinowe zewnętrzne – japońskie BANDO (oryginał w mazdach)


Co do pasków wieloklinowych to nie mam zastrzeżeń a zawsze można wymienić ale jak jest z pompą wody w tym silniku – napędzana rozrządem czy osobnym paskiem?

W sumie to ostatnie pytanie najważniejsze :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2010, 12:59
Posty: 118 (1/2)
Skąd: Glajwitz
Auto: :
MAZDA 323F '96 1.8 LPG
MAZDA 323F '98 1.5 PB
FocusPocus 1.8 TDCI

Postprzez flywin » 2 cze 2011, 23:00

lepiej wymienić i spać spokojnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Fryta86 » 3 cze 2011, 09:21

czyli wszystko muszę kupić... nie mały wydatek :(
a ile mechanicy biorą za taką imprezkę???
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2010, 12:59
Posty: 118 (1/2)
Skąd: Glajwitz
Auto: :
MAZDA 323F '96 1.8 LPG
MAZDA 323F '98 1.5 PB
FocusPocus 1.8 TDCI

Postprzez schizzok » 3 cze 2011, 17:09

około 200 Zł :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 17:36
Posty: 39
Skąd: Ciechanów/Mazowieckie
Auto: 323F BA Z5 1.5 16V 97' Lift Engine

Postprzez flywin » 4 cze 2011, 20:29

jak masz pojecie coś to możesz sam śmiało wymienić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Fryta86 » 5 cze 2011, 15:03

niestety pojęcie to nie wszystko :( Mieszkam w bloku na IV piętrze i nie mam garażu. . . na razie. . . Nawet porządnej piwnicy do pogrzebania <płacze> ale i tak jak na tą sytuację to sporo robię na parkingu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2010, 12:59
Posty: 118 (1/2)
Skąd: Glajwitz
Auto: :
MAZDA 323F '96 1.8 LPG
MAZDA 323F '98 1.5 PB
FocusPocus 1.8 TDCI

Postprzez donbartolesko » 8 cze 2011, 16:13

schizzok napisał(a):około 200 Zł :)


200 pln za wymianę rozrządu i całej reszty?? Gdzie tacy mechanicy?? Albo jakość usług tak niska jak cena za robociznę :P
Obrazek
ssij mnie wydech, liż mnie felgę :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 23:09
Posty: 67
Skąd: Warszawa
Auto: 3 '03r BK 2.0i 16V 150 KM

Postprzez donbartolesko » 8 cze 2011, 16:35

a co do tematu postu, to ja po zakupie swojego auto poza wspomnianymi filtrami, rozrządem i paskiem akcesoriów, olejem silnikowym i płynem hamulcowym dodatkowo jeszcze wymieniłem: końcówki drążków, sworznie wahaczy i osłony przegubów. Ale to już w zależności od potrzeb po sprawdzeniu tych elementów, bo może ktoś będzie miał już tą robotę zrobiona przez poprzednika:)
Jeszcze można płyn wspomy i olej w skrzyni biegów.
Obrazek
ssij mnie wydech, liż mnie felgę :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 23:09
Posty: 67
Skąd: Warszawa
Auto: 3 '03r BK 2.0i 16V 150 KM

Postprzez Beckenbauer45 » 20 mar 2016, 14:54

Witam!
Zakupiłem Mazdę 6 GY 1.8 180000km 2004. Muszę powymieniać, jak to po zakupie, wszystkie płyny ustrojowe. Znajomi domorośli mechanicy i fachowcy sugerują mi różne rzeczy, np. płukanie silnika (nie wiem jaki olej był poprzednio używany), dolanie płyny do wspomagania kierownicy (chociaż czytałem, że nie powinno się mieszać, jeżeli nie wiem jaki jest obecnie), to samo z filtrami, każdy poleca swoje.
Coś jeszcze pominąłem do wymiany (rozrząd na łańcuszku, więc chyba jeszcze nie trzeba tego ruszać, prawda?) ?
Dysponuję kanałem, więc wszelkie wymiany są w moim samodzielnym zasięgu.
Wiem, że na forum są osoby długo posiadające Mazdy 6 i na pewno nie jedno już w nich zmienialiście, dlatego prosiłbym o poradę praktyków.
Dziękuję za pomoc <zawstydzony>
Początkujący
 
Od: 9 mar 2016, 04:02
Posty: 18 (7/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda6 GY 1.8 2004

Postprzez DeviS » 20 mar 2016, 15:24

Beckenbauer45 napisał(a): dolanie płyny do wspomagania kierownicy

Czyli go tam brakuje ? Jeśli tak to możliwe że jest nie szczelny bo przecież to układ zamknięty. Wymiana tego płynu nie jest wymagana według instrukcji ale jak najbardziej możesz to zrobić ;) Rozrzą faktycznie jest na łańcuchu i jeśli nie ma żadnych nie pokojących objawów to się go nie rusza ;) płukanka silnika ? Hmmm osobiście tego nie robiłem ale są ludzie na forum którzy faktycznie to robili i efekty są różne (czasem pozytywne a czasami neutralne raczej negatywnych nie widziałem). Możesz wymienić jeszcze płyn hamulcowy i płyn chłodniczy ;) Filtry faktycznie, co założysz powinno być dobrze ;) osobiście jak i duźa część osób na forum zakładam Knechta ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez Beckenbauer45 » 21 mar 2016, 04:19

Dałeś mi do myślenia z tą nieszczelnością układu wspomagania. Poziom, jak napisałem mam poniżej minimum i raczej o odparowaniu tej ilości mówić nie możemy?
Pierwszy lepszy zestaw: http://carsdealer.pl/so/zestaw-filtrow- ... -1280.html może być ?
A co z filtrem paliwa?
Początkujący
 
Od: 9 mar 2016, 04:02
Posty: 18 (7/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda6 GY 1.8 2004

Postprzez DeviS » 21 mar 2016, 04:35

Najpierw dolej na Max ( do Mazdy idzie czerwony plyn do wspomasgania Dexron III) i sprawdz po jakims czasie ponownie poziom ;) jesli go ubylo to uklad jest nie szczelny ;) to nie woda aby odparowała :P jesli chodzi o zestaw filtrow; filtr powietrza w porzadku z tej aukcji, kabinowy jest bez wegla ( lepiej kupic weglowy chociaz czy on cos daje niewiem, zawsze mam weglowy i sie nie zastanawiam ), filtr oleju na aukcji jest wkład a u Ciebie zapewne bedzie to juz filtr metalowa pucha ;) podjedz lepiej do jakiegos sklepu i zapytaj o cene filtrow, powinno byc taniej niz na tej aukcji z przesyłka ;) filtr paliwa – sitko w baku :D tego filtra sie nie wymienia okresowo ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez brodaM6 » 21 mar 2016, 07:30

Tam lubi przepuszczać opaska ,u mnie sie poci
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Beckenbauer45 » 21 mar 2016, 10:45

Tam lubi przepuszczać opaska ,u mnie sie poci

Możliwe, będę musiał to sprawdzić łączenie zbiorniczka i przewodu.

do Mazdy idzie czerwony plyn do wspomasgania Dexron III

Jak najprościej sprawdzić jaki był poprzednio wlany? Nie zalecane jest mieszać różne rodzaje.
Początkujący
 
Od: 9 mar 2016, 04:02
Posty: 18 (7/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda6 GY 1.8 2004

Postprzez DeviS » 21 mar 2016, 11:06

Chyba najprosciej to odkrecic korek od plynu do wspomagania i na biała chusteczke lub bialy papier zebrac odrobine "resztek" płynu ze zbiorniczka , powinienes wtedy zobaczyc jaki kolor wyjdzie i taki zalac ;D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez brodaM6 » 21 mar 2016, 15:41

czerwony jak do ASB
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Moto