Co należy sprawdzić/wymienić po zakupie auta?
1, 2
Witam. Niedawno zakupiłem Mazdę 323 P ( rok 1997, poj. 1.3, przebieg 205000 km) i przymierzam się do wymiany podstawowych części takich jak pasek rozrządu oraz napinacz, pasek klinowy, olej, filtr powietrza. Co jeszcze polecacie aby wymienić na starcie aby się nie zdziwić za jakiś czas. Pozdrawiam.
-
fenek96
ja jeszcze u siebie wymieniłem pasek od wspomagania i klime sprawdziłem, żęby sie nie rozczarować później w lecie:D
Kancelaria Odszkodowawcza RUBIKON Sp. z o.o.
Krzysztof Dudek
Tel: 605-996-088
meil:k.dudek@kancelariarubikon.pl
http://www.odszkodowania-wysokie.pl
Krzysztof Dudek
Tel: 605-996-088
meil:k.dudek@kancelariarubikon.pl
http://www.odszkodowania-wysokie.pl
- Od: 9 mar 2011, 22:01
- Posty: 76
- Skąd: Ząbkowice Śląskie/Komprachcie
- Auto: była: Mazda 323f 1,5 BA
jest: Alfa Romeo 166
To ja się podepnę 
Mazda 323F BA 1998 silnik standardowe 1.5
Zamierzam wymienić rozrząd i pytanie brzmi co jeszcze przy jednej robociźnie?
Bo tak kompletny rozrząd OE/OEM MAZDA na 100.000km kpl:
– pasek oryginał OE MAZDA w pudełku mazdy
– napinacz oryginał OEM MAZDA – NTN (folia)
– rolka prowadząca oryginał OEM MAZDA – NTN (folia)
– sprężyna napinacza oryginał OE MAZDA
...to wiadomo!
Ponadto przy wymianie rozrządu:
– uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA x2
– przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA
– uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA
...czy nie koniecznie???
Czy wymieniać też:
– pompa wody japońska AISIN/GMB z uszczelkami
– paski wieloklinowe zewnętrzne – japońskie BANDO (oryginał w mazdach)
Co do pasków wieloklinowych to nie mam zastrzeżeń a zawsze można wymienić ale jak jest z pompą wody w tym silniku – napędzana rozrządem czy osobnym paskiem?
W sumie to ostatnie pytanie najważniejsze
Mazda 323F BA 1998 silnik standardowe 1.5
Zamierzam wymienić rozrząd i pytanie brzmi co jeszcze przy jednej robociźnie?
Bo tak kompletny rozrząd OE/OEM MAZDA na 100.000km kpl:
– pasek oryginał OE MAZDA w pudełku mazdy
– napinacz oryginał OEM MAZDA – NTN (folia)
– rolka prowadząca oryginał OEM MAZDA – NTN (folia)
– sprężyna napinacza oryginał OE MAZDA
...to wiadomo!
Ponadto przy wymianie rozrządu:
– uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA x2
– przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA
– uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA
...czy nie koniecznie???
Czy wymieniać też:
– pompa wody japońska AISIN/GMB z uszczelkami
– paski wieloklinowe zewnętrzne – japońskie BANDO (oryginał w mazdach)
Co do pasków wieloklinowych to nie mam zastrzeżeń a zawsze można wymienić ale jak jest z pompą wody w tym silniku – napędzana rozrządem czy osobnym paskiem?
W sumie to ostatnie pytanie najważniejsze

około 200 Zł 
- Od: 1 lut 2011, 17:36
- Posty: 39
- Skąd: Ciechanów/Mazowieckie
- Auto: 323F BA Z5 1.5 16V 97' Lift Engine
niestety pojęcie to nie wszystko
Mieszkam w bloku na IV piętrze i nie mam garażu. . . na razie. . . Nawet porządnej piwnicy do pogrzebania
ale i tak jak na tą sytuację to sporo robię na parkingu.

schizzok napisał(a):około 200 Zł
200 pln za wymianę rozrządu i całej reszty?? Gdzie tacy mechanicy?? Albo jakość usług tak niska jak cena za robociznę

ssij mnie wydech, liż mnie felgę :P
- Od: 1 sty 2009, 23:09
- Posty: 67
- Skąd: Warszawa
- Auto: 3 '03r BK 2.0i 16V 150 KM
a co do tematu postu, to ja po zakupie swojego auto poza wspomnianymi filtrami, rozrządem i paskiem akcesoriów, olejem silnikowym i płynem hamulcowym dodatkowo jeszcze wymieniłem: końcówki drążków, sworznie wahaczy i osłony przegubów. Ale to już w zależności od potrzeb po sprawdzeniu tych elementów, bo może ktoś będzie miał już tą robotę zrobiona przez poprzednika:)
Jeszcze można płyn wspomy i olej w skrzyni biegów.
Jeszcze można płyn wspomy i olej w skrzyni biegów.

ssij mnie wydech, liż mnie felgę :P
- Od: 1 sty 2009, 23:09
- Posty: 67
- Skąd: Warszawa
- Auto: 3 '03r BK 2.0i 16V 150 KM
Witam!
Zakupiłem Mazdę 6 GY 1.8 180000km 2004. Muszę powymieniać, jak to po zakupie, wszystkie płyny ustrojowe. Znajomi domorośli mechanicy i fachowcy sugerują mi różne rzeczy, np. płukanie silnika (nie wiem jaki olej był poprzednio używany), dolanie płyny do wspomagania kierownicy (chociaż czytałem, że nie powinno się mieszać, jeżeli nie wiem jaki jest obecnie), to samo z filtrami, każdy poleca swoje.
Coś jeszcze pominąłem do wymiany (rozrząd na łańcuszku, więc chyba jeszcze nie trzeba tego ruszać, prawda?) ?
Dysponuję kanałem, więc wszelkie wymiany są w moim samodzielnym zasięgu.
Wiem, że na forum są osoby długo posiadające Mazdy 6 i na pewno nie jedno już w nich zmienialiście, dlatego prosiłbym o poradę praktyków.
Dziękuję za pomoc
Zakupiłem Mazdę 6 GY 1.8 180000km 2004. Muszę powymieniać, jak to po zakupie, wszystkie płyny ustrojowe. Znajomi domorośli mechanicy i fachowcy sugerują mi różne rzeczy, np. płukanie silnika (nie wiem jaki olej był poprzednio używany), dolanie płyny do wspomagania kierownicy (chociaż czytałem, że nie powinno się mieszać, jeżeli nie wiem jaki jest obecnie), to samo z filtrami, każdy poleca swoje.
Coś jeszcze pominąłem do wymiany (rozrząd na łańcuszku, więc chyba jeszcze nie trzeba tego ruszać, prawda?) ?
Dysponuję kanałem, więc wszelkie wymiany są w moim samodzielnym zasięgu.
Wiem, że na forum są osoby długo posiadające Mazdy 6 i na pewno nie jedno już w nich zmienialiście, dlatego prosiłbym o poradę praktyków.
Dziękuję za pomoc
Beckenbauer45 napisał(a): dolanie płyny do wspomagania kierownicy
Czyli go tam brakuje ? Jeśli tak to możliwe że jest nie szczelny bo przecież to układ zamknięty. Wymiana tego płynu nie jest wymagana według instrukcji ale jak najbardziej możesz to zrobić
Dałeś mi do myślenia z tą nieszczelnością układu wspomagania. Poziom, jak napisałem mam poniżej minimum i raczej o odparowaniu tej ilości mówić nie możemy?
Pierwszy lepszy zestaw: http://carsdealer.pl/so/zestaw-filtrow- ... -1280.html może być ?
A co z filtrem paliwa?
Pierwszy lepszy zestaw: http://carsdealer.pl/so/zestaw-filtrow- ... -1280.html może być ?
A co z filtrem paliwa?
Najpierw dolej na Max ( do Mazdy idzie czerwony plyn do wspomasgania Dexron III) i sprawdz po jakims czasie ponownie poziom
jesli go ubylo to uklad jest nie szczelny
to nie woda aby odparowała
jesli chodzi o zestaw filtrow; filtr powietrza w porzadku z tej aukcji, kabinowy jest bez wegla ( lepiej kupic weglowy chociaz czy on cos daje niewiem, zawsze mam weglowy i sie nie zastanawiam ), filtr oleju na aukcji jest wkład a u Ciebie zapewne bedzie to juz filtr metalowa pucha
podjedz lepiej do jakiegos sklepu i zapytaj o cene filtrow, powinno byc taniej niz na tej aukcji z przesyłka
filtr paliwa – sitko w baku
tego filtra sie nie wymienia okresowo 
Tam lubi przepuszczać opaska ,u mnie sie poci
Możliwe, będę musiał to sprawdzić łączenie zbiorniczka i przewodu.
do Mazdy idzie czerwony plyn do wspomasgania Dexron III
Jak najprościej sprawdzić jaki był poprzednio wlany? Nie zalecane jest mieszać różne rodzaje.
Chyba najprosciej to odkrecic korek od plynu do wspomagania i na biała chusteczke lub bialy papier zebrac odrobine "resztek" płynu ze zbiorniczka , powinienes wtedy zobaczyc jaki kolor wyjdzie i taki zalac ;D
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości