Metalowe elementy w misce olejowej

Postprzez haqur » 25 mar 2011, 21:03

Witam wszystkich maniaków mazdy 6! Jestem tu nowy ale co nieco już mam za sobą jeżeli chodzi o silnik RF5C. Dla ułatwienia podam że diesel 136KM z 04r. Zrobiłem kapitalny remont silnika i powiem wam że te diesle NIE ZNOSZĄ jazdy ekstremalnej. Zbyt słabe stopy metali na tłokach to główna przyczyna pękania denka tłoka a to spowodowane tzw. deptaniem. Wracając do tematu z kawałkami metali w misce to bez zastanowienia zdejmowałbym pokrywę zaworów. Trzeba dokładnie obejrzeć każdą dźwigienkę.
Początkujący
 
Od: 25 mar 2011, 20:46
Posty: 5
Skąd: łódzkie
Auto: mazda 6 RF5C

Postprzez Enduro » 13 kwi 2011, 19:50

voytasf napisał(a):..... znalazłem w misce tylko jeden mały taki fragment.
Czy da się jakoś nieinwazyjnie sprawdzić czy to uszkodzenie czy pozostałość po nim?
Silnik pracuje normalnie, nie stuka nie puka itp.

wstaw fotke to popiszemy sobie od czego on jest i co moze ciebie w przyszlosci czekac?
u mnie odnalazlem w misce oleju w poprzednim aucie taki element
Obrazek
i jest to wg. mnie kawalek podpory mocowania walu <glupek2> ,
ktory to jest dosc solidny i do tej pory glowie sie jak lub z jakiej przyczyny odpadl !?
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez etylenek » 27 maja 2011, 11:41

ObrazekObrazek


    Znalazłem w misce olejowej MPV 2002 MZDR CDVi taką część <płacze> jak na zdjeciu proszę o pomoc w zidentyfikowaniu tego intruza. Jestem przed wymiana rozrządu wraz z pompą i podkładek po wtryskami
    pozdrawiam etylenek :)
    Avatar użytkownika
    Początkujący
     
    Od: 19 lut 2010, 16:12
    Posty: 6
    Auto: MAZDA MPV MZDR-CDVi 2.0 136km 2002

    Postprzez Bandit » 27 maja 2011, 14:53

    Nie jeździj na razie autem, zdejmij miskę olejową, sprawdź dokładnie pompę oleju i wał z korbami. Nic innego nie wymyślisz.
    You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
    Those with loaded guns and those who dig. You dig.

    Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
    Forumowicz
     
    Od: 21 mar 2010, 19:04
    Posty: 4426 (9/13)
    Skąd: Bydgoszcz
    Auto: Obecnie:
    znowu Oplem / za kare :(
    Astra Bertone 2.2 coupe

    Dawniej:
    126p,
    Escort Mk5,
    626 GF,
    323F BG,
    Audi 80 B4,
    Matiz,
    Agila
    Mazda 2 DY

    Postprzez Enduro » 1 cze 2011, 23:11

    mozesz to zmierzyć/zwymiarować...?
    ile ma to mm.
    bo chyba wiem co to jest i jeśli się nie myle, to nie będzie konieczności rozbierania silnika
    i obaw o jego uszkodzenie..
    pozdr.E
    oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
    Avatar użytkownika
    Forumowicz
     
    Od: 6 sie 2008, 22:37
    Posty: 4881 (1/19)
    Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
    Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

    Postprzez etylenek » 2 cze 2011, 18:07

    Oczywiście <jupi> już odpisuję ta znaleziona część jest wykonana z lekkiego metalu o wymiarach:
    Średnica 9mm
    Grubość-wyskość jak kto woli 3mm
    Jestem bardzo ciekawy co to może być wygląda to mi na jakiś urwany nit czy coś w tym rodzaju. Nie chcę strzelać.... poczekam na Twoją opinie <spoko>
    Pozdro
    etylenek
    Avatar użytkownika
    Początkujący
     
    Od: 19 lut 2010, 16:12
    Posty: 6
    Auto: MAZDA MPV MZDR-CDVi 2.0 136km 2002

    Postprzez Irek.k » 2 cze 2011, 19:01

    Obrazek
    Może to być ta część, zamiast popękać jak pokazane na rysunku odpadł czubek.
    Pokazane jest miejsce przykręcania miski olejowej.
    Forumowicz
     
    Od: 30 kwi 2010, 20:31
    Posty: 150
    Skąd: Golub-Dobrzyń
    Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

    Postprzez Myjk » 2 cze 2011, 20:57

    Wygląda na to, że ktoś przy wymianie oleju pomylił śrubki i zgwałcił otwór śrubą od jakiegoś VW (fuj!) ;)
    Pozdor Myjk
    Avatar użytkownika
    Forumowicz
     
    Od: 26 paź 2007, 08:01
    Posty: 5873 (2/9)
    Skąd: Warszawa
    Auto: Mitsubishi Outlander
    PHEV '20

    Postprzez Enduro » 2 cze 2011, 23:35

    czyli na 100% to ten element, którego też brakuje na mojej fotce
    Obrazek
    w silnikach RF5C stosowano dwa modele aluminiowej podstawy silnika i niektóre z nich nie posiadały tych otworów przelotowych a te przy wkręcaniu za <glupek2> długich śrubek M 6 (to te dwie krótkie mocujące miske oleju ,od strony skrzyni biegów, rozsadzały otworki i powodowały odpryski materiału.
    w twoim przypadku proponuje, po demontazu miski BARDZO dokładnie przeszukać silnik od spodu, metodą ginekologiczną :D , i dobrze wszystko wymyć/wydmuchać!
    no bo jak jakiś kawałek metalu wleci pomiędzy tryby wału i pompy oleju, to będziesz miał spory problem.
    pozdr.Enduro
    Ostatnio edytowano 3 cze 2011, 22:49 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
    oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
    Avatar użytkownika
    Forumowicz
     
    Od: 6 sie 2008, 22:37
    Posty: 4881 (1/19)
    Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
    Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

    Postprzez etylenek » 3 cze 2011, 21:03

    Witam <jupi>
    Panowie jesteście rewelacyjni diagnoza na 100% <spoko> owa część – intruz pochodzi dokładnie z mocowania misy olejowej <cisza> .Tak się składa ,ze wymieniałem olej wraz z czyszczeniem smoka
    w połowie był już zapchany <cisza> podkładki wymienione było okey <spoko> . Ale coś mnie tknęło
    Aby jeszcze raz sprawdzić podwozie i okazało się, że mam przeciek oleju gdzieś tam za osłoną podwozia.
    Okazało się to co widać było na obrazku ta owa część została szybko zlokalizowana i nie doszło do nieszczęścia .Misa olejowa została z penetrowana ginekologicznie <lol> i okolice a następnie uszczelniona.Teraz czeka mnie wymiana rozrządu oczywiście zakupiłem oryginały. Wyreguluję zawory oraz wtryskiwacze na kompie i będę śmigał i śmigał i śmigał.... pali mi tylko około 8l/100 w mieście Sopot teraz po cieżkiej pracy należy się nam pifffkooo <piwo> <piwo> i jeszczeraz piffkooo <piwo> <spoko>

    Pozdro
    etylenek
    Avatar użytkownika
    Początkujący
     
    Od: 19 lut 2010, 16:12
    Posty: 6
    Auto: MAZDA MPV MZDR-CDVi 2.0 136km 2002

    Postprzez Mario2011 » 26 lip 2011, 13:53

    Witam wszystkich.
    Jestem właścicielem Mazdy 6 2,0 CiTD 136KM, 2004r. od 2 tygodni. Mam pytanie:
    Po zakupie (sprawdzeniu) i przejechaniu ok 350 Km, udałem się na wymianę oleju i czyszczenie miski wraz ze smokiem, okazało się że ktoś wcześniej już pod miskę zaglądał,(nawet urwał gwint w jednej śrubce) do tego mechanik znalazł dwa niewielkie kawałeczki jakiegoś metalu(coś jak maleńka zgięta cienka blaszka wielkości ok 3mm) – powiedział że nie wie co to jest i trzeba sprawdzić silnik – choć sam wcześniej stwierdził że silnik pracuje równo pali dobrze i bez zarzutu, nawet sprawdził na komputerze który błędów żadnych nie wykazał. Czy ktoś z klubowiczów może się wypowiedzieć lub coś doradzić na ten temat, nie ukrywam że się martwię :( Może ktoś miał podobny scenariusz) ?
    Dziękuję z górki
    Pozdrawiam – Jarek
    Mario2011
     

    Postprzez chmooreck » 26 lip 2011, 13:58

    Może zdjęcie ?
    Avatar użytkownika
    Forumowicz
     
    Od: 17 maja 2008, 18:37
    Posty: 1122 (0/6)
    Skąd: Jaworzno
    Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
    M3 BM '14 2.0 120KM

    PostTen post został usunięty przez Paweł 24 lis 2012, 16:51.

    Postprzez Mario2011 » 26 lip 2011, 14:43

    Wiem że były takie tematy lecz przedstawione na zdjęciach kawałki są bardzo duże do tych które były w mojej misce. Niestety nie mogę pokazać zdjęć bo nie zrobiłem. kawałeczków tych nie posiadam. Ale te moje były takie jak opisałem wcześniej(tzn: jak maleńka blaszka którą można odkształcić.
    Pożyjemy zobaczymy, może za bardzo się martwię:) Pojadę na wymianę uszczelek i podkładek to zrzucimy miskę i sprawdzimy od spodu. Co Wy na to?
    Mario2011
     

    Postprzez Hubix » 26 lip 2011, 18:37

    Czy nie były to opiłki ?
    Avatar użytkownika
    Forumowicz
     
    Od: 29 maja 2010, 19:34
    Posty: 1221 (0/15)
    Skąd: Kraków
    Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

    Postprzez Mario2011 » 26 lip 2011, 22:11

    Opiłki to ścieranie się matalu o metal i widać świecący się proszek. A tu maleńkie drobiazgi....
    Wiem że to wróżenie z fusów ale myślałem że ktoś miał podobny przypadek. Na razie wyczyściłem, zalałem i polatam zobaczę po miesiącu. Nic nie puka nic nie stuka z silnikiem o.k. Ale czas pokaże..
    Hej!
    Mario2011
     

    Postprzez Enduro » 30 lip 2011, 09:41

    Mario2011 napisał(a):....Pojadę na wymianę uszczelek i podkładek to zrzucimy miskę i sprawdzimy od spodu. Co Wy na to?

    warto, bo na pewno przy wymianie oleju wszystko nie wyleciało..
    pozdr.E
    oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
    Avatar użytkownika
    Forumowicz
     
    Od: 6 sie 2008, 22:37
    Posty: 4881 (1/19)
    Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
    Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

    Postprzez lukaszula » 23 wrz 2011, 21:42

    podepne sie pod temat
    Po remoncie silnika wymianie uszczelki pod głowica miska olejowa też była ściągana Wyczyszczona w celu czyszczenia smoka. Po złożeniu wszystkiego mazda odpaliła jednak po około pół godzinnej pracy silnika zaczeła mrygać a póżniej swiecić kontrolka ciśnienia oleju silnik odrazu był zgaszony. Po zmierzeniu cisnienia oleju na ciepłym silniku wyszło ze brak ciśnienia 0,3. Tak więc ściągneliśmy miske olejową a tam na dnie bardzo dużo opiłków które przyciaga magnes oraz zacięty zawór spustowy w pompie spreżyna wyszła a tłoczek został.
    Jak go teraz wyciągnąć, skad mogą być te opiłki po tak krótkiej pracy silnika?
    Forumowicz
     
    Od: 15 lip 2011, 14:43
    Posty: 33
    Skąd: Busko Zdrój - Kielce
    Auto: Mazda 6 2.0 CiDT 121Km 2004r.

    Postprzez Hubix » 23 wrz 2011, 22:26

    lukaszula – podejrzewam źle wykonaną naprawę główną czyli dość częsty problem z tymi silnikami.
    Avatar użytkownika
    Forumowicz
     
    Od: 29 maja 2010, 19:34
    Posty: 1221 (0/15)
    Skąd: Kraków
    Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

    Postprzez Enduro » 23 wrz 2011, 23:18

    lukaszula napisał(a):... Tak więc ściągneliśmy miske olejową a tam na dnie bardzo dużo opiłków które przyciaga magnes oraz zacięty zawór spustowy w pompie spreżyna wyszła a tłoczek został.
    Jak go teraz wyciągnąć, skad mogą być te opiłki po tak krótkiej pracy silnika?

    opilki to pomielone panweki!
    a przyczyna tkwi prawdopodobnie w pompie oleju, ktora uszkodzila sie z przyczyn mi niewiadomych
    (albo pech, ale byly w niej zanieczyszczenia )
    ubolewam! koniecznie nalezy silnik ponownie rozebrac na drobne i wszystko skontorolowac
    pozdr.E
    oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
    Avatar użytkownika
    Forumowicz
     
    Od: 6 sie 2008, 22:37
    Posty: 4881 (1/19)
    Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
    Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

    Kto przegląda forum

    Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

    Moderator

    Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6