Metalowe elementy w misce olejowej
Witam wszystkich maniaków mazdy 6! Jestem tu nowy ale co nieco już mam za sobą jeżeli chodzi o silnik RF5C. Dla ułatwienia podam że diesel 136KM z 04r. Zrobiłem kapitalny remont silnika i powiem wam że te diesle NIE ZNOSZĄ jazdy ekstremalnej. Zbyt słabe stopy metali na tłokach to główna przyczyna pękania denka tłoka a to spowodowane tzw. deptaniem. Wracając do tematu z kawałkami metali w misce to bez zastanowienia zdejmowałbym pokrywę zaworów. Trzeba dokładnie obejrzeć każdą dźwigienkę.
- Od: 25 mar 2011, 20:46
- Posty: 5
- Skąd: łódzkie
- Auto: mazda 6 RF5C
voytasf napisał(a):..... znalazłem w misce tylko jeden mały taki fragment.
Czy da się jakoś nieinwazyjnie sprawdzić czy to uszkodzenie czy pozostałość po nim?
Silnik pracuje normalnie, nie stuka nie puka itp.
wstaw fotke to popiszemy sobie od czego on jest i co moze ciebie w przyszlosci czekac?
u mnie odnalazlem w misce oleju w poprzednim aucie taki element

i jest to wg. mnie kawalek podpory mocowania walu

ktory to jest dosc solidny i do tej pory glowie sie jak lub z jakiej przyczyny odpadl !?
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Nie jeździj na razie autem, zdejmij miskę olejową, sprawdź dokładnie pompę oleju i wał z korbami. Nic innego nie wymyślisz.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
mozesz to zmierzyć/zwymiarować...?
ile ma to mm.
bo chyba wiem co to jest i jeśli się nie myle, to nie będzie konieczności rozbierania silnika
i obaw o jego uszkodzenie..
pozdr.E
ile ma to mm.
bo chyba wiem co to jest i jeśli się nie myle, to nie będzie konieczności rozbierania silnika
i obaw o jego uszkodzenie..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Oczywiście
już odpisuję ta znaleziona część jest wykonana z lekkiego metalu o wymiarach:
Średnica 9mm
Grubość-wyskość jak kto woli 3mm
Jestem bardzo ciekawy co to może być wygląda to mi na jakiś urwany nit czy coś w tym rodzaju. Nie chcę strzelać.... poczekam na Twoją opinie
Pozdro
etylenek

Średnica 9mm
Grubość-wyskość jak kto woli 3mm
Jestem bardzo ciekawy co to może być wygląda to mi na jakiś urwany nit czy coś w tym rodzaju. Nie chcę strzelać.... poczekam na Twoją opinie

Pozdro
etylenek
- Od: 19 lut 2010, 16:12
- Posty: 6
- Auto: MAZDA MPV MZDR-CDVi 2.0 136km 2002
czyli na 100% to ten element, którego też brakuje na mojej fotce

w silnikach RF5C stosowano dwa modele aluminiowej podstawy silnika i niektóre z nich nie posiadały tych otworów przelotowych a te przy wkręcaniu za
długich śrubek M 6 (to te dwie krótkie mocujące miske oleju ,od strony skrzyni biegów, rozsadzały otworki i powodowały odpryski materiału.
w twoim przypadku proponuje, po demontazu miski BARDZO dokładnie przeszukać silnik od spodu, metodą ginekologiczną
, i dobrze wszystko wymyć/wydmuchać!
no bo jak jakiś kawałek metalu wleci pomiędzy tryby wału i pompy oleju, to będziesz miał spory problem.
pozdr.Enduro

w silnikach RF5C stosowano dwa modele aluminiowej podstawy silnika i niektóre z nich nie posiadały tych otworów przelotowych a te przy wkręcaniu za

w twoim przypadku proponuje, po demontazu miski BARDZO dokładnie przeszukać silnik od spodu, metodą ginekologiczną
no bo jak jakiś kawałek metalu wleci pomiędzy tryby wału i pompy oleju, to będziesz miał spory problem.
pozdr.Enduro
Ostatnio edytowano 3 cze 2011, 22:49 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam
Panowie jesteście rewelacyjni diagnoza na 100%
owa część – intruz pochodzi dokładnie z mocowania misy olejowej
.Tak się składa ,ze wymieniałem olej wraz z czyszczeniem smoka
w połowie był już zapchany
podkładki wymienione było okey
. Ale coś mnie tknęło
Aby jeszcze raz sprawdzić podwozie i okazało się, że mam przeciek oleju gdzieś tam za osłoną podwozia.
Okazało się to co widać było na obrazku ta owa część została szybko zlokalizowana i nie doszło do nieszczęścia .Misa olejowa została z penetrowana ginekologicznie
i okolice a następnie uszczelniona.Teraz czeka mnie wymiana rozrządu oczywiście zakupiłem oryginały. Wyreguluję zawory oraz wtryskiwacze na kompie i będę śmigał i śmigał i śmigał.... pali mi tylko około 8l/100 w mieście Sopot teraz po cieżkiej pracy należy się nam pifffkooo
i jeszczeraz piffkooo
Pozdro
etylenek

Panowie jesteście rewelacyjni diagnoza na 100%


w połowie był już zapchany


Aby jeszcze raz sprawdzić podwozie i okazało się, że mam przeciek oleju gdzieś tam za osłoną podwozia.
Okazało się to co widać było na obrazku ta owa część została szybko zlokalizowana i nie doszło do nieszczęścia .Misa olejowa została z penetrowana ginekologicznie


Pozdro
etylenek
- Od: 19 lut 2010, 16:12
- Posty: 6
- Auto: MAZDA MPV MZDR-CDVi 2.0 136km 2002
Witam wszystkich.
Jestem właścicielem Mazdy 6 2,0 CiTD 136KM, 2004r. od 2 tygodni. Mam pytanie:
Po zakupie (sprawdzeniu) i przejechaniu ok 350 Km, udałem się na wymianę oleju i czyszczenie miski wraz ze smokiem, okazało się że ktoś wcześniej już pod miskę zaglądał,(nawet urwał gwint w jednej śrubce) do tego mechanik znalazł dwa niewielkie kawałeczki jakiegoś metalu(coś jak maleńka zgięta cienka blaszka wielkości ok 3mm) – powiedział że nie wie co to jest i trzeba sprawdzić silnik – choć sam wcześniej stwierdził że silnik pracuje równo pali dobrze i bez zarzutu, nawet sprawdził na komputerze który błędów żadnych nie wykazał. Czy ktoś z klubowiczów może się wypowiedzieć lub coś doradzić na ten temat, nie ukrywam że się martwię
Może ktoś miał podobny scenariusz) ?
Dziękuję z górki
Pozdrawiam – Jarek
Jestem właścicielem Mazdy 6 2,0 CiTD 136KM, 2004r. od 2 tygodni. Mam pytanie:
Po zakupie (sprawdzeniu) i przejechaniu ok 350 Km, udałem się na wymianę oleju i czyszczenie miski wraz ze smokiem, okazało się że ktoś wcześniej już pod miskę zaglądał,(nawet urwał gwint w jednej śrubce) do tego mechanik znalazł dwa niewielkie kawałeczki jakiegoś metalu(coś jak maleńka zgięta cienka blaszka wielkości ok 3mm) – powiedział że nie wie co to jest i trzeba sprawdzić silnik – choć sam wcześniej stwierdził że silnik pracuje równo pali dobrze i bez zarzutu, nawet sprawdził na komputerze który błędów żadnych nie wykazał. Czy ktoś z klubowiczów może się wypowiedzieć lub coś doradzić na ten temat, nie ukrywam że się martwię
Dziękuję z górki
Pozdrawiam – Jarek
-
Mario2011
Wiem że były takie tematy lecz przedstawione na zdjęciach kawałki są bardzo duże do tych które były w mojej misce. Niestety nie mogę pokazać zdjęć bo nie zrobiłem. kawałeczków tych nie posiadam. Ale te moje były takie jak opisałem wcześniej(tzn: jak maleńka blaszka którą można odkształcić.
Pożyjemy zobaczymy, może za bardzo się martwię:) Pojadę na wymianę uszczelek i podkładek to zrzucimy miskę i sprawdzimy od spodu. Co Wy na to?
Pożyjemy zobaczymy, może za bardzo się martwię:) Pojadę na wymianę uszczelek i podkładek to zrzucimy miskę i sprawdzimy od spodu. Co Wy na to?
-
Mario2011
Opiłki to ścieranie się matalu o metal i widać świecący się proszek. A tu maleńkie drobiazgi....
Wiem że to wróżenie z fusów ale myślałem że ktoś miał podobny przypadek. Na razie wyczyściłem, zalałem i polatam zobaczę po miesiącu. Nic nie puka nic nie stuka z silnikiem o.k. Ale czas pokaże..
Hej!
Wiem że to wróżenie z fusów ale myślałem że ktoś miał podobny przypadek. Na razie wyczyściłem, zalałem i polatam zobaczę po miesiącu. Nic nie puka nic nie stuka z silnikiem o.k. Ale czas pokaże..
Hej!
-
Mario2011
Mario2011 napisał(a):....Pojadę na wymianę uszczelek i podkładek to zrzucimy miskę i sprawdzimy od spodu. Co Wy na to?
warto, bo na pewno przy wymianie oleju wszystko nie wyleciało..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
podepne sie pod temat
Po remoncie silnika wymianie uszczelki pod głowica miska olejowa też była ściągana Wyczyszczona w celu czyszczenia smoka. Po złożeniu wszystkiego mazda odpaliła jednak po około pół godzinnej pracy silnika zaczeła mrygać a póżniej swiecić kontrolka ciśnienia oleju silnik odrazu był zgaszony. Po zmierzeniu cisnienia oleju na ciepłym silniku wyszło ze brak ciśnienia 0,3. Tak więc ściągneliśmy miske olejową a tam na dnie bardzo dużo opiłków które przyciaga magnes oraz zacięty zawór spustowy w pompie spreżyna wyszła a tłoczek został.
Jak go teraz wyciągnąć, skad mogą być te opiłki po tak krótkiej pracy silnika?
Po remoncie silnika wymianie uszczelki pod głowica miska olejowa też była ściągana Wyczyszczona w celu czyszczenia smoka. Po złożeniu wszystkiego mazda odpaliła jednak po około pół godzinnej pracy silnika zaczeła mrygać a póżniej swiecić kontrolka ciśnienia oleju silnik odrazu był zgaszony. Po zmierzeniu cisnienia oleju na ciepłym silniku wyszło ze brak ciśnienia 0,3. Tak więc ściągneliśmy miske olejową a tam na dnie bardzo dużo opiłków które przyciaga magnes oraz zacięty zawór spustowy w pompie spreżyna wyszła a tłoczek został.
Jak go teraz wyciągnąć, skad mogą być te opiłki po tak krótkiej pracy silnika?
- Od: 15 lip 2011, 14:43
- Posty: 33
- Skąd: Busko Zdrój - Kielce
- Auto: Mazda 6 2.0 CiDT 121Km 2004r.
lukaszula napisał(a):... Tak więc ściągneliśmy miske olejową a tam na dnie bardzo dużo opiłków które przyciaga magnes oraz zacięty zawór spustowy w pompie spreżyna wyszła a tłoczek został.
Jak go teraz wyciągnąć, skad mogą być te opiłki po tak krótkiej pracy silnika?
opilki to pomielone panweki!
a przyczyna tkwi prawdopodobnie w pompie oleju, ktora uszkodzila sie z przyczyn mi niewiadomych
(albo pech, ale byly w niej zanieczyszczenia )
ubolewam! koniecznie nalezy silnik ponownie rozebrac na drobne i wszystko skontorolowac
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6