Mazda 626 GF Lift RF-Turbo '00 F-16

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez Bandit » 30 maja 2011, 15:06

Radex napisał(a):generalnie sie nie opłaca.

Generalnie się jednak opłaca ;) K&N = 3 x zwykły filtr czyli robiąc 30 tyś rocznie zwraca się po roku ;) preparat mam za free więc go nie wliczam :P ale nawet gdyby to zestaw do czyszczenia kosztuje 48 pln i wystarcza na około 8 razy :)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Pit » 30 maja 2011, 15:14

Radex napisał(a):miałem podobne simoty, generalnie sie nie opłaca. bo nie dość że filtr drogi to jeszcze trzeba kupywać preparat do czyszczenia. a samym sprezonym powietrzem aż tak dobrze sie nie wyczyści.

Ku ścisłości –> NIE WOLNO przedmuchiwać K&N'a powietrzem! Jest dedykowany zestaw K&N do mycia i nasącznia. Spryskuje się filtr preparatem do mycia i płucze pod wodą bieżącą W KIERUNKU ODWROTNYM! do ssania (ważne!). Następnie nasącza się drugim preparatem z tego samego zestawu Z JEDNEJ STRONY (bardzo, bardzo ważne!). Tą stronę jest strona przeciwna do tej skierowanej do silnika/przepustnicy.

Mam w MX-6 identyczną wkładkę od 2005 roku. Myję co 10 tys. km (przy wymianie oleju), nasączam. Zestaw do czyszczenia/nasączania kosztował mnie chyba 50 zł. Mam go szósty rok i nie zliczę ile tysięcy km (na bank ponad 100 tys.). Jeszcze się nie skończył....

Minus jest jeden – suszenie filtra po umyciu a przed nasączeniem trwa, więc filtr wymienia się nie w minutę (jak przy papierkach), tylko proces trwa 10 minut wieczorem i 10 minut rano z przerwą na wyschnięcie w nocy. Tyle w temacie.

Bandit – spoko zakup.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Riki » 30 maja 2011, 16:00

Oj Bandit :P
Jak Ci to coś da to spoko ;) dla mnie zbędny wydatek.. poza tym zabawa podczas wymiany, kupujesz OE, wymiana w 2minuty i spokój na 10.000km... a ta wkładka nie doda mocy :) Każdy woli inne rozwiązanie, ja wiem, że w kwestii dolotu seria czyli to co opracowali inżynierowie w Maździe (przy Twoim setupie) jest najlepsza.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Radex » 30 maja 2011, 16:04

Bandit napisał(a):Generalnie się jednak opłaca K&N = 3 x zwykły filtr czyli robiąc 30 tyś rocznie zwraca się po roku preparat mam za free więc go nie wliczam ale nawet gdyby to zestaw do czyszczenia kosztuje 48 pln i wystarcza na około 8 razy

jeśli nie płacisz za czyszczenie to Ci się opłaca, ale jak się kupuje zestaw do czyszczenia to imo się nie opłaca.
zwykły filtr 15zł.
a ten KN jest drogi i razem z preparatami zwróciłby się dopiero po kilku latach. przy przebiegu ~30tys km.

testowałem tańsze rozwiązanie simoty 85zł + przesyłka i już na tej podstawie stwierdzam to samo co Riki = nie opłaca się, na dodatek jest to przerost formy nad treścią. jak już to stożek :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Bandit » 30 maja 2011, 16:47

Riki napisał(a):Oj Bandit
Jak Ci to coś da to spoko

Da mi tyle, że nie muszę już kupować co kilka m-cy filtra powietrza za prawie 80 pln ;)
Radex napisał(a):zwykły filtr 15zł.

Błąd OEM Mazda 80 pln ;)
Radex napisał(a):ale jak się kupuje zestaw do czyszczenia to imo się nie opłaca
Pit napisał(a):Zestaw do czyszczenia/nasączania kosztował mnie chyba 50 zł. Mam go szósty rok i nie zliczę ile tysięcy km (na bank ponad 100 tys.). Jeszcze się nie skończył....

Radex czytaj ze zrozumieniem, za 50 pln masz zestaw na około 10 użyć, czyli 5 zł za czyszczenie.
Radex napisał(a):ten KN jest drogi i razem z preparatami zwróciłby się dopiero po kilku latach

Bandit napisał(a):K&N = 3 x zwykły filtr czyli robiąc 30 tyś rocznie zwraca się po roku

A wytrzymuje dużo, dużo więcej. Wystarczy obliczeń i ekonomii!
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Riki » 30 maja 2011, 16:51

Radex napisał(a):. jak już to stożek


OE, Radku OE :) żadne stożki, wkładki i inne drutexy – w dieslu to NIC nie da. Ewentualnie stożek zmieni nieco dźwięk – kwestia gustu.... Dla mnie najważniejsze jest czyste powietrze dla silnika dlatego nic nie kombinuję z dolotem, większość osób zakładających stożek albo ma ulepa albo silnik zmienia jak.... filtr powietrza ;) czyli jest mocno grzebnięty, w DiTD nie ma to (moim zdaniem) sensu.

Bandit, loooz... grunt, że Tobie się to kalkuluje :) faktycznie jak masz zestawy czyszczące za free to fajno, ja podjąłem kwestię wymiany a tu jest sporo pracy przy tym. :P

Może jestem przewrażliwiony, bo mam awersję do słowa stożek, końcówka i sportowe świece – taki fun magazynu GT buheheeh sprzed paru lat ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Radex » 30 maja 2011, 16:54

Bandit napisał(a):Radex czytaj ze zrozumieniem

czytam ;P , nie wiedziałem że jeździsz na mazdowskich filtrach :P
w takim wypadku na pewno szybko się zwróci :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez szkodnik_byd » 30 maja 2011, 23:32

ja przy okazji tez podobny filterek do mojej benzynki sobie kupilem

radex jak kupujesz filtry za 15zł to lepiej bez albo nie czyszczonym KN jezdzic ;p a pozatym tobie sie nie opłaca to nie jeżdzisz mi sie opłaca jeżdze proste :P

i kto zapłaci za pudełko – Ci Państwo :D
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6185 (915/440)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Radex » 30 maja 2011, 23:35

szkodnik_byd napisał(a):radex jak kupujesz filtry za 15zł to lepiej bez albo nie czyszczonym KN jezdzic ;p
jakieś konkrety?
używam filtrów Filtrona, Mana i jest ok, różnicy raczej nie da się zauważyć w jeździe między nimi a filtrem Simoty. imo to placebo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Neonixos666 » 30 maja 2011, 23:46

Ja raz na jakiś czas kupuje knechta i wcale nie drogo bo coś około 50zł, mój wujek zakłada najtańsze i też chodzi wszystko dobrze, a co do stożka to kwestia sporna i zależna od właściciela auta. Ja zastanawiałem się nad wkładką albo zwiększeniem powierzchni filtrującej, ale chyba się starzeje i nie chce mi się grzebać tam gdzie nic nie znajdę :P


Co do filtrona i np. knechta to różnica jest, samo spasowanie z ramką o wiele lepsze w przypadku droższego filtra a zbieranie pyłu znacznie lepsze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bandit » 30 maja 2011, 23:53

Idźta se spamery popier#$%lić o filtrach gdzie indziej <bicz>
szkodnik_byd napisał(a):ja przy okazji tez podobny filterek do mojej benzynki sobie kupilem

Jako, że Szkodnik nie ma swojego tematu to pozwalam mu gościnnie chwalić się swoimi zabawkami u mnie w wątku :) tak po sąsiedzku :P
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Bandit » 1 cze 2011, 21:03

Dobra, dawno nic nie wymieniałem w aucie <rotfl> <glupek2> to jutro zmiana oleju. Stuknęło 10 tyś km więc, jak zwykle zostanie zalany nowy ELF SXR Evolution 5w30, całe 4,7 literka + filtr oleju :)

Hmm co by tu jeszcze wymienić <co?> :P
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Riki » 1 cze 2011, 22:01

Cóż to za wymiana :P to tylko eksploatacja :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Bandit » 1 cze 2011, 22:02

No baa przecież mazdy się nie psują <faja> Moja mnie nigdy nie zawiodła :)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Riki » 1 cze 2011, 22:22

Nie psują – to ludzie psują Mazdy <zeby>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Bandit » 2 cze 2011, 22:30

Drobne zmiany i obiecane fotki ;)
Załączniki
2011-06-02 18.20.36.jpg
Chwaliłem się już, pierwszym teleskopem klapy bagażnika w GF sedanie?
2011-06-02 18.19.42.jpg
Jak powiedział tak zrobił, nowe oleum zalane :)
2011-06-02 18.19.01.jpg
Ten się już nie skończy.
2011-06-02 18.19.09.jpg
Prawie jak stickerbomb
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Badyl » 2 cze 2011, 22:35

To ostatnie mnie rozwaliło :)


ps Ja też mam wkładkę KN... w reklamówce w bagażniku, na jej miejsce wleciał ori flitr :P
Obrazek
Obrazek Mazda Premacy 2003 | CP DiTD RF4F | Badylowóz v4.0
| 323f BA 1,5->323f BA 2,0 GT->323f BA 2,5 KL-ZE->Premacy DiTD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2007, 15:28
Posty: 1650
Skąd: Lublin
Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003

Postprzez Bandit » 2 cze 2011, 22:39

Badyl napisał(a):To ostatnie mnie rozwaliło

Dlaczego?
Założyłem teleskop bo klapa jest wygłuszona, przez co waży więcej i każdy (oprócz mnie) zawsze nią niemiłosiernie trzaskał :D teraz otwiera się i zamyka idealnie :)
Badyl napisał(a): Ja też mam wkładkę KN... w reklamówce w bagażniku, na jej miejsce wleciał ori flitr

Wymieniłeś K&Na na oem dlaczego?
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez sewo » 2 cze 2011, 22:42

Bo to pic na muchy fotomontaż.
Motyw z siłownikiem w klapie jest miodny <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Wielkopolski
 
Od: 11 cze 2007, 19:54
Posty: 2247 (37/53)
Skąd: Poznań / Komorniki / Wiry / Luboń
Auto: Cx7 Er
MX5 Na
Transit Connect
Było:
MX5 Nbfl , RX8 Fe

Postprzez Badyl » 2 cze 2011, 22:52

sewo napisał(a):pic na muchy

Dlatego :)


Założę się, żę z ori policzonym filtrem silnik dostanie więcej powietrza!

No a z siłownikiem to sprytne, ale niezbyt urodziwe rozwiązanie.
Ostatnio edytowano 2 cze 2011, 22:54 przez Badyl, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Obrazek Mazda Premacy 2003 | CP DiTD RF4F | Badylowóz v4.0
| 323f BA 1,5->323f BA 2,0 GT->323f BA 2,5 KL-ZE->Premacy DiTD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2007, 15:28
Posty: 1650
Skąd: Lublin
Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy