Historia zakupu :
Zakup Efki to szalony spontan
Od dłuższego czasu poszukiwałem efkę, ciężko było znaleźć taki egzemplarz, który zwróciłby na mnie uwagę. Jak już coś się pojawiło to brakowało gotówki i znów nic z tego nie było. Gdy znalazłem kolejne ogłoszenie długo się nie zastanawiałem i zadzwoniłem. Szybka podjęta decyzja, w sobotę (30.04.2011r) wsiadam w pociąg i kierunek Warszawa. Na miejscu okazało się, że jest to wersja GT lecz z przełożonym silnikiem 1.8 SOHC jednak mnie to nie zniechęciło. Decyzja kupna była dość szalona, niechęć powrotu pociągiem do domu oraz znów nic z zakupu. Tak oto stałem się posiadaczem tego egzemplarza.
Opis samochodu :
Mazda 323F BG
Rocznik: 1990
W Kraju od: 12.04.2005r
Pojemność: 1840 cm
Moc: 128km (silnik wersja 137km)
Kolor: czarny
Instalacja gazowa od 08.2008r
Wyposażenie
– 4x elektryczne szyby
– Elektryczny szyberdach
– Elektryczne lusterka
– Centralny zamek + sterowanie z pilota (dołożone)
– Wspomaganie kierownicy
– model GT czyli kubełkowe fotele
Brak:
– Klimatyzacji
– Podgrzewanych foteli
– ABS-u
Tak jak wspominałem samochód zakupiłem z silnikiem 1.8 16V SOHC 103km. Była dziura w tłumiku, okolice elastycznego złącza więc powrót do domu miałem dość męczący. Dodatkowo wadliwy był akumulator(roczny) w ogóle nie trzymał więc nawet przy tankowaniu miałem podniesione ciśnienie. Lewe lusterko ułamane więc taśma poszła w ruch. Po powrocie do domu nastąpiła szybka decyzja – wracamy do serii
Największy problem od zakupu był z rozładowującym się akumulatorem
Pozostał jeszcze jeden problem z elektryką, po włączeniu świateł pozycyjnych włącza się zapłon

Planowane zmiany:
– Zamontowanie świateł dziennych (Elta na żarówkach OSRAM, leżą na półce)
– Sleep eyes
– Car audio, dość mam świra na tym punkcie więc o brak sprzętu nie narzekam lecz trzeba go w końcu zamontować. Radia, skrzynie, wzmacniacze, głośniki – Pioneer, Alpine, Magnat więc coś wybiorę
– Odświeżenie lakieru... lub na wiosnę malowanie całości ...
– zamontowanie całego pakietu dokładek FOCH-a chyba że trafi się inny
– zamontowanie lotki GT od Zender-a


– na wiosnę będzie gleba
– odnowienie aktualnych felg, rant polerka + środek na kolor... ?
– osłona pod silnik z blachy minimum 5mm ( będzie gleba więc trzeba się zabezpieczyć)
Modyfikacje po zakupie:
– Wymiana żarówek postojowych oraz H4 na białe MAJ 2011
– Spawanie okolic elastycznego złącza układy wydechowego MAJ 2011
– Wspawka w prawym tylnym nadkolu oraz uleczone progi MAJ 2011
– nowy Akumulator Bosch S4 60Ah/540A MAJ 2011 – narazie zamontowany w drugim samochodzie
– tłumik sportowy Mugen z opalaną końcówką CZERWIEC 2011
– wymiana pompy paliwa z MX-3 V6
– Przyciemnienie tylnych szyb oraz przyciemniający pasek na przednia szybę CZERWIEC 2011
– konserwacja podwozia CZERWIEC 2011
– wypranie wszystkich foteli łączenie z podłogą CZERWIEC 2011
– wymiana blatu szyberdachu LIPIEC 2011
– wymiana tylnych amortyzatorów KYB wraz z poduszkami – SIERPIEŃ 2011
– wymiana tylnych klocków TRW, tarcze w drodze, odświeżone zaciski hamulcowe SIERPIEŃ 2011
– wymiana łączników stabilizatora tył SIERPIEŃ 2011
– oklejenie tylnych lamp na czerwono z wycięciem folii na światło wsteczne SIERPIEŃ 2011
– zamontowanie alu ramek na licznik, zmiana podświetlenia na biało-niebieski oraz wskazówki
pomalowane na czerwono – WRZESIEŃ 2011
– Przekładka silnika na wersję 137km – PAŹDZIERNIK 2011
– wymiana rozrządu – PAŹDZIERNIK 2011
– wymiana oleju przekładniowego w skrzyni biegów – PAŹDZIERNIK 2011
– wymiana oleju silnikowego Valvoline Maxlife 10W40 – PAŹDZIERNIK 2011
– wymiana paska alternatora oraz wspomagania – PAŹDZIERNIK 2011
– wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów – PAŹDZIERNIK 2011
– wymiana tylnych tarcz TRW – PAŹDZIERNIK 2011
– przeczyszczenie układu chłodzenia – PAŹDZIERNIK 2011
– wymiana chłodnicy – PAŹDZIERNIK 2011
– pomalowanie zacisków na czerwono – PAŹDZIERNIK 2011
27.11.2011r:


Tak wyglądała od razu po zakupie :

Tak wyglądała Madzia końcem MAJA 2011 :




Aktualne fotki Madzi znajdziecie na następnych stronach
Pozdrawiam!
PS. od momentu zakupu Efka na dzień 11.11.2011r wyszła mnie 9000zł
