Mazda 323F BG 1.8 BP GT '90

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez djakob » 26 maja 2011, 15:58

Witam wszystkich forumowiczów! <oczko>

Historia zakupu :
Zakup Efki to szalony spontan :D
Od dłuższego czasu poszukiwałem efkę, ciężko było znaleźć taki egzemplarz, który zwróciłby na mnie uwagę. Jak już coś się pojawiło to brakowało gotówki i znów nic z tego nie było. Gdy znalazłem kolejne ogłoszenie długo się nie zastanawiałem i zadzwoniłem. Szybka podjęta decyzja, w sobotę (30.04.2011r) wsiadam w pociąg i kierunek Warszawa. Na miejscu okazało się, że jest to wersja GT lecz z przełożonym silnikiem 1.8 SOHC jednak mnie to nie zniechęciło. Decyzja kupna była dość szalona, niechęć powrotu pociągiem do domu oraz znów nic z zakupu. Tak oto stałem się posiadaczem tego egzemplarza. :)


Opis samochodu :
Mazda 323F BG
Rocznik: 1990
W Kraju od: 12.04.2005r
Pojemność: 1840 cm
Moc: 128km (silnik wersja 137km)
Kolor: czarny
Instalacja gazowa od 08.2008r

Wyposażenie
– 4x elektryczne szyby
– Elektryczny szyberdach
– Elektryczne lusterka
– Centralny zamek + sterowanie z pilota (dołożone)
– Wspomaganie kierownicy
– model GT czyli kubełkowe fotele

Brak:
– Klimatyzacji
– Podgrzewanych foteli
– ABS-u

Tak jak wspominałem samochód zakupiłem z silnikiem 1.8 16V SOHC 103km. Była dziura w tłumiku, okolice elastycznego złącza więc powrót do domu miałem dość męczący. Dodatkowo wadliwy był akumulator(roczny) w ogóle nie trzymał więc nawet przy tankowaniu miałem podniesione ciśnienie. Lewe lusterko ułamane więc taśma poszła w ruch. Po powrocie do domu nastąpiła szybka decyzja – wracamy do serii :). Po miesiącu od zakupu samochodu zakupiłem silnik 1.8 16V DOHC lecz z wersji bez katalizatora (137km), nie kolidowało mi to w niczym :)

Największy problem od zakupu był z rozładowującym się akumulatorem :| przez ponad 5 miesięcy ściągałem klemę.. Byłem u elektryka zrobił porządek w bezpiecznikach posprawdzał i nadal był pobór prądu przy wyłączonym silniku.. Usterka dopiero znikła jak przełożyłem silnik.
Pozostał jeszcze jeden problem z elektryką, po włączeniu świateł pozycyjnych włącza się zapłon :D oraz żeby zgasić silnik trzeba wyłączyć światła mijania :D te dwie sprawy były od początku przygody z samochodem. Elektryk nie może dość do tego gdzie, coś może być połączone, że się tak dzieje <co?>

Planowane zmiany:
– Zamontowanie świateł dziennych (Elta na żarówkach OSRAM, leżą na półce)
– Sleep eyes
– Car audio, dość mam świra na tym punkcie więc o brak sprzętu nie narzekam lecz trzeba go w końcu zamontować. Radia, skrzynie, wzmacniacze, głośniki – Pioneer, Alpine, Magnat więc coś wybiorę :)
– Odświeżenie lakieru... lub na wiosnę malowanie całości ...
– zamontowanie całego pakietu dokładek FOCH-a chyba że trafi się inny :)
– zamontowanie lotki GT od Zender-a <serduszka> <oczy>
– na wiosnę będzie gleba :) -35mm sprężyny VDF SPRINGS
– odnowienie aktualnych felg, rant polerka + środek na kolor... ?
– osłona pod silnik z blachy minimum 5mm ( będzie gleba więc trzeba się zabezpieczyć)

Modyfikacje po zakupie:
– Wymiana żarówek postojowych oraz H4 na białe MAJ 2011
– Spawanie okolic elastycznego złącza układy wydechowego MAJ 2011
– Wspawka w prawym tylnym nadkolu oraz uleczone progi MAJ 2011
– nowy Akumulator Bosch S4 60Ah/540A MAJ 2011 – narazie zamontowany w drugim samochodzie
– tłumik sportowy Mugen z opalaną końcówką CZERWIEC 2011
– wymiana pompy paliwa z MX-3 V6
– Przyciemnienie tylnych szyb oraz przyciemniający pasek na przednia szybę CZERWIEC 2011
– konserwacja podwozia CZERWIEC 2011
– wypranie wszystkich foteli łączenie z podłogą CZERWIEC 2011
– wymiana blatu szyberdachu LIPIEC 2011
– wymiana tylnych amortyzatorów KYB wraz z poduszkami – SIERPIEŃ 2011
– wymiana tylnych klocków TRW, tarcze w drodze, odświeżone zaciski hamulcowe SIERPIEŃ 2011
– wymiana łączników stabilizatora tył SIERPIEŃ 2011
– oklejenie tylnych lamp na czerwono z wycięciem folii na światło wsteczne SIERPIEŃ 2011
– zamontowanie alu ramek na licznik, zmiana podświetlenia na biało-niebieski oraz wskazówki
pomalowane na czerwono – WRZESIEŃ 2011
– Przekładka silnika na wersję 137km – PAŹDZIERNIK 2011
– wymiana rozrządu – PAŹDZIERNIK 2011
– wymiana oleju przekładniowego w skrzyni biegów – PAŹDZIERNIK 2011
– wymiana oleju silnikowego Valvoline Maxlife 10W40 – PAŹDZIERNIK 2011
– wymiana paska alternatora oraz wspomagania – PAŹDZIERNIK 2011
– wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów – PAŹDZIERNIK 2011
– wymiana tylnych tarcz TRW – PAŹDZIERNIK 2011
– przeczyszczenie układu chłodzenia – PAŹDZIERNIK 2011
– wymiana chłodnicy – PAŹDZIERNIK 2011
– pomalowanie zacisków na czerwono – PAŹDZIERNIK 2011

27.11.2011r:

Obrazek

Obrazek

Tak wyglądała od razu po zakupie :
Obrazek

Tak wyglądała Madzia końcem MAJA 2011 :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Aktualne fotki Madzi znajdziecie na następnych stronach :)

Pozdrawiam!

PS. od momentu zakupu Efka na dzień 11.11.2011r wyszła mnie 9000zł <nie powiem> i na tym nie koniec :)
Ostatnio edytowano 2 sty 2012, 13:16 przez djakob, łącznie edytowano 45 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez Ania_TM » 26 maja 2011, 19:42

czekam na fotki <spoko>
Ania_TM
 

Postprzez damian » 28 maja 2011, 15:11

ładna sztuka <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

PostTen post został usunięty przez Paweł 4 gru 2015, 12:37.

Postprzez djakob » 29 maja 2011, 02:17

Efka pochodzi z Kujawsko-Pomorskiego ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez Lukano » 29 maja 2011, 08:19

Ładna, ładna :)
Szukaj silnika bo jest różnica :)
mirek ma lub miał podobną, masz cały komplet tych dokładek czy tylko przy przednim zderzaku ?
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez djakob » 29 maja 2011, 13:45

Już mam na oku wersję 137konną <serduszka>.
Nakładka tylko z przodu, z tyłu na mój gust dokładki nie potrzeba :) chyba, że się znajdzie jakiś ładny pakiet to wtedy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez Lukano » 29 maja 2011, 16:15

Aha, sam silnik czy cały samochód?
Bo sporo się różni 128 od 136, potem są problemy.
jak się nie mylę to ten zderzak wychodził w całym pakiecie. Zaraz poszukam Mirka mazde, bo on chyba taki pakiet miał.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=104280&p=1786042&hilit=mirek#p1786042

Chyba jednak jest inny.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez djakob » 29 maja 2011, 22:21

Sam silnik.. są problemy tzn jakie ?? Co do przedniego zderzaka to jest dokładka ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez Lukano » 30 maja 2011, 09:22

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=67115
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=91763&hilit=kompedium
Tu masz dwa fajne tematy do poczytania.
Jak masz cały osprzęt do wersji 128 to spokojnie możesz zakładać, wszystko będzie chodzić.
Inna jest np przepustnica i sterowanie wolnymi obrotami, komputer itp. Ale tak jak napisałem możesz zakładać osprzęt od wersji z katem.
Mnie w starej GT jak padł silnik 128 to kupiłem goły silnik 136 i zmieniłem. Chodzi do dziś, teraz u Palkerson – a
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez djakob » 30 maja 2011, 10:55

Silnik jest z całym osprzętem więc nie będzie problemu ;) ale dzięki zwrócę na to uwagę ;) czyli katalizator może zostać, przepływkę mam "U" ale z silnikiem dostanę "V"..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez Lukano » 30 maja 2011, 11:11

Napisz jak będziesz miał osprzęt i silnik. Zobaczysz co masz, czego nie masz, wtedy będzie się mysleć.
Jak będziesz miał osprzęt z wersji bez kata to musisz go wywalić ;)
Kat bez komputera i sondy lambda moim zdaniem zaraz się zapcha.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez djakob » 30 maja 2011, 12:03

Oki dzięki za rady na pewno wezmę to pod uwagę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez djakob » 7 sie 2011, 19:23

Stan na dzień dzisiejszy :

Obrazek

Przyciemnienie szyb na czarno, oklejenie lamp na czerwono oraz tłumiczek:

Obrazek

Obrazek

Przygotowania do wyciągnięcia nagrzewnicy :

Obrazek

Oraz porządki z tyłu :

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez k1bic93 » 8 sie 2011, 12:15

pięknie wygląda <serduszka>
gratuluje udanego egzemplarza :D
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2011, 18:24
Posty: 217
Skąd: Radom
Auto: Brak...

Postprzez djakob » 18 sie 2011, 21:40

Ha :) Madzia otrzymała nowe papcie... :) Rozmiar 16" szerokość 7" ET35, oponki Barum 205/45 :) :) wkrótce dodam foto.. a ta poza tym to przyszło mi parę gratów : zegary z GT bo mialem z SOHC (w najbliższym czasie zostaną założone alu ramki oraz zmienione podświetlenie na biało lub niebiesko oraz pomalowane wskazówki na? no właśnie ), nagrzewnica, dokładki progowe oryginalne, komputer BP05, tylna półka (bez dziur na głośniki). Teraz tylko czekać na oczekiwany SWAP ! :) a bym zapomniał, Madzia otrzymała nowe klocki z tyłu TRW, łączniki stabilizatorów, odświeżone zaciski, pozostają tarcze do wymiany bo niestety w hurtowni nie mieli do GT.. papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez Fiodor » 21 sie 2011, 02:36

Widać, że dobry egzemplarz. Sporo madzi dajesz nowych części i elementów, to się chwali <spoko>
Poczciwa BG Ci się za to odwdzięczy :D
Obrazek ...raz nie zawsze, zawsze nie wciąż ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2010, 23:30
Posty: 411
Skąd: Luboń
Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)

Postprzez Lukano » 21 sie 2011, 08:37

heheh pewnie babcia odwdzięczy się tak jak moja ;)
Zmieniam jedno drugie się psuje :P
Ale i tak u mnie zostanie :D
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez tekknoraver » 22 sie 2011, 12:35

zostaw tak bez wnętrza,jakieś setki urwiesz z czasu :D Ładnie na fotkach wygląda,ale prosim o więcej wysokiej rozdzielczości bo mało BG GT zostało i trzeba je uwieczniać jakoś :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez djakob » 22 sie 2011, 18:28

Fiodor napisał(a):Widać, że dobry egzemplarz. Sporo madzi dajesz nowych części i elementów, to się chwali <spoko>
Poczciwa BG Ci się za to odwdzięczy :D


Madzia była trochę zaniedbana jak ją kupiłem i cały czas stara się ją dopieszczać :)

Lukano napisał(a):heheh pewnie babcia odwdzięczy się tak jak moja ;)
Zmieniam jedno drugie się psuje :P
Ale i tak u mnie zostanie :D


Nie kracz bo jak narazie od momentu zakupu nic się nie psuje :)

tekknoraver napisał(a):zostaw tak bez wnętrza,jakieś setki urwiesz z czasu :D Ładnie na fotkach wygląda,ale prosim o więcej wysokiej rozdzielczości bo mało BG GT zostało i trzeba je uwieczniać jakoś :)


Nie zależy mi na "setkach" A pustko i głośno jest w środku :| nie mam kiedy szczerze tego złożyć a myślałem nad wygłuszeniem podłogi.

A na koniec obiecane zdjęcia nowych alu :)

Obrazek

Obrazek

Czekam na opinie nowych alu ponieważ chcę wiedzieć czy dobrze leżą na Madzi :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy