Mazda3 (BK) – Nasze wrażenia i opinie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez zonkar » 30 kwi 2011, 08:42

mnie ujęło z 3ce własnie jej nietuzinkowosc...tzn ze nie ma ich duzo...chcociaz to sie szybko zmienia ostatnio....
wszedzie widze tylko golfy... :|
na necie widzialem nawet taką Honde ze znaną żółtą naklejką o motocyklach...tylko innej treści

"patrz w lusterka...golfy są wszędzie"
Początkujący
 
Od: 19 mar 2011, 23:49
Posty: 24
Skąd: częstochowa
Auto: mazda 3 2.0 top sport 2004

Postprzez zet23 » 5 maja 2011, 11:30

Ja jeszcze dodalbym do zalet Mazdy 3 (jezdze wersja z 2.0 silnikiem) bardzo dobre głosniki (dobrze przenoszą niskie tony) oraz wysokiej jakosci odtwarzacz CD (to jedyny odtwarzacz ktory mam, czytajacy bez problemów stare, porysowane płyty). I oczywiscie bardzo zgrabną sylwetkę autka.
zet23
 

Postprzez radzi89 » 5 maja 2011, 12:36

Zawsze bronie mazdy 3 ale ja osobiscie sie nie zgodze co do dobrych glosnikow. Moim zdaniem sa bardzo slabe, byle glosniki za 200 zl graja lepiej. Audio w podobnym Fordzie Focusie gra duzo lepiej. Oczywiscie wszystko zalezy od naszych wymagan audiofilskich :)
Co do odtwarzaqcza CD zgadzam sie, nie ma problemow z czytaniem starych, porysowanych plyt.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Bart0n » 10 maja 2011, 15:55

Panowie, czy w każdej 3 po 2005 z silnikiem Y6 jest FAP? Czy są może wersje bez tego ustrojstwa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez fixerq » 10 maja 2011, 16:00

Bart0n napisał(a):Panowie, czy w każdej 3 po 2005 z silnikiem Y6 jest FAP? Czy są może wersje bez tego ustrojstwa?
Bodajże od któregoś miesiąca 2005 roku. Moja jest z lutego bodajże i nie ma FAPu.

Btw. zapewne będę sprzedawał autko pod koniec lata, może wcześniej :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 16:35
Posty: 414
Skąd: Rz-ów
Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...

Jest: BMW e90

Postprzez akostarek » 10 maja 2011, 16:08

Bart0n napisał(a):Panowie, czy w każdej 3 po 2005 z silnikiem Y6 jest FAP? Czy są może wersje bez tego ustrojstwa?


z tego co zauważyłem:
VIN JMZBK14... to nie ma FAPa
JMZBK14Y... – jest FAP
w praktyce zaczęli montować FAP po "nibylifcie" w drugiej polowie 2005, zmienili tyllne światła z czerwonych, kluczyki scyzoryki i parę nowych kolorów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez szpakowski » 28 maja 2011, 18:03

Witam. Mam zamiar kupić Mazdę 3 2.0 z silnikiem benzynowym wersję Sport Top. Proszę forumowiczów o opisanie czym różni się taka Mazda od Mazdy 3 1.6 oprócz pojemności silnika i jego mocy. Zależy mi zwłaszcza na opisie jak pracuje sprzęgło, czy jest ono jakieś "sportowe"?
Jestem świeżym kierowcą więc nie bardzo wiem jak opisać o co mi dokładnie chodzi. Jechałem kiedyś samochodem w którym sprzęgło brało bardzo wysoko i krótko. Ciężko było je wyczuć, co powodowało problemy z ruszaniem (pisk żabka i zgasł) <zawstydzony> . Nie miałem takich problemów w Mondeo, Punto, Lanosie itp.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Początkujący
 
Od: 14 maja 2011, 22:50
Posty: 4

Postprzez LookR » 29 maja 2011, 21:25

szpakowski napisał(a):Witam. Mam zamiar kupić Mazdę 3 2.0 z silnikiem benzynowym wersję Sport Top. Proszę forumowiczów o opisanie czym różni się taka Mazda od Mazdy 3 1.6 oprócz pojemności silnika i jego mocy. Zależy mi zwłaszcza na opisie jak pracuje sprzęgło, czy jest ono jakieś "sportowe"?
Jestem świeżym kierowcą więc nie bardzo wiem jak opisać o co mi dokładnie chodzi. Jechałem kiedyś samochodem w którym sprzęgło brało bardzo wysoko i krótko. Ciężko było je wyczuć, co powodowało problemy z ruszaniem (pisk żabka i zgasł) <zawstydzony> . Nie miałem takich problemów w Mondeo, Punto, Lanosie itp.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.


ech... młodzieńcza "fantazja". Lepiej zainwestuj w doszkalanie jazdy- wyprowadzanie auta z poślizgów itp.
Widać, że zależy Ci głównie na "gaz na maksa w podłogę i do przodu", a laski niech mają mokre majteczki.
a na zakończenie jeszcze raz zacytuje część Twojej wypowiedzi: "(...) nie bardzo wiem jak opisać o co mi dokładnie chodzi (...)".
Si Deus pro nobis, quis contra nos? (łac.)
Skoro Bóg jest z nami, któż przeciwko nam?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 23:41
Posty: 679 (15/10)
Skąd: Warszawa-Natolin/Lublin
Auto: M3

Postprzez szpakowski » 29 maja 2011, 23:05

Sądząc po Twoim nicku jestem trochę starszy (nie dużo) i zapewniam – młodzieńcza fantazja dawno już mi przeszła. Laski też mnie już nie obchodzą, gdyż już od dziewięciu lat jestem szczęśliwie żonaty. Na "gazie na maksa w podłogę i do przodu", znowu pudło – również mi nie zależy.
Po trzyletniej jeździe Mondeo II 1.8 kombi zależy mi na samochodzie którym bez problemu będę mógł wyprzedzić w trasie np. tira. Jazda Mondeo była bardzo komfortowa ale wyprzedzanie już nie. "Na światełkach piskać" też nie mam zamiaru. Po prostu chciałbym mieć dynamiczny samochód którym poruszać się ma także moja żona, w związku z tym moje "obawy o sprzęgło". Ja bym się przyzwyczaił ale małżonka już nie koniecznie.
"(...) nie bardzo wiem jak opisać o co mi dokładnie chodzi (...)" – to dlatego, że nie wiem czy tak działa sprzęgło w sportowych samochodach czy są to objawy kończącego się jego żywota.
Początkujący
 
Od: 14 maja 2011, 22:50
Posty: 4

Postprzez radzi89 » 29 maja 2011, 23:10

Hej,

Wiec moze nalezy zaczac od tego, ze Mazda 3 nie ma za wiele wspolnego z samochodami sportowymi i to raczej w zadnej wersji. Nawet wersja MPS jest w zupelnosci cywilizowana i nie ma tam zbyt wiele sportowych akcentow. Nie masz czego sie obawiac. Sprzeglo jest "normalne". Mozna je wyczuc bez problemu i po kilku godzinach jazdy nawet nie zwrocisz na nie uwagi chociaz wiekszosc ludzi przyzwyczaja sie po kilku minutach i nie ma z tym zadnych problemow. Moja narzeczona jezdzi zarowno Mazda 3 2.0 top sportem jak i Mazda 3 MPS i w obu nie ma z niczym problemow wiec raczej Twoja malzonka tez sie przyzwyczai do nowego nabytku.

Pozdrawiam, Rafal
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez szpakowski » 29 maja 2011, 23:28

Dzięki!!! Oto właśnie mi chodziło, chcę kupić samochód a nie rakietę. Jeszcze raz dziękuję za konkretną, szybką odpowiedź.
Początkujący
 
Od: 14 maja 2011, 22:50
Posty: 4

Postprzez Blumek » 29 maja 2011, 23:59

I jaki z tego wniosek :) kolego szpakowski nie doceniasz żony :) skoro jej nie ufasz. :)
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez jerrry » 30 maja 2011, 08:37

Skoro zależy ci na komforcie i nie chcesz mieć problemów z ruszaniem polecam automatyczną skrzynię biegów.
W trójce z 2 litrowym silnikiem nie będziesz miał problemów z wyprzedzaniem tirów.
Twoja żona na pewno doceni automat – mojej bardzo to odpowiada.
MOJA MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=111631
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2008, 13:25
Posty: 237 (2/0)
Skąd: Biłgoraj
Auto: była Mazda 3 sedan 2.0 USA AT o8'
jest Avensis T27

Postprzez lukaszm » 5 cze 2011, 17:18

Hej. Trafiłem właśnie na stronkę http://www.testronik.com/index.php?page ... _domykania
gdzie jest moduł domykania 4 szyb MPW-4 ktoś ma to może zamontowane?

Jeśli ktoś dokładał moduł innej firmy proszę o informację.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez marcin255 » 8 cze 2011, 19:55

Aktualnie w ASO jest promocja np.
Sportowy tłumik do pojazdów z silnikiem benzynowym o numerze VIN < 261.961, wyprodukowany przez Sebring --4100-78-488

130,72 zł netto -brutto ok 160 zł
reszta info
viewtopic.php?f=5&t=119504
sory jeśli coś nie tak z miejscem umieszczenia info.
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez lukaszm » 10 cze 2011, 15:29

hmm orientuje się ktoś na czym polega różnica w zaokrągleniu gdzie wystaje końcówka rury wydechowej w normalnym zderzak i sportowym?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez marcin255 » 10 cze 2011, 16:11

chyba 90 mm i 100 mm
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez lukaszm » 10 cze 2011, 20:18

czyli jednym słowem lipa z tą promocją na sportowy tłumik jeśli ktoś ma normalny zderzak :( chyba że ktoś ma pomysł jak to obejść
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez marcin255 » 10 cze 2011, 20:27

a po vinie / patrz na vin nie końcówka sportowa 100 mm tylko po vinie

do pojazdów z silnikiem benzynowym o numerze VIN < 261.961, wyprodukowany przez Sebring
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez lukaszm » 10 cze 2011, 20:56

mam inny VIN, wydaje mi się ale moge się mylić że ten VIN pewnie dotyczy aut na polski, a ja mam z niemiec, jak podawałem VIN to twierdzili że pasuje, w moim VINie nie ma .961
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323