MX-3 EC KL-ZE

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Capazo » 28 mar 2011, 20:02

WItam

Mam pytanko do znawców ile moge max splanować głowicę tak żeby silnik był jeszcze bezkolizyjny?? Bo prawdopodobnie w tym tyg bede mial do odebrania glowy i musialbym powiedzieć majstrowi ile mam mi splanować. Pozdrawiam
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez pawelc » 28 mar 2011, 20:22

Nie wiem czy jest sens opuszczać je maksymalnie -nie chcesz sobie zostawić marginesu na przyszłe naprawy ?-z reguły jedno planowanie głowicy to zdjęcie 0,1-0,3 mm ,tak że dosyć sporo ,a nie wiem czy występują grubsze uszczelki do tych tych silników ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Capazo » 28 mar 2011, 20:37

pawelc napisał(a): 0,1-0,3 mm


Ja myslalem nad 0,8mm zeby w razie W zostawic sobie 0,2mm tylko nie wiem czy czasem za duzo nie bedzie
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez Norbert87 » 23 kwi 2011, 22:22

Witam

Ja spiłowalem KF 1,4mm i jeszcze jest bezkolizyjny(ale od wymiaru nominalnego) , splanowałem wcelu uzyskania stopien sprezania 10,5:1 i no i uzyskalem ale po załozeniu wałków od kl (te wałki maja po 1,5mm dłuzsze krzywki co pozwala na wiekszy skok zaworu i dzieki temu wiecej powietrza) stał sie kolizyjny,

Zacie kogos na forum co sie zajmuje obrubka wsadow do komutera mazdy xedos?
potrzebuje usunac Erg, regulator cisnienia paliwa z map wtryskowych.

A tak do kolegi co rozebrał Kf_ZE , to nie wina odcinki ze ci pekła podkladka zaworu lecz syfu (nagaru w kanalach olejowych) ,ktory dostał sie do popychacza hydraulicznego i zatkal otworek ktory jest odpowiedzialny za upuszeczenie cisnienia, a gdy cisnienie w popychaczu rosło to on tez i niemajac miejsca(bo blokowala go juz zlozona sprezyna zaworu)wepchnol zawor w podkładke a połuweczki ktore trzymaja ta podkladke rosadzily ja na pol-oczywiscie to sie stalo w ulamku sekundy a pozniej slychac klepanie coraz to glosniejsze wraz ze wzrostem obrotów.

przerabiałem to kilka razy , a zeby tak sie nie dzialo to polecam dobrze wymyc glowice i jej kanały pod cisnieniem a takze rozebrac popychacze i dobrze wyczyscic w ekstrakcyjne -oczywiscie wszystko w jak najczystszych warunkach.Jezeli tak sie stalo to z innymi tez moze stac sie tak, ja w ciagu tygodnia wymienilem siedem podkładek tak pekaly ale nie zdejmowałem glowicy, ale jak umyłem wszystkie popychacze to wszystko ok ,oczywiscie takze olej zmienilem i filtr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 21:13
Posty: 33
Auto: Mazda Xedos 6 94r 2.0 V6 24VDOHC 144Km

Postprzez Capazo » 24 kwi 2011, 01:15

Norbert87 napisał(a):takze rozebrac popychacze i dobrze wyczyscic w ekstrakcyjne -oczywiscie wszystko w jak najczystszych warunkach.


Czy mozna jakos je rozebrać?? Czy poprostu wrzuciles je do benzyny ekstrakcyjnej na 1 dzień. A jak pozniej z ich napełenieniem oleju? Filtry itd beda zmienione napewno bo olej to byl czarny a przejechane moze z 5k Km. Valvoline VR-1Racing 10W60. YHM.... czy po obrobce glowicy wymianie uszczelniaczy , ale bez wymany pierscieni moge przejsc na ful syntetyk 5W50??
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez mx6sc » 2 maja 2011, 00:05

popychacze się rozbiera i składa na olej a co do zmiany oleju to kluczowe są panewki a nie uszczelniacze zaworowe czy pierścienie jak zmienisz samą biżuterie tłokową to możesz liczyć na uwalenie dołu chyba że masz to w idealnym lub co najmniej bdb. stanie
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 20:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Postprzez Capazo » 2 maja 2011, 01:25

A czy moglbys mi wytlumaczyc jak je rozebrac i zlozyc zeby ich nie uszkodzic?? OK czyli zostaje na tym oleju co jest. Pozdrawiam i dzieki za odp.
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez mx6sc » 2 maja 2011, 11:43

zerknij tutaj http://www.zssplus.pl/www_publikacje/publikacje39.htm
a rozebrać go możesz podając ciśnienie przez otworek olejowy
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 20:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Postprzez pawelc » 2 maja 2011, 21:28

łapiesz kombinerkami za ten grzybek od spodu i ciągniesz -idzie bez problemu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez piwo » 2 maja 2011, 21:51

ciaganie grzybka nie moge.ludzie to nie holandia :)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez pawelc » 4 maja 2011, 18:21

dokładnie wiesz o co chodzi ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Capazo » 20 maja 2011, 16:30

Siemanko cos tam powoli sie ruszylo w temacie, dzisiaj przyjechaly utwardzone sprezyny zaworowe przygotowane pod walki stage3( dzieki radekkm). Zostala jeszcze glowica do odebrania i poskladac do kupy:D:D

Obrazek

Obrazek
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez piwo » 20 maja 2011, 16:46

to tytan?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Capazo » 20 maja 2011, 18:00

TYTANIC chyba:P nie sa utwardzone czyms pokryte bo seryjne inny maja kolor i jeszcze musze zobaczyc czy jest roznica w twardosci taka na oko chocby.
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez ricardo881 » 20 maja 2011, 18:08

Skladaj skladaj trzeba jakis spocik zrobi :) pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2009, 11:06
Posty: 124
Skąd: Kalisz
Auto: Mx3 Powered By KL-ZE

Postprzez Capazo » 27 maja 2011, 20:05

wkoncu zostaly odebrane głowice juz zapomnialem jak one wygladaja. Przy okazji pokrywy zostaly odrestaurowane ciut:D tylko nie wiem co dalej znimi czy bezbarwnym machnac czy pomalowac na jakis kolor

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez weede » 27 maja 2011, 23:25

obrabiales jakos glowice?
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez Capazo » 27 maja 2011, 23:50

obrabiales jakos glowice?


Jezeli chodzi ci o kanaly dolotowe to nic nie bylo robione( 150zl za jeden kanal takze sobie darowalem bo za ta kase mam juz walki) , sa wymienione uszczelniacze, docierane gniazda i zawory, splanowanie o 0,30 no i zalozone utwardzone sprezyny zaworowe, jednak jest mega roznca miedzy seria a tymi co mam.
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez Capazo » 3 cze 2011, 00:25

Wkoncu udalo sie poskladac wszystko do kupy, zajelo mi to z 3 dni non stop, ale oczywiscie jak zawsze musza wyjsc jakies niespodzianki i autko niehce odpalic, dostaje takich malych przedmuchow w wydech pokrece rozrusznikiem to chwilke rychnie na 1 sek i gasnie, podejrzewam ze to rozzrad moze przeskoczyl, a byl zakladany wg znakow itd. moze akurat, aparat zaplonowy sparawdzony iskra jest, podcicnienia to nie problem bo powinien odpalic i sie dusic a on nawet niechce odpalic, moze cos z walkami sie stalo trudno to rozpoznac. Chyba ze macie jakie sugestie, co to moze byc. Kompresja na tlokach jest fakt ze nie rowna bo miedzy 12,5 a 9,5 ale nie ma 0. Zreszta tak musze go odpalic i chwile musialby popracowac zeby sprawdzic kompresje pozniej. Podrzucam pare fotek z prac i z efektu (prawie) koncowego. Oczywisce na koniec WIELKIE podziekowanie dla nieztrudzonego kolegi Szyna za 3 dni ciezkiej pracy z kl-ze. DZIEKUJEMY:D

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez lukster » 3 cze 2011, 08:31

Zapowietrzone szklanki mogą powodować taki objaw. W ogóle po odpaleniu przygotuj się na bardzo niefajne dźwięki przez nawet kilka minut dopóki szklanki się nie poodpowietrzają.
Jednak tutaj stawiam na pomyloną kolejność przewodów WN ;)
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy