Mazda 323F BG BP '93
Gib napisał(a):To z tej zielonej BPT?
Nie. Z niebieskiej
hopek napisał(a):Czyli na poprzednim zawieszeniu auto bardziej podskakiwało na nierownościach czy jakBo rozumiem że koni skręcone na maxa lepiej trzymają
Na nierównościach podskakiwało jak głupie a jak wpadło w dołek to dobijało (zero amortyzacji) i był huk. Nie wiem czy to wina kiepskiej jakości sprężyn czy zużytych amorów, a może jedno i drugie.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Kolejne elemetny układanki:

Tuning za pomocą oporników
Ostatnio w modzie
Mapsensor juz zamontowany. Konwersja MAF->MAP zrobiona, mapa zapisana. Nastąpiło już odpalenie auta bez przepływki. Jutro odcinam wtryski od seryjnego ecu, do Ecumastera wgrywam soft do FuelImplant (czyli bezpośrednie sterowanie dawką paliwa) i bawię się od nowa w strojenie. Seryjny ECU zostanie już tylko do sterowania zapłonem... do czasu
potem trzeba będzie nad jakimś EDISem pomyśleć 

Tuning za pomocą oporników

Mapsensor juz zamontowany. Konwersja MAF->MAP zrobiona, mapa zapisana. Nastąpiło już odpalenie auta bez przepływki. Jutro odcinam wtryski od seryjnego ecu, do Ecumastera wgrywam soft do FuelImplant (czyli bezpośrednie sterowanie dawką paliwa) i bawię się od nowa w strojenie. Seryjny ECU zostanie już tylko do sterowania zapłonem... do czasu
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
jak podpinasz wtryski pamioetaj o zaislaniu, a wiec podpieciu porzadnego plusa i minusa.wtryskiwacze tciagna troche amperkow i to nie jest zwykla zamiana sygnalow plus zasilanie deta. kabelki conajmniej 1,5mm2 na mase i zasilanie musza byc.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
gratki Jacek wyniku po zmianie na stand alone na det3.widac ze potencjal na zejscie ponizej 15s na cwiare jest.gruba moc rosnaca pod 8tys.czekam na jakis pomiar gtechem.kiedy ten kolektorek wstawisz?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
piwo napisał(a):gratki Jacek wyniku po zmianie na stand alone na det3.
hehe... ten pomiar co ci pokazywałem to był na mapie od Jacka, której on używał na silniku z kompresorem, nawet nic nie modyfikowałem


Dzisiaj będę walczył dalej i dostosowywał mapy do swojego silnika
A z gratkami to ja bym się wstrzymał do czasu potwierdzenia wyniku na prawdziwej hamowni
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
det robi bardzo dokladne pomiary.mi praktycznie wyszla taka sama moc na decie co na hamce.jacek tez mial podobne wartosci.2-3% odchylki moze byc. ale ten wykresik ostatni jest po prostu piekny.a jak jeszcze zaplon cofniety i sie okaze ze autko moze wiecej oj to 

Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Gratki projektu
jacku co to za eletronika po prawej czujnik ciśnienia? bo po lewej się domyślam że to termistor
jacku co to za eletronika po prawej czujnik ciśnienia? bo po lewej się domyślam że to termistor
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
To polewej to jest map sensor a po prawej termistor.
Dwie malutkie pierdułki, które zastępują wielką przepływkę. Także oprócz odetaknia dolotu mamy efekt uboiczny w postaci redukcji wagi
P.S.: Dlaczego niektórzy producenci do dziś stosują takie prymitywne, przestarzałe i nieefktywne urządzenie jakim jest przepływomierz to jest jedna z zagadek ludzkości na którą chyba nigdy nie otrzymamy odpowiedzi
Dwie malutkie pierdułki, które zastępują wielką przepływkę. Także oprócz odetaknia dolotu mamy efekt uboiczny w postaci redukcji wagi

P.S.: Dlaczego niektórzy producenci do dziś stosują takie prymitywne, przestarzałe i nieefktywne urządzenie jakim jest przepływomierz to jest jedna z zagadek ludzkości na którą chyba nigdy nie otrzymamy odpowiedzi

- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
bo zaraz ja wkleje wrozbe z det3 
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Ja tam jestem sceptyczny i dopóki wyniki nie potwierdzą się na prawdziwej hamowni obciążeniowej to gratulacji nie przyjmuję 
Jeszcze nie wiem jak wiarygodne są pomiary Ecumastera względem hamowni ale jako porównanie czy dane mody coś dały chyba jest to dobre. Przy tych samych ustawieniach na tej samej drodze różnica pomiędzy pomiarami nie przekracza 2KM.
To są ustawienia "Dyno" jakie wprowadziłem do Ecumastera aby mierzyć moc:

Współczynnik Cx spisany z książki.
Powierzchnia czołowa – nigdzie nie znalazłem danych (mam największe wątpliwości co do tej danej)
Masa = masa katalogowa + moja masa + masa paliwa itp.
dane przełożeń skrzyni biegów spisane z książki, rozmiar koła i opon to wiadomo, straty na przeniesieniu napędu spisane z wykresu z prawdziwej hamowni.
No i oto co wyszło po samym przejściu z SMT6 na Ecumastera i poświęceniu ok. 2 godzin na strojenie:

Dużo jeszcze jest do ogarnięcia. Trzeba zmienić zakres map, dopracować AFR, popracować nad zapłonem, który w tej chwili jest kompletnie nie ruszony. Tutaj jest screen z loga z AFR'em. Nie mogłem tylko za groma włączyć skali AFR na wykresie dlatego narysowałem poglądowe strałki w Photoshopie
Niebieska linia to oczywiście obroty a zielona to AFR.

Jak widać dużo trzeba jeszcze poprawić. Zastanawiam się tylko czy starać sie dostroić AFR do 13.0 czy do 12.5 bo na ten temat czytam sprzeczne opinie w necie. Może niech jacyś fachowcy od strojenia mi coś podpowiedzą
Podziękowania dla jackkpl za wsparcie oraz udostępnienie mapy do trybu FuelImplant w Ecumasterze (inaczej pewnie siedziałbym ze 3 dni żeby wogóle odpalić auto) oraz dla Piwa ze konsultacje telefoniczne
Jeszcze nie wiem jak wiarygodne są pomiary Ecumastera względem hamowni ale jako porównanie czy dane mody coś dały chyba jest to dobre. Przy tych samych ustawieniach na tej samej drodze różnica pomiędzy pomiarami nie przekracza 2KM.
To są ustawienia "Dyno" jakie wprowadziłem do Ecumastera aby mierzyć moc:

Współczynnik Cx spisany z książki.
Powierzchnia czołowa – nigdzie nie znalazłem danych (mam największe wątpliwości co do tej danej)
Masa = masa katalogowa + moja masa + masa paliwa itp.
dane przełożeń skrzyni biegów spisane z książki, rozmiar koła i opon to wiadomo, straty na przeniesieniu napędu spisane z wykresu z prawdziwej hamowni.
No i oto co wyszło po samym przejściu z SMT6 na Ecumastera i poświęceniu ok. 2 godzin na strojenie:

Dużo jeszcze jest do ogarnięcia. Trzeba zmienić zakres map, dopracować AFR, popracować nad zapłonem, który w tej chwili jest kompletnie nie ruszony. Tutaj jest screen z loga z AFR'em. Nie mogłem tylko za groma włączyć skali AFR na wykresie dlatego narysowałem poglądowe strałki w Photoshopie

Jak widać dużo trzeba jeszcze poprawić. Zastanawiam się tylko czy starać sie dostroić AFR do 13.0 czy do 12.5 bo na ten temat czytam sprzeczne opinie w necie. Może niech jacyś fachowcy od strojenia mi coś podpowiedzą
Podziękowania dla jackkpl za wsparcie oraz udostępnienie mapy do trybu FuelImplant w Ecumasterze (inaczej pewnie siedziałbym ze 3 dni żeby wogóle odpalić auto) oraz dla Piwa ze konsultacje telefoniczne
Ostatnio edytowano 30 maja 2011, 12:37 przez Jacek176, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Nieźle to wygląda, jedyne co mnie zastanawia to czemu masz taki mały moment?

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
maly?to jest najwiekszy moment jaki keidykolwiek widzialem w silniku 1,8 bp.te silniki slaby maja moment w standardzie (160nm). druga sprawa to sportowe walki poprawiaja moment obrotowy w gornym zakresie tam gdzie normalnie moment leci na leb na szyje (czyli powiedzmy poprawiaja moment przy 7tys o 30nm ale w normalnym bp tam jest juz tylko 130nm).gdyby zastosowac inne walki to mozna by pokusic sie na moment 180 lub wyzszy ale w zakresie 3 tys obrotow alemocy to by nie mialo zadnej.kolejna kwestia jak widac na logu afr w zakresie srednich obrotow czyli tam gdzie najwyzszy moment powinien byc jest zly czyli kolo 11.5.n pewno korekcja w tym zakresie podniesie moment w gore.kolejna sprawa brak koelktora rurowego.jego brak to tez duza strata momentu w srednim zakresie obrotow.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Zrob plasko 13:1. Pozniej zrob sobie plasko 12.4:1 i bedziesz widzial, gdzie jest lepiej dolac, a gdzie nie. Na tym polega strojenie na hamce, ze dolewasz tyle, ile silnik chce. 13:1 to wg mnie punkt startowy do dalszej zabawy 
Pięknie
Jest potencjał w BP i trzeba go wycisnąć.

seria jest nudna http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=113894
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości