Mazda 323F BG BP '93

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Gib » 22 maja 2011, 00:38

To z tej zielonej BPT?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez hopek » 22 maja 2011, 00:52

Czyli na poprzednim zawieszeniu auto bardziej podskakiwało na nierownościach czy jak ?? Bo rozumiem że koni skręcone na maxa lepiej trzymają <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez Jacek176 » 22 maja 2011, 11:41

Gib napisał(a):To z tej zielonej BPT?

Nie. Z niebieskiej :D

hopek napisał(a):Czyli na poprzednim zawieszeniu auto bardziej podskakiwało na nierownościach czy jak ?? Bo rozumiem że koni skręcone na maxa lepiej trzymają <co?>

Na nierównościach podskakiwało jak głupie a jak wpadło w dołek to dobijało (zero amortyzacji) i był huk. Nie wiem czy to wina kiepskiej jakości sprężyn czy zużytych amorów, a może jedno i drugie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Jacek176 » 22 maja 2011, 22:15

Kolejne elemetny układanki:
Obrazek

Tuning za pomocą oporników ;) Ostatnio w modzie <lol>
Mapsensor juz zamontowany. Konwersja MAF->MAP zrobiona, mapa zapisana. Nastąpiło już odpalenie auta bez przepływki. Jutro odcinam wtryski od seryjnego ecu, do Ecumastera wgrywam soft do FuelImplant (czyli bezpośrednie sterowanie dawką paliwa) i bawię się od nowa w strojenie. Seryjny ECU zostanie już tylko do sterowania zapłonem... do czasu ;) potem trzeba będzie nad jakimś EDISem pomyśleć :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez piwo » 22 maja 2011, 22:22

jak podpinasz wtryski pamioetaj o zaislaniu, a wiec podpieciu porzadnego plusa i minusa.wtryskiwacze tciagna troche amperkow i to nie jest zwykla zamiana sygnalow plus zasilanie deta. kabelki conajmniej 1,5mm2 na mase i zasilanie musza byc.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez piwo » 26 maja 2011, 07:46

gratki Jacek wyniku po zmianie na stand alone na det3.widac ze potencjal na zejscie ponizej 15s na cwiare jest.gruba moc rosnaca pod 8tys.czekam na jakis pomiar gtechem.kiedy ten kolektorek wstawisz?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Jacek176 » 26 maja 2011, 10:21

piwo napisał(a):gratki Jacek wyniku po zmianie na stand alone na det3.

hehe... ten pomiar co ci pokazywałem to był na mapie od Jacka, której on używał na silniku z kompresorem, nawet nic nie modyfikowałem <lol> dopiero później dopatrzyłem się, że na mapie zapłonu był cofnięty zapłon o kilka stopni <lol>
Dzisiaj będę walczył dalej i dostosowywał mapy do swojego silnika :D
A z gratkami to ja bym się wstrzymał do czasu potwierdzenia wyniku na prawdziwej hamowni
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez piwo » 26 maja 2011, 10:28

det robi bardzo dokladne pomiary.mi praktycznie wyszla taka sama moc na decie co na hamce.jacek tez mial podobne wartosci.2-3% odchylki moze byc. ale ten wykresik ostatni jest po prostu piekny.a jak jeszcze zaplon cofniety i sie okaze ze autko moze wiecej oj to <serduszka>
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Majki88 » 26 maja 2011, 11:12

Gratki projektu
jacku co to za eletronika po prawej czujnik ciśnienia? bo po lewej się domyślam że to termistor
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez Jacek176 » 26 maja 2011, 12:30

To polewej to jest map sensor a po prawej termistor.
Dwie malutkie pierdułki, które zastępują wielką przepływkę. Także oprócz odetaknia dolotu mamy efekt uboiczny w postaci redukcji wagi <lol>

P.S.: Dlaczego niektórzy producenci do dziś stosują takie prymitywne, przestarzałe i nieefktywne urządzenie jakim jest przepływomierz to jest jedna z zagadek ludzkości na którą chyba nigdy nie otrzymamy odpowiedzi <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Gib » 26 maja 2011, 15:19

To jaka jest najnowsza moc?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Jacek176 » 26 maja 2011, 15:33

Narazie nie wiadomo. Są tylko wróżby z Ecumastera :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez piwo » 26 maja 2011, 15:56

bo zaraz ja wkleje wrozbe z det3 :)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Gib » 26 maja 2011, 21:41

To fajnie że sobie gratulujecie ale skoro tak to może by upublicznić? :D
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Jacek176 » 26 maja 2011, 22:50

Ja tam jestem sceptyczny i dopóki wyniki nie potwierdzą się na prawdziwej hamowni obciążeniowej to gratulacji nie przyjmuję ;)

Jeszcze nie wiem jak wiarygodne są pomiary Ecumastera względem hamowni ale jako porównanie czy dane mody coś dały chyba jest to dobre. Przy tych samych ustawieniach na tej samej drodze różnica pomiędzy pomiarami nie przekracza 2KM.
To są ustawienia "Dyno" jakie wprowadziłem do Ecumastera aby mierzyć moc:
Obrazek
Współczynnik Cx spisany z książki.
Powierzchnia czołowa – nigdzie nie znalazłem danych (mam największe wątpliwości co do tej danej)
Masa = masa katalogowa + moja masa + masa paliwa itp.
dane przełożeń skrzyni biegów spisane z książki, rozmiar koła i opon to wiadomo, straty na przeniesieniu napędu spisane z wykresu z prawdziwej hamowni.
No i oto co wyszło po samym przejściu z SMT6 na Ecumastera i poświęceniu ok. 2 godzin na strojenie:
Obrazek

Dużo jeszcze jest do ogarnięcia. Trzeba zmienić zakres map, dopracować AFR, popracować nad zapłonem, który w tej chwili jest kompletnie nie ruszony. Tutaj jest screen z loga z AFR'em. Nie mogłem tylko za groma włączyć skali AFR na wykresie dlatego narysowałem poglądowe strałki w Photoshopie :D Niebieska linia to oczywiście obroty a zielona to AFR.
Obrazek

Jak widać dużo trzeba jeszcze poprawić. Zastanawiam się tylko czy starać sie dostroić AFR do 13.0 czy do 12.5 bo na ten temat czytam sprzeczne opinie w necie. Może niech jacyś fachowcy od strojenia mi coś podpowiedzą :D

Podziękowania dla jackkpl za wsparcie oraz udostępnienie mapy do trybu FuelImplant w Ecumasterze (inaczej pewnie siedziałbym ze 3 dni żeby wogóle odpalić auto) oraz dla Piwa ze konsultacje telefoniczne :D
Ostatnio edytowano 30 maja 2011, 12:37 przez Jacek176, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez tekkenfan » 26 maja 2011, 23:44

Nieźle to wygląda, jedyne co mnie zastanawia to czemu masz taki mały moment?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez piwo » 27 maja 2011, 07:34

maly?to jest najwiekszy moment jaki keidykolwiek widzialem w silniku 1,8 bp.te silniki slaby maja moment w standardzie (160nm). druga sprawa to sportowe walki poprawiaja moment obrotowy w gornym zakresie tam gdzie normalnie moment leci na leb na szyje (czyli powiedzmy poprawiaja moment przy 7tys o 30nm ale w normalnym bp tam jest juz tylko 130nm).gdyby zastosowac inne walki to mozna by pokusic sie na moment 180 lub wyzszy ale w zakresie 3 tys obrotow alemocy to by nie mialo zadnej.kolejna kwestia jak widac na logu afr w zakresie srednich obrotow czyli tam gdzie najwyzszy moment powinien byc jest zly czyli kolo 11.5.n pewno korekcja w tym zakresie podniesie moment w gore.kolejna sprawa brak koelktora rurowego.jego brak to tez duza strata momentu w srednim zakresie obrotow.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez radekkm » 27 maja 2011, 08:34

<wow> przepasc, gratuluje,czekam na pomiary i wyniki klze po wymontowaniu przeplywki
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 23:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Postprzez jackkpl » 27 maja 2011, 09:28

Zrob plasko 13:1. Pozniej zrob sobie plasko 12.4:1 i bedziesz widzial, gdzie jest lepiej dolac, a gdzie nie. Na tym polega strojenie na hamce, ze dolewasz tyle, ile silnik chce. 13:1 to wg mnie punkt startowy do dalszej zabawy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez michaelB » 27 maja 2011, 11:41

Pięknie <spoko> Jest potencjał w BP i trzeba go wycisnąć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:29
Posty: 321 (0/1)
Skąd: Opole
Auto: Mx3 1,6 16V->1,8 BP(DOHC) Turbo

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy