Może wie ktoś, jaka jest przyczyna
Spadające obroty [BA Z5]
Mam mały problemik z Madzią. Polega on na tym, że jak puszczam samochód na luz, to spadają obroty prawie do zera i wracają zaraz na ustawione "wolne obroty". Zaznaczam, że dzieje się to tylko na włączonych światłach.
Może wie ktoś, jaka jest przyczyna
Może wie ktoś, jaka jest przyczyna
Ostatnio edytowano 30 lip 2013, 09:11 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa tematu
Powód: Poprawa tematu
MARSELL
- Od: 5 maja 2004, 22:50
- Posty: 4
- Skąd: POZNAN
- Auto: MAZDA 323F
Moje pytanie było o LPG, bo u mnie dzieje się to samo, jak jeżdże na LPG, a mam źle wyregulowane obroty biegu jałowego na LPG, co powoduje identyczny efekt. W przypadku instalacji na mieszadle, trzeba po prostu ustawić skład mieszanki za pomocą śruby przy mikserze.
Mazda Motor Company
- Od: 13 kwi 2004, 15:12
- Posty: 811
- Skąd: DC
- Auto: Astra 1.4
Miałem to samo na LPG tyle, że u mnie co drugi raz gasł – głównie przed skrzyżowaniem jak wrzucałem luz.luca napisał(a):Moje pytanie było o LPG, bo u mnie dzieje się to samo, jak jeżdże na LPG, a mam źle wyregulowane obroty biegu jałowego na LPG, co powoduje identyczny efekt. W przypadku instalacji na mieszadle, trzeba po prostu ustawić skład mieszanki za pomocą śruby przy mikserze.
Tylko wyregulować gaz

Jeśli gaz jest z kompem, to być może trzeba zmienić ustawienia elektroniki – ja tak właśnie miałem – gazownicy chyba z pięc razy podchodzili do tego problemu, aż się udało.
Po ostatniej regulacji zmniejszyli mi spalanie do około 9-10 litrów LPG na setkę (średnie).
- Od: 8 lut 2004, 00:15
- Posty: 277
- Skąd: zamość
- Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km
Mi niestety zgasł raz, jak wchodziłem w zakręt, przez co straciłem wspomaganie kierownicy, od tego czasu nie wchodze na luzie w zakręt, bo to się może skończyć tragicznie. Zauważyłem też, że ma to związek z długą jazdą w zakresie obrotowym 3-4 tysiące.
Mazda Motor Company
- Od: 13 kwi 2004, 15:12
- Posty: 811
- Skąd: DC
- Auto: Astra 1.4
Witajcie!MARSELL napisał(a):Mam mały problemik z Madzią. Polega on na tym, że jak puszczam samochód na luz, to spadają obroty prawie do zera i wracają zaraz na ustawione "wolne obroty". Zaznaczam, że dzieje się to tylko na włączonych światłach.
Może wie ktoś, jaka jest przyczyna
I ja dzisiaj zauważyłem u siebie ten problem
- Od: 24 kwi 2005, 18:09
- Posty: 290
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99
Światła + wspomaganie hamulca + siła odśrodkowa przy zakręcie + zabrudzony aparat (palec), kiepskie świece, zużyte przewody WN (możliwe, że umierający, ciągle niedoładowany akumulator) = gaśnięcie silnika.
Proponuję sprawdzić powyższe rzeczy – może problem leży właśnie w powyższej wyliczance...
Proponuję sprawdzić powyższe rzeczy – może problem leży właśnie w powyższej wyliczance...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Dzięki, podjedziemy w takim razie do elektryka i niech on określi, co jest najbardziej prawdopodobne.GofNet napisał(a):Światła + wspomaganie hamulca + siła odśrodkowa przy zakręcie + zabrudzony aparat (palec), kiepskie świece, zużyte przewody WN (możliwe, że umierający, ciągle niedoładowany akumulator) = gaśnięcie silnika.
Proponuję sprawdzić powyższe rzeczy – może problem leży właśnie w powyższej wyliczance...
- Od: 24 kwi 2005, 18:09
- Posty: 290
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99
No więc, kupiliśmy nowy akumulator i dwa dni było ok. Teraz sytuacja się znowu powtarza choć może nie w tak ostrej formie. Elektryk mówi, że po resecie komputera związanym z wymianą akumulatora sytuacja się poprawiła, a potem komputer znowu nałapał błędów i jest ten sam problem. Mówi, że trzeba na diagnostyke komputerową podjechać. Tylko, że u mnie w mieście nikt nie ma programu do Mazdy.Mumin napisał(a):No więc diagnoza elektryka jest taka, że to będący w kiepskiej kondycji akumulator jest przyczyną całego zamieszania. Pojeździmy, zobaczymy.
- Od: 24 kwi 2005, 18:09
- Posty: 290
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99
ehhehe , z tego co wiem kable wymienia sie tylko w komplecie, tak samo jak swiece , pozdro
-
Pyton162
Witam!
To i ja dołączę swoją Madzię do tej grupy. Kupiłam ją trzy tyg. temu i prawdę mówiąc, jak nią jeździłam przed zakupem, to nie włączyłam świateł... Jak już ją kupiłam i wlączyłam światła, miałam identyczny objaw – po puszczeniu gazu, np. przy hamowaniu, obroty leciały na pysk prawie do zera, zaczynała migać kontrolka oleju, potem obroty wracały na 800, ale z tendencją spadkową. Jak włączyłam do tego wycieraczki, to prawie gasła...
Akumulator mam w porządku, świece wymienione dopiero co, przewody WN też ok.
Pojechałam do warsztatu i panowie mądrzy, stwierdzili, że po prostu obroty są źle ustawione. Coś tam poprawili i teoretycznie problem zniknął. Ale nadal na wolnych obrotach nierówno moim zdaniem pracuje. Dodam jeszcze, że jak podłączyli ją pod komputer, to pokazywał jakieś dziwne wartości (koleś stwierdził, że to wygląda na tzw. błąd pozorny) i resetowali komputer.
Nie mam LPG.
Czy ktoś mógłby w dwóch zdaniach i po polsku wyjaśnić i co to jest ten TPS? I o co w tym chodzi?
Szukałam w wyszukiwarce, widzę, że problem jest dość powszechny, ale nigdzie nie znalazłam wytłumaczenia, co to jest i na czym polega problem.
W najbliższy czwartek jadę do Jaksy na wymianę rozrządu, to jeszcze im powiem, żeby się tą sprawą zainteresowali.
A.
To i ja dołączę swoją Madzię do tej grupy. Kupiłam ją trzy tyg. temu i prawdę mówiąc, jak nią jeździłam przed zakupem, to nie włączyłam świateł... Jak już ją kupiłam i wlączyłam światła, miałam identyczny objaw – po puszczeniu gazu, np. przy hamowaniu, obroty leciały na pysk prawie do zera, zaczynała migać kontrolka oleju, potem obroty wracały na 800, ale z tendencją spadkową. Jak włączyłam do tego wycieraczki, to prawie gasła...
Akumulator mam w porządku, świece wymienione dopiero co, przewody WN też ok.
Pojechałam do warsztatu i panowie mądrzy, stwierdzili, że po prostu obroty są źle ustawione. Coś tam poprawili i teoretycznie problem zniknął. Ale nadal na wolnych obrotach nierówno moim zdaniem pracuje. Dodam jeszcze, że jak podłączyli ją pod komputer, to pokazywał jakieś dziwne wartości (koleś stwierdził, że to wygląda na tzw. błąd pozorny) i resetowali komputer.
Nie mam LPG.
Czy ktoś mógłby w dwóch zdaniach i po polsku wyjaśnić i co to jest ten TPS? I o co w tym chodzi?
Szukałam w wyszukiwarce, widzę, że problem jest dość powszechny, ale nigdzie nie znalazłam wytłumaczenia, co to jest i na czym polega problem.
W najbliższy czwartek jadę do Jaksy na wymianę rozrządu, to jeszcze im powiem, żeby się tą sprawą zainteresowali.
A.
- Od: 31 sie 2005, 21:38
- Posty: 184
- Skąd: Warszawa/Otwock
- Auto: 323F BA 1.5 97r.
TPS (Throttle Position Sensor) to po polsku czujnik położenia przepustnicy. Jego złe ustawienie powoduje właśnie jakies anomalie na wolnych obrotach, ale jak mówi Jaksa tego się nie powinno ruszać, jest ustawione przez fabrykę i nie ma tam co grzebać. Więc jeśli nikt tego nie ruszał to nie to powinno byc problemem. Gazu nie masz i zakładam, że nie miałaś więc może nikt tam łap nie pchał. Ja miałem LPG i kto wie czy jakiś mądry gazownik coś przy tym nie grzebał, ale TPS teoretycznie mam ustawiony (wydrukowałem instrukcję z forum p-t po p-cie i dałem swojemu mechanikowi do zrobienia), ale problem jest nadal. Latem go nie było bo nie jeździłem na światłach, a teraz niestety się to ujawniło. Nie mam pojęcia o co chodzi, jutro chcę wykonać przy pomocy diody testy diagnostyczne i zobaczyć czy są jakieś błędy. Mam nadzieję, że ich nie będzie i jest to kwestia kabli WN, ale Ty mówisz, że masz je w porządku, a problem też występuje. Nie wiem już co o tym myśleć.
Ja też mam pytanie do kogoś – czy jeśli TPS jest źle ustawiony testy komputera wykażą to?
Aha, amra ile kosztuje taka komputerowa diagnostyka i gdzie ją robiłaś?
Ja też mam pytanie do kogoś – czy jeśli TPS jest źle ustawiony testy komputera wykażą to?
Aha, amra ile kosztuje taka komputerowa diagnostyka i gdzie ją robiłaś?
- Od: 24 kwi 2005, 18:09
- Posty: 290
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99
Dzięki, już rozumiem...
Ja też zakładam, że nikt przy tym nie grzebał. Jednak, biorąc pod uwagę, że samochód jest sprowadzony z Niemiec i nie mam pojęcia, co się z nim działo i kto co z nim robił, to teoretycznie muszę brać pod uwagę wszystko.
Komputer podłączali mi panowie w Mazda Service na ul. Szaserów w Warszawie. Tyle tylko, że intuicja kobieca mi mówi, że sami nie potrafili zrozumieć, co ten komputer im pokazywał. Ile kosztuje sama diagnostyka komputerowa, nie wiem, bo było to robione przy okazji dużego przeglądu.
A w ogóle, to wydaje mi się, że panowie poszli po linii najmniejszego oporu i po prostu podkręcili obroty. Chwilowo objawów nie ma, nawet jak jeżdżę na światłach, ale obawiam się, że jest to tylko pozorne rozwiązanie problemu.
Tak sobie myślę... przypomniałam sobie, że pisząc o tym, że kable WN są u mnie w porządku, zapomniałam dodać, że są owszem ok. ale nieoryginalne – tzn. są dłuższe i od innego modelu Mazdy. Mechanicy powiedzieli mi, że generalnie mogą być, acz warto by je wymienić... Może to jednak to?
A
Ja też zakładam, że nikt przy tym nie grzebał. Jednak, biorąc pod uwagę, że samochód jest sprowadzony z Niemiec i nie mam pojęcia, co się z nim działo i kto co z nim robił, to teoretycznie muszę brać pod uwagę wszystko.
Komputer podłączali mi panowie w Mazda Service na ul. Szaserów w Warszawie. Tyle tylko, że intuicja kobieca mi mówi, że sami nie potrafili zrozumieć, co ten komputer im pokazywał. Ile kosztuje sama diagnostyka komputerowa, nie wiem, bo było to robione przy okazji dużego przeglądu.
A w ogóle, to wydaje mi się, że panowie poszli po linii najmniejszego oporu i po prostu podkręcili obroty. Chwilowo objawów nie ma, nawet jak jeżdżę na światłach, ale obawiam się, że jest to tylko pozorne rozwiązanie problemu.
Tak sobie myślę... przypomniałam sobie, że pisząc o tym, że kable WN są u mnie w porządku, zapomniałam dodać, że są owszem ok. ale nieoryginalne – tzn. są dłuższe i od innego modelu Mazdy. Mechanicy powiedzieli mi, że generalnie mogą być, acz warto by je wymienić... Może to jednak to?
A
- Od: 31 sie 2005, 21:38
- Posty: 184
- Skąd: Warszawa/Otwock
- Auto: 323F BA 1.5 97r.
I ja mam to samo (MX3) – swego czasu wszystko było dobrze ale od pewnego czasu już nie. Faktycznie patent zdychających obrotów występuje przy hamowaniu najczęściej – chwilę po zatrzymaniu obroty spadają a później wkręcają się z powrotem na jałowe. Marność.
-
Sergiusz
Czyli problem jest dość powszechny... Naprawdę nikt jeszcze się z tym nie uporał i nie wie co konkretnie jest przyczyną?
Kupiłem już kable WN NGK i może w przyszłym tygodniu założę to powiem czy sytuacja się zmieniła. Ta duperela kosztowała mnie już 400 stówy w tym miesiącu – najpierw akumulator, teraz kable. Jak nie pomoże to nie wiem...
Amra, byłaś u Jaksy? Co stwierdzono?
Kupiłem już kable WN NGK i może w przyszłym tygodniu założę to powiem czy sytuacja się zmieniła. Ta duperela kosztowała mnie już 400 stówy w tym miesiącu – najpierw akumulator, teraz kable. Jak nie pomoże to nie wiem...
Amra, byłaś u Jaksy? Co stwierdzono?
- Od: 24 kwi 2005, 18:09
- Posty: 290
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości