Spadające obroty [BA Z5]

Postprzez MARSELL » 11 maja 2004, 18:12

Mam mały problemik z Madzią. Polega on na tym, że jak puszczam samochód na luz, to spadają obroty prawie do zera i wracają zaraz na ustawione "wolne obroty". Zaznaczam, że dzieje się to tylko na włączonych światłach.
Może wie ktoś, jaka jest przyczyna ??
Ostatnio edytowano 30 lip 2013, 09:11 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa tematu
MARSELL
Początkujący
 
Od: 5 maja 2004, 22:50
Posty: 4
Skąd: POZNAN
Auto: MAZDA 323F

Postprzez luca » 11 maja 2004, 22:42

Masz LPG w samochodzie ??
Mazda Motor Company
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2004, 15:12
Posty: 811
Skąd: DC
Auto: Astra 1.4

Postprzez xXx » 12 maja 2004, 08:38

Nieustawiony TPS... wpisz TPS w szukaj i znajdzie na 100%, bo temat ten poruszany był wiele razy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez luca » 12 maja 2004, 08:52

Moje pytanie było o LPG, bo u mnie dzieje się to samo, jak jeżdże na LPG, a mam źle wyregulowane obroty biegu jałowego na LPG, co powoduje identyczny efekt. W przypadku instalacji na mieszadle, trzeba po prostu ustawić skład mieszanki za pomocą śruby przy mikserze.
Mazda Motor Company
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2004, 15:12
Posty: 811
Skąd: DC
Auto: Astra 1.4

Postprzez mtaranti » 12 maja 2004, 16:45

luca napisał(a):Moje pytanie było o LPG, bo u mnie dzieje się to samo, jak jeżdże na LPG, a mam źle wyregulowane obroty biegu jałowego na LPG, co powoduje identyczny efekt. W przypadku instalacji na mieszadle, trzeba po prostu ustawić skład mieszanki za pomocą śruby przy mikserze.
Miałem to samo na LPG tyle, że u mnie co drugi raz gasł – głównie przed skrzyżowaniem jak wrzucałem luz.
Tylko wyregulować gaz !!
Jeśli gaz jest z kompem, to być może trzeba zmienić ustawienia elektroniki – ja tak właśnie miałem – gazownicy chyba z pięc razy podchodzili do tego problemu, aż się udało.
Po ostatniej regulacji zmniejszyli mi spalanie do około 9-10 litrów LPG na setkę (średnie).
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2004, 00:15
Posty: 277
Skąd: zamość
Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km

Postprzez luca » 12 maja 2004, 17:07

Mi niestety zgasł raz, jak wchodziłem w zakręt, przez co straciłem wspomaganie kierownicy, od tego czasu nie wchodze na luzie w zakręt, bo to się może skończyć tragicznie. Zauważyłem też, że ma to związek z długą jazdą w zakresie obrotowym 3-4 tysiące.
Mazda Motor Company
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2004, 15:12
Posty: 811
Skąd: DC
Auto: Astra 1.4

Postprzez Mumin » 12 sie 2005, 20:53

MARSELL napisał(a):Mam mały problemik z Madzią. Polega on na tym, że jak puszczam samochód na luz, to spadają obroty prawie do zera i wracają zaraz na ustawione "wolne obroty". Zaznaczam, że dzieje się to tylko na włączonych światłach.
Może wie ktoś, jaka jest przyczyna ??
Witajcie!

I ja dzisiaj zauważyłem u siebie ten problem :( Wcześniej go nie było, bo jakoś nie było okazji jeździć na światłach. Gaz miałem, ale został wymontowany i go nie ma. Po wymontowaniu gazu ustawiony został TPS i przy jeździe bez świateł wszystko jest w porządku. Dodam jeszcze, że problem jest jakby bardziej widoczny przy hamowaniu na biegu jałowym. Co to jest? Jakieś przebicie w elektryce? Poradźcie bo nawet nie wiem do kogo jechać :(
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez GofNet » 13 sie 2005, 02:03

Światła + wspomaganie hamulca + siła odśrodkowa przy zakręcie + zabrudzony aparat (palec), kiepskie świece, zużyte przewody WN (możliwe, że umierający, ciągle niedoładowany akumulator) = gaśnięcie silnika.

Proponuję sprawdzić powyższe rzeczy – może problem leży właśnie w powyższej wyliczance...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Mumin » 13 sie 2005, 14:46

GofNet napisał(a):Światła + wspomaganie hamulca + siła odśrodkowa przy zakręcie + zabrudzony aparat (palec), kiepskie świece, zużyte przewody WN (możliwe, że umierający, ciągle niedoładowany akumulator) = gaśnięcie silnika.

Proponuję sprawdzić powyższe rzeczy – może problem leży właśnie w powyższej wyliczance...
Dzięki, podjedziemy w takim razie do elektryka i niech on określi, co jest najbardziej prawdopodobne.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez Mumin » 24 sie 2005, 12:27

No więc diagnoza elektryka jest taka, że to będący w kiepskiej kondycji akumulator jest przyczyną całego zamieszania. Pojeździmy, zobaczymy :).
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez Mumin » 11 paź 2005, 19:57

Mumin napisał(a):No więc diagnoza elektryka jest taka, że to będący w kiepskiej kondycji akumulator jest przyczyną całego zamieszania. Pojeździmy, zobaczymy :).
No więc, kupiliśmy nowy akumulator i dwa dni było ok. Teraz sytuacja się znowu powtarza choć może nie w tak ostrej formie. Elektryk mówi, że po resecie komputera związanym z wymianą akumulatora sytuacja się poprawiła, a potem komputer znowu nałapał błędów i jest ten sam problem. Mówi, że trzeba na diagnostyke komputerową podjechać. Tylko, że u mnie w mieście nikt nie ma programu do Mazdy.:( Myśłicie, że wymiana kabli WN pomoże? Ktoś pisał, że po takiej wymianie objawy ustąpiły. Nie chciałbym w ciemno wymieniać coraz to nowych elementów i wydawać pieniądze jeśli nie wiadomo czy to tu jest problem. Co prawda jeden z kabli już został wymieniony przez poprzedniego właściciela więc faktycznie może z nimi coś nie tak. Co myślicie?
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez Pyton162 » 11 paź 2005, 20:59

ehhehe , z tego co wiem kable wymienia sie tylko w komplecie, tak samo jak swiece , pozdro
Pyton162
 

Postprzez Mumin » 11 paź 2005, 21:18

Morgenik napisał(a):ehhehe , z tego co wiem kable wymienia sie tylko w komplecie, tak samo jak swiece , pozdro
Czyli ten jeden inny kabel może być powodem?
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez amra » 14 paź 2005, 12:59

Witam!
To i ja dołączę swoją Madzię do tej grupy. Kupiłam ją trzy tyg. temu i prawdę mówiąc, jak nią jeździłam przed zakupem, to nie włączyłam świateł... Jak już ją kupiłam i wlączyłam światła, miałam identyczny objaw – po puszczeniu gazu, np. przy hamowaniu, obroty leciały na pysk prawie do zera, zaczynała migać kontrolka oleju, potem obroty wracały na 800, ale z tendencją spadkową. Jak włączyłam do tego wycieraczki, to prawie gasła...
Akumulator mam w porządku, świece wymienione dopiero co, przewody WN też ok.
Pojechałam do warsztatu i panowie mądrzy, stwierdzili, że po prostu obroty są źle ustawione. Coś tam poprawili i teoretycznie problem zniknął. Ale nadal na wolnych obrotach nierówno moim zdaniem pracuje. Dodam jeszcze, że jak podłączyli ją pod komputer, to pokazywał jakieś dziwne wartości (koleś stwierdził, że to wygląda na tzw. błąd pozorny) i resetowali komputer.

Nie mam LPG.

Czy ktoś mógłby w dwóch zdaniach i po polsku wyjaśnić i co to jest ten TPS? I o co w tym chodzi?
Szukałam w wyszukiwarce, widzę, że problem jest dość powszechny, ale nigdzie nie znalazłam wytłumaczenia, co to jest i na czym polega problem.

W najbliższy czwartek jadę do Jaksy na wymianę rozrządu, to jeszcze im powiem, żeby się tą sprawą zainteresowali.

A.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2005, 21:38
Posty: 184
Skąd: Warszawa/Otwock
Auto: 323F BA 1.5 97r.

Postprzez Mumin » 14 paź 2005, 14:29

TPS (Throttle Position Sensor) to po polsku czujnik położenia przepustnicy. Jego złe ustawienie powoduje właśnie jakies anomalie na wolnych obrotach, ale jak mówi Jaksa tego się nie powinno ruszać, jest ustawione przez fabrykę i nie ma tam co grzebać. Więc jeśli nikt tego nie ruszał to nie to powinno byc problemem. Gazu nie masz i zakładam, że nie miałaś więc może nikt tam łap nie pchał. Ja miałem LPG i kto wie czy jakiś mądry gazownik coś przy tym nie grzebał, ale TPS teoretycznie mam ustawiony (wydrukowałem instrukcję z forum p-t po p-cie i dałem swojemu mechanikowi do zrobienia), ale problem jest nadal. Latem go nie było bo nie jeździłem na światłach, a teraz niestety się to ujawniło. Nie mam pojęcia o co chodzi, jutro chcę wykonać przy pomocy diody testy diagnostyczne i zobaczyć czy są jakieś błędy. Mam nadzieję, że ich nie będzie i jest to kwestia kabli WN, ale Ty mówisz, że masz je w porządku, a problem też występuje. Nie wiem już co o tym myśleć.

Ja też mam pytanie do kogoś – czy jeśli TPS jest źle ustawiony testy komputera wykażą to?

Aha, amra ile kosztuje taka komputerowa diagnostyka i gdzie ją robiłaś?
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez amra » 14 paź 2005, 16:30

Dzięki, już rozumiem...
Ja też zakładam, że nikt przy tym nie grzebał. Jednak, biorąc pod uwagę, że samochód jest sprowadzony z Niemiec i nie mam pojęcia, co się z nim działo i kto co z nim robił, to teoretycznie muszę brać pod uwagę wszystko.

Komputer podłączali mi panowie w Mazda Service na ul. Szaserów w Warszawie. Tyle tylko, że intuicja kobieca mi mówi, że sami nie potrafili zrozumieć, co ten komputer im pokazywał. Ile kosztuje sama diagnostyka komputerowa, nie wiem, bo było to robione przy okazji dużego przeglądu.

A w ogóle, to wydaje mi się, że panowie poszli po linii najmniejszego oporu i po prostu podkręcili obroty. Chwilowo objawów nie ma, nawet jak jeżdżę na światłach, ale obawiam się, że jest to tylko pozorne rozwiązanie problemu.

Tak sobie myślę... przypomniałam sobie, że pisząc o tym, że kable WN są u mnie w porządku, zapomniałam dodać, że są owszem ok. ale nieoryginalne – tzn. są dłuższe i od innego modelu Mazdy. Mechanicy powiedzieli mi, że generalnie mogą być, acz warto by je wymienić... Może to jednak to?

A
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2005, 21:38
Posty: 184
Skąd: Warszawa/Otwock
Auto: 323F BA 1.5 97r.

Postprzez amra » 15 paź 2005, 22:11

Ale i tak, jak będę u Jaksy, to im zwrócę uwagę na ten problem.
A
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2005, 21:38
Posty: 184
Skąd: Warszawa/Otwock
Auto: 323F BA 1.5 97r.

Postprzez Mumin » 15 paź 2005, 22:32

To podziel się później wiadomościami.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez Sergiusz » 20 paź 2005, 23:11

I ja mam to samo (MX3) – swego czasu wszystko było dobrze ale od pewnego czasu już nie. Faktycznie patent zdychających obrotów występuje przy hamowaniu najczęściej – chwilę po zatrzymaniu obroty spadają a później wkręcają się z powrotem na jałowe. Marność.
Sergiusz
 

Postprzez Mumin » 21 paź 2005, 18:53

Czyli problem jest dość powszechny... Naprawdę nikt jeszcze się z tym nie uporał i nie wie co konkretnie jest przyczyną?
Kupiłem już kable WN NGK i może w przyszłym tygodniu założę to powiem czy sytuacja się zmieniła. Ta duperela kosztowała mnie już 400 stówy w tym miesiącu – najpierw akumulator, teraz kable. Jak nie pomoże to nie wiem...

Amra, byłaś u Jaksy? Co stwierdzono?
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323