Wyrzuca płyn chlodniczy 323F BA 2.0V6- kosz

Postprzez kylu » 12 maja 2011, 17:17

Witam w mojej mazdzie pojawil sie problem :( wyrzuca ona plyn chlodniczy przez zbiorniczek wyrownawczy po zgaszeniu silnika,i niestety zaden mechnik w okolicy nie jest w stanie mi pomoc <glupek2> , dodam ze nie kopci, nie ma ani oleju w plynie ani plynu w oleju, korek oleju jest czysciutki, nie stracila mocy i trzyma temp. na srodku skali tak jak powinna, wentylator sie wlacza i nie dzieje sie tak po kazdej przejazdzce, ja tez juz nie mam koncepcji na to, czy to moze byc uszczelka pod glowica? czy termostat? prosze o pomoc
Ostatnio edytowano 22 maja 2011, 13:53 przez kylu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2009, 12:44
Posty: 178
Skąd: Opoczno
Auto: Mazda 323F BA 2.0 V6 95r.

Postprzez tadziol » 12 maja 2011, 22:01

sprawdź korek zbiorniczka wyrównawczego,musi utrzymać ciśnienie ok. 0,9 atm
miałem taki przypadek,na oko w porządku,a nie trzymał...
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez maniek210688 » 13 maja 2011, 08:13

nie wiem czy układ chłodzenia w 1,5 i 2,0 można porównywać, może coś je tam różni ale ja miałem taki sam przypadek u siebie, że borygo wywaliło mi tym przewodzikiem w korku od zbiorniczka wyrównawczego, stało się to około 2 razy w pierwszym roku użytkowania mazdy ale dolewka płynu i ponowne założenie korka na zbiorniczek załatwiło sprawę i tak już rok spokoju, dodam jeszcze, że działo się tak przy wysokich temperaturach na zewnątrz, auto było sprawdzane pod kontem tego czy uszczelka pod głowicą trzyma i jest ok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 18:38
Posty: 35
Skąd: Zambrów
Auto: było->Mazda 323 F BA 1,5 16V DOHC 88KM 1995 jest-> Seat Toledo II 2,3 VR5 AQN 170 KM:D 2001
Peugeot Boxer 2,5 D

Postprzez bartekdw » 13 maja 2011, 10:20

To ja proponuje jeszcze sprawdzić, jeżeli masz LPG, czy parownik nie puszcza bąków do układu chłodzenia, są przypadki wadliwych parowników, ja trafiłem jeden :D po zgaszeniu poziom płynu rósł i rósł bo gaz przedostawał się do płynu. Łatwy sposób by sprawdzić obecność lpg w płynie :P odkręć zbiorniczek i zbliż zapaloną zapałkę :D uwaga na włosy, brwi <lol>
edit: zanim pojawił mi się ten wyciek z parownika też miałem podobne objawy, po odpaleniu gejzer, po zgaszeniu też się poziom ruszał, ani oleju w płynie ani na odwrót, po wymianie uszczelki wszystko się uspokoiło.
Obrazek Obrazek
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 20:20
Posty: 199
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg

Postprzez kylu » 13 maja 2011, 14:41

bartekdw napisał(a):To ja proponuje jeszcze sprawdzić, jeżeli masz LPG, czy parownik nie puszcza bąków do układu chłodzenia, są przypadki wadliwych parowników, ja trafiłem jeden :D po zgaszeniu poziom płynu rósł i rósł bo gaz przedostawał się do płynu. Łatwy sposób by sprawdzić obecność lpg w płynie :P odkręć zbiorniczek i zbliż zapaloną zapałkę :D uwaga na włosy, brwi <lol>
edit: zanim pojawił mi się ten wyciek z parownika też miałem podobne objawy, po odpaleniu gejzer, po zgaszeniu też się poziom ruszał, ani oleju w płynie ani na odwrót, po wymianie uszczelki wszystko się uspokoiło.


nie wlasnie nnie mam lpg, i nigdy w niej nie bylo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2009, 12:44
Posty: 178
Skąd: Opoczno
Auto: Mazda 323F BA 2.0 V6 95r.

Postprzez maniek210688 » 13 maja 2011, 16:18

jak chcesz być pewny, że to nie uszczelka pod głowicą (właściwie uszczelki pod głowicami :D ) to jedź do stacji diagnostycznej, zatkają Ci zbiorniczek wyrównawczy taką "bańką" z jakimś tam płynem i jak nie zmieni koloru jak pokręcą go na obroty kilka razy to jest uszczelka ok a jak zmieni to <dupa> , w Zambrowie taka diagnostyka to 20 zł (2 lata temu :P ) bo sprawdzałem jak mi pierwszy raz płyn wywaliło, u mnie wyszło, że uszczelka jest <spoko> <głaszcze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 18:38
Posty: 35
Skąd: Zambrów
Auto: było->Mazda 323 F BA 1,5 16V DOHC 88KM 1995 jest-> Seat Toledo II 2,3 VR5 AQN 170 KM:D 2001
Peugeot Boxer 2,5 D

Postprzez kylu » 21 maja 2011, 22:24

uszczelka jak i glowica ok <spoko> najprawdopodobniej problem tkwil w korku od zbiornika nie trzymal cisnienia i oooo ;P po wymnianie na nowy"uzywany" :) narazie jest ok <rotfl> <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2009, 12:44
Posty: 178
Skąd: Opoczno
Auto: Mazda 323F BA 2.0 V6 95r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323