Kody błędów (dwu- i czterocyfrowe)
została wymieniona w warsztacie bo na kanale nie szło tego zrobić.
po pierwsze ciężar
a po drugie usytuowanie skrzyni nie pozwalało ją opuścić w kanał. wadziła bokiem jednym o podłoge.
wszystko śmiga jak należy. wymiana filtra i oleju musowo .
po pierwsze ciężar
a po drugie usytuowanie skrzyni nie pozwalało ją opuścić w kanał. wadziła bokiem jednym o podłoge.
wszystko śmiga jak należy. wymiana filtra i oleju musowo .
- Od: 14 sty 2011, 19:55
- Posty: 8
- Auto: xedos 6 2.0 V6 1992 rok automat
puchal.bas napisał(a):... wszystko śmiga jak należy. ...
Cieszy nas to BARDZO!
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam.
Ostatnio wzrosło mi spalanie do 13l (wzrosło o 2.5-3l ) niż normalnie. Sprawdziłem błędy diodą i wyskoczyły błędy 10,11,12,13,17 i nie wiem gdzie konkretnie zaglądać. Na odpalonym silniku wskakują błędy 11,13,17. Wcześniej nie było żadnych błędów. Zauważyłem że jak jest podłączona dioda i sobie miga to jak dodaje pedał gazu to wentylator od chłodnicy i klimy włącza się i zwiększa szybkość kręcenia wraz z dodawaniem gazu, czy to normalne
Ostatnio wzrosło mi spalanie do 13l (wzrosło o 2.5-3l ) niż normalnie. Sprawdziłem błędy diodą i wyskoczyły błędy 10,11,12,13,17 i nie wiem gdzie konkretnie zaglądać. Na odpalonym silniku wskakują błędy 11,13,17. Wcześniej nie było żadnych błędów. Zauważyłem że jak jest podłączona dioda i sobie miga to jak dodaje pedał gazu to wentylator od chłodnicy i klimy włącza się i zwiększa szybkość kręcenia wraz z dodawaniem gazu, czy to normalne

Xedos B6 http://www.youtube.com/watch?v=LqXNk-psA3s
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Fedu w testówce to normalne ,że po dodaniu gazu się wentyl włącza. Jesteś pewny ,że w zależności od ilości gazu wzrasta jego prędkość? A co do błędów to pokoleji od najtańszego sprawdzać.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Tubi napisał(a):Jesteś pewny ,że w zależności od ilości gazu wzrasta jego prędkość
Na 100% jestem pewny
Tubi napisał(a):A co do błędów to pokoleji od najtańszego sprawdzać.
A konkretniej? Bo nie chce wywalać na darmo pieniędzy, mało ich mam.
Xedos B6 http://www.youtube.com/watch?v=LqXNk-psA3s
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Sprawdziłeś dobrze błędy? Błąd 11 i 13 nie widnieje w spisie błędów mazdy. Sprawdź jeszcze raz błędy, dioda dziwnie wybija dziesiątki, można się pomylić.
Co do błędu 12 to jest to czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód. Chodzi o ten TPS bardzo często opisywany na forum, jest nawet fotorelacja z jego ustawienia. Sprawdź w pierwszej kolejności wtyczkę do niego, zobacz czy nigdzie się nie przetarła. Jak masz miernik i umiesz się nim posługiwać możesz sprawdzić rezystancję na czujniku i napiecie na wtyczce.
Błąd 10 to czujnik powietrza lub jego obwód. Jest na obudowie przepływomierza. To samo, sprawdź wtyczkę i przewód.
Błąd 17 to przednia sonda lambda, bliżej kolektora – brak sygnału. Czyli sonda nie oscyluje, jest padnięta albo też coś z przewodami.
Najlepiej skasuj wszystkie błędy i sprawdź dokładnie jeszcze raz. Najszybsza metoda kasowania to zdjęcie minusowej klamry akumulatora i wciśniecie pedału hamulca na 20 s. Nie jest to jednak zalecana metoda, ponieważ kasuje nie tylko błędy ECU, ale też pamięć ECU i przez to autko na nowo uczy się wszystkich wartości adaptacyjnych. Jednak wszyscy tak robią i nikt nie narzeka
Co do uruchomienia wentylatora przy podpiętej diodzie to jest to normalne. Sterownik silnika jest wtedy w trybie serwisowym i po dodaniu gazu uruchamia się wentylator.
Co do błędu 12 to jest to czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód. Chodzi o ten TPS bardzo często opisywany na forum, jest nawet fotorelacja z jego ustawienia. Sprawdź w pierwszej kolejności wtyczkę do niego, zobacz czy nigdzie się nie przetarła. Jak masz miernik i umiesz się nim posługiwać możesz sprawdzić rezystancję na czujniku i napiecie na wtyczce.
Błąd 10 to czujnik powietrza lub jego obwód. Jest na obudowie przepływomierza. To samo, sprawdź wtyczkę i przewód.
Błąd 17 to przednia sonda lambda, bliżej kolektora – brak sygnału. Czyli sonda nie oscyluje, jest padnięta albo też coś z przewodami.
Najlepiej skasuj wszystkie błędy i sprawdź dokładnie jeszcze raz. Najszybsza metoda kasowania to zdjęcie minusowej klamry akumulatora i wciśniecie pedału hamulca na 20 s. Nie jest to jednak zalecana metoda, ponieważ kasuje nie tylko błędy ECU, ale też pamięć ECU i przez to autko na nowo uczy się wszystkich wartości adaptacyjnych. Jednak wszyscy tak robią i nikt nie narzeka
Co do uruchomienia wentylatora przy podpiętej diodzie to jest to normalne. Sterownik silnika jest wtedy w trybie serwisowym i po dodaniu gazu uruchamia się wentylator.
www.autoserwismurawski.pl
Auto Serwis Murawski tel. 798486363
Auto Detailing – polerowanie lakieru, zabezpieczenie lakieru, przygotowanie aut do sprzedaży tel. 797582595
Auto Serwis Murawski tel. 798486363
Auto Detailing – polerowanie lakieru, zabezpieczenie lakieru, przygotowanie aut do sprzedaży tel. 797582595
- Od: 19 kwi 2009, 17:42
- Posty: 34
- Skąd: Olsztyn/Giżycko
- Auto: 323 BG Protege 1.8 91 r. / Xedos 6 2.0 V6 92 r. LPG
Dzięki za odpowiedź Memek135. Odłączyłem klamry (+) na 2 godz. Efekt jest taki że błędów brak. Przejechałem około 100km sprawdziłem ponownie i błędów brak. Cieszę się że nie ma błędów , ale czy to nie jest chwilowe ? i czy o tak sobie już wszystko jest ok. Przejadę jeszcze ze 200km i zobaczymy spalanie jak się zmniejszyło to znaczy że wszystko w porządku a jak dalej tak dużo pali, to trzeba szukać przyczyny.
Xedos B6 http://www.youtube.com/watch?v=LqXNk-psA3s
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Fedu po 100km napewno już by wywaliło błędy
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Tubi napisał(a):Fedu po 100km napewno już by wywaliło błędy
Zrobiłem już 200km i błędów brak

Xedos B6 http://www.youtube.com/watch?v=LqXNk-psA3s
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Pozazdrościć
Widocznie sterownik po okazaniu błędów chodził w trybie serwisowym i stąd podwyższone spalanie. U mnie nie pokazuje żadnych błędów a spalanie wyszło 16 litrów przy spokojnej jeździe po mieście. Pozostała mi wymiana całego sterownika komputera, prawdopodobnie to on szwankuje.
www.autoserwismurawski.pl
Auto Serwis Murawski tel. 798486363
Auto Detailing – polerowanie lakieru, zabezpieczenie lakieru, przygotowanie aut do sprzedaży tel. 797582595
Auto Serwis Murawski tel. 798486363
Auto Detailing – polerowanie lakieru, zabezpieczenie lakieru, przygotowanie aut do sprzedaży tel. 797582595
- Od: 19 kwi 2009, 17:42
- Posty: 34
- Skąd: Olsztyn/Giżycko
- Auto: 323 BG Protege 1.8 91 r. / Xedos 6 2.0 V6 92 r. LPG
I znowu to samo
błąd numer 10, 11, 13 17 po 500km
zaczyna mnie to irytować



Xedos B6 http://www.youtube.com/watch?v=LqXNk-psA3s
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
siemanko mam problem ze sprawdzeniem błędów w xedos 6 1.6 16 v z 1994.otóż gdy podłączam pod gniazdo dioda się pali i nie gaśnie,myślałem go zrestartować ale wtedy wykasują się błędy czyż nie tak?? czy temp silnika ma znaczenie?? spr na zimnym silniku pomóżcie,czy mam uszkodzony komputer

Tez tak mialem za ktoras proba. Sprobuj dokladnie zmostkowac piny TEN i GND. Do tego sprawdz czy dobrze docisnales drucik od diody w pinie FEN. Moze na odwrot wsadziles diode? Posprawdzaj sobie dokladnie.
- Od: 6 sty 2010, 22:36
- Posty: 57
- Skąd: Kraków
- Auto: Był: Mazda Xedos 6 2.0 V6 95' + LPG
Jest: Toyota Corolla E11 1.4 98'
invi napisał(a):Tez tak mialem za ktoras proba. Sprobuj dokladnie zmostkowac piny TEN i GND. Do tego sprawdz czy dobrze docisnales drucik od diody w pinie FEN. Moze na odwrot wsadziles diode? Posprawdzaj sobie dokladnie.
wiecie co ja to złe robiłem!,nic nie mostkowałem tylko wsadzałem diodę w TEN I GND,NIC MI NIE WIADOMO O MOSTAKOWANIU,napiszcie proszę co mam zmostkowac?? co ze sobą mam połączyć?? PROSZĘ O POMOC pozdrawiam
Pod tym linkiem: http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=42 masz napisane jak zrobić test diodą. Mostkowanie to inaczej polaczenie kabelkiem dwoch pinow w zlaczu diagnostycznym. Wiecej odpowiedzi znajdziesz na tym forum, wystarczy poszukac.
- Od: 6 sty 2010, 22:36
- Posty: 57
- Skąd: Kraków
- Auto: Był: Mazda Xedos 6 2.0 V6 95' + LPG
Jest: Toyota Corolla E11 1.4 98'
załamka próbowałem podłączyć według instrukcji zmostkowałem piny fen i 0+ doszło do zwarcia
nie świeca mi kontrolki nic wskaźniki chyba tez stoją kierunków nie wskazuje obrótów ani predkosci,domyslam sie ze spaliłem kompa czy tak??
czy to jakiś bezpiecznik
co o tym sadzicie??
sojer2010 napisał(a):próbowałem podłączyć według instrukcji zmostkowałem piny fen i 0+ doszło do zwarcia
Która instrukcja mówi o zmostkowaniu FEN i B+? Tam wsadzasz diodę z opornikiem, a mostkujesz TEN i GND. Przy okazji uważasz dokładnie na piny. Tu ktoś też się pomylił:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=68052
Teraz posprawdzaj wszystkie bezpieczniki. Któryś pewnie jest spalony.
Bylem niedawno u mechaniora -sprawa wyglada nastepujaco -Panewki .Na pompie oleju mam podkrecone obroty -tzn ktos juz cos kiedys kombinował
Po krotkiej rozmowie stwierdzil ze sie nie oplaci tego robic .bo oprocz panewek cos sie napewno znajdzie innego.
Teraz chciałbym poznac wasze zdanie ,czy to sie oplaci naprawiać ,jakie koszty ,czy szukać innego motoru (mam tak w planach v6 -tylko trzeba chyba wstawić cały silnik z osprzętem)
Ciśnienie oleju oczywiscie zmierzone -na rozgrzanym 1,6 atm przy 1100 obr /min ,przy 5000 obr /min
miernik sie zamykał -zawór upustowy pompy tez uwalony
Po krotkiej rozmowie stwierdzil ze sie nie oplaci tego robic .bo oprocz panewek cos sie napewno znajdzie innego.
Teraz chciałbym poznac wasze zdanie ,czy to sie oplaci naprawiać ,jakie koszty ,czy szukać innego motoru (mam tak w planach v6 -tylko trzeba chyba wstawić cały silnik z osprzętem)
Ciśnienie oleju oczywiscie zmierzone -na rozgrzanym 1,6 atm przy 1100 obr /min ,przy 5000 obr /min
miernik sie zamykał -zawór upustowy pompy tez uwalony
[color=#FF8040][/color]Dość rdzy ! -następny t-34 :D
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6