Kody błędów (dwu- i czterocyfrowe)

Postprzez puchal.bas » 15 kwi 2011, 12:57

została wymieniona w warsztacie bo na kanale nie szło tego zrobić.
po pierwsze ciężar
a po drugie usytuowanie skrzyni nie pozwalało ją opuścić w kanał. wadziła bokiem jednym o podłoge.
wszystko śmiga jak należy. wymiana filtra i oleju musowo .
Początkujący
 
Od: 14 sty 2011, 19:55
Posty: 8
Auto: xedos 6 2.0 V6 1992 rok automat

Postprzez Marek 161BD081 » 15 kwi 2011, 13:29

puchal.bas napisał(a):... wszystko śmiga jak należy. ...

Cieszy nas to BARDZO!
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Fedu » 19 kwi 2011, 18:55

Witam.
Ostatnio wzrosło mi spalanie do 13l (wzrosło o 2.5-3l ) niż normalnie. Sprawdziłem błędy diodą i wyskoczyły błędy 10,11,12,13,17 i nie wiem gdzie konkretnie zaglądać. Na odpalonym silniku wskakują błędy 11,13,17. Wcześniej nie było żadnych błędów. Zauważyłem że jak jest podłączona dioda i sobie miga to jak dodaje pedał gazu to wentylator od chłodnicy i klimy włącza się i zwiększa szybkość kręcenia wraz z dodawaniem gazu, czy to normalne <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez Tubi » 19 kwi 2011, 19:18

Fedu w testówce to normalne ,że po dodaniu gazu się wentyl włącza. Jesteś pewny ,że w zależności od ilości gazu wzrasta jego prędkość? A co do błędów to pokoleji od najtańszego sprawdzać.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Fedu » 19 kwi 2011, 19:29

Tubi napisał(a):Jesteś pewny ,że w zależności od ilości gazu wzrasta jego prędkość

Na 100% jestem pewny :D
Tubi napisał(a):A co do błędów to pokoleji od najtańszego sprawdzać.

A konkretniej? Bo nie chce wywalać na darmo pieniędzy, mało ich mam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez Memek135 » 19 kwi 2011, 21:31

Sprawdziłeś dobrze błędy? Błąd 11 i 13 nie widnieje w spisie błędów mazdy. Sprawdź jeszcze raz błędy, dioda dziwnie wybija dziesiątki, można się pomylić.

Co do błędu 12 to jest to czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód. Chodzi o ten TPS bardzo często opisywany na forum, jest nawet fotorelacja z jego ustawienia. Sprawdź w pierwszej kolejności wtyczkę do niego, zobacz czy nigdzie się nie przetarła. Jak masz miernik i umiesz się nim posługiwać możesz sprawdzić rezystancję na czujniku i napiecie na wtyczce.

Błąd 10 to czujnik powietrza lub jego obwód. Jest na obudowie przepływomierza. To samo, sprawdź wtyczkę i przewód.

Błąd 17 to przednia sonda lambda, bliżej kolektora – brak sygnału. Czyli sonda nie oscyluje, jest padnięta albo też coś z przewodami.

Najlepiej skasuj wszystkie błędy i sprawdź dokładnie jeszcze raz. Najszybsza metoda kasowania to zdjęcie minusowej klamry akumulatora i wciśniecie pedału hamulca na 20 s. Nie jest to jednak zalecana metoda, ponieważ kasuje nie tylko błędy ECU, ale też pamięć ECU i przez to autko na nowo uczy się wszystkich wartości adaptacyjnych. Jednak wszyscy tak robią i nikt nie narzeka :)

Co do uruchomienia wentylatora przy podpiętej diodzie to jest to normalne. Sterownik silnika jest wtedy w trybie serwisowym i po dodaniu gazu uruchamia się wentylator.
www.autoserwismurawski.pl
Auto Serwis Murawski tel. 798486363
Auto Detailing – polerowanie lakieru, zabezpieczenie lakieru, przygotowanie aut do sprzedaży tel. 797582595
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2009, 17:42
Posty: 34
Skąd: Olsztyn/Giżycko
Auto: 323 BG Protege 1.8 91 r. / Xedos 6 2.0 V6 92 r. LPG

Postprzez Fedu » 21 kwi 2011, 18:58

Dzięki za odpowiedź Memek135. Odłączyłem klamry (+) na 2 godz. Efekt jest taki że błędów brak. Przejechałem około 100km sprawdziłem ponownie i błędów brak. Cieszę się że nie ma błędów , ale czy to nie jest chwilowe ? i czy o tak sobie już wszystko jest ok. Przejadę jeszcze ze 200km i zobaczymy spalanie jak się zmniejszyło to znaczy że wszystko w porządku a jak dalej tak dużo pali, to trzeba szukać przyczyny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez Tubi » 21 kwi 2011, 19:22

Fedu po 100km napewno już by wywaliło błędy
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Fedu » 23 kwi 2011, 18:34

Tubi napisał(a):Fedu po 100km napewno już by wywaliło błędy

Zrobiłem już 200km i błędów brak :D spalanie w granicach 10l <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez Memek135 » 24 kwi 2011, 10:28

Pozazdrościć :D Widocznie sterownik po okazaniu błędów chodził w trybie serwisowym i stąd podwyższone spalanie. U mnie nie pokazuje żadnych błędów a spalanie wyszło 16 litrów przy spokojnej jeździe po mieście. Pozostała mi wymiana całego sterownika komputera, prawdopodobnie to on szwankuje.
www.autoserwismurawski.pl
Auto Serwis Murawski tel. 798486363
Auto Detailing – polerowanie lakieru, zabezpieczenie lakieru, przygotowanie aut do sprzedaży tel. 797582595
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2009, 17:42
Posty: 34
Skąd: Olsztyn/Giżycko
Auto: 323 BG Protege 1.8 91 r. / Xedos 6 2.0 V6 92 r. LPG

Postprzez Fedu » 2 maja 2011, 20:19

I znowu to samo <płacze> <płacze> <płacze> <płacze> błąd numer 10, 11, 13 17 po 500km <płacze> <płacze> <płacze> zaczyna mnie to irytować <cisza> <cisza>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez sojer2010 » 9 maja 2011, 17:40

siemanko mam problem ze sprawdzeniem błędów w xedos 6 1.6 16 v z 1994.otóż gdy podłączam pod gniazdo dioda się pali i nie gaśnie,myślałem go zrestartować ale wtedy wykasują się błędy czyż nie tak?? czy temp silnika ma znaczenie?? spr na zimnym silniku pomóżcie,czy mam uszkodzony komputer ?? :(
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2010, 16:33
Posty: 105 (2/0)
Skąd: Chełm
Auto: Mazda Xedos 6 1.6 16v

Postprzez invi » 10 maja 2011, 08:14

Tez tak mialem za ktoras proba. Sprobuj dokladnie zmostkowac piny TEN i GND. Do tego sprawdz czy dobrze docisnales drucik od diody w pinie FEN. Moze na odwrot wsadziles diode? Posprawdzaj sobie dokladnie.
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 22:36
Posty: 57
Skąd: Kraków
Auto: Był: Mazda Xedos 6 2.0 V6 95' + LPG
Jest: Toyota Corolla E11 1.4 98'

Postprzez sojer2010 » 10 maja 2011, 19:34

invi napisał(a):Tez tak mialem za ktoras proba. Sprobuj dokladnie zmostkowac piny TEN i GND. Do tego sprawdz czy dobrze docisnales drucik od diody w pinie FEN. Moze na odwrot wsadziles diode? Posprawdzaj sobie dokladnie.




wiecie co ja to złe robiłem!,nic nie mostkowałem tylko wsadzałem diodę w TEN I GND,NIC MI NIE WIADOMO O MOSTAKOWANIU,napiszcie proszę co mam zmostkowac?? co ze sobą mam połączyć?? PROSZĘ O POMOC pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2010, 16:33
Posty: 105 (2/0)
Skąd: Chełm
Auto: Mazda Xedos 6 1.6 16v

Postprzez invi » 10 maja 2011, 20:10

Pod tym linkiem: http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=42 masz napisane jak zrobić test diodą. Mostkowanie to inaczej polaczenie kabelkiem dwoch pinow w zlaczu diagnostycznym. Wiecej odpowiedzi znajdziesz na tym forum, wystarczy poszukac.
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 22:36
Posty: 57
Skąd: Kraków
Auto: Był: Mazda Xedos 6 2.0 V6 95' + LPG
Jest: Toyota Corolla E11 1.4 98'

Postprzez sojer2010 » 10 maja 2011, 20:39

załamka próbowałem podłączyć według instrukcji zmostkowałem piny fen i 0+ doszło do zwarcia <płacze> nie świeca mi kontrolki nic wskaźniki chyba tez stoją kierunków nie wskazuje obrótów ani predkosci,domyslam sie ze spaliłem kompa czy tak?? <płacze> czy to jakiś bezpiecznik ?? co o tym sadzicie??
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2010, 16:33
Posty: 105 (2/0)
Skąd: Chełm
Auto: Mazda Xedos 6 1.6 16v

Postprzez kriskus » 11 maja 2011, 01:23

sojer2010 napisał(a):próbowałem podłączyć według instrukcji zmostkowałem piny fen i 0+ doszło do zwarcia

Która instrukcja mówi o zmostkowaniu FEN i B+? Tam wsadzasz diodę z opornikiem, a mostkujesz TEN i GND. Przy okazji uważasz dokładnie na piny. Tu ktoś też się pomylił:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=68052
Teraz posprawdzaj wszystkie bezpieczniki. Któryś pewnie jest spalony.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Postprzez tommyb » 13 cze 2011, 21:17

Bylem niedawno u mechaniora -sprawa wyglada nastepujaco -Panewki .Na pompie oleju mam podkrecone obroty -tzn ktos juz cos kiedys kombinował
Po krotkiej rozmowie stwierdzil ze sie nie oplaci tego robic .bo oprocz panewek cos sie napewno znajdzie innego.
Teraz chciałbym poznac wasze zdanie ,czy to sie oplaci naprawiać ,jakie koszty ,czy szukać innego motoru (mam tak w planach v6 -tylko trzeba chyba wstawić cały silnik z osprzętem)
Ciśnienie oleju oczywiscie zmierzone -na rozgrzanym 1,6 atm przy 1100 obr /min ,przy 5000 obr /min
miernik sie zamykał -zawór upustowy pompy tez uwalony
[color=#FF8040][/color]Dość rdzy ! -następny t-34 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 14:57
Posty: 159 (0/1)
Skąd: śląsk
Auto: 626 2.0 D RF-7
Xedos Ca 97 1.6 LPG
Premacy Ditd

Postprzez DymeK » 13 cze 2011, 21:46

masz 1.6 czy 2.0
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez tommyb » 13 cze 2011, 21:53

DymeK napisał(a):masz 1.6 czy 2.0


1.6 16v 97r 107 km +Lpg II gen Landi
[color=#FF8040][/color]Dość rdzy ! -następny t-34 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 14:57
Posty: 159 (0/1)
Skąd: śląsk
Auto: 626 2.0 D RF-7
Xedos Ca 97 1.6 LPG
Premacy Ditd

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6