Klimatyzacja nie chłodzi

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez sebaxx3 » 8 maja 2011, 13:26

witam. Ostatnio nabiłem klimę działała super jak na bj.. po kilku dniach nie używania po załączeniu przestała chłodzić. Czynnik nie uciekł kompresor się włącza. jaka może być przyczyna?
Początkujący
 
Od: 26 sie 2009, 06:57
Posty: 20
Skąd: ligota
Auto: BJ 2.0 diTd ex

Postprzez say » 8 maja 2011, 18:40

Nie ten dział !! Czynnik uciekł...co prawda zostało go tyle, że kompresor się włącza jeszcze...chyba, że u ciebie teraz niskie temperatury panują: P.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez xxxROMxxx » 8 maja 2011, 22:04

ok.U mnie w gf-ce jest trochę inaczej.Klima chłodzi wzorowo,tylko wyłącza się i włącza sama mniej więcej co 20 sekund.Niewiem co to może być,dodam że jak kupiłem auto to klima nie działala.Pewien chyba pseudo-fachowiec powiedział że to może być zawór rozprężny więc zakupiłęm nowy,ale to nie pomogło,bo okazało się że mam zepsuty kompresor <glupek2> .Zakupiłem sprawny od 323 bJ i zamontowałem,nabiłem czynnikiem i wszystko zaczeło działać.Tylko to dziwne wyłaczanie się klimy?co to może być?
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2010, 12:54
Posty: 75
Skąd: Hajnówka
Auto: 626 GF DITD GLX 101KM 1999r

Postprzez Bandit » 9 maja 2011, 10:07

Przenoszę do BJ
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Borys » 9 maja 2011, 10:13

Nie wiem jak u ciebie, ale w mojej gdy klima jest prawie pusta (odzyskano 10g) to i tak wszystko się załącza. Pewnie masz nieszczelność.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez mateusz26 » 9 maja 2011, 10:35

nieszczelność filtra klimatyzacji w 323 f bj to podobno standard. Tak ostatnio mówił mi mój znajomy fachowiec od klimy. U siebie też to miałem. wystarczy pospawać napełnić i będzie ok. więc obstwiam że to może być to kolego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 15:34
Posty: 69
Skąd: Widzówek/Częstochowa/Opole
Auto: Mazda 323f DiTD

Postprzez mart1982 » 10 maja 2011, 22:33

chodzi o filtr klimy który jest pod schowkiem? przed chwilą wróciłem od fachowca i twierdzi, że nie ma zadnej nieszczelnosci, mimo to po ok. 8 mies. od napelnienia czynnika nie zostalo nic...wiec gdzies ucieka., ale przy filtrze pod schowkiem nie sprawdzalem
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2009, 22:39
Posty: 67
Auto: 323f BJ, DiTD, 90KM, 2000 r.

Postprzez kubi2410 » 11 maja 2011, 15:00

Witam panowie u mnie czynnik też uciekał po jakiś 2 miesiącach ale nigdy do końca. Szczelność była sprawdzana i próżniowo i ciśnieniowo zawsze wychodziło że jest oki trzymało ciśnienie. Na ultrafiolecie nigdy barwnika nie było. Więc diagnoza jakaś mikro dziurka mniejsza od włosa przez która uchodzi czynnik co ciekawe nigdy do końca tak jak gdyby uciekało tylko wtedy gdy panuje wysokie ciśnienie w układzie. Więc załadowaliśmy ten środek.
http://www.diagnostyka.classic.com.pl/u ... -p-36.html
Na razie od nabicia minęły 2 tygodnie Klimka śmiga powietrze lód ale dopiero po 3-4 miesiąc powiem w 100% czy działa. Po nabiciu resztkę puściliśmy w powietrze środek w kontakcie z powietrzem i wilgocią fajnie puchnie tak jak pianka.
Podobno tego używają do uszczelniania gazociągów bo nikt nie przekopie kilkuset km :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez mateusz26 » 11 maja 2011, 17:15

kolego mnie chodziło o filtr który jest w okolicy obudowy filtra powietrza. Dokładnie jest pod obudową filtra powietrza widoczny nawet bez demontażu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 15:34
Posty: 69
Skąd: Widzówek/Częstochowa/Opole
Auto: Mazda 323f DiTD

Postprzez mart1982 » 11 maja 2011, 18:36

A czy w tym miejscu, o ktorym mowisz nie ma czasem zaworu rozpreznego? bo jesli tak, to tego zaworu pospawac sie nie da, tylko trzebaa kupic nowy i wymienic...a to mi sie szczerze powiedziawszy nie usmiecha...
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2009, 22:39
Posty: 67
Auto: 323f BJ, DiTD, 90KM, 2000 r.

Postprzez Hirek » 11 maja 2011, 21:27

Pod obudową filtra powietrza znajduje się osuszacz, a zawór rozprężny jest umiejscowiony razem z parownikiem za schowkiem w kabinie.
Hirek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2007, 20:06
Posty: 24
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 KOMBI 2.3 166KM, 2007 LPG
Mazda 323F BJ 1.8 16V 1999 LPG Blos

Postprzez mateusz26 » 12 maja 2011, 14:50

dokładnie jak kolega hirek mówi:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 15:34
Posty: 69
Skąd: Widzówek/Częstochowa/Opole
Auto: Mazda 323f DiTD

Postprzez Jocker » 12 maja 2011, 23:34

Mateusz, jeśli mogę wtrącić – u jakiego kolegi to robiłeś? Gdzieś w naszych okolicach? Bo jak tak to może byśmy się spiknęli.
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2010, 17:50
Posty: 96
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 323F BJ 2.0D, 1999r.

Postprzez mateusz26 » 13 maja 2011, 07:44

jasne dam ci znać jak będę tam w naszych okolicach. tylko daj mi do siebie gadu. robiłem tam w lipiczu. mój znajomy tam pracuje:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 15:34
Posty: 69
Skąd: Widzówek/Częstochowa/Opole
Auto: Mazda 323f DiTD

Postprzez kubi2410 » 6 kwi 2012, 11:22

Odświeżę temat
Czy ktoś się orientuje ile gramów czynnika chłodzącego wchodzi w układ klimy 323F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez rafal700 » 6 kwi 2012, 11:36

600g czynnika R134a + 150g oleju ATMOS GU10
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 17:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez Piotr Raczkowski » 6 kwi 2012, 17:50

rafal700 napisał(a): 150g oleju ATMOS GU10

to do samego kompresora
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez xxxb2 » 6 kwi 2012, 19:37

Witam. Ja mam problem w mojej BJ-ce .
Po włączeniu klimy nie włącza się kompresor, przynajmniej nie słychać i nie widać różnicy w obrotach nawet chwilowej. Doszedłem do przewodów od kompresora były 2 , na żadnym nie było prądu. Teraz moje pytanie czy jest jakiś przekaźnik ,bezpiecznik , i gdzie to szukać moja Madzia to BJ 2.0d 71km 99r hatchback . I drugie pytanie , co ile uzupełnić/wymienić czynnik chłodzący?? czy po porostu jak nie chłodzi? <co?>
Początkujący
 
Od: 25 lis 2011, 19:14
Posty: 21
Skąd: rzeszów
Auto: mazda 323f BJ 1999r 2.0 D 71km

Postprzez Marwis » 6 kwi 2012, 21:14

Jeśli nie ma ciśnienia to kompresor sie nie włączy. W osuszaczu jest czujnik ciśnienia, można na nim sprawdzić czy zamyka czy nie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 18:59
Posty: 313
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Postprzez Piotr Raczkowski » 10 kwi 2012, 17:49

xxxb2 napisał(a):Witam. Ja mam problem w mojej BJ-ce .
Po włączeniu klimy nie włącza się kompresor, przynajmniej nie słychać i nie widać różnicy w obrotach nawet chwilowej. Doszedłem do przewodów od kompresora były 2 , na żadnym nie było prądu. Teraz moje pytanie czy jest jakiś przekaźnik ,bezpiecznik , i gdzie to szukać moja Madzia to BJ 2.0d 71km 99r hatchback . I drugie pytanie , co ile uzupełnić/wymienić czynnik chłodzący?? czy po porostu jak nie chłodzi? <co?>

trzeba odwiedzić klimiarza podłączy zobaczy i powie co i jak poczytaj cały wątet sam nic nie zrobisz
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323