Przegląd i naprawa tylnych hamulców bebnowych

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez nicek777 » 23 kwi 2011, 17:27

Niby przy wyminie klockow mialem odpowietrzane, no ale nic to nie pomoglo. Moze zmiana plynu. Ja nie wiem czy stary plyn moze wplywac na miekkosc pedalu hamulca. Do tej pory myslalem, ze moze sie szybciej zagotowac.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2007, 21:38
Posty: 1035
Skąd: Sosnowiec
Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))

Postprzez rafał88 » 23 kwi 2011, 18:11

Szczeki do wymiany przeciez nim tam doleci plyn troche sie schodzi, rozbierz i bedziesz widzial co tam jest tak mialem reczny na maxxxa i to ciezko lapal.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez don2x44 » 28 kwi 2011, 21:54

Witam,

Mam wkurzający problem mianowicie podczas kończenia hamownia pojawia się pisk z tylnych hamulców. Totalnie nie mam pojęcia co jest granę bo w zeszłym roku wymieniałem szczęki, też z tego samego problemu bo myślałem że to dźwięk kończących się hamulców... Mechanik twierdził że bębny są OK. Oba komplety szczęk zarówno aktualne(firma ABE; 16tyś km) jak te poprzednie(NBK; przejechałem na nich jakieś 15tyś km – niezużyte, nie potrzebnie wymienione) piszczą w tym samym momencie – czyli na końcu hamowania[nawet na bardzo krótkim dystansie, delikatnie przyhamowując]. Dźwięk taki jak podczas jazdy na zaciągniętym ręcznym.
Mazda 323F BA 1.8 16V BP '98
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 mar 2009, 22:06
Posty: 457 (0/5)
Skąd: Mosina/Poznań
Auto: Mazda6 GH 5D 2,5 Sport '09
VW Up! 5D 1.0 MoveUp! '13

Postprzez Piniu90 » 29 kwi 2011, 12:06

Przyłączam się do pytania. mam ten sam problem. W tamtym roku wymieniłem szczeki i tłoczkii było ok. Ale gdy miesiąc temu pojechałem na przegląd okazało się, że niema ręcznego na jednym kole. To dałem do mechanika i teraz ręczny igła, ale te piszczenie przy końcu hamowania mnie dobija.
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2010, 22:53
Posty: 36
Skąd: Zabór ok. ZG
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V DOHC + Ulter Sport

Postprzez Bomber.ktmg » 29 kwi 2011, 14:00

Najprościej zdjąć bęben i wszystko dokładnie obejrzeć...jak piszczy metal o metal to na pewno będzie widać że jakieś elementy są powycierane, przypalone, zdarte lub coś w tym stylu...prosta sprawa zwłaszcza że zdjęcie bębna to chwila
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2008, 11:23
Posty: 188
Skąd: Mniszew/Warszawa
Auto: 323F BA 1.8 97r. i musiałem wsadzić LPG ;(
Mazda 6 GG 2006 fl. 2.3 benzynka :–)

Postprzez rafał88 » 30 kwi 2011, 10:46

Ja bym oleju dolal:D hahah jak reka odjal:D a tak na serio do ze na grawedzi delikatnie obciera, ja tez tak mam ale z jeden strony i sie nie przejmuje, w sume jeden beben pewnie bedzie do wymiany to sobie drugi tez wymienie i wtedy zobacze czy bedzie gwizdac czy nie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Mol » 26 cze 2011, 21:05

Panowie właśnie jestem po wymianie szczęk, i jak kolega ''don2x44'' ma problem z piskiem pojawiającym się na końcu hamowania. Dodam, że cylinderek cieknie (nie dużo ale jednak). Jak oglądałem cylinderki na IC zdziwił mnie fakt dwóch średnic gwintu i nie tylko. Wiecie może o co chodzi?

Może znacie jakiś sposób na regenerację cylinderków (wykluczam ori zestawy naprawcze)?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lip 2009, 19:26
Posty: 24
Skąd: Zabrze
Auto: 323F BA (Z5) '95
Saab 9-3 Aero Viggen B205R MY01
Toyota Corolla E12 2.0 D4D

Postprzez lesiux » 26 cze 2011, 21:15

daremna robota jak ci cylinderek się rozcieknie. Jak szczęki się napiją płynu to masz je do wymiany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Mol » 26 cze 2011, 21:30

No ok, rozumie.
Tylko co z tym rozmiarem gwintu?

LPR 4314
strona zabudowy:
oś tylna
Rozstaw osi [mm]:
30
otwór o śr [mm]:
15,87
Wymiar gwintu:
10X1,25
Materiał:
aluminium

LPR5537
Strona zabudowy:
oś tylna
Rozstaw osi [mm]:
34
otwór o śr [mm]:
19,05
Wymiar gwintu:
10X1
Materiał:
Żeliwo

Wg. katalogu IC i producenta oby dwa pasują. O co chodzi?
Wychodzi na to, że będę musiał wszystko pomierzyć?

Edit: wg. strony http://www.pwp.pwpnet.pl rozmiar gwintu to 10x1. Miejmy nadzieje, że to bedzie to :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lip 2009, 19:26
Posty: 24
Skąd: Zabrze
Auto: 323F BA (Z5) '95
Saab 9-3 Aero Viggen B205R MY01
Toyota Corolla E12 2.0 D4D

Postprzez maniaco » 3 sie 2011, 11:13

mnie pogonili na ostatnim przeglądzie na naprawę hamulców na osi tylnej z powodu za dużej różnicy w hamowaniu przez poszczególne koło.
Nie było to łatwe zadanie, bo wyglądało jakby była to pierwsza naprawa od produkcji auta – wszystko przerdzewiałe i zapieczone.
Wymieniłem okładziny i cylindry na obu kołach, a same bębny przeszły regeneracje.
Linka na szczęście w porządku, wymagała jedynie naciągnięcia.
MAZDA 6 (GH) 2.0D MZR-CD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2010, 22:11
Posty: 67
Auto: Mazda 6 GH (2009), 2.0 MZR-CD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323