Przegląd i naprawa tylnych hamulców bebnowych
1, 2
Niby przy wyminie klockow mialem odpowietrzane, no ale nic to nie pomoglo. Moze zmiana plynu. Ja nie wiem czy stary plyn moze wplywac na miekkosc pedalu hamulca. Do tej pory myslalem, ze moze sie szybciej zagotowac.
- Od: 16 paź 2007, 21:38
- Posty: 1035
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))
Szczeki do wymiany przeciez nim tam doleci plyn troche sie schodzi, rozbierz i bedziesz widzial co tam jest tak mialem reczny na maxxxa i to ciezko lapal.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Witam,
Mam wkurzający problem mianowicie podczas kończenia hamownia pojawia się pisk z tylnych hamulców. Totalnie nie mam pojęcia co jest granę bo w zeszłym roku wymieniałem szczęki, też z tego samego problemu bo myślałem że to dźwięk kończących się hamulców... Mechanik twierdził że bębny są OK. Oba komplety szczęk zarówno aktualne(firma ABE; 16tyś km) jak te poprzednie(NBK; przejechałem na nich jakieś 15tyś km – niezużyte, nie potrzebnie wymienione) piszczą w tym samym momencie – czyli na końcu hamowania[nawet na bardzo krótkim dystansie, delikatnie przyhamowując]. Dźwięk taki jak podczas jazdy na zaciągniętym ręcznym.
Mam wkurzający problem mianowicie podczas kończenia hamownia pojawia się pisk z tylnych hamulców. Totalnie nie mam pojęcia co jest granę bo w zeszłym roku wymieniałem szczęki, też z tego samego problemu bo myślałem że to dźwięk kończących się hamulców... Mechanik twierdził że bębny są OK. Oba komplety szczęk zarówno aktualne(firma ABE; 16tyś km) jak te poprzednie(NBK; przejechałem na nich jakieś 15tyś km – niezużyte, nie potrzebnie wymienione) piszczą w tym samym momencie – czyli na końcu hamowania[nawet na bardzo krótkim dystansie, delikatnie przyhamowując]. Dźwięk taki jak podczas jazdy na zaciągniętym ręcznym.
Mazda 323F BA 1.8 16V BP '98
Przyłączam się do pytania. mam ten sam problem. W tamtym roku wymieniłem szczeki i tłoczkii było ok. Ale gdy miesiąc temu pojechałem na przegląd okazało się, że niema ręcznego na jednym kole. To dałem do mechanika i teraz ręczny igła, ale te piszczenie przy końcu hamowania mnie dobija.
- Od: 30 mar 2010, 22:53
- Posty: 36
- Skąd: Zabór ok. ZG
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V DOHC + Ulter Sport
Najprościej zdjąć bęben i wszystko dokładnie obejrzeć...jak piszczy metal o metal to na pewno będzie widać że jakieś elementy są powycierane, przypalone, zdarte lub coś w tym stylu...prosta sprawa zwłaszcza że zdjęcie bębna to chwila
- Od: 29 cze 2008, 11:23
- Posty: 188
- Skąd: Mniszew/Warszawa
- Auto: 323F BA 1.8 97r. i musiałem wsadzić LPG ;(
Mazda 6 GG 2006 fl. 2.3 benzynka :–)
Ja bym oleju dolal:D hahah jak reka odjal:D a tak na serio do ze na grawedzi delikatnie obciera, ja tez tak mam ale z jeden strony i sie nie przejmuje, w sume jeden beben pewnie bedzie do wymiany to sobie drugi tez wymienie i wtedy zobacze czy bedzie gwizdac czy nie.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Panowie właśnie jestem po wymianie szczęk, i jak kolega ''don2x44'' ma problem z piskiem pojawiającym się na końcu hamowania. Dodam, że cylinderek cieknie (nie dużo ale jednak). Jak oglądałem cylinderki na IC zdziwił mnie fakt dwóch średnic gwintu i nie tylko. Wiecie może o co chodzi?
Może znacie jakiś sposób na regenerację cylinderków (wykluczam ori zestawy naprawcze)?
Może znacie jakiś sposób na regenerację cylinderków (wykluczam ori zestawy naprawcze)?
- Od: 21 lip 2009, 19:26
- Posty: 24
- Skąd: Zabrze
- Auto: 323F BA (Z5) '95
Saab 9-3 Aero Viggen B205R MY01
Toyota Corolla E12 2.0 D4D
No ok, rozumie.
Tylko co z tym rozmiarem gwintu?
LPR 4314
strona zabudowy:
oś tylna
Rozstaw osi [mm]:
30
otwór o śr [mm]:
15,87
Wymiar gwintu:
10X1,25
Materiał:
aluminium
LPR5537
Strona zabudowy:
oś tylna
Rozstaw osi [mm]:
34
otwór o śr [mm]:
19,05
Wymiar gwintu:
10X1
Materiał:
Żeliwo
Wg. katalogu IC i producenta oby dwa pasują. O co chodzi?
Wychodzi na to, że będę musiał wszystko pomierzyć?
Edit: wg. strony http://www.pwp.pwpnet.pl rozmiar gwintu to 10x1. Miejmy nadzieje, że to bedzie to
Tylko co z tym rozmiarem gwintu?
LPR 4314
strona zabudowy:
oś tylna
Rozstaw osi [mm]:
30
otwór o śr [mm]:
15,87
Wymiar gwintu:
10X1,25
Materiał:
aluminium
LPR5537
Strona zabudowy:
oś tylna
Rozstaw osi [mm]:
34
otwór o śr [mm]:
19,05
Wymiar gwintu:
10X1
Materiał:
Żeliwo
Wg. katalogu IC i producenta oby dwa pasują. O co chodzi?
Wychodzi na to, że będę musiał wszystko pomierzyć?
Edit: wg. strony http://www.pwp.pwpnet.pl rozmiar gwintu to 10x1. Miejmy nadzieje, że to bedzie to
- Od: 21 lip 2009, 19:26
- Posty: 24
- Skąd: Zabrze
- Auto: 323F BA (Z5) '95
Saab 9-3 Aero Viggen B205R MY01
Toyota Corolla E12 2.0 D4D
mnie pogonili na ostatnim przeglądzie na naprawę hamulców na osi tylnej z powodu za dużej różnicy w hamowaniu przez poszczególne koło.
Nie było to łatwe zadanie, bo wyglądało jakby była to pierwsza naprawa od produkcji auta – wszystko przerdzewiałe i zapieczone.
Wymieniłem okładziny i cylindry na obu kołach, a same bębny przeszły regeneracje.
Linka na szczęście w porządku, wymagała jedynie naciągnięcia.
Nie było to łatwe zadanie, bo wyglądało jakby była to pierwsza naprawa od produkcji auta – wszystko przerdzewiałe i zapieczone.
Wymieniłem okładziny i cylindry na obu kołach, a same bębny przeszły regeneracje.
Linka na szczęście w porządku, wymagała jedynie naciągnięcia.
MAZDA 6 (GH) 2.0D MZR-CD
- Od: 28 kwi 2010, 22:11
- Posty: 67
- Auto: Mazda 6 GH (2009), 2.0 MZR-CD
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości