Większe tarcze hamulcowe oraz zaciski hamulców przednich

Postprzez Neonixos666 » 19 kwi 2011, 23:18

Myślałem nad zaciskami od sportive bo na bank by pasowały ale niestety towar deficytowy albo cena zaporowa.

Jeśli do MX3 pasują zaciski od M6 to do bj pewnie też podejdą :P
ale skąd wziąć tarczę pasująca na 280 mm :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Hazu » 19 kwi 2011, 23:31

tak na szybko te można powiedzieć że pasują:
Średnica [mm]:
280

Grubość tarczy hamulcowej [mm]:
22,0

Minimalna grubość [mm]:
20

Typ tarczy hamulcowej:
wentylowany

Przetwarzanie:
wysoko nawęglany

Ilość otworów:
4

średnica otworu [mm]:
100

Wysokość [mm]:
39,5

średnica otworu centrujacego [mm]:
65

Średnica wewnętrzna [mm]:
137

otwór o śr [mm]:
13,6

A to dane oryginalnej tarczy BJ:
Średnica [mm]:
258

Grubość tarczy hamulcowej [mm]:
24,0

Minimalna grubość [mm]:
22

Typ tarczy hamulcowej:
wentylowany

Ilość otworów:
4

Wysokość [mm]:
47

średnica otworu centrujacego [mm]:
55

Średnica wewnętrzna [mm]:
125

średnica otworu [mm]:
100

otwór o śr [mm]:
13

wiele było aut z takim rozstawem śrób
Trzeba popatrzeć w katalogach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Borys » 19 kwi 2011, 23:34

Wydaje mi się, czy jeśli tarczy nie osadzimy idealnie na piaście (odpowiedni otwór centrujący) to będzie biła jak niewyważone koło (jeśli za ustawienie odpowiadać będą jedynie szpilki).
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Neonixos666 » 19 kwi 2011, 23:38

dlatego zauważyłem że toyota ma ten sam otwór czyli 55
http://allegro.pl/tarcze-brembo-klocki- ... 95751.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Hazu » 19 kwi 2011, 23:45

Borys napisał(a):Wydaje mi się, czy jeśli tarczy nie osadzimy idealnie na piaście (odpowiedni otwór centrujący) to będzie biła jak niewyważone koło (jeśli za ustawienie odpowiadać będą jedynie szpilki).

W tym przypadku i tak trzeba by było dać dystans ok 5mm pod tarcze razem z tuleją dystansową od razu.
to co podałem to tarcze od golfa II GTI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez mlody1921 » 19 kwi 2011, 23:52

Zaraz zaraz jesteś pewny że od M6 pasują zaciski do Mx3 ?mi sie wydaje że rozstaw śrub mocujących zacisk jest większy w M6 niż w mx3
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez weede » 20 kwi 2011, 01:05

od początku,

do mx3 można zaadaptować zwrotnicę od 323v6, montujemy tam łożyska od mx3 + huba na 4 śruby od mx3. Na tym zestawie możemy założyć 2tłoczkowy zestaw z xedosa, który podobno daje już dobe efekty.

Dla ambitnych do tego możemy teoretycznie p&p włożyć hamulec od mazdy 6, pojawia sie problem rozstawu śrub na tarczy.

Jak ktoś znajdzie firme ktora przygotuje takie tarcze jestem pierwszy na montaż ;)
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez mlody1921 » 20 kwi 2011, 11:42

Ale przy zamontowaniu zwrotnicy z piasta od 323v6 nie siąda zaciski i tarcza ?

Ale zamiast wymieniać zwrotnice i kombinować lepiej zapodać tarcze 280mm (305) zacisk 4tłoczki i dorobić adapter i mamy na 4x100 kawał hamulca
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez weede » 20 kwi 2011, 16:01

mlody1921 napisał(a):Ale przy zamontowaniu zwrotnicy z piasta od 323v6 nie siąda zaciski i tarcza ?

Ale zamiast wymieniać zwrotnice i kombinować lepiej zapodać tarcze 280mm (305) zacisk 4tłoczki i dorobić adapter i mamy na 4x100 kawał hamulca

pokaż taki zestaw który podejdzie na zwrotnice mx-3
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez mlody1921 » 20 kwi 2011, 16:07

Dlatego mówie że trzeba zrobić adapter :) przeciesz post troche wyżej czy niżej jest na brembo 4 tłoczki
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Neonixos666 » 20 kwi 2011, 21:56

a ile cm ma otwór od otworu na zwrotnicy mocowania zacisku w mazdach?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez rymiusz » 20 kwi 2011, 22:07

Odleglosc miedzy otworami 180 mm w mazda 323F v6 z przodu
Początkujący
 
Od: 27 gru 2007, 18:29
Posty: 14
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 323F BA + kilka usprawnień

Postprzez Neonixos666 » 20 kwi 2011, 22:11

pytam bo zaciski od alfy romeo brembo 4 tłoczkowe mają rozstaw mocowań 150mm.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez mlody1921 » 21 kwi 2011, 00:08

ooo w xedosie jest więcej niż w mx3 jutro zmierzę ale coś może być kolo 150
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Neonixos666 » 21 kwi 2011, 17:51

w sumie jak się różni 2 mm to zawsze można rozwiercić :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Neonixos666 » 27 kwi 2011, 23:41

Mam takie pytanie do znających temat, czy same zastosowanie większej tarczy przy zachowaniu tego samego zacisku (Inaczej zamocowany) poprawi hamowanie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez rumunn95 » 28 kwi 2011, 00:05

jak sie bedzie ukladal klocek na wiekszej srednicy tarczy ze standardowym zaciskiem moze zle mysle prosze o sprostowanie ale nie bedzie wykozystywal calej powierzchni tarczy co zmniejszy lub nie zmieni efektywnosci hamulca
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez Neonixos666 » 28 kwi 2011, 00:16

ale nie po to zwiększamy tarczę aby dać większy klocek tylko aby zwiększyć drogę hamowania klocka (zasada dźwigni). Zastanawiam się tylko czy samo zwiększenie tarczy da miarodajny efekt
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez weede » 28 kwi 2011, 00:20

przy tej samej powierzchni ciernej powinno być lepiej, w końcu będzie wiekszy moment.

Na mx-3.com jest gość co to zrobił i mówił, ze minimalnie lepiej.

przed
Obrazek

po
Obrazek

Pomijam komiczny rozmiar zacisku :D
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez badylllek1993 » 28 kwi 2011, 00:33

Hah <rotfl> kosmicznie to wygląda :D
badylllek1993
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje