Wielkość kół w GF/GW

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Bandit » 12 sty 2011, 00:29

Kombinujesz, po prostu zmień felgi na takie z odpowiednim osadzeniem – ET 50, załóż oponę 195/60/15 i zapomnisz o problemie.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez hermol » 12 sty 2011, 15:51

Witaj,
Przymierz nie będzie obcierać to zostawisz :), z przeczytanych postów na forum w różnych wątkach 195/65R15 powinny nie obcierać, ale u mnie obcierały. Także decyzja jest Twoja.

Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez Bandit » 23 sty 2011, 21:13

hermol napisał(a):195/65R15 powinny nie obcierać, ale u mnie obcierały

O ranty czy o amory ? Opona 195/65/15 jest 2 mm mniejsza niż moje 205/50/17 więc przy odpowiednim ET (moje ET to 52 na feldze szerokości 6,5') nie powinna obcierać... Teoretycznie ! Trzeba pamiętać, że 195/65 to wysoki balon który na zakrętach ma prawo "pracować" i wychylać się to w prawo, to w lewo powodując obcieranie, a to o kielich, a to o rant ;)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez hermol » 23 sty 2011, 21:32

Bandit napisał(a):
hermol napisał(a):195/65R15 powinny nie obcierać, ale u mnie obcierały

O ranty czy o amory ? Opona 195/65/15 jest 2 mm mniejsza niż moje 205/50/17 więc przy odpowiednim ET (moje ET to 52 na feldze szerokości 6,5') nie powinna obcierać... Teoretycznie ! Trzeba pamiętać, że 195/65 to wysoki balon który na zakrętach ma prawo "pracować" i wychylać się to w prawo, to w lewo powodując obcieranie, a to o kielich, a to o rant ;)


Mi obcierało o amor jeszcze nawet przed opuszczeniem auta z lewarka. Ale tak jak pisałem moje Nokiany ZG2 205/55R16 na felgach z M6 obcierały o amory i musiałem dać dystans 3mm, wymieniłem amorki na sachsy i te same nokiany wchodzą bez dystansu ....


Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez Bandit » 27 sty 2011, 11:05

Bo felgi od M6 mają 7 cali szerokości ;) a od M3 6,5 cala ;P
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez hermol » 27 sty 2011, 11:29

Bandit napisał(a):Bo felgi od M6 mają 7 cali szerokości ;) a od M3 6,5 cala ;P


A ET w M6 pamiętasz ile ma ?
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez lasic100 » 19 kwi 2011, 21:00

Witam !

Jestem na kupnie opon letnich (padło raczej na Uniroyal Rainexpert) + jakby były jakieś fajne niedrogie alufelgi. Tylko przed zakupem chciałbym się dowiedzieć jaki rozmiar najlepiej było by kupić ? Chodzi mi tu o dostępność,ceny. Do wyboru z fabrycznych jest 185/65 R15 oraz 195/60 R15 – które z nich będą lepszym wyborem ? Na niefabrycznych rozmiarach się jeszcze nie zastanawiałem chyba że jest jakiś inny niż ww dobrze się sprawujący i w przystępnej cenie (15 cali) ?

Mam jeszcze takie małe pytanie żeby się upewnić. Z tego co wiem ET powinno być 50, rozstaw śrub 5x114,3 a otwór centrujący 67 ?

Pozdrawiam serdecznie
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2010, 22:17
Posty: 341 (1/0)
Auto: Mazda 626GW 2001r. 2.0 FS + LPG red. Alaska, Hana2000 czerwona, LPGTech

Postprzez tadziomaru1 » 19 kwi 2011, 22:21

viewtopic.php?f=125&t=96364
Jak zwykle wszystko jest na forum, ale po co szukać, lepiej założyć nowy wątek, przecież szukajka kopie wysokim napięciem :D
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez lucas83 » 19 kwi 2011, 22:44

Nie, ja myślę, że niektórym się wydaje, że starsze tematy mogą być już nieaktualne, więc lepiej zapytać jeszcze raz, bo pewnie coś się zmieniło od tamtego czasu i będą lepsze odpowiedzi :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez lasic100 » 19 kwi 2011, 22:44

Czytałem ten temat niedawno ale nie ma tam informacji którą chciałbym uzyskać: Który z podanych rozmiarów jest lepszy w stosunku cena/dostępność/komfort (na lato) A może po prostu są to nieduże różnice i mam "brać co będzie " ?

Chociaż swoją drogą mogłem zadać pytanie w podanym temacie ale już niestety za późno, chyba że ktoś z odpowiednimi uprawnieniami przeniesie pytanie :P
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2010, 22:17
Posty: 341 (1/0)
Auto: Mazda 626GW 2001r. 2.0 FS + LPG red. Alaska, Hana2000 czerwona, LPGTech

Postprzez Dominator » 19 kwi 2011, 23:02

róznice rzeczywiscie beda nieduze, ale najkorzystniejsze na lato beda te 195/60/15. i takie bym wziął w Twoim przypadku. 185 wydaje sie byc za waska na lato i do tego silnika, z doswiadczenia wiem ze lepiej 195 przy 15 calach..
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez lasic100 » 19 kwi 2011, 23:06

Ok dzięki dominator7. W takim razie będę się rozglądał bardziej za takim rozmiarem.
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2010, 22:17
Posty: 341 (1/0)
Auto: Mazda 626GW 2001r. 2.0 FS + LPG red. Alaska, Hana2000 czerwona, LPGTech

Postprzez siegu » 20 kwi 2011, 15:06

Połączyłem dwa podobne wątki, na przyszłość proszę o kontynuowanie dyskusji w już istniejących tematach a nie zakładania nowych.
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: RX8 HP
626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez lasic100 » 25 kwi 2011, 19:24

Czy do GW kombi '01r można wsadzić alufelgi z ET o 10% tolerancji. Tzn normalnie ma być 50 a czy może być 45 przy 15 calach i oponie 195/60 ?

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2010, 22:17
Posty: 341 (1/0)
Auto: Mazda 626GW 2001r. 2.0 FS + LPG red. Alaska, Hana2000 czerwona, LPGTech

Postprzez Dominator » 25 kwi 2011, 20:12

Nic sie nie obawiaj, smialo wejda. To tylko 5mm roznicy i o tyle beda bardziej wystawac na zewnatrz. Przy zalożeniu ze felga o mniejszym et ma tą samą szerokosc co felga orginalna.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Vollkow » 2 maja 2011, 09:39

Mam zamiar zmienić fele na 15". Interesuje mnie czy felga o szerokości 7" i ET35 będzie pasowała z przodu. Czy przy pełnym skręcie nie będzie nic obcierać. Opony mam niestety 185/65/R15 nie wiem czy nie za wąskie do 7" felgi.
Początkujący
 
Od: 31 paź 2010, 11:13
Posty: 26
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GF 2.0 16V 115KM

Postprzez tadziomaru1 » 2 maja 2011, 21:50

Myślę że będzie obcierać o ranty błotników.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Vollkow » 2 maja 2011, 22:43

Wysokości się nie obawiam i nie wydaje mi się żeby mogło obcierać o ranty błotników. Bardziej boje się wewnętrznej strony nadkoli.
Początkujący
 
Od: 31 paź 2010, 11:13
Posty: 26
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GF 2.0 16V 115KM

Postprzez tadziomaru1 » 2 maja 2011, 23:17

Tak, mi też nie chodziło o wysokość, lecz właśnie o wewnętrzne ranty błotników. Po prostu inaczej nazwaliśmy tą samą rzecz <spoko>
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez smasherbit » 5 maja 2011, 18:48

W moje madzi miałem opony 205/55/R16 i na początu w amorach [jakich?] uderzyć lekko młotkiem od dołu w kielich amora. I było ok. Teraz mam 195/55/R16 i nie ma też żadnych problemów.
Only japanise technik...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:23
Posty: 132 (0/1)
Skąd: New Rossington
Auto: Mazda 626 2.0 2002 benzyna/lpg "anglik"

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6