[323C] Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez chris205 » 22 cze 2010, 20:19

aha ok dzięki
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 11:50
Posty: 48
Skąd: Jawor
Auto: Mazda 323 C BA 1.5 16v 88 KM 1995 rok

Postprzez no_fear » 12 kwi 2011, 08:33

trochę odświeżymy ;)

Czy gdzieś można dostać kompletny zestaw naprawczy (gumki + prowadnice) do 323F BA Z5 ?
oczywiście po za ASO (wiadomo $) i QUICK BRAKE (ponoć jakość nie baudzo)...

W IC mają tylko takie zestawy za 47zł (wygląda na QUICK BRAKE):
Obrazek
Sprzedam: aparat P5 z cewką zewnętrzną by "Tadziol"
Obrazekwww.SPAmobile.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 15:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Postprzez lesiux » 12 kwi 2011, 13:50

Tak, to jest quick brake, ja wziąłem ten i autofren. Z QB wziąłem tulejki a z autofren-u gumki, nawet nie chodzi o jakość tylko spasowanie. Ta, tulejka gdzie są dwie gumki zamiast jednej całej, przy wciskaniu tulejki z drugiej strony gumka wyskakiwała z zacisku, założyłem z autofren-u i od razu zadziałało. Także jak potrzebujesz nowe tulejki to i tak QB musisz wziąć a jak same gumki to autofren (oczywiście mówię tu o IC) bo może inne sklepy mają zestawy autofren z tulejkami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez brakus69 » 16 kwi 2011, 19:34

Witam czy według Was ten zestaw naprawczy będzie pasować do 323F 1,5 BA `97

http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-zaci ... 82958.html

Mam też pytanie do osób które to rozbierały: czy tam są dwie takie długie (szerokie) gumki na jedną stronę czy jedna długa i dwie krótkie tak jak na zdjęciu z aukcji allegro którą podałem?
brakus69
 

Postprzez lesiux » 17 kwi 2011, 11:33

dokładnie takie jak na aukcji, ta długa jest na dole tłoczka a na górze są dwie małe. Swoją drogą zastanawiam się czemu nie dali dwóch długich bo wg mnie to zawsze lepsze zabezpieczenie przed wodą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez creativedj » 24 kwi 2011, 15:11

ja dokladnie zrobilem w swojej ba co dziwne w aso nie mieli ale znalazlem w jednym ze sklepow.Czasami sa zestawy samych gumek bez prowadnic,ja znalazlem tak jak na zdjeciu koszt 50 zl na jedno kolo plus wzialem jeszcze nowe gumeczki do tloczka bo wczesniej to wcale nie chodzilo,bralo tylko od strony cylinderka i tarcza jest chyba do przetoczenia,ogolnie teraz caly zacisk chodzi elegancko tak jak powinien,dodatkowo wymienilem szczeki na tyle plus cylinderki bo jeden puscil a drugi juz zaczynal i zalozylem tez nowe bebny wiec jak by ktos chcial to mam stare w bardzo dobrym stanie ;) teraz czekac az sie wszystko ulozy i gitarka ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2007, 01:27
Posty: 111
Skąd: Białystok
Auto: 323f BA 96r 1.8 Glx BP+LPG

Postprzez brakus69 » 24 kwi 2011, 16:47

Jesli chodzi o gumki to jak rozebralem wszytsko to te podwójne byly w dobrym stanie natomiast ta która idzie przez całość byla porwana więc żywotność tych podwójnych jest większa. Wymienilem gumki i prowadnice, przed skreceniem wszystko chodzi luzno i gladko ale po przejechaniu kilku KM wszystko znow sie zapieka. Juz 3x rozbieralem. Wydaje mi sie ze klocki wciaz ocieraja o tarcze. Juz nie wiem co może być przyczyną.
brakus69
 

Postprzez lesiux » 25 kwi 2011, 12:42

może tłoczek Ci nie odbija
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez creativedj » 2 maja 2011, 19:04

no u mnie tez na poczatku bylo ok a teraz troszke jazdy i bije czyli tarcza zryta jak nic i do wymiany plus przy hamowaniu harczy z prawej strony sadzicie ze to tloczek?tak wlasnie jak by cos ocieralo (co dziwne gdy np jezdze w deszczowa pogode to tego nie slychac) :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2007, 01:27
Posty: 111
Skąd: Białystok
Auto: 323f BA 96r 1.8 Glx BP+LPG

Postprzez Mol » 2 maja 2011, 20:44

Ja ostatnio regenerowałem zaciski na zestawie QB (2 komplety + zabezpieczenia), doszły też klocki akebono i po 200km jest ok :D
A co do "harczenia" przy hamowaniu to oprócz tłoczka może te sprężynki – zabezpieczenia? Klocki rozumiem masz ok? W sumie to tam za bardzo nie ma co "harczeć'.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lip 2009, 19:26
Posty: 24
Skąd: Zabrze
Auto: 323F BA (Z5) '95
Saab 9-3 Aero Viggen B205R MY01
Toyota Corolla E12 2.0 D4D

Postprzez lesiux » 2 maja 2011, 23:56

klocki zawsze będą ocierać o tarcze, ważne by nie trzymały
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez brakus69 » 3 maja 2011, 11:38

U mnie tłoczek odbija elegancko. Tylko te prowadnice metalowe chodza dosc ciezko w tych gumkach. Przy trzecim rozkrecaniu dodalem baardzo duzo smaru "Cylinder" i po przejechaniu kilkunastu km sprawdzilem i niby jest oki, ale co dalej bedzie nie wiadomo.
brakus69
 

Postprzez creativedj » 10 maja 2011, 09:57

tez chyba dam tam kilo smaru bo juz mnie krew zalewa albo zacisk jest konkretnie zdupczony albo ta tarcza sie pokrzywila (ate mazda plus klocki) moze wymienie tez tloczki,z pewnoscia tarcze i klocki na nowe chociaz te moze z rok pojezdzily

co sadzicie o tych tarczach?

http://allegro.pl/tarcze-1320gt-mazda-3 ... 52735.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2007, 01:27
Posty: 111
Skąd: Białystok
Auto: 323f BA 96r 1.8 Glx BP+LPG

Postprzez lesiux » 10 maja 2011, 14:55

do 1.8 powinny być chyba 257mm ale na 100% nie jestem pewny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez creativedj » 10 maja 2011, 18:32

ja wiem chodzilo mi tylko o tarcze tej firmy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2007, 01:27
Posty: 111
Skąd: Białystok
Auto: 323f BA 96r 1.8 Glx BP+LPG

Postprzez Karpiu89Ldz » 29 cze 2011, 17:23

witam szukam i szukam i nie znalazłem ja wyjąć ten cylinderek i czy jak pęknie ta gumka trochę od zewnątrz czy niezwłocznie trzeba ją wymienić?
Karpiu89Ldz
 

Postprzez andrzej-w » 29 cze 2011, 17:49

moze juz kwalifikowac sie do wymiany, klocki sa rowno wytarte? niech ktos wciska hamulec a druga osoba obserwuje na zdjetym kole czy cylinderek pracuje
btw. mam 2 zestawy naprawcze do sprzedania, ale pasuja tylko do wariantu z silnikiem 1.3 16v
w 1.5 sa juz inne zaciski
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez Karpiu89Ldz » 29 cze 2011, 18:04

problem w tym że on wcześniej nie pracował w sensie że nie wracał a teraz muszę to wszystko odpowietrzyć i wtedy mogę zobaczyć czy jest ok a klocki są wytarte równomiernie
Karpiu89Ldz
 

Postprzez pulkownik » 16 sie 2012, 16:39

Witam, dorwałem druga Madzię taką jak moją na części. Plan jest taki żeby po kolei wyciągać z niej części regenerować i wsadzać do swojej ślicznotki. Na pierwszy ogień pójdą hamulce i teraz moje pytanko, czy te metalowe tuleje są niezbędne przy regeneracji, czy wystarczy jak kupię taki zestaw –> http://www.motoneo.pl/szcz/D41224/autofren-seinsa_351/12242/375/1994.php

Jeszcze nie wiem w jakim dokładnie są stanie te zaciski, ale autko wcześniej śmigało bez problemów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2009, 14:42
Posty: 155 (3/0)
Skąd: Bielsko-Biała

Postprzez Lantis 89 » 16 sie 2012, 20:25

Zależy w jakim są stanie,mają wżery????
Lantis 89
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323