Uszkodzona sonda lambda, bład nr 15 – 626 GE

Postprzez johny2007 » 23 kwi 2011, 07:56

dzieki kolego wrescie mi wyjasniles ;D
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez luk-kk » 23 kwi 2011, 12:52

U mnie też sonda śpi na jałowym na gazie. Pod obciążeniem i na benzynie działa normalnie, gazownik rozłożył ręce :P .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2010, 13:13
Posty: 165
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Auto: 626 GE 1.8 105 KM 94r. + LPG II gen.

Postprzez Vlad24 » 23 kwi 2011, 14:34

a twój gazownik potrzebuje do rąk blosa, bo na mikserze faktycznie trudno jest wyregulować mieszankę. I każda minimalna nieszczelność czy zabrudzenie fitra mocno na nią wpływa.
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2010, 04:12
Posty: 125

Postprzez johny2007 » 23 kwi 2011, 18:09

u mnie sonda spi przez 1min od właczenia silnika(sprawdzałem na ciepłym) potem sie budzi i normalnie chodzi na jałowym i na wysokich.(oczywiscie przy dodaniu troche gazu).. moze tak musi byc....
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez mateo88 » 5 lis 2012, 14:15

Witam wymigałem błąd jak w tytule 15 i 17 w mojej madzi.

Objawy:
– nierówna praca silnika,
– duże spalanie,
– bardzo nagrzewający sie wydech w okolicach katalizatora, co objawia sie głośnym stukaniem po zaparkowaniu nawet po 10km,

Czy błędy i objawy ewidentnie wskazują na padniętą sonde? Czy może warto jeszcze coś sprawdzić? Niestety nie posiadam przyrządów aby sprawdzic dzialanie lambdy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lut 2011, 13:43
Posty: 14
Skąd: Wadowice
Auto: Mazda 626 GE / 1995r / 1.8 66kW

Postprzez kamilspider » 5 lis 2012, 16:31

To co piszesz to może być spowodowane właśnie uszkodzoną sondą, więc ją wymień na nową, a jak nie przejdzie to będzie trzeba szukać dalej.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez noxes » 5 lis 2012, 23:42

mateo88 napisał(a):nawet po 10km,

hehe u mnie też potrafi stukać dosyć głośno. Zależy jak butujesz :) 15 sonda
17 sprężanie zwrotne, mniemam, że masz LPG
Wymień sondę, ale najpierw sprawdż jej polaczenie. Wyczyść kostkę popryskaj jakims kontakt sprajem
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez mateo88 » 8 lis 2012, 19:56

co myślicie o sondzie z firmy MAGNETI MARELLI cena ~140zł. warto?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lut 2011, 13:43
Posty: 14
Skąd: Wadowice
Auto: Mazda 626 GE / 1995r / 1.8 66kW

Postprzez luk-kk » 8 lis 2012, 20:35

Według mnie nie, nie wiem czy to wina poproka gazownika że tak kulawo mi ja polutował, czy to taki szajs ale po niecałym roku zdechła u mnie ta marelli.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2010, 13:13
Posty: 165
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Auto: 626 GE 1.8 105 KM 94r. + LPG II gen.

Postprzez kamilspider » 8 lis 2012, 21:09

Tego się nie powinno lutować ;)
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez luk-kk » 8 lis 2012, 22:12

kamilspider napisał(a):Tego się nie powinno lutować ;)


Przetłumacz to wszech wiedzącym gazownikom, też to sugerowałem ale "panie tam nie ma jak inaczej".

Te od Smirnoffa to ngk ? Bez wtyczki ?
Ostatnio edytowano 8 lis 2012, 23:21 przez luk-kk, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2010, 13:13
Posty: 165
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Auto: 626 GE 1.8 105 KM 94r. + LPG II gen.

Postprzez kamilspider » 8 lis 2012, 23:11

Heh ;)
Ja też miałem przygody z sondami :/ i wiem, że nie warto kupować tanich bo prawie mi spaliły auto po 2-3kkm. Rozsypały się w środku i zwarły się kable, na szczęście bezpiecznik jakiś zadziałał i auto zgasło, ale przewody były całe stopione. Po zakupie sond od smirnoffa auto śmiga już ok 8kkm i jest ok.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez mateo88 » 11 lis 2012, 18:00

Pierwszy raz przy sprawdzaniu ECU pokazał mi błąd 15 i 17 po resecie i po 100km tylko 17 po ponownym resecie i 100km znów tylko 17.

Po wymianie sondy odrazu efekty, brak błędów. Silnik wkońcu chodzi równo na wolnych obrotach i spalanie w normie, już nie widać jak wskaźnik opada jak szalony :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lut 2011, 13:43
Posty: 14
Skąd: Wadowice
Auto: Mazda 626 GE / 1995r / 1.8 66kW

Postprzez kamilspider » 11 lis 2012, 19:57

To fajnie, że się udało. Jaką sondę kupiłeś i za ile?
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez mateo88 » 11 lis 2012, 23:01

kupiłem marelli za 139zł, narazie musi wytrzymać bo przy okazji zrobilem caly wydech i za duzo kosztów jak na jeden raz. Jak padnie przymierze sie do czegoś lepszego.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lut 2011, 13:43
Posty: 14
Skąd: Wadowice
Auto: Mazda 626 GE / 1995r / 1.8 66kW

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6