silnik zgasł w czasie jazdy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez webaster » 22 mar 2011, 02:23

Witam wszystkich
Wczoraj miałem taką sytuację:
Podczas jazdy do Poznania po przejechaniu ok 110km (jechałem akurat wolno przez wioskę) zgasł mi silnik. Przy wolnej jeździe (i skrzynia automatyczna) silnika właściwie nie słychać więc zauważyłem że silnik zgasł, dopiero jak przestał reagować na gaz. Udało mi się dotoczyć na przystanek autobusowy i tam już zostałem. Nie udało mi się już uruchomić silnika. Rozrusznik kręcił normalnie. Kontrolki na zegarach zachowywały się normalnie. Wyglądało tak, jakby zabrakło paliwa lub nie było iskry. Paliwa miałem pół baku. W końcu po wielu próbach dałem za wygraną i zadzwoniłem po lawetę. Przyjechałem z autem do domu i postawiłem w warsztacie. Dziś mechanik dzwonił, że nie ma iskry a godzinę później że powodem jest chyba uszkodzony czujnik położenia wału. Czy jest możliwe, aby czujnik położenia wału był przyczyną braku iskry?
Czy miał ktoś może taki przypadek?

PS. Ta awaria okazała się zaraźliwa bo po rozładowaniu mojego auta, laweta też nie odpaliła. Kierowca poszedł do domu piechotą :D
Ostatnio edytowano 26 mar 2011, 16:15 przez webaster, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2009, 01:20
Posty: 30
Skąd: Choszczno
Auto: Była: mazda 3 BK 2.0 110kW AT 2008r USA sedan
Jest: mazda 3 BP 2.0 110kW AT 2023r sedan

Postprzez RobertPi » 22 mar 2011, 20:59

Odkąd w układach zapłonowych nie ma klasycznego , mechanicznego przerywacza montuje sie różnego rodzaju czujniki. Sam czujnik połażenia wału nie podaje iskry ale steruje elementem ( pewnie też nie bezpośrednio ), który ją wytwarza. Jak nie ma sygnału to nie ma sterowania. Jak nie ma sterowania to nie ma iskry. Bo sterownik silnika nie wie kiedy ją podać.
Tak w wielkim uproszczeniu ;) .
PS Przynajmniej Twoja Madzia nie czuła się samotna gdy laweta też nie zapaliła.
RP
Mazda3BM1.5
Obrazek

Suzuki Baleno1,2Hybrid
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1178 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez ART1980 » 23 mar 2011, 02:40

jak dla mnie trochę lipa... mechanik powiedział że prawdopodobnie ...mechanik powinien to wiedzieć... ten czujnik to nie jest droga sprawa ale, zapytaj czy podpinał autko pod kompa, jaki dokładnie błąd i przez co poszedł czujnik. dowiedz się też czy wszystko z wałem ok po co 2 razy za robotę płacić.

zakładam że to jakiś znajomy mechanik i że ie nie wytrzepie z ciebie dużej ilości gotówki, bo może po prostu coś się porozpinało a on ściemnia, albo jest coś poważniejszego a on będzie wymieniał po kolei a nuż się uda.

w każdym razie jeżeli jest to usterka tego czujnika to miałeś prawo nie móc zapalić. pociesze cię tylko że dobrze że podobnej awarii nie miałeś w dieslu bo tam mogłaby strzelić pompa wtryskowa lub jej sterownik a to są makabryczne kwoty( naprawa w tyś zł.)

zobacz jeszcze czy auto tak samo nie odpala jeżeli użyjesz 2 kluczyka. bo może poprostu kluczyk padł i immo blokuje.
Początkujący
 
Od: 21 mar 2011, 19:23
Posty: 6

Postprzez webaster » 26 mar 2011, 12:58

Witam ponownie.
Madzia dalej stoi w warsztacie.
...zapytaj czy podpinał autko pod kompa, jaki dokładnie błąd i przez co poszedł czujnik.

Po dokładniejszym sprawdzeniu czujnik położenia wału okazał się dobry. I w ogóle wszystko wygląda dobre. Mechanik ściągnął nawet gościa z oryginalnym komputerem. I nie widać żadnych błędów. W/g odczytów komputer silnika jest oryginalny i sprawny. A iskry jak nie ma tak nie ma.
zobacz jeszcze czy auto tak samo nie odpala jeżeli użyjesz 2 kluczyka. bo może po prostu kluczyk padł i immo blokuje.

Test z drugim kluczykiem zrobiłem od razu po przyjeździe do domu.

Najbliższy serwis autoryzowany mam 60km od domu. Chyba czeka mnie następny przelot lawetą. :(
No i tam już odpowiednio skasują pewnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2009, 01:20
Posty: 30
Skąd: Choszczno
Auto: Była: mazda 3 BK 2.0 110kW AT 2008r USA sedan
Jest: mazda 3 BP 2.0 110kW AT 2023r sedan

Postprzez Blumek » 27 mar 2011, 03:36

A czujnik wałka rozrządu? ( nie wału ) masz? sprawdzony?
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez webaster » 28 mar 2011, 22:32

Blumek napisał(a):A czujnik wałka rozrządu? ( nie wału ) masz? sprawdzony?

tak, sprawdzony i dobry – do niego dostep jest bardzo łatwy.
gorzej było z czujnikiem położenia wału – ale też okazał się dobry

Obecnie jest sprawdzana wersja problemu z immo.
Nie sposób znaleźć schemat połączeń komputera, ale sprawdziłem (tak poglądowo tylko) jak to wygląda w Mazda 626. I wychodzi, że kontroler immo to oddzielny moduł a lampka immo jest sterowana przez ten własnie moduł. I tutaj może być jeszcze dobrze (lampka immo normalnie gasnie). Ale z tego modułu wychodzi też sygnał do komputera silnika. Jest to prawdopodobnie właśnie blokada zapłonu.

Gdyby ktoś z kolegów miał jakąś wiedzę jak to jest w Maździe 3, byłbym wdzieczny za info.
A może ktoś ma rozpiskę wyprowadzeń komputera silnika ?
To takie dwa duże złacza (bodajże 60 pinów) przykryte plastikową osłoną tuż przy akumulatorze.

Ponieważ samochód był kiedyś bity własnie z tej strony liczymy się z możliwością pekniecia któregoś z przewodów w wiązce.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2009, 01:20
Posty: 30
Skąd: Choszczno
Auto: Była: mazda 3 BK 2.0 110kW AT 2008r USA sedan
Jest: mazda 3 BP 2.0 110kW AT 2023r sedan

Postprzez michald » 29 mar 2011, 08:32

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2010, 16:51
Posty: 50
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BM 2.0AT SkyEnergy 2014

Postprzez webaster » 30 mar 2011, 00:20

michald napisał(a):Może to ci się przyda

Bardzo dziękuje, ta rozpiska to duża pomoc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2009, 01:20
Posty: 30
Skąd: Choszczno
Auto: Była: mazda 3 BK 2.0 110kW AT 2008r USA sedan
Jest: mazda 3 BP 2.0 110kW AT 2023r sedan

Postprzez Radek Radziszewski » 2 kwi 2011, 14:22

I jak coś się wyjaśniło ?
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 14:41
Posty: 107
Skąd: Bielsko Biała
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP

Postprzez webaster » 10 kwi 2011, 01:13

Madzia dalej martwa :(
Dzisiaj zawiozłem ją na lawecie do Szczecina.
W poniedziałek się za nią zabierają.
Jak będę miał jakieś konkretne wyniki to wszystko dokładnie opiszę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2009, 01:20
Posty: 30
Skąd: Choszczno
Auto: Była: mazda 3 BK 2.0 110kW AT 2008r USA sedan
Jest: mazda 3 BP 2.0 110kW AT 2023r sedan

Postprzez radzi89 » 10 kwi 2011, 17:41

Do ktorego serwisu oddales?
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez webaster » 21 kwi 2011, 20:06

No i po kłopocie.
Madzia już po reanimacji.
Komputer miał dziurę w obudowie i pewnie wilgoci nałapał. Kilka godzin przed wyjazdem byłem na myjni. Może to był ten ostatni gwóźdź do trumny. Na szczęście panowie z GK-system są niezawodni. Naprawili móżdżek Madzi i jeżdzi aż miło. Nie sądziłem, że da się w komputerze auta coś naprawiać ale okazuje się, że tak. <jupi>
(kurcze... żonę do nich wyślę... może coś poprawią... :> )

Wymiana komputera byłaby bolesna (komputer + immo + kluczyki + zamki) <nie>

pozdrawiam wszystkich – zamykam temat
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2009, 01:20
Posty: 30
Skąd: Choszczno
Auto: Była: mazda 3 BK 2.0 110kW AT 2008r USA sedan
Jest: mazda 3 BP 2.0 110kW AT 2023r sedan

Postprzez Mibay » 21 kwi 2011, 22:27

Tak na boku, ile Cie ten cały ambaras wyszedł :) ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2007, 15:06
Posty: 212 (0/1)
Skąd: Kolonia Łucka
Auto: M3 1.6 PB 04'BK
Premacy 1.8 PB 03'CP

Postprzez kayo » 6 maja 2011, 00:59

moja (też automat) zgasła mi 3 razy przez 3 lata. zawsze w takiej sytuacji jak u ciebie – wolna, spokojna jazda. okazało się, że winny by akumulator. przy trzecim razie (w zimie 2009/2010) auto już nie odpaliło i musiałem startować na kable. po wymianie akumulatora problem ustąpił.
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2008, 23:45
Posty: 48 (1/0)
Skąd: Bieruń
Auto: Mazda 3 hatchback, 2.0 BM, automat

Postprzez Macinek » 11 maja 2011, 19:46

dzięki kayo za podsunięcie prawdopodobnego rozwiązania!
mam nadzieję, że u mnie to też będzie akumulator
dzisiaj podczas jazdy do roboty zgasła mi na światłach, klima działała, akumulator już wiekowy, radyjko grało i nawet nie usłyszałem, że przestała mruczeć
miałem takie "stop&go" tylko bez tego "go" <oczko>
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2010, 18:15
Posty: 45
Skąd: Stolica
Auto: Mazda 3 2.0 2004 sedan (USA)

Postprzez wojtek85 » 12 maja 2011, 16:27

Macinek napisał(a):dzięki kayo za podsunięcie prawdopodobnego rozwiązania!
mam nadzieję, że u mnie to też będzie akumulator
dzisiaj podczas jazdy do roboty zgasła mi na światłach, klima działała, akumulator już wiekowy, radyjko grało i nawet nie usłyszałem, że przestała mruczeć
miałem takie "stop&go" tylko bez tego "go" <oczko>


a odpalił Ci potem odrazu czy wogole nie zajęczał ?? u mnie tez tak było tylko ze nie zapalił dopiero po jakims czasie z tyłu za licznikiem jest kostak ktorą trzeba przeczyscic ona taką rozrube mi robiła w aucie ;/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2009, 23:59
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 1,6 CiTD 2005r

Postprzez Macinek » 12 maja 2011, 21:28

odpalił od razu bez żadnych problemów i jak na razie (odpukać w niemalowane <glupek2> ) wygląda na jednorazowy wybryk
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2010, 18:15
Posty: 45
Skąd: Stolica
Auto: Mazda 3 2.0 2004 sedan (USA)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323