Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy

Postprzez jarmo » 18 gru 2010, 16:59

Tomek6 napisał(a):Zamiast Dexeli możesz zalać Elfa Evolution SXR 5w30. Elf Evo i Dexelia to oleje bliźniacze, produkowane przez koncern Total, mają niemal identyczne parametry. Oba to hydrosyntetyki.


Właśnie stoję przed decyzją zakupu oleju (do 2.0 benz) Czy ktoś w 100% może potwierdzić, info że Dexelia ultra = Elf evolution SXR (5w30)? Na formu nikt tego chyba na 100% nie potwierdził-były tylko przypuszczenia. Chciałem zakupić coś z Mobil'a (ESP Formula), ale jeżeli ELF Evo SXR to to samo co Dexelia, a jest tańszy od Mobil'a, to czemu nie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2010, 18:46
Posty: 34
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 6 GG 2.0 LF 141 KM HTB 2004

Postprzez Enduro » 18 gru 2010, 17:09

generalnie nie nazwy i informacje z netu, tylko specyfikacje oleju i wymagania producenta sa tu istotne. pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Guiliano » 18 gru 2010, 23:43

rafusmaxiums Twoje słowa traktuje bardzo poważnie. W poniedziałek jadę do mechanika i to zrobię tymbardziej, że na święta madzię czeka 1200km trasy. Dzięki kolego.
________________________
___________________
__________
So far so good
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 12:09
Posty: 141
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6/ 2.0 CITD/ 136KM/ kombi/ rok 2002/ wer. exlusive bez xenonów i navi:(

Postprzez serbian23 » 5 kwi 2011, 15:47

Ludzie powiedzcie jak to jest możliwe!!! Mam szóstkę z 2005 roku po lifcie. 2.0 benzyna 147KM. Wymieniłem olej 2 tygodnie temu, zrobiłem 450 km i i dzisiaj sprawdzam i jest na bagnecie troszke poniżej minimum!!!!!!! Co jest grane??? Wiem, że lubi sobie łyknąć oleju, ale chyba nie tyle. Najlepsze, że nie ma objawów, tzn. nie dymi, silnik suchutki. Przy wymianie wlane miałem prawie na F ,sam to spradzałem. Co jest k..a grane?????
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2008, 22:03
Posty: 33
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 2.0 147KM + Stag Qubox

Postprzez Wojtek » 5 kwi 2011, 16:04

serbian23 napisał(a):Przy wymianie wlane miałem prawie na F ,sam to spradzałem. Co jest k..a grane?????


a dobrze sprawdzales poziom oleju?

Ps. moze ucieka do ukladu chlodzacego...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez serbian23 » 5 kwi 2011, 20:07

A jak sprawdzic czy ucieka do układu chłodzącego? Widać zmieszany olej z płynem chłodniczym w zbiorniku płynu chłodniczego? Jakie ewentualnie moge podjąc dalsze działania? Czy czeka mnie remont silnika czy można temu jakoś zapobiec?
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2008, 22:03
Posty: 33
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 2.0 147KM + Stag Qubox

Postprzez Wojtek » 5 kwi 2011, 20:12

serbian23 napisał(a):Widać zmieszany olej z płynem chłodniczym w zbiorniku płynu chłodniczego?


<ok>

serbian23 napisał(a):Czy czeka mnie remont silnika


raczej tak
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez luke_mazda_ » 9 kwi 2011, 20:08

Sprawdziłem – jednak turbina leje....
W związku z tym zmieniam temat na inny...
Ostatnio edytowano 22 kwi 2011, 12:33 przez luke_mazda_, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2010, 15:58
Posty: 30
Auto: M6 2.0 DI 136hp

Postprzez serbian23 » 21 kwi 2011, 11:44

Jak brała olej tak bierze!!!! Nawet 1l na 1000 km!!! Orientuje się ktoś ile kosztuje remont silnika? i czy można wymienić tylko pierścienie czy trzeba robić kompletny remont? Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2008, 22:03
Posty: 33
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 2.0 147KM + Stag Qubox

Postprzez serbian23 » 21 kwi 2011, 11:46

Aha jeszcze mam pytanie czy badanie kompresji pokaże co jest przyczyną spalania tak dużej ilości oleju? pozdro
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2008, 22:03
Posty: 33
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 2.0 147KM + Stag Qubox

Postprzez Pankuba » 21 kwi 2011, 13:11

Może nie do końca wskaże przyczynę, ale powinna potwierdzić zaobserwowany przez ciebie objaw. Może być tak, że na którymś cylindrze kompresja będzie słabsza niż na pozostałych. Norma kompresji dla tego benzyniaka: od jakichś 12 do ok. 17 kG/cm3 dla każdego cylindra, przy czym różnica pomiędzy cylindrami nie powinna przekraczać 2 kG/cm3.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez trebuh_b » 23 kwi 2011, 19:06

Hey a czy branie oleju spowodowane podkładkami występuje tylko w dieslach
W benzynach nic się takiego nie dzieje???
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2011, 21:02
Posty: 109
Skąd: Kobyłka/Warszawa
Auto: Mondeo MKIV 2009 2.0 TDCI GHIA X -173km i 408NM!!

Postprzez Wojtek » 23 kwi 2011, 22:17

trebuh_b napisał(a):Hey a czy branie oleju spowodowane podkładkami występuje tylko w dieslach
W benzynach nic się takiego nie dzieje???


tylko w dieslach...

Older napisał(a): Moja Mazda 3 (2005r) 1.6 diesel wzięła mi 2litry oleju na 2tys przejechanych km :/ Większość dróg pokonałem autostradą. W poniedziałek muszę wracać do pracy a to 1tys km stąd.


witam na naszym forum...
Ty masz silnik Y6, wiec nie za bardzo moge pomoc (nie ten dzial)...
Prosze poszukaj w dziale diesel / Y6. tam na pewno ktos pomoze...

viewforum.php?f=91

Prosze tez o uzupelnienie profilu uzytkownika... (to cos z prawej strony)... przydaje sie to :)
dziekuje
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez trebuh_b » 8 maja 2011, 22:23

Piszecie o wymianie uszczelniaczy zaworowych a jaki jest koszt w benzynie ??
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2011, 21:02
Posty: 109
Skąd: Kobyłka/Warszawa
Auto: Mondeo MKIV 2009 2.0 TDCI GHIA X -173km i 408NM!!

Postprzez ela323f » 8 maja 2011, 22:55

Witam Older sprawdz czy niemasz przedmuchów. Ups za pózno.
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2010, 20:30
Posty: 142 (1/2)
Skąd: Puławy
Auto: mazda6 hatchback 121km citd

Postprzez lemko » 13 paź 2011, 13:10

Witam
Kupilem niedawno Mazde 6 2005r 147KM 2,0 benzyna. Moc jest szczegolnie na zimnym, po rozgrzaniu odczuwalny spadek mocy. Po wymianie oleju na Dexelie zauwazylem znaczne zjadanie oleju. Nie wiem jak bylo przed zakupem, nie mam juz kontaktu ze szczesliwym sprzedawca. Okazalo sie ze spala 1,5l na 1000km. Zdecydowalem sie na remont go cisnienie na wszystkich cylindrach w okolicach 13,5 a powinno byc w okolicach 17. Głowica juz zrobiona i ten co ja robil mowi ze nie bylo szans zeby przez nia tyle spalalo. Zuzycie prowadniczek zaworow niezauwazalne. Ten co robil pierscienie tez sie zapiera ze nie moglo brac przez pierscienie bo nie widzi tam zuzycia. Kazalem zawolac szlifieża zeby pomiezyl owale i okazalo sie ze cylindry sa stozkowe. wyrobione na gorze. zaznaczam ze nie ma zadnego rantu. Spotkal sie ktos z takim zjawiskiem i co je spowodowalo? czy tulejowanie zalatwi sprawe?
Początkujący
 
Od: 3 sie 2011, 11:09
Posty: 5
Skąd: Oleśnica
Auto: Mazda 6 2005r 2.0 147KM benzyna

Postprzez kristoferson1 » 13 paź 2011, 16:49

Tulejowanie powinno zalatwic sprawe, bo wyrowna te roznice, a to wyglada na przyczyne. Nie slyszalem o takim przypadku w tym silniku. Nie wiesz ile to auto w rzeczywistosci przejechalo, na jakim oleju, w jakich warunkach. A co moglo to spowodowac? Chocby ostre przegrzanie silnika, a moze ktos jechal z bardzo mala iloscia oleju. Kto wie, kto wie. Zrobisz silnik i bedzie jak nowy. Szkoda, ze to nowy zakup, pewnie "swiezo sprowadzony". Powodzenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 16:41
Posty: 167 (0/1)
Skąd: opolskie
Auto: Mazda 6 2.0 147KM benz GG

Postprzez lemko » 13 paź 2011, 17:08

Dokladnie. Sprowadzilem od niemiaszka, ktory sprzedawal bo niby kupil sobie nowwe. Napewno wiedzial co jest grane, ale oczywisnie nie powiedzial. Po zmianie oleju sam prawie nie zatarlem auta. po 2 tygodniach sprawdzam stan oleju a tu susza. dolalem 2,5 litra. srednio spalal1,5l na 1000km.
Panewki gladkie, glowica nie wyglada na przegzana, gladzie cylindryczne nie ruszone, na tlokach tez nic golym okiem nie widac. a po na srednicowce cos sie pokazalo i dupa. auto ma na liczniku 176tys km i raczej nie jest krecone. Przy silniku nikt raczej wczesniej nie gmeral. Moze w przyszlym tygodniu wroci silnik od szlifierza to opisze co i jak.
Mam wrazenie ze moj silnik mocno sie grzal ale to mogla byc wina uciekajacej kompresji do bloku. Na zegarach temp byla ok ale pod maska dookola silnika to bylo tak goraco jak kolo pieca centralnego ogrzewania. Az takiej temp. nigdy w zadnej bezynie nie spotkalem.
Początkujący
 
Od: 3 sie 2011, 11:09
Posty: 5
Skąd: Oleśnica
Auto: Mazda 6 2005r 2.0 147KM benzyna

Postprzez jan-os » 20 lis 2011, 00:39

Koledzy może wy mi pomożecie, bo mechanik nie da rady.

Opisze sytuację:
Mam Mazde 6 1.8 2006r, silnik bral olej, ok. 1,0l/4000km.
Dałem auto do naprawy, mechanik zrobił wymiane uszczelniaczy i pierścieni (mówił że uszczelniacze niekoniecznie ale wymienił, i pierścienie – mówił że ewidentnie do wymiany). Gładź jak trzeba, pierścienie wymienił na nieoryginalne). Koszt – dużo.
Przejechałem 5000 km, od razu było widać że bierze ciągle ale tym razem więcej – bezpośrednio po wymianie ok. 0,5l/1000km, po 4000 km – 2l/1000km.

Samochód poszedł na gwarancji do ponownego rozbierania i wymiany jeszcze raz tych samych elementów.
Tym razem pierścienie zamontował oryginalne z ASO, uszczelniacze nie wiem jakie. Stare wyjął i mówił że nie widać na nich śladów zużycia – ale reklamacja uznana.

Teraz przejechałem znowu 4000km i znowu bierze te 2l/1000km. Po odpaleniu (chyba) nie kopci, moc jest, tylko po pierwszej naprawie silnik zaczął mieć falujące obroty (narazie jeszcze tego nie naprawiłem, bo się już dużo bardziej uspokoił). Wycieków z silnika nie ma żadnych oczywiście.

Pomóżcie co może być grane, co wymienić, sprawdzić jeszcze (mechanik mówił że może głowica pęknięta). Będę jechał jeszcze raz do naprawy więc chcę mu coś powiedzieć. Czy robić jeszcze coś, czy od razu powiedzieć żeby kupili używany silnik i zmienili?
Początkujący
 
Od: 31 paź 2008, 12:09
Posty: 29
Skąd: Przeworsk
Auto: Mazda CX-5 KG 2.5 4WD AT 2023r
Mazda CX-5 KF 2.0B 2018r

Postprzez sebek-71 » 20 lis 2011, 16:34

Po po pierwsze,to wyłącz capsloka,a po drugie,to pewnie kupiłeś zajechany silnik :(
Pół litra oliwy na 1000km,to sporo nawet jeśli się jezdzi na gazie!
Jesteś pewien,że auto ma przejechane te 188tyś km???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1144 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6