[MAZDA 6 GH] przeglą po 40 tys. Czy to jakis przekręt ze strony serwisu?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez karoleksz2 » 19 kwi 2011, 19:02

Dziś otrzymałem pismo z salonu w którym kupowałem oraz serwisuję swoją mazdę 6 GH.
W pismie poinformowano mnie:
cyt" Sz.P..XY
Pragniemy poinformować że wg raportu z naszego systemu zbliża się termin następnego przeglądu okresowego po przebiegu 40 tys kim/2 -gim roku eksploatacji samochodu mazda 6 o numerze rejestracyjnym ....xy....... . Zgodnie z kalkulacją bazująca na średnich przebiegach z poprzednich okresów, przegląd ten powinien zostać wykonany w dniu 09.05.2011 lub po przejechaniu 39745 km, w zależności od tego, który warunek nastąpi wcześniej. Jeżeli został juz ustalony termin przeglądu pismo niniejsze prosimy uznać za bezprzedmiotowe.
Jeżeli uległa zmiana intensywności uzytkowania samochodu może się okazać że data przeglądu przypada na inny dzień. Prosimy o sprawdzenie Planu przeglądów okresowych w instrukcji obsługi samochodu."

Dalej jest trochę propagandy jacy to oni są super i takie tam brednie.

Przechodząc do meritum sprawy.
Pierwszy przegląd po 20 tys mojej mazdy odbył się 15.06.2010 przy przebiegu 20430km. Auto kupiłem ok 21.06.2009r.
Teraz mazda informuje mnie że mam wykonać przegląd po 39745km lub 09.05.2011r czyli praktycznie o ponad miesiąc wcześniej niż powinno być to robione. Na jakiej podstawie oni to wyliczyli? czy mają prawo nakazać mi robienie przeglądu o 36 dni wcześniej niż mówi to instrukcja użytkowania.
Śmieszne wydaje się że w piśmie napisali" Zgodnie z kalkulacją bazująca na średnich przebiegach z poprzednich okresów, przegląd ten powinien zostać wykonany w dniu 09.05.2011 lub po przejechaniu 39745 km"

a skąd oni wiedzą jakie ja robiłem przebiegi w poprzednich okresach? przecież na przeglądzie byłem tylko raz.
Co o tym wszystkim myślicie, czy ktoś z was miał podobną sytuację czy to bezczelne wymuszanie na kliencie przedwczesnego przeglądu???
Wię
Początkujący
 
Od: 20 lut 2010, 19:39
Posty: 12

Postprzez Kamil » 19 kwi 2011, 19:39

a nie łatwiej zadzwonić/odwiedzić ASO niż się pieklić? może coś się pokręcili w systemie? Spróbuj spokojnie porozmawiać w serwisie, na pewno wszystko się wyjaśni :) a jeżeli dalej będziesz przekonany że serwis chce Cię oszukać, zarządaj wyjaśnienia na piśmie, w ostateczności zadzwoń do ASO Polska (+48 (22) 318 19 73) przedstaw swoją sytuację i pytaj się czy tak ma być.
Kamil
 

Postprzez karoleksz2 » 19 kwi 2011, 19:48

Wszystko ok
nie mam zamiaru tam dzwonić, przegląd wykonam i tak w innym serwisie ponieważ mam o nich bardzo złe zdanie. To co mi już zdążyli napsuć krwi to inna historia, którą po finalnym zakończeniu tu opiszę, pewnie zdębiejecie.
Chodzi mi tylko o to, co o tym myślicie czy jest to zgodne z prawem?
Początkujący
 
Od: 20 lut 2010, 19:39
Posty: 12

Postprzez Kamil » 19 kwi 2011, 20:09

karoleksz2 napisał(a):mam o nich bardzo złe zdanie.

a można wiedzieć który to serwis? :> w ASO Mazda (z którymi miałem styczność) jakąś tam obsługę klienta mają tylko na poziomie sprzedaży. Jeżeli chodzi o serwis to widać, że wysoka jakość obsługi klienta nie jest priorytetem(bynajmniej ja tak się czuje gdy cokolwiek tam załatwiam).
Ostatnio edytowano 19 kwi 2011, 21:16 przez Kamil, łącznie edytowano 1 raz
Kamil
 

Postprzez bartosz51 » 19 kwi 2011, 21:06

Przyłączam się do prośby o wskazanie, który to serwis. Chociaż być może każdy salon śle takie pismo do swojego klienta.
Też dostałem takie, gdzie w moim przypadku (ciężkim) sformułowania o "kalkulacji bazującej na średnich przebiegach z poprzednich okresów" jest po prostu z czapki. Nigdy jeszcze nie byłem w serwisie, więc nie wiem o jaki poprzedni okres może chodzić. Wskazali mi 20005 km albo 29 kwietnia.
Najpewniej strzelają bezrefleksyjnie taką sztampą do wszystkich. Innej odpowiedzi być nie może.
Natomiast ja się w ogóle nie wybieram do serwisu w miejscu gdzie kupiłem samochód (skąd przyszło pismo). Mam daleko, nie chce mi się i takie tam. Wobec tego może w przyszłym roku dostanę z dwóch miejsc takie zaproszenie?
Pozdro
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 18:05
Posty: 276 (0/1)

Postprzez karoleksz2 » 19 kwi 2011, 21:15

Kamil napisał(a):
karoleksz2 napisał(a):mam o nich bardzo złe zdanie.

a można wiedzieć który to serwis? :> w ASO Mazda (z którymi miałem styczność) jakąś tam obsługę klienta mają tylko na poziomie sprzedaży. Jeżeli chodzi o serwis to widać, że wysoka jakość obsługi klienta nie jest priorytetowa(bynajmniej ja tak się czuje gdy cokolwiek tam załatwiam).


W związku z tym że sprawa się nie zakończyła, nie podaję jeszcze który to serwis. Ogólnie hardcore
niezły, pewnie spotkam się z nimi w sądzie.
Po wszystkim opiszę całą sytuację na forum.
Na dzień dzisiejszy jestem na końcówce tłumaczenia 15 stronicowej skargi na nich do przedstawiciela mazdy w Europie w Leverkusen oraz do mazda Japan w Hiroszimie.
Początkujący
 
Od: 20 lut 2010, 19:39
Posty: 12

Postprzez Wojtek » 19 kwi 2011, 21:55

karoleksz2 napisał(a):Dziś otrzymałem pismo z salonu w którym kupowałem oraz serwisuję swoją mazdę 6 GH.


witaj,
taka praktyka serwisu mazdy jest powszechna... w UK rowniez... jest to wymog M.M. Corp. o podtrzymaniu relacji z klientem i jest to forma przypomnienia klientom o przeprowadzenie serwisu na czas...
w zasadzie wazne jest tylko... aby przebieg na czas nastepnego serwisu byl nieprzekroczony – wedlug ksiazki serwisow (tabela) lub 12 miesiecy (co nastapi wczesniej)...

i tu kwestia wyjasnienia...
Mazda czasem liczy serwisy wedlug pierwszego wykonanego po przybyciu auta do danego kraju, a nie wedlug daty sprzedazy auta...
moze Twoje auto stalo ponad miesiac zanim je kupiles...

a z drugiej strony... jest pewna dowolnosc... tzn nie robia problemow z przesunieciem terminu do 21 dni..

Ps. czy mozesz uzupelnic swoj profil?
ps.2 temat idzie do dzialu ogolnego... Moto
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez bartosz51 » 19 kwi 2011, 21:55

karoleksz2 napisał(a):W związku z tym że sprawa się nie zakończyła, nie podaję jeszcze który to serwis. Ogólnie hardcore
niezły, pewnie spotkam się z nimi w sądzie.


Post nieaktualny
Ostatnio edytowano 20 kwi 2011, 08:37 przez bartosz51, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 18:05
Posty: 276 (0/1)

Postprzez Kamil » 19 kwi 2011, 22:23

bartosz, koledze chodzi o to że miał problemy z serwisem ale nie chce ujawniać szczegółów dopóki sprawa się do końca nie wyjaśni.
Kamil
 

Postprzez karoleksz2 » 20 kwi 2011, 06:51

Kamil napisał(a):bartosz, koledze chodzi o to że miał problemy z serwisem ale nie chce ujawniać szczegółów dopóki sprawa się do końca nie wyjaśni.

nic dodać, nic ująć
o to mi właśnie chodzi
Początkujący
 
Od: 20 lut 2010, 19:39
Posty: 12

Postprzez bartosz51 » 20 kwi 2011, 09:28

Wątek dotyczył pisma, które mogło być zdaniem inicjatora "przekrętem". Być może za mocno się zasugerowałem tematem.
pozdro
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 18:05
Posty: 276 (0/1)

Postprzez radzi89 » 20 kwi 2011, 13:49

Moim zdaniem warto zebys podal nazwe tego serwisu , skoro wchodzisz z nimi na droge sadowa to warto wiedziec kto mzoe nam takie problemy sprawic...
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez tryq » 20 kwi 2011, 14:50

Hej, jak takie pismo otrzymałem z serwisu Auto 2000 przy ul. Dęblińskiej w Warszawie. Poprzedni serwis miałem u nich przy 20tys w lutym chyba 2010r , a wg ich wyliczeń ( zakładając podobny przebieg jak pomiędzy zakupem maj2009-luty2010) kolejny przegląd przy przebiegu 39662km ok. 13.11.2010r.
Z uwagi, iż miałem mniejsze przebiegi niż wyliczył serwis, przy ok 39700km na serwis pojechałem w połowie stycznia 2011, do Mazda Odyssey przy ul. Górczewskiej.
Pech ( albo i nie ) chciał, że dwa dni po serwisie ukradli mi samochód :/
Co do powyższego wątku, serwis co 20tys, albo rok od poprzedniego przeglądu.
Mi przy drugim (40tys) przeglądzie, wymienili klocki przód i tył ( bo były już prawie podobno zużyte, i pozostało im ok.2tys km życia), wycieraczką klapy bagażnika, bo poprzednia sparciała, olej wymieniałem miesiąc wcześniej z racji pojawienia się kontrolki DPF i dojścia oleju do X na bagnecie.
Oczywiście przegląd nadwozia, do zachowania gwarancji.
Koszt niemały, bo ok. 1600zł.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2009, 18:15
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda6 GH kombi 2.0 MZR-CD Ex+

Postprzez karoleksz2 » 21 kwi 2011, 20:47

Słuchajcie a co będzie jak nie wykonam tego przeglądu w terminie który mi ustalili. Przecież w sumie to oni wysłali mi ta informacje zwykłym listem. Przecież mógł nigdy do mnie dotrzeć. Nie zamierza wykonywać przeglądu bo im się tak chce, bedę go robił po równych dwóch latach.
I jak to sie będzie miało do ewentualnych pożniejszych kłopotów z samochodem?
Początkujący
 
Od: 20 lut 2010, 19:39
Posty: 12

Postprzez Wojtek » 21 kwi 2011, 21:23

karoleksz2 napisał(a):Nie zamierza wykonywać przeglądu bo im się tak chce, bedę go robił po równych dwóch latach.
I jak to sie będzie miało do ewentualnych pożniejszych kłopotów z samochodem?

no i z gwarancja...

mysle, ze te pytania powinienes skierowac do ASO...
najlepiej w formie pisemnej...
...zobaczysz jaka odpowiedz otrzymasz i albo sie z nia zgodzisz, albo napiszesz kolejny list (tym razem do MM Polska)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez bartosz51 » 21 kwi 2011, 21:47

Nie chciałbym prowokować, ani namawiać do złego, ale ja osobiście byłbym ich olał.
U mnie co prawda – zgodnie z ich pismem – wychodzi równo po roku albo przy przebiegu 20005km. Ale gdyby było inaczej, to skoro mamy powiedziane w instrukcji, że przegląd powinien być wykonany co 20000 km albo co rok, to dla mnie wszystko jasne. Przebieg wskazany jest przez licznik, a termin należy moim zdaniem liczyć według kc, czyli w sytuacji gdy termin oznaczony jest w tygodniach, miesiącach lub latach (jak w naszym przypadku) kończy się z upływem dnia, który nazwą lub datą odpowiada początkowemu dniowi terminu (co do zasady).
I tego bym się trzymał.
Ewentualnych problemów wywołanych twierdzeniami Salonu odnośnie doręczenia informacji o treści modyfikującej ustalenia z instrukcji, też byłbym się nie obawiał. Cały ciężar udowodnienia faktu doręczenia takiej przesyłki adresatowi spocznie na barkach nadawcy. Czy da się temu obowiązkowi sprostać wysyłając list zwykły, bardzo wątpię :P
Ale oczywiście, za radą Igora, napisać do nich może i nie zawadzi.
Oczywiście nie odkryję Ameryki, gdy dodam, że jeśli przyznamy, że otrzymaliśmy pismo o takiej to, a takiej treści i w związku z tym mamy pytanie...., to problem Salonu z udowodnieniem doręczenia przesyłki jakby właśnie zniknął. I teraz jeżeliby trwali przy swoim, to spór mógłby być cokolwiek poważniejszy.
Bartek
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 18:05
Posty: 276 (0/1)

Postprzez adamb » 22 kwi 2011, 12:56

zwykle "trzymanie" klijeta przy sobie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 22:55
Posty: 590
Skąd: uk
Auto: Biale

Postprzez radzi89 » 22 kwi 2011, 15:57

adamb napisał(a):klijeta
;)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości

Moderator

Moderatorzy Moto