Swap z probe 2.2 turbo – Mazda 323F BG B6
1, 2
Witam wszystkich forumowiczów.jestem tu nowy i od razu chciałbym podzielić sie z wami swoimi planami co do mojej 323f bg 1.6 16v.mianowicie od jakiegos czasu chodzi mi po głowie znaczne zwiększenie mocy swojej mazdy.różnie kombinowałem i różne były tego efekty...więc poważnie zaczołem myśleć o swapie.jednak jednostka 1.8 16v nie dałaby mi zadowalających osiągów.później pomyślałen o silnikach v6 1.8 z mx3 i 2.0 z xedosa a nawet 2.5 z probe 2.generacji...ale kiedy policzyłem koszty takiej transplantacji mój entuzjazm trochę przygasł.zaczołem wiec szukać tańszego motoru o mocy ok.150KM.tak natrafiłem na forda probe 1.generacji z silnikiem 2.2turbo.cena przystępna,moc wystarczająco wysoka no i turbo.i tu pojawiają się schodki.nie mam pojęcia czy ten silnik podejdzie do mojej 323 bez wiekszych modów pod maską z kątówką i spawarą w dłoni.liczę się również z tym iż będę mósiał pszeszczepić z forda cały przód tj.skrzynie, przeguby tarcze hamulcowe i parę innych mniej lub bardziej potrzebnych gratów.według moich wyliczeń to będzie koszt ok1500pln.mniej więcej wiem z czym sie bawie ale niestety nie wiem od czego mam zacząc tę operację.nigdzie nie znalazłem informacji co do wyżej wymienionego swapa.jeśli ktoś ma w swojej 323 silnik probe turbo niech sie odezwie.kumatych ludzi proszę o pomoc.dzieki i pozdro
- Od: 13 kwi 2011, 22:30
- Posty: 15
- Skąd: 30km od radomia:(
- Auto: mazda 323f bg b6
aprilia sr 50/80
http://www.mx6.com/forums/1g-mx6-other- ... hread.html
BG tylko nie F ale komory chyba mają takie same
BG tylko nie F ale komory chyba mają takie same
- Od: 16 lut 2006, 21:56
- Posty: 470
- Skąd: wlodawa
- Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600
Barthez napisał(a):znajdź probe lub mx6 z tym silnikiem, następnie zrób remont i dopiero swap
No właśnie i tu pies pogrzebany
Ten silnik katalogowo ma 147KM a ile z tego zostało po 20 latach (bo tyle mniej więcej mają te silniki) możemy tylko się domyślać. Ja stawiam, że bez kapitalnego remontu to będzie nie więcej jak 70%.
Jest jeden projekt z tym silnikiem w budzie 323F BA. Ale do tej pory nie możemy doczekać się jakiś miarodajnych źródeł potwierdzających osiągi (chociażby pomiar G-techem czy filmik z przyspieszenia).
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
jak bym miał czym zmierzyć to napewno bym wrzucił na forum. a mierzenie przyśpieszenia "kalkulatorem" jest troche bez sensu.
Matheus napisał(a):jak bym miał czym zmierzyć to napewno bym wrzucił na forum. a mierzenie przyśpieszenia "kalkulatorem" jest troche bez sensu.
nagraj filmik – będzie już jakieś odniesienie.
oj – chyba znowu ostudziliśmy komuś zapał na tjunink

MłodyMechan niemartw sie opłaca sie kupić silnik zrobić remont i wkładać silniki sa tanie remont zrobisz silniki w serii wytrzymałe do 200koni mozna go spokojnie zmodzić
jechałem probe I 2,2 T i na 1,4 bara robiło robote pięknie
jechałem probe I 2,2 T i na 1,4 bara robiło robote pięknie
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Moj F2T ma teoretycznie ponad 230 000km, nie bierze oleju, a cylindry ma w stanie idealnym (o moc tez nie ma sie co martwic, ale moze to wyjatek). Bez grzebania w bloku zniesie grubo wiecej niz 200KM, gorzej ze skrzynia, ale i tu nie ma tragedii. Ogolnie bardzo wdzieczny silnik do modyfikacji i o ile tylko uda Ci sie go tam wpasowac – bedziesz mial z niego wiele frajdy. Recepta na moce w granicach 300KM jest juz tylko wieksza turbina i oczywiscie odpowiednie modyfikacje ECU i systemu paliwowego.
Lukas007 napisał(a):Moj F2T ma teoretycznie ponad 230 000km, nie bierze oleju, a cylindry ma w stanie idealnym (o moc tez nie ma sie co martwic, ale moze to wyjatek). Bez grzebania w bloku zniesie grubo wiecej niz 200KM, gorzej ze skrzynia, ale i tu nie ma tragedii. Ogolnie bardzo wdzieczny silnik do modyfikacji i o ile tylko uda Ci sie go tam wpasowac – bedziesz mial z niego wiele frajdy. Recepta na moce w granicach 300KM jest juz tylko wieksza turbina i oczywiscie odpowiednie modyfikacje ECU i systemu paliwowego.
w kwocie
MłodyMechan napisał(a):wyliczeń to będzie koszt ok1500pln


zaraz,zaraz.mój projekt to nie jest powód do drwin!poprostu chce mieć lekki bolid,który objedzie z pod świateł beemki czy innych lansiaży;).na kl-ze nie mam funduszy,a f2t wydaje mi sie dosyć ciekawą jednostką.a jeżeli ktoś zna sposób jak z b6 wyciągnąć 170KM to niech sie odezwie.mi nic prucz swapa nie przychodzi na myśl.
- Od: 13 kwi 2011, 22:30
- Posty: 15
- Skąd: 30km od radomia:(
- Auto: mazda 323f bg b6
aprilia sr 50/80
Silnik ze skrzynia mozna zalatwic za ~ 1000zl
Jezeli chcemy uzyskac wieksze moce to zaopatrujemy sie w ...
1. MBC – 80zl
2. BOV – 300zl
3. Chip – 35$
4. stozek + adapter na VAF – 100-200zl
5. wydech 2.5" – od 500-1500zl zalezy czy robimy samemu czy zlecamy
6. ewentualnie jakis wiekszy FMIC – da sie zrobic za 500zl
... i to tyle, turbina na 0.8-1.2 bar'a i okolice 180-200KM przy sprawnym silniku pewne, nie mowiac o sporym momencie obrotowym.
Do tego z czasem warto kupic mocniejsze sprzeglo.
Jezeli chcemy uzyskac wieksze moce to zaopatrujemy sie w ...
1. MBC – 80zl
2. BOV – 300zl
3. Chip – 35$
4. stozek + adapter na VAF – 100-200zl
5. wydech 2.5" – od 500-1500zl zalezy czy robimy samemu czy zlecamy
6. ewentualnie jakis wiekszy FMIC – da sie zrobic za 500zl
... i to tyle, turbina na 0.8-1.2 bar'a i okolice 180-200KM przy sprawnym silniku pewne, nie mowiac o sporym momencie obrotowym.
Do tego z czasem warto kupic mocniejsze sprzeglo.
narazie brak kasy.mam tylko na opony i paliwo,żeby do szkoły dojechać(30km:(),więc swapa będe modził koło wakacji.gdyby ktoś z okolic radomia,przysuchy chciał kupić aprilie sr50/80 to niech śmiało pisze.
- Od: 13 kwi 2011, 22:30
- Posty: 15
- Skąd: 30km od radomia:(
- Auto: mazda 323f bg b6
aprilia sr 50/80
jeśli jakiś twój znajomy jest sprzedawcą tych częśc,to jeśli ma całego probe na sprzedaż to ja sie chętnie zamienie na aprilie sr 50/80 '98r.kasy na obecną chwilę nie mam bo kupiłem wczoraj opony i alu 13''.mam tą apke na sprzedaż po taniości wiec jeśli ktoś od ciebie chce kupić to jutro wrzucam ją do działu sprzedam.
- Od: 13 kwi 2011, 22:30
- Posty: 15
- Skąd: 30km od radomia:(
- Auto: mazda 323f bg b6
aprilia sr 50/80
Ostateczna cena za silnik z osprzetem i turbina to 500 zl (kolega chcial jeszcze 250zl extra za turbo ale zgodzi sie oddac calosc za 500). Co do zamiany to napisalem do niego. Tylko powiedz mi ile chcesz za ten skuter.
2000 do negocjacji.
- Od: 13 kwi 2011, 22:30
- Posty: 15
- Skąd: 30km od radomia:(
- Auto: mazda 323f bg b6
aprilia sr 50/80
Daj foto tej Aprilli na probrockers@wp.pl
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje