Swap z probe 2.2 turbo – Mazda 323F BG B6

Postprzez MłodyMechan » 13 kwi 2011, 23:39

Witam wszystkich forumowiczów.jestem tu nowy i od razu chciałbym podzielić sie z wami swoimi planami co do mojej 323f bg 1.6 16v.mianowicie od jakiegos czasu chodzi mi po głowie znaczne zwiększenie mocy swojej mazdy.różnie kombinowałem i różne były tego efekty...więc poważnie zaczołem myśleć o swapie.jednak jednostka 1.8 16v nie dałaby mi zadowalających osiągów.później pomyślałen o silnikach v6 1.8 z mx3 i 2.0 z xedosa a nawet 2.5 z probe 2.generacji...ale kiedy policzyłem koszty takiej transplantacji mój entuzjazm trochę przygasł.zaczołem wiec szukać tańszego motoru o mocy ok.150KM.tak natrafiłem na forda probe 1.generacji z silnikiem 2.2turbo.cena przystępna,moc wystarczająco wysoka no i turbo.i tu pojawiają się schodki.nie mam pojęcia czy ten silnik podejdzie do mojej 323 bez wiekszych modów pod maską z kątówką i spawarą w dłoni.liczę się również z tym iż będę mósiał pszeszczepić z forda cały przód tj.skrzynie, przeguby tarcze hamulcowe i parę innych mniej lub bardziej potrzebnych gratów.według moich wyliczeń to będzie koszt ok1500pln.mniej więcej wiem z czym sie bawie ale niestety nie wiem od czego mam zacząc tę operację.nigdzie nie znalazłem informacji co do wyżej wymienionego swapa.jeśli ktoś ma w swojej 323 silnik probe turbo niech sie odezwie.kumatych ludzi proszę o pomoc.dzieki i pozdro
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2011, 22:30
Posty: 15
Skąd: 30km od radomia:(
Auto: mazda 323f bg b6
aprilia sr 50/80

Postprzez MIRU » 13 kwi 2011, 23:48

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez Fiveopac » 15 kwi 2011, 18:50

Zapraszam do zapoznania sie z regulaminem forum <czytaj> viewtopic.php?f=102&t=107507 , tym razem poprawie temat ale na przyszlosc prosze przyswoić zasady tego dzialu.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez max » 16 kwi 2011, 21:27

http://www.mx6.com/forums/1g-mx6-other- ... hread.html

BG tylko nie F ale komory chyba mają takie same ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2006, 21:56
Posty: 470
Skąd: wlodawa
Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600

Postprzez Barthez » 18 kwi 2011, 19:00

MłodyMechan napisał(a):według moich wyliczeń to będzie koszt ok1500pln

mocno optymistycznie ;) rozumiem masz sponsora na resztę rzeczy?
znajdź probe lub mx6 z tym silnikiem, następnie zrób remont i dopiero swap ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Jacek176 » 18 kwi 2011, 20:34

Barthez napisał(a):znajdź probe lub mx6 z tym silnikiem, następnie zrób remont i dopiero swap ;)

No właśnie i tu pies pogrzebany ;)
Ten silnik katalogowo ma 147KM a ile z tego zostało po 20 latach (bo tyle mniej więcej mają te silniki) możemy tylko się domyślać. Ja stawiam, że bez kapitalnego remontu to będzie nie więcej jak 70%.
Jest jeden projekt z tym silnikiem w budzie 323F BA. Ale do tej pory nie możemy doczekać się jakiś miarodajnych źródeł potwierdzających osiągi (chociażby pomiar G-techem czy filmik z przyspieszenia).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Matheus » 19 kwi 2011, 09:55

:D
jak bym miał czym zmierzyć to napewno bym wrzucił na forum. a mierzenie przyśpieszenia "kalkulatorem" jest troche bez sensu.
323F BA FE3T

SWAPY SILNIKÓW F2, FE3, FE3T – info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:28
Posty: 364 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: FIAT SCUDO

Postprzez Barthez » 19 kwi 2011, 11:01

Matheus napisał(a):jak bym miał czym zmierzyć to napewno bym wrzucił na forum. a mierzenie przyśpieszenia "kalkulatorem" jest troche bez sensu.

nagraj filmik – będzie już jakieś odniesienie. ;)

oj – chyba znowu ostudziliśmy komuś zapał na tjunink <nie powiem> a taki ciekawy projekt się zapowiadał...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez mlody1921 » 19 kwi 2011, 17:32

MłodyMechan niemartw sie opłaca sie kupić silnik zrobić remont i wkładać silniki sa tanie remont zrobisz silniki w serii wytrzymałe do 200koni mozna go spokojnie zmodzić :)

jechałem probe I 2,2 T i na 1,4 bara robiło robote pięknie :)
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Lukas007 » 19 kwi 2011, 18:58

Moj F2T ma teoretycznie ponad 230 000km, nie bierze oleju, a cylindry ma w stanie idealnym (o moc tez nie ma sie co martwic, ale moze to wyjatek). Bez grzebania w bloku zniesie grubo wiecej niz 200KM, gorzej ze skrzynia, ale i tu nie ma tragedii. Ogolnie bardzo wdzieczny silnik do modyfikacji i o ile tylko uda Ci sie go tam wpasowac – bedziesz mial z niego wiele frajdy. Recepta na moce w granicach 300KM jest juz tylko wieksza turbina i oczywiscie odpowiednie modyfikacje ECU i systemu paliwowego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Barthez » 19 kwi 2011, 19:37

Lukas007 napisał(a):Moj F2T ma teoretycznie ponad 230 000km, nie bierze oleju, a cylindry ma w stanie idealnym (o moc tez nie ma sie co martwic, ale moze to wyjatek). Bez grzebania w bloku zniesie grubo wiecej niz 200KM, gorzej ze skrzynia, ale i tu nie ma tragedii. Ogolnie bardzo wdzieczny silnik do modyfikacji i o ile tylko uda Ci sie go tam wpasowac – bedziesz mial z niego wiele frajdy. Recepta na moce w granicach 300KM jest juz tylko wieksza turbina i oczywiscie odpowiednie modyfikacje ECU i systemu paliwowego.

w kwocie :> :
MłodyMechan napisał(a):wyliczeń to będzie koszt ok1500pln

<co?> <nie>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez MłodyMechan » 19 kwi 2011, 21:54

zaraz,zaraz.mój projekt to nie jest powód do drwin!poprostu chce mieć lekki bolid,który objedzie z pod świateł beemki czy innych lansiaży;).na kl-ze nie mam funduszy,a f2t wydaje mi sie dosyć ciekawą jednostką.a jeżeli ktoś zna sposób jak z b6 wyciągnąć 170KM to niech sie odezwie.mi nic prucz swapa nie przychodzi na myśl.
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2011, 22:30
Posty: 15
Skąd: 30km od radomia:(
Auto: mazda 323f bg b6
aprilia sr 50/80

Postprzez mlody1921 » 19 kwi 2011, 23:49

Ja jestem jak najbardziej za F2T
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Lukas007 » 20 kwi 2011, 02:24

Silnik ze skrzynia mozna zalatwic za ~ 1000zl

Jezeli chcemy uzyskac wieksze moce to zaopatrujemy sie w ...

1. MBC – 80zl
2. BOV – 300zl
3. Chip – 35$
4. stozek + adapter na VAF – 100-200zl
5. wydech 2.5" – od 500-1500zl zalezy czy robimy samemu czy zlecamy
6. ewentualnie jakis wiekszy FMIC – da sie zrobic za 500zl

... i to tyle, turbina na 0.8-1.2 bar'a i okolice 180-200KM przy sprawnym silniku pewne, nie mowiac o sporym momencie obrotowym.

Do tego z czasem warto kupic mocniejsze sprzeglo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez MłodyMechan » 20 kwi 2011, 06:28

narazie brak kasy.mam tylko na opony i paliwo,żeby do szkoły dojechać(30km:(),więc swapa będe modził koło wakacji.gdyby ktoś z okolic radomia,przysuchy chciał kupić aprilie sr50/80 to niech śmiało pisze.
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2011, 22:30
Posty: 15
Skąd: 30km od radomia:(
Auto: mazda 323f bg b6
aprilia sr 50/80

Postprzez Lukas007 » 23 kwi 2011, 15:02

Jezeli chcesz to jest silnik w bardzo dobrym stanie, po przebiegu 180 kkm z calym osprzetem za 450zl. Do tego skrzynia za 150zl.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez MłodyMechan » 23 kwi 2011, 19:53

jeśli jakiś twój znajomy jest sprzedawcą tych częśc,to jeśli ma całego probe na sprzedaż to ja sie chętnie zamienie na aprilie sr 50/80 '98r.kasy na obecną chwilę nie mam bo kupiłem wczoraj opony i alu 13''.mam tą apke na sprzedaż po taniości wiec jeśli ktoś od ciebie chce kupić to jutro wrzucam ją do działu sprzedam.
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2011, 22:30
Posty: 15
Skąd: 30km od radomia:(
Auto: mazda 323f bg b6
aprilia sr 50/80

Postprzez Lukas007 » 24 kwi 2011, 15:49

Ostateczna cena za silnik z osprzetem i turbina to 500 zl (kolega chcial jeszcze 250zl extra za turbo ale zgodzi sie oddac calosc za 500). Co do zamiany to napisalem do niego. Tylko powiedz mi ile chcesz za ten skuter.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez MłodyMechan » 24 kwi 2011, 19:59

2000 do negocjacji.
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2011, 22:30
Posty: 15
Skąd: 30km od radomia:(
Auto: mazda 323f bg b6
aprilia sr 50/80

Postprzez Lukas007 » 25 kwi 2011, 14:12

Daj foto tej Aprilli na probrockers@wp.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje