Kody błędów (dwu- i czterocyfrowe)

Postprzez Hazu » 27 lut 2011, 21:41

niech będą ale emulator sondy też powinien być
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez leiszman » 27 lut 2011, 21:57

w tygodniu odwiedzę drugiego gazownika niech sprawdzi całą instalacje
Mazda Xedos 2.0l V6 24V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 19:04
Posty: 140 (1/0)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 93r. gaz II

gg:2000506

Postprzez puchal.bas » 28 lut 2011, 19:28

witam.mam mały problem ze skrzynią automatyczna. nie mam wstecznego biegu jak wbijam R to takie dziwne lekkie szarpnięcia są ale nie cofa. wziąłem tester i podłączyłem tak:
GND + TEN MOSTEK
FEN i B+ tester
później zapłon i dioda się zapaliła ciągłym światłem przez chwile nie wiem około 2-3sek. a później 3 szybkie i tak w kółko czyli chyba błąd o numerze 3 będzie.
mam pytanka odnośnie mojego problemu:
1.dobrze podłączyłem ten tester żeby zdiagnozować skrzynie automatyczną
2.co to może być że zgubiło biegi? skrzynie zmieniłem i tą przejeździłem może dwa miechy :( olej nowy i filtr może to sterownik skrzyni tak przy okazji czy jest on w nogach kierowcy z boku??
3. po czym poznam że skrzynia pracuje w trybie awaryjnym??
4.jak sprzęgło hydrokinetyczne będzie do pupy to jakie będą objawy
kupiłem skrzynie używke ale może to tylko pierdoła może ten sterownik. z góry dzieki za odpowiedz
Początkujący
 
Od: 14 sty 2011, 19:55
Posty: 8
Auto: xedos 6 2.0 V6 1992 rok automat

Postprzez joka33 » 28 lut 2011, 22:00

1. jeśli chcesz sprawdzić skrzynie jedź do serwisu
2. przyczyna może być wymiana oleju
3. tryb awaryjny – migający HOLD na zegarach
4. sprzęgło hydrokinetyczne (konwerter) jeśli jest uszkodzony to samochód zazwyczaj jest na tzw. luzie czyli nie zapina na bieg (dotyczy to biegów wszystkich)

wnioskuje że szlag trafił skrzynie biegów po wymianie oleju, tak się często dzieje jak ktoś zrobi wymianę oleju na starej skrzyni która niewiadomo kiedy miała zmieniany olej, czasami też zdarza się że zalewa sie skrzynię za dużą ilością oleju

pojawia się u ciebie ten migający HOLD?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2007, 05:30
Posty: 36
Skąd: Lublin
Auto: Touareg V8

Postprzez puchal.bas » 28 lut 2011, 23:28

nie miga nic. skrzynia była wymieniana w warsztacie olej i filtr też. powiedz mi co ja podłączyłem do diagnozy silnik czy skrzynie?. które piny w złączu diagnostycznym odpowiadają za skrzynię?? jak nie znajde rozwiązania to czeka mnie wymiana na drugą już zakupiłem. na co mam uważać przy wymianie.pozdro
Początkujący
 
Od: 14 sty 2011, 19:55
Posty: 8
Auto: xedos 6 2.0 V6 1992 rok automat

Postprzez joka33 » 1 mar 2011, 22:41

nie rób pełnej wymiany oleju w skrzyni automatycznej nie wiedzac kiedy był ostatni raz wymieniany, spuść olej ze skrzyni i tyle ile zejdzie uzupełnij.

Użyj oleju Mobil ATF 220.

Jeśli masz kupioną skrzynie biegów z pewnego źródła i jest w niej olej to oprostu ja zamontuj bez wymiany oleju sprawdz jak działa. Po przejechaniu ok 15 km sprawdź na gorącym oleju jego poziom. Potem ewentualnie wymiana.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2007, 05:30
Posty: 36
Skąd: Lublin
Auto: Touareg V8

Postprzez Marek 161BD081 » 2 mar 2011, 09:38

Czy na wstecznych ma ochotę ruszyć z miejsca jak dodasz gazu?
Ja na Twoim miejscu reklamowałbym jednak skrzynię – moim zdaniem to tam po prostu nie ma tarczek na wstecznym :(
A diagnostyka raczej niewiele Ci powie skoro HOLD nie miga.
Zresztą do diagnostyki skrzyni używa się chyba pinów FAT i TAT a nie FEN i TEN.
Zresztą uzupełnij profil bo nawet nie wiemy jaki to rocznik i model auta.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez puchal.bas » 2 mar 2011, 17:05

takie dziwne szarpnięcia są ledwo wyczuwalne. na D źle zmienia biegi, dodam że wyje jak by sprzęgło się ślizgało. podłączałem pod fat i tat ale tylko raz dioda długo się zapaliła i nic. czyli błędu nie ma. a te sprzęgło hydrokinetyczne jak będzie walnięte to po wbiciu biegu i puszczeniu hamulca auto powinno stać a nie toczyć się prawda??
Początkujący
 
Od: 14 sty 2011, 19:55
Posty: 8
Auto: xedos 6 2.0 V6 1992 rok automat

Postprzez Marek 161BD081 » 2 mar 2011, 18:23

puchal.bas napisał(a):...
a te sprzęgło hydrokinetyczne jak będzie walnięte to po wbiciu biegu i puszczeniu hamulca auto powinno stać a nie toczyć się prawda??

Jak zapniesz bieg to po chwili autko samo powinno mieć ochotę ruszyć nawet bez dodawania gazu.
Ja u siebie jak miałem wyjechaną tarczę od wstecznego to aby ruszyć musiałem gazu dać na ciepłym oleju.
Na zimnym oleju ruszał sam (jeszcze).
Ogólnie to zabawa kosztowna z remontem skrzyni ale powiem Ci szczerze, że zapłacisz raz i będziesz miał spokój na dłuuugi czas.
Kupno używanej skrzyni to jeśli nie jest z pewnego źródła to jednak jest porażką i wyrzuceniem pieniędzy, no chyba, za skrzynię zapłacisz grosze to zupełnie innaczej temat wygląda.
A mówię Ci to z własnego doświadczenia :(
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez puchal.bas » 2 mar 2011, 20:54

skrzynie wyrwałem od znajomego co sprowadza auta na części dużo mi nie policzył. staram się wszystko sam robić. naprawiam także inne auta. troszke się znam. ale mniejsza o to. będe musiał podjechać do niego i wsiąść sterownik i wtedy zobacze jak nie będzie ten sterownik to wymiana skrzyni mi zostaje. jedną już taką rozkręciłem w mak i cholera mogłem zostawić te cześci to bym porównał tarczki.zonk! pozdrawiam może jak mi się uda to zrobie fotorelacje z wymiany.na pewno by sie zdała na forum
Początkujący
 
Od: 14 sty 2011, 19:55
Posty: 8
Auto: xedos 6 2.0 V6 1992 rok automat

Postprzez Marek 161BD081 » 2 mar 2011, 22:16

Hmmm – to w X6 jest osobny sterownik do skrzyni??
Byłem jak dotąd przekonany, że jest tak jak w X9 czyli sterownik silnika i skrzyni stanowi jedną całość.
Sprawdź lepiej stan kostek połączeniowych do skrzyni.

Powodzenia!

P.S. ... a ile ta skrzynia faktycznie miała przejeżdżone?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez joka33 » 8 mar 2011, 14:07

W X6 też jest jeden sterwonik jak dla mnie to wina skrzyni a nie konwertera
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2007, 05:30
Posty: 36
Skąd: Lublin
Auto: Touareg V8

Postprzez Piotr_ » 10 mar 2011, 00:52

ja wyciąłem ostatnio kata i spalanie zeszło mi z ok 15 do 12,5 po ostatnim pomiarze,co prawda przy w miarę spokojnej jeździe.
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez jarusiek » 10 mar 2011, 21:04

xedzina1995 napisał(a):ja wyciąłem ostatnio kata i spalanie zeszło mi z ok 15 do 12,5 po ostatnim pomiarze,co prawda przy w miarę spokojnej jeździe.
sprawdź lambdy... ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 16:48
Posty: 748
Skąd: Limanowa/Nowy Sącz
Auto: Peugeot 307 HDI 90@120/270
Sprinter 313CDI Sprintshift &
Sprinter 312D :)

Postprzez Memek135 » 10 mar 2011, 21:39

xedzina1995 napisał(a):ja wyciąłem ostatnio kata i spalanie zeszło mi z ok 15 do 12,5 po ostatnim pomiarze,co prawda przy w miarę spokojnej jeździe.


Hmm czyli ze katalizator mógł być zapchany, dlatego Ci więcej paliła? Trochę się pośpieszyłem z tą nowiną , że spalanie mi spadło tak znacznie po poprawnym podłączeniu podciśnień :D Ostatnio łyknęła mi 16 i fakt, że czasami nie żałowałem buta i temperatury były bardzo niskie, ale to i tak za wiele. I dziwna sprawa, bo nagle do butli LPG zaczęło mi wchodzić ok 39 litrów a do tej pory od kilku miesięcy od założenia gazu wchodziło mi 34 l. Zobaczę jakie wyniki spalania będą po ociepleniu, ale coś zaczynam podejrzewać, że moje poszukiwania jeszcze nie dobiegły końca :) Dobrze chociaż, że już ten błąd EGR za mną nie chodzi :P
www.autoserwismurawski.pl
Auto Serwis Murawski tel. 798486363
Auto Detailing – polerowanie lakieru, zabezpieczenie lakieru, przygotowanie aut do sprzedaży tel. 797582595
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2009, 17:42
Posty: 34
Skąd: Olsztyn/Giżycko
Auto: 323 BG Protege 1.8 91 r. / Xedos 6 2.0 V6 92 r. LPG

Postprzez Tubi » 11 mar 2011, 08:38

jarusiek napisał(a):
xedzina1995 napisał(a):ja wyciąłem ostatnio kata i spalanie zeszło mi z ok 15 do 12,5 po ostatnim pomiarze,co prawda przy w miarę spokojnej jeździe.
sprawdź lambdy... ;)


Jak na moje to realne spalanie zimą.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

PostTen post został usunięty przez Gość 11 mar 2011, 17:34.
Powód: post pod postem

Postprzez Wojtek » 11 mar 2011, 17:33

kriskus napisał(a):Sugestie?


nie pisz posta pod swoim postem... do dodania nowej mysli sluzy przycisk edycja

tym razem zrobie to za ciebie, a nastepnym wywale...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez kriskus » 11 mar 2011, 18:09

OK, dzięki. Tak się właśnie zastanawiałem przed dodaniem nowego, ale doszedłem do wniosku, że minął już prawie miesiąc i nowy post nie jest nową myślą, a kolejnym krokiem nawiązującym do poprzedniego.

BTW, przeglądałem też regulamin i nie ma tam nic o postach pod sobą. Może warto dodać odpowiedni wpis?
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Postprzez Marek 161BD081 » 15 kwi 2011, 11:20

Tak z ciekawości – jakie są wieści z "frontu walki" ze skrzynią?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6