Kody błędów (dwu- i czterocyfrowe)
witam.mam mały problem ze skrzynią automatyczna. nie mam wstecznego biegu jak wbijam R to takie dziwne lekkie szarpnięcia są ale nie cofa. wziąłem tester i podłączyłem tak:
GND + TEN MOSTEK
FEN i B+ tester
później zapłon i dioda się zapaliła ciągłym światłem przez chwile nie wiem około 2-3sek. a później 3 szybkie i tak w kółko czyli chyba błąd o numerze 3 będzie.
mam pytanka odnośnie mojego problemu:
1.dobrze podłączyłem ten tester żeby zdiagnozować skrzynie automatyczną
2.co to może być że zgubiło biegi? skrzynie zmieniłem i tą przejeździłem może dwa miechy
olej nowy i filtr może to sterownik skrzyni tak przy okazji czy jest on w nogach kierowcy z boku??
3. po czym poznam że skrzynia pracuje w trybie awaryjnym??
4.jak sprzęgło hydrokinetyczne będzie do pupy to jakie będą objawy
kupiłem skrzynie używke ale może to tylko pierdoła może ten sterownik. z góry dzieki za odpowiedz
GND + TEN MOSTEK
FEN i B+ tester
później zapłon i dioda się zapaliła ciągłym światłem przez chwile nie wiem około 2-3sek. a później 3 szybkie i tak w kółko czyli chyba błąd o numerze 3 będzie.
mam pytanka odnośnie mojego problemu:
1.dobrze podłączyłem ten tester żeby zdiagnozować skrzynie automatyczną
2.co to może być że zgubiło biegi? skrzynie zmieniłem i tą przejeździłem może dwa miechy
3. po czym poznam że skrzynia pracuje w trybie awaryjnym??
4.jak sprzęgło hydrokinetyczne będzie do pupy to jakie będą objawy
kupiłem skrzynie używke ale może to tylko pierdoła może ten sterownik. z góry dzieki za odpowiedz
- Od: 14 sty 2011, 19:55
- Posty: 8
- Auto: xedos 6 2.0 V6 1992 rok automat
1. jeśli chcesz sprawdzić skrzynie jedź do serwisu
2. przyczyna może być wymiana oleju
3. tryb awaryjny – migający HOLD na zegarach
4. sprzęgło hydrokinetyczne (konwerter) jeśli jest uszkodzony to samochód zazwyczaj jest na tzw. luzie czyli nie zapina na bieg (dotyczy to biegów wszystkich)
wnioskuje że szlag trafił skrzynie biegów po wymianie oleju, tak się często dzieje jak ktoś zrobi wymianę oleju na starej skrzyni która niewiadomo kiedy miała zmieniany olej, czasami też zdarza się że zalewa sie skrzynię za dużą ilością oleju
pojawia się u ciebie ten migający HOLD?
2. przyczyna może być wymiana oleju
3. tryb awaryjny – migający HOLD na zegarach
4. sprzęgło hydrokinetyczne (konwerter) jeśli jest uszkodzony to samochód zazwyczaj jest na tzw. luzie czyli nie zapina na bieg (dotyczy to biegów wszystkich)
wnioskuje że szlag trafił skrzynie biegów po wymianie oleju, tak się często dzieje jak ktoś zrobi wymianę oleju na starej skrzyni która niewiadomo kiedy miała zmieniany olej, czasami też zdarza się że zalewa sie skrzynię za dużą ilością oleju
pojawia się u ciebie ten migający HOLD?
- Od: 5 lip 2007, 05:30
- Posty: 36
- Skąd: Lublin
- Auto: Touareg V8
nie miga nic. skrzynia była wymieniana w warsztacie olej i filtr też. powiedz mi co ja podłączyłem do diagnozy silnik czy skrzynie?. które piny w złączu diagnostycznym odpowiadają za skrzynię?? jak nie znajde rozwiązania to czeka mnie wymiana na drugą już zakupiłem. na co mam uważać przy wymianie.pozdro
- Od: 14 sty 2011, 19:55
- Posty: 8
- Auto: xedos 6 2.0 V6 1992 rok automat
nie rób pełnej wymiany oleju w skrzyni automatycznej nie wiedzac kiedy był ostatni raz wymieniany, spuść olej ze skrzyni i tyle ile zejdzie uzupełnij.
Użyj oleju Mobil ATF 220.
Jeśli masz kupioną skrzynie biegów z pewnego źródła i jest w niej olej to oprostu ja zamontuj bez wymiany oleju sprawdz jak działa. Po przejechaniu ok 15 km sprawdź na gorącym oleju jego poziom. Potem ewentualnie wymiana.
Użyj oleju Mobil ATF 220.
Jeśli masz kupioną skrzynie biegów z pewnego źródła i jest w niej olej to oprostu ja zamontuj bez wymiany oleju sprawdz jak działa. Po przejechaniu ok 15 km sprawdź na gorącym oleju jego poziom. Potem ewentualnie wymiana.
- Od: 5 lip 2007, 05:30
- Posty: 36
- Skąd: Lublin
- Auto: Touareg V8
Czy na wstecznych ma ochotę ruszyć z miejsca jak dodasz gazu?
Ja na Twoim miejscu reklamowałbym jednak skrzynię – moim zdaniem to tam po prostu nie ma tarczek na wstecznym
A diagnostyka raczej niewiele Ci powie skoro HOLD nie miga.
Zresztą do diagnostyki skrzyni używa się chyba pinów FAT i TAT a nie FEN i TEN.
Zresztą uzupełnij profil bo nawet nie wiemy jaki to rocznik i model auta.
Ja na Twoim miejscu reklamowałbym jednak skrzynię – moim zdaniem to tam po prostu nie ma tarczek na wstecznym
A diagnostyka raczej niewiele Ci powie skoro HOLD nie miga.
Zresztą do diagnostyki skrzyni używa się chyba pinów FAT i TAT a nie FEN i TEN.
Zresztą uzupełnij profil bo nawet nie wiemy jaki to rocznik i model auta.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
takie dziwne szarpnięcia są ledwo wyczuwalne. na D źle zmienia biegi, dodam że wyje jak by sprzęgło się ślizgało. podłączałem pod fat i tat ale tylko raz dioda długo się zapaliła i nic. czyli błędu nie ma. a te sprzęgło hydrokinetyczne jak będzie walnięte to po wbiciu biegu i puszczeniu hamulca auto powinno stać a nie toczyć się prawda??
- Od: 14 sty 2011, 19:55
- Posty: 8
- Auto: xedos 6 2.0 V6 1992 rok automat
puchal.bas napisał(a):...
a te sprzęgło hydrokinetyczne jak będzie walnięte to po wbiciu biegu i puszczeniu hamulca auto powinno stać a nie toczyć się prawda??
Jak zapniesz bieg to po chwili autko samo powinno mieć ochotę ruszyć nawet bez dodawania gazu.
Ja u siebie jak miałem wyjechaną tarczę od wstecznego to aby ruszyć musiałem gazu dać na ciepłym oleju.
Na zimnym oleju ruszał sam (jeszcze).
Ogólnie to zabawa kosztowna z remontem skrzyni ale powiem Ci szczerze, że zapłacisz raz i będziesz miał spokój na dłuuugi czas.
Kupno używanej skrzyni to jeśli nie jest z pewnego źródła to jednak jest porażką i wyrzuceniem pieniędzy, no chyba, za skrzynię zapłacisz grosze to zupełnie innaczej temat wygląda.
A mówię Ci to z własnego doświadczenia
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
skrzynie wyrwałem od znajomego co sprowadza auta na części dużo mi nie policzył. staram się wszystko sam robić. naprawiam także inne auta. troszke się znam. ale mniejsza o to. będe musiał podjechać do niego i wsiąść sterownik i wtedy zobacze jak nie będzie ten sterownik to wymiana skrzyni mi zostaje. jedną już taką rozkręciłem w mak i cholera mogłem zostawić te cześci to bym porównał tarczki.zonk! pozdrawiam może jak mi się uda to zrobie fotorelacje z wymiany.na pewno by sie zdała na forum
- Od: 14 sty 2011, 19:55
- Posty: 8
- Auto: xedos 6 2.0 V6 1992 rok automat
Hmmm – to w X6 jest osobny sterownik do skrzyni??
Byłem jak dotąd przekonany, że jest tak jak w X9 czyli sterownik silnika i skrzyni stanowi jedną całość.
Sprawdź lepiej stan kostek połączeniowych do skrzyni.
Powodzenia!
P.S. ... a ile ta skrzynia faktycznie miała przejeżdżone?
Byłem jak dotąd przekonany, że jest tak jak w X9 czyli sterownik silnika i skrzyni stanowi jedną całość.
Sprawdź lepiej stan kostek połączeniowych do skrzyni.
Powodzenia!
P.S. ... a ile ta skrzynia faktycznie miała przejeżdżone?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
sprawdź lambdy...xedzina1995 napisał(a):ja wyciąłem ostatnio kata i spalanie zeszło mi z ok 15 do 12,5 po ostatnim pomiarze,co prawda przy w miarę spokojnej jeździe.
- Od: 22 gru 2007, 16:48
- Posty: 748
- Skąd: Limanowa/Nowy Sącz
- Auto: Peugeot 307 HDI 90@120/270
Sprinter 313CDI Sprintshift &
Sprinter 312D :)
xedzina1995 napisał(a):ja wyciąłem ostatnio kata i spalanie zeszło mi z ok 15 do 12,5 po ostatnim pomiarze,co prawda przy w miarę spokojnej jeździe.
Hmm czyli ze katalizator mógł być zapchany, dlatego Ci więcej paliła? Trochę się pośpieszyłem z tą nowiną , że spalanie mi spadło tak znacznie po poprawnym podłączeniu podciśnień
www.autoserwismurawski.pl
Auto Serwis Murawski tel. 798486363
Auto Detailing – polerowanie lakieru, zabezpieczenie lakieru, przygotowanie aut do sprzedaży tel. 797582595
Auto Serwis Murawski tel. 798486363
Auto Detailing – polerowanie lakieru, zabezpieczenie lakieru, przygotowanie aut do sprzedaży tel. 797582595
- Od: 19 kwi 2009, 17:42
- Posty: 34
- Skąd: Olsztyn/Giżycko
- Auto: 323 BG Protege 1.8 91 r. / Xedos 6 2.0 V6 92 r. LPG
jarusiek napisał(a):sprawdź lambdy...xedzina1995 napisał(a):ja wyciąłem ostatnio kata i spalanie zeszło mi z ok 15 do 12,5 po ostatnim pomiarze,co prawda przy w miarę spokojnej jeździe.
Jak na moje to realne spalanie zimą.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
kriskus napisał(a):Sugestie?
nie pisz posta pod swoim postem... do dodania nowej mysli sluzy przycisk edycja
tym razem zrobie to za ciebie, a nastepnym wywale...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
OK, dzięki. Tak się właśnie zastanawiałem przed dodaniem nowego, ale doszedłem do wniosku, że minął już prawie miesiąc i nowy post nie jest nową myślą, a kolejnym krokiem nawiązującym do poprzedniego.
BTW, przeglądałem też regulamin i nie ma tam nic o postach pod sobą. Może warto dodać odpowiedni wpis?
BTW, przeglądałem też regulamin i nie ma tam nic o postach pod sobą. Może warto dodać odpowiedni wpis?
Tak z ciekawości – jakie są wieści z "frontu walki" ze skrzynią?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6