Zwiększanie mocy za pomocą cewki i oporników (Diesel)

Postprzez Riki » 26 mar 2011, 23:44

CiTD miało jednakowa turbinę. RF4F i RF5C ma inne turbo. Mam klienta co jeździ GG na turbinie od GFa RF4F ale to nie jest do końca dobre rozwiązanie – turbo w 6tce jest wydajniejsze.

BJtka lekka powinna po opornikotuningach zejśc spokojnie poniżej 10s.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Neonixos666 » 27 mar 2011, 00:33

Bo to kurde zamieszanie jest bo w RF4F było montowane RHF4V VJ30 a w M6 RHF4 VJ 32 i 36
a niektórzy sprzedają vj30 jako do M6

Czyli jak są wydajniejsze, można jej użyć do ditd :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Riki » 29 mar 2011, 14:52

Neonixos666 napisał(a):a niektórzy sprzedają


...bo często sprzedawcy nie wiedzą co sprzedają :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez pawelc » 10 kwi 2011, 15:36

wpięte oporniki 2x100ohm w rf2a 626 GF z 99r i niestety zapala się kontrolka od świec żarowych i sobie mruga -wzorowałem się na 6 stronie ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Neonixos666 » 10 kwi 2011, 23:55

Sprawdź jeszcze raz połączenia czy nie pomyliłeś się oraz czy nie poprzecinałeś kabli jak się wpinałeś
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Neonixos666 » 13 kwi 2011, 22:50

a tu przyśpieszenie przy 2x50ohm i trochę zmienione sterowanie turbo.
http://www.youtube.com/watch?v=LbvjXofvSTI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Gib » 13 kwi 2011, 23:14

Tzn ile bar?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Neonixos666 » 13 kwi 2011, 23:20

tzn trochę przesadziłem z tą regulacją i na niskich obrotach była duża turbo-dziura a potem raptownie wzrost boosta wgniatający w fotel, na zegarze pojawiało się coś około max 1.3 -1.4 ale to zależy na którym biegu.

Na razie testuje różne ustawienia żeby optymalne dopasować.

I koniecznie muszę zainwestować w lepszy wskaźnik bo ten to nie nadaje się
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Gib » 13 kwi 2011, 23:23

kurde jak dużo. Fabryczne orurowanie i IC wytrzyma?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Neonixos666 » 13 kwi 2011, 23:27

W dieslu doładowanie 1 bar to norma bo dużo trzeba powietrza żeby spalić ON

ogólnie w RF4F przy maksymalnym wciśnięciu lekko przeładowuje do 1.0-1.1 a potem spada do 0.85.
Myślę ze wytrzyma ale myślę nad innym IC w miejscu gdzie będzie lepiej chłodzony no i zmiana o rurowania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Gib » 14 kwi 2011, 01:22

albo ten 1 bar taki słaby, znajomy włożył IC z diesla (S40 TDI) dmuchnął bara z 2.3 benzyny i się ICek połamał w plastikowej części.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Neonixos666 » 14 kwi 2011, 21:31

tylko że 1 bar dla benzyny to kosmos jest zwykle ładują 0.3-0.5 przy spokojnych modach.

Poza tym zależy jeszcze jaka jest objętość powietrza w tym 1 bar

Jeśli połamało IC to znaczy że stawiał bardzo duży opór ciśnieniu i tak na prawdę mogło być sporo więcej niż 1 bar.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez boczek86 » 14 kwi 2011, 23:32

Neonixos666 slicznie ci to chodzi :) i niewierze ze 1.5 w bj bys nie wzia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Neonixos666 » 14 kwi 2011, 23:44

ślicznie by to chodziło jakby sprzęgło ogarniało ten moment obrotowy :(

1.5 to przy serii można machnąć, tu trzeba wykombinować jak pokonać 2.0 FS w bj :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Boss429 » 15 kwi 2011, 17:47

Neonixos666 napisał(a):a tu przyśpieszenie przy 2x50ohm i trochę zmienione sterowanie turbo.
http://www.youtube.com/watch?v=LbvjXofvSTI


ta zmiana w turbo co obejmowała?
Kiedy Pan Bóg zamyka drzwi to otwiera okno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2010, 14:40
Posty: 132 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Premacy RF3F 2001r 101KM

Postprzez Gib » 15 kwi 2011, 18:43

Nie jest to żaden kosmos, ale moce uzyskiwane są już zacne.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Neonixos666 » 15 kwi 2011, 19:13

Boss429 napisał(a):ta zmiana w turbo co obejmowała?


No to jest na razie eksperymentalna zmiana a mianowicie taką jedną śrubką która odpowiada za maksymalny punkt wychylenia się kierowniczek turbiny, dodatkowo dałem po dwie podkładki pod mocowanie gruszki żeby trochę odciągnąć je, ale teraz mam po jednej podkładce (w sumie nie będę się z nimi bawił ). Obecnie tak ustawiłem że jest prawie seria bo trudno się jeździło na niskich obrotach przez turbo dziurę. Jeszcze pokombinuje w przyszłym tygodniu aby ogarnąć temat sterowania turbo i wymuszenia większego ciśnienia, tak żeby było optymalnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez buczos » 15 kwi 2011, 19:19

Neonixos666 napisał(a):1.5 to przy serii można machnąć, tu trzeba wykombinować jak pokonać 2.0 FS w bj

Kombinuj kombinuj :) Na jakimś zlocie można by się ustawić <diabełek>
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez Neonixos666 » 15 kwi 2011, 19:24

No do FS trochę brakuje ale myślę że może trochę da się zbliżyć. Jakieś 3 sek różnicy jest.
Gdybym miał w BJ RF2F z 626 110 KM i trochę pogrzebał to myślę że by się udało ale niestety z RF4F nie jest to takie proste :(

Ciekawe jak DiTD Rikiego poradziło by sobie z FS z tego co czytałem to radziło sobie z mocniejszymi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Gib » 15 kwi 2011, 20:49

Rikiego TDI sobie poradziło na starcie a potem dochodziłem. 117 KM @ 170 Nm 626 GE. Uznaliśmy remis.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje