Mazda MX-3 EC K8 '94 TURBO KILLER

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Fiodor » 20 mar 2011, 00:40

Nieźle inwestujesz, ale są piękne efekty, masz coraz piękniejsze auto <serduszka>
Lepiej nie licz tej kasy bo się możesz trochę podłamać hahaha lepiej nie wiedzieć <lol>
Obrazek ...raz nie zawsze, zawsze nie wciąż ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2010, 23:30
Posty: 411
Skąd: Luboń
Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)

Postprzez janiszzz_mx3 » 10 kwi 2011, 23:00

Witam po dłuższej przerwie.
Założyłem turbo do mazdy. Zamieszczam fotki z budowy i wersji złożonej.

Krok pierwszy, demontujemy dolot, wydech i przenosimy wiatrak na drugą stronę chłodnicy.
Obrazek

To się przyda.
Obrazek

Turbo już na miejscu :P
Obrazek

Wstępna przymiarka
Obrazek

Obrazek

Zamontować na samochodzie ten zestaw to masakra.
Obrazek

Obrazek

Wydech gotowy więc czas na dolot.
Tniemy fabryczną harmonijkę. Wieczko od puszki po szpachli 750gram pasuje idealnie ciasno szczelnie i co najważniejsze jest estetyczne <spoko>
Obrazek

Tak to wygląda poskładane
Obrazek

Darowanemu ickowi się nie zagląda i trzeba go jakoś tu upchnać. Musiałem skrócić chłodnice wspomagania.
Obrazek

Metr kibel-rury 6zł, kibel-kolanko 2zł
Spływ oleju do miski leci rurką z małym spadkiem. Chłodzenie wodą turbiny pociągnięte z podstawki filtra oleju.
Obrazek

Fabryczna obudowa na filtr powietrza w fabrycznym miejscu. Blowoff sterowanie z kolektora tam gdzie odma szła, wskaźnik doładowania z miejsca gdzie była mała zaslepka a fmu gdzie była duża zaślepka.
Wszystko wchodzi na styk i żeby zdemontować jedno, trzeba wywalić pół auta.
Obrazek

Nie mam fotek ale podłączyć dolny wąż do chłodnicy było masakrycznie ciężko. Pół dnia nad tym się głowiłem. Ten zbiorniczek do odpowietrzania jest tymczasowo bo opiera sie o turbinę <spoko>

Prześwit przezajebisty
Obrazek

Wskaźniczek autogułaga
Obrazek

Podczas prób wszystko się może wydarzyć :P
Obrazek

Efekt dzisiejszych jazd
Obrazek

Pękł wężyk olejowy a wiatrak rozbryzgał to po całym silniku a nawet i tylna rejestracja dostała
Obrazek

Dobrze że zaczeło intensywnie dymić to zauważyłem że coś jest nie tak. Czujnika cisnienia oleju oczywiście nie mam. Mimo nasmarowania 200m drogi silnik chyba przeżył bo cichutko pracuje.
Tak kwestie smarowania turbiny trzeba poprawic.

Generalnei kupa problemów z tym wszystkim. Na początku turbo w ogóle nie chciało ładować więcej jak 0,2bar. Dziwne bo w saabie 2.0 pełne doładowanie już chyba od 2500obr jest.
Nie pomogła nawet profesjonalnie zrobiona zaślepka egr(po prawej seria)
Obrazek

Dopiero jak odpiełem sterowanie wastegate turbinka zaczęła ładować ok 0,7bar a i zawór blowoff się teraz odzywa w końcu. Dziwne że tak mało z odpiętym wg. Coś jest nie tak i nie mogę dojść co. Mimo tych wszystkich zwężek i zaburzeń przepływu w dolocie i wydechu to powinno inaczej się zachowywać.
Osiągi w sumie takie sobie, moze 10KM więcej niż seria. Jałowe wysokie a jak się dotknie gazu to się dławi, trzeba wdepnąć do dechy a wtedy się rozkręci. Na pewno dużo psoci uszkodzony czujnik temp silnika bo wpada w jakiś tryb awaryjny i odcinka na 6krpm. Macie jakieś rady to słucham bo ja sie wypaliłem z pomysłów :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez lukster » 10 kwi 2011, 23:59

Miszcz :D
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez Kevin. » 11 kwi 2011, 00:01

"Miszczu" jakich mało :D <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2010, 21:32
Posty: 518
Skąd: Przyłubsko/Katowice
Auto: Była Mazda MX-3
DOHC 1.6 16v 96r.
"Oriental red"
jest Fiat Coupe 2.0 20v 147KM

Postprzez soul » 11 kwi 2011, 00:06

a sprawe paliwa jakos ogarnales? fmu?

a i tą odme podłącz z powrotem bo sobie bidy narobisz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez janiszzz_mx3 » 11 kwi 2011, 19:41

no fmu 12:1 jakaś podróba vortecha.
A co złego może narobić uwolniona odma?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez mlody1921 » 11 kwi 2011, 20:36

Mała rzeźnia ale wiem jak jest cos trudno tam upchać i odemnie piąteczka :D

Vortech to nie podruba to jedna z najlepszych firm robiących fmu :D

może lepiej dać cieńszy IC a dłuższy, jaki cisnienie ładujesz :)0,5?
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez janiszzz_mx3 » 11 kwi 2011, 21:39

no wiem że vortech jest good ale ja nie mam vortecha tylko jego chińskiego klona :)
IC porażka ale nie bardzo chcę wycinać wzmocnienie i psuć zderzak. Może coś przypasuje innego ale wpierw musi zadziałać na tym co jest.
Z podpiętym wastegate było z 0,2bar a z odpiętym ok 0,7 co jest niemożliwością przecież. Jutro zobaczę jak to będzie się zachowywać bez blowoffa bo może on upuszcza troszkę.

Nie śmiać się narazie bo to co widzicie to ulep ze śmieci które walają sie po mojej dziupli. Stopniowo najsłabsze ogniwa będą upgradowane na coś porządnego.
Z grubsza koszty tej zabawy:
fmu – 160zł
cybanty ok 100zł
wskaźnik doładowania + kubek ok 90zł
bandaż ok 40zł
flansza 30zł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez loockas » 11 kwi 2011, 23:43

Uwielbiam ten temat. Jesteś hardkorem :D
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez sq2jul » 11 kwi 2011, 23:59

Drut miszcz of the year! :D jesteś moim bogiem <czarodziej> <lol>
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez mlody1921 » 12 kwi 2011, 00:23

Panie ty lepiej nie odpinaj WG bo może być engine defect, sprawdz czy dobrze działa, czy dobrze podłączyłeś, na jakiej wartości od sie otwiera w orginale, egr zaślepiłeś ale wywaliłeś go całkiem ? bo może błędami sadzić, posprawdzaj błędy
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Ania_TM » 12 kwi 2011, 15:48

szalejesz gościu, nie ma co <serduszka>
Ania_TM
 

Postprzez People_Hate_Me » 12 kwi 2011, 16:38

janiszzz uważaj na mieszankę bo przy FMU 12:1 to będzie dobrze bodajże do max 0.5 bara. powyżej będzie już ubogo i możesz mieć stukowe.
a Pozatym to Drut Miszcz :D
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez mlody1921 » 12 kwi 2011, 18:09

I zmień te przewody wys.nap :) każdy z innej parafi
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez janiszzz_mx3 » 12 kwi 2011, 21:43

Co nie wpływa na działanie silnika to nie będzie ruszane więc skoro w każdych warunkach chodzi na wszystkich garach to przewody zostają stare.

Turbina z saaba powinna ładować 0,6bara. WG podłączyłem do kroćca w muszli ale spróbuje podpiąć się do kolektora dolotowego.

Wg niektórych fmu 12:1 daje bardzo bogato przy 0,5bara i trzeba go oszukiwać mbc typu bleed.

Daje fotkę jak podłączyłem i zamontowałem fmu.
Obrazek

Dziś sprawdziłem drugiego blowoffa
Obrazek

Od poprzedniego różni się tym, że nie ma żadnej regulacji i zamiast "Ci Ci ci ciu ciu" robi głośne "Psssssss"

A dziś wymieniłem czujnik temp płynu i już reakcja na gaz jest normalna.

I teraz uwaga: to co teraz zobaczycie chciałbym żeby zostało nominowane do tytułu drutu roku:
Obrazek

Czujnik od innego autka podobnie wyglądał tylko wtyczka inna więc co zrobił sprytny Michaś? Zdrutował! <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez soul » 12 kwi 2011, 21:57

tą słomę pod maską to mółgbyś wywalić ;D

btw przy niesprawnej odmie rozne dziwne rzeczy sie moga dziać , ogolnie jest to uklad potrzebny do pracy silnika wiec radzilbym podlaczyc z powrotem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez noucamp » 12 kwi 2011, 22:50

A mi się ten teamt podoba :P

Janisz zrobił coś z niczego, wykorzystał rzeczy które gdzieś tam mu zalegały. Wiadomo że w tym wypadku estetyka się nie liczy. jeżeli ten zestaw da więcej niz 15 hp to i tak lepiej niż wkładanie KLZE i próba wmówienia sobie że warto było wydać 5 tyś...

ogarni może jakąś świnkę i wystrój to :P
GO BIG OR GO HOME
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 14:27
Posty: 1619
Skąd: Gdańsk
Auto: Silvia power :*

Postprzez mlody1921 » 12 kwi 2011, 22:56

jak sie nie miało z tym styczność to nie jest to tak prosto weź i wystroi a tu tylko pyk fmu i jest, a w świńce i paliwo i zapłon co proste nie jest
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez lukster » 12 kwi 2011, 23:23

przestań nołkamp [tiiit]*ć :D
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez xXx » 13 kwi 2011, 08:17

Nou to teraz pojechałeś <lol> <lol> <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy