Remont Z5
Ja też mam nową cały czas zapakowaną uszczelkę OEM Mazda 100% ori
także jak coś to pw
także jak coś to pw
Wczoraj poskładałem silnik, wygląda to obiecująco zobaczymy jak się będzie sprawować dalej. Mam jeszcze pytanie czym wypłukać resztki oleju z układu, czy woda z płynem do naczyń to dobre rozwiązanie ?
- Od: 27 lis 2009, 09:29
- Posty: 27
- Skąd: Głuszyca
- Auto: Mazda 323P BA,97, 1.5 Z5,LPG
Moja bierze 1l / 1000 km, część z tego na pewno leci po bloku przez uszczelke pod pokrywą zaworów, więc zabieram sie powoli za remont i kupuję części na raty- raz to potem tamto
do remontu przymierzam się na sierpień i mam w związku z tym dwa pytania.
1. Cena na pierścienie- wszyscy pisali ok. 250 zł / komplet – komplet to na jeden tłok czy na wszystkie cztery ? To samo z panewkami.
2. Da radę zrobić taki remont samemu ? Mam garaż z kanałem, a i klucz dynamometryczny i jacyś koledzy się znajdą
1. Cena na pierścienie- wszyscy pisali ok. 250 zł / komplet – komplet to na jeden tłok czy na wszystkie cztery ? To samo z panewkami.
2. Da radę zrobić taki remont samemu ? Mam garaż z kanałem, a i klucz dynamometryczny i jacyś koledzy się znajdą
- Od: 22 lis 2010, 20:53
- Posty: 30
- Skąd: Poznań // Inowrocław
- Auto: Mazda 323f BA '96 1.5 11R
Witam. robiac samemu taki remont mozna koszty zamknac w połowe mniejszej cenie
czesci sowja droga sa drogie. np pierscienie oryg załątwiłem nowe po 180 zł komplet 140 uszczelka pod głowice planowanie nie jest konieczne
jak uszczelka była ok nie brało płynu to wystarczy przetrzec paierem sciernym raz 80 do czysteko poźniej 160 , nast 240 a nast 360 i planowanie nie jest potrzebne:) a jeden płat paieru 1 zł oringi na wałki po 14 zł sztuka uszczelki wydech i ssacy se matalowe wiec wystarczy srodek do czyszczenia paste do tłumików sylikon silnikowy i uszczelki gitara. olej i filtr to koszt 150 zł razem wyszło mi 550 zł
fakt taki ze autem ponad tydz nie jeździłem bo robiłem po pracy wieczorami i tez na czesci czekałem długo bo były zamawiane z Japoni przez znajomego. takze warto za te 1000 zł jeszcze samemu sie pobawic
i dla nowicjuszy to dobra praktyka tym bardziej ze wszystko na forum jest jak rozrzad zdjac pokrywe zaworów wałki rozrzadu tłoki itd...
- Od: 6 lut 2011, 13:45
- Posty: 38
- Skąd: Sieniawa
- Auto: Mazda 323 f BA 1.5 16v
Marcin_1985 napisał(a):Wczoraj poskładałem silnik, wygląda to obiecująco zobaczymy jak się będzie sprawować dalej. Mam jeszcze pytanie czym wypłukać resztki oleju z układu, czy woda z płynem do naczyń to dobre rozwiązanie ?
Benzyna
-kawałek blachy giętkiej obwinac tłok z nowymi pierscieniami a to wszystko scisnac przyzadem do sciagania filtra oleju.(łancuszek z roweru zmontowany ze sruba do krecenia) włozyc to w blok i pukac w tłok lekko atak aby cały wskoczył do bloku i tak pokolei.
- Od: 6 lut 2011, 13:45
- Posty: 38
- Skąd: Sieniawa
- Auto: Mazda 323 f BA 1.5 16v
A co to za pierscienie kupiłes orginalne za 180pln
ps zaciskacz do pierscieni tłokowych mozna juz kiupic za 20pln więc nie wiem czy warto bawic sie z wywijaniem blachy
http://allegro.pl/zaciskacz-opaska-do-pierscieni-tlokowych-75mm-i1513664588.html
ps zaciskacz do pierscieni tłokowych mozna juz kiupic za 20pln więc nie wiem czy warto bawic sie z wywijaniem blachy

Na wszystkie 4 tłoki komplet . producent RIKEN JAPAN cena jest nie opodatkowana i bez marzy jaka sklep nazuca
poprostu sa prosto z hurtowni za te po 250 zł co sa na forum to jest prawie to samo jedyna nazwa firmy .
bo owych jest wiele np CTI , RIK , TP no i mniej polecana firma JC czy 4max. ale kazde to sa nowe i jakies granice swojej uzytecznosci maja, puki co zrobiłęm 3 tys i jedynie to tylko przez wyciek jaki ostatnio mi sie zrobił po udezeniu miska w asfalt (wybulony) to dolałem 2 setki. a wspomne o tym ze przez 70 km jechałem na 3 garach co takze jest duzym powodem łykniecia oleju.
Ostatnio edytowano 27 mar 2011, 12:48 przez meziu_23, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 6 lut 2011, 13:45
- Posty: 38
- Skąd: Sieniawa
- Auto: Mazda 323 f BA 1.5 16v
Dzięki za info
cały czas myślałem że 250 to jest cena za pierścienie na 1 tłok i wszystkie 4 to będzie 1000 zł
zawsze sa w komplecie nie spotakłem sie z kupnem pierscieni oddzielnie bo one sa pakowane odpowiednio do tłoka bo kazdy pierscień ma inny kąt nachylenia na tłoku wiec złe załozenie nie pomoze w naprawie. jak ktos sie zna to wie o czym pisze
zawsze sa w komplecie nie spotakłem sie z kupnem pierscieni oddzielnie bo one sa pakowane odpowiednio do tłoka bo kazdy pierscień ma inny kąt nachylenia na tłoku wiec złe załozenie nie pomoze w naprawie. jak ktos sie zna to wie o czym pisze
- Od: 6 lut 2011, 13:45
- Posty: 38
- Skąd: Sieniawa
- Auto: Mazda 323 f BA 1.5 16v
MIRU napisał(a):zamiennik tak, orginały niestety nie
Ceny Carspeed :
Pierścienie kpl. Rik – 250zł
Uszczelniacze kpl. Takoma – 5złszt. (80zł kpl.)
Uszczelniacze Wałków OEM Mazda – 43zł szt.
uszczelka pod głowice OEM mazda – 100zł (akurat do nie z Carspeedu)
Uszczelka pod pokrywe OEM Mazda – 74zł
pasek rorządu OEM mazda – 125zł
Olej Mobil 1 – 75zł (4 litry)
Filtr oleju ok. – 20zł
To Moje ostatnie zakupy
Naprawa komputerów w prawie każdym zakresie szczegóły na PW :)
- Od: 30 sie 2008, 10:22
- Posty: 575
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 323F Ba 98r. LE
Mazda 121 DB GLX
Jako że tematów wiele i zdania podzielone dodam swój temat który zapewne moderator usunie...
ale przyzwyczaiłem się do tego.Na początku napiszę że forum jest do opisywania swoich przypadków doświadczeń itd tak mi się bynajmniej wydaje choć w tym przypadku napiszą usunięto z powodu powielania Tematu.Pozdro z tego powodu dla admina!!!
Wszyscy gadają że jak z5 kopci to wina pierścieni jak robisz głowicę zrób panewki i wymień pierścienie bo potem podwójna robota...badziewie prawda Panowie,każdy przypadek jest indywidualny i takie gadanie jest po prostu głupotą,posłuchałem forum kupiłem części na remont i oto co pokazało się podczas rozbiórki silnika
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/010 ... 49cbf.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/da6 ... fe51c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/318 ... f06be.html
jak widać na zdjęciach przyczyną jest przepuszczanie zaworów wydechowych spalanie oleju i w efekcie smuga dymu ,blok silnika nie nosi śladu progów jeszcze polata
pierścienie na tłokach są w idealnym stanie ruszają się i nie są zapieczone.Moja refleksja jest taka masz problem z kopceniem porannym? nie szukaj pomocy na forum rozbieraj swój silniczek i nie kupuj części na zapas bo ktoś Ci poradzi że to że tamto.Każdy przypadek jest indywidualny pamiętaj o tym , być może to moja ostatnia wizyta na tym forum ale Farciarz pamiętaj o naklejce spotkamy się w realu

Wszyscy gadają że jak z5 kopci to wina pierścieni jak robisz głowicę zrób panewki i wymień pierścienie bo potem podwójna robota...badziewie prawda Panowie,każdy przypadek jest indywidualny i takie gadanie jest po prostu głupotą,posłuchałem forum kupiłem części na remont i oto co pokazało się podczas rozbiórki silnika
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/010 ... 49cbf.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/da6 ... fe51c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/318 ... f06be.html
jak widać na zdjęciach przyczyną jest przepuszczanie zaworów wydechowych spalanie oleju i w efekcie smuga dymu ,blok silnika nie nosi śladu progów jeszcze polata
- Od: 4 sty 2009, 18:28
- Posty: 13
- Skąd: Bydgoszcz - Fordon
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość