Remont Z5

Postprzez misiak89-89 » 27 lut 2011, 21:28

Ja też mam nową cały czas zapakowaną uszczelkę OEM Mazda 100% ori

także jak coś to pw
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez Marcin_1985 » 2 mar 2011, 13:43

Wczoraj poskładałem silnik, wygląda to obiecująco zobaczymy jak się będzie sprawować dalej. Mam jeszcze pytanie czym wypłukać resztki oleju z układu, czy woda z płynem do naczyń to dobre rozwiązanie ?
Początkujący
 
Od: 27 lis 2009, 09:29
Posty: 27
Skąd: Głuszyca
Auto: Mazda 323P BA,97, 1.5 Z5,LPG

Postprzez apocalips » 27 mar 2011, 09:12

Moja bierze 1l / 1000 km, część z tego na pewno leci po bloku przez uszczelke pod pokrywą zaworów, więc zabieram sie powoli za remont i kupuję części na raty- raz to potem tamto :) do remontu przymierzam się na sierpień i mam w związku z tym dwa pytania.

1. Cena na pierścienie- wszyscy pisali ok. 250 zł / komplet – komplet to na jeden tłok czy na wszystkie cztery ? To samo z panewkami.

2. Da radę zrobić taki remont samemu ? Mam garaż z kanałem, a i klucz dynamometryczny i jacyś koledzy się znajdą :)
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2010, 20:53
Posty: 30
Skąd: Poznań // Inowrocław
Auto: Mazda 323f BA '96 1.5 11R

Postprzez meziu_23 » 27 mar 2011, 10:21

Witam. robiac samemu taki remont mozna koszty zamknac w połowe mniejszej cenie :) czesci sowja droga sa drogie. np pierscienie oryg załątwiłem nowe po 180 zł komplet 140 uszczelka pod głowice planowanie nie jest konieczne :P jak uszczelka była ok nie brało płynu to wystarczy przetrzec paierem sciernym raz 80 do czysteko poźniej 160 , nast 240 a nast 360 i planowanie nie jest potrzebne:) a jeden płat paieru 1 zł oringi na wałki po 14 zł sztuka uszczelki wydech i ssacy se matalowe wiec wystarczy srodek do czyszczenia paste do tłumików sylikon silnikowy i uszczelki gitara. olej i filtr to koszt 150 zł razem wyszło mi 550 zł ;) fakt taki ze autem ponad tydz nie jeździłem bo robiłem po pracy wieczorami i tez na czesci czekałem długo bo były zamawiane z Japoni przez znajomego. takze warto za te 1000 zł jeszcze samemu sie pobawic :) i dla nowicjuszy to dobra praktyka tym bardziej ze wszystko na forum jest jak rozrzad zdjac pokrywe zaworów wałki rozrzadu tłoki itd...
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2011, 13:45
Posty: 38
Skąd: Sieniawa
Auto: Mazda 323 f BA 1.5 16v

Postprzez meziu_23 » 27 mar 2011, 10:29

Marcin_1985 napisał(a):Wczoraj poskładałem silnik, wygląda to obiecująco zobaczymy jak się będzie sprawować dalej. Mam jeszcze pytanie czym wypłukać resztki oleju z układu, czy woda z płynem do naczyń to dobre rozwiązanie ?


Benzyna :) myc wszystko benzyna najlepiej z nafta butelka do mycia okien ze spryskiwaczem i pskikasz po bloku tłoki myjesz w pojemniku recznie, przecierasz papierem nagar na tłokach miski olejowe takze czyscisz na cacy benzyna pędzlem mozna . no chyba ze masz rafinerie to "utop w benzynie na dzien" postaw zalane benzyna na jeden dzien w całosci wsztystkie czesci to wiekrzosc odejdzie sama a reszte juz sam obczyscisz :) tani a dobry bajer do zakładania tłoku w blok to :
-kawałek blachy giętkiej obwinac tłok z nowymi pierscieniami a to wszystko scisnac przyzadem do sciagania filtra oleju.(łancuszek z roweru zmontowany ze sruba do krecenia) włozyc to w blok i pukac w tłok lekko atak aby cały wskoczył do bloku i tak pokolei.
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2011, 13:45
Posty: 38
Skąd: Sieniawa
Auto: Mazda 323 f BA 1.5 16v

Postprzez MIRU » 27 mar 2011, 11:43

A co to za pierscienie kupiłes orginalne za 180pln ??
ps zaciskacz do pierscieni tłokowych mozna juz kiupic za 20pln więc nie wiem czy warto bawic sie z wywijaniem blachy
http://allegro.pl/zaciskacz-opaska-do-pierscieni-tlokowych-75mm-i1513664588.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez apocalips » 27 mar 2011, 12:32

meziu_23 napisał(a):np pierscienie oryg załątwiłem nowe po 180 zł komplet


180 zł na tłok czy 180 zł za wszystkie cztery tłoki ?
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2010, 20:53
Posty: 30
Skąd: Poznań // Inowrocław
Auto: Mazda 323f BA '96 1.5 11R

Postprzez meziu_23 » 27 mar 2011, 12:38

Na wszystkie 4 tłoki komplet . producent RIKEN JAPAN cena jest nie opodatkowana i bez marzy jaka sklep nazuca :) poprostu sa prosto z hurtowni za te po 250 zł co sa na forum to jest prawie to samo jedyna nazwa firmy .:) bo owych jest wiele np CTI , RIK , TP no i mniej polecana firma JC czy 4max. ale kazde to sa nowe i jakies granice swojej uzytecznosci maja, puki co zrobiłęm 3 tys i jedynie to tylko przez wyciek jaki ostatnio mi sie zrobił po udezeniu miska w asfalt (wybulony) to dolałem 2 setki. a wspomne o tym ze przez 70 km jechałem na 3 garach co takze jest duzym powodem łykniecia oleju.
Ostatnio edytowano 27 mar 2011, 12:48 przez meziu_23, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2011, 13:45
Posty: 38
Skąd: Sieniawa
Auto: Mazda 323 f BA 1.5 16v

Postprzez apocalips » 27 mar 2011, 12:48

Dzięki za info :) cały czas myślałem że 250 to jest cena za pierścienie na 1 tłok i wszystkie 4 to będzie 1000 zł :D hehe teraz remont mi sie przyspieszy o miesiąc :D
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2010, 20:53
Posty: 30
Skąd: Poznań // Inowrocław
Auto: Mazda 323f BA '96 1.5 11R

Postprzez meziu_23 » 27 mar 2011, 12:51

Dzięki za info :) cały czas myślałem że 250 to jest cena za pierścienie na 1 tłok i wszystkie 4 to będzie 1000 zł
zawsze sa w komplecie nie spotakłem sie z kupnem pierscieni oddzielnie bo one sa pakowane odpowiednio do tłoka bo kazdy pierscień ma inny kąt nachylenia na tłoku wiec złe załozenie nie pomoze w naprawie. jak ktos sie zna to wie o czym pisze
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2011, 13:45
Posty: 38
Skąd: Sieniawa
Auto: Mazda 323 f BA 1.5 16v

Postprzez MIRU » 27 mar 2011, 14:07

orginalne to chyba po 250 na tlok sa własnie a zamienniki tansze ale rik, npr dają rade :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez flywin » 27 mar 2011, 17:02

przecież za te 250 macie na 4 tłoki :p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez MIRU » 27 mar 2011, 23:15

zamiennik tak, orginały niestety nie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez michal_38 » 28 mar 2011, 13:03

MIRU napisał(a):zamiennik tak, orginały niestety nie


Ceny Carspeed :
Pierścienie kpl. Rik – 250zł
Uszczelniacze kpl. Takoma – 5złszt. (80zł kpl.)
Uszczelniacze Wałków OEM Mazda – 43zł szt.
uszczelka pod głowice OEM mazda – 100zł (akurat do nie z Carspeedu)
Uszczelka pod pokrywe OEM Mazda – 74zł
pasek rorządu OEM mazda – 125zł
Olej Mobil 1 – 75zł (4 litry)
Filtr oleju ok. – 20zł

To Moje ostatnie zakupy :) oprócz Pierścieni
Naprawa komputerów w prawie każdym zakresie szczegóły na PW :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2008, 10:22
Posty: 575
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323F Ba 98r. LE
Mazda 121 DB GLX

Postprzez MIRU » 28 mar 2011, 16:12

wiem po ile sa czesci bo kupuje je często :P ale dla porownania np szpilka głowicy ori ok 60pln/szt a zamiennik elringa +/– 60pln za pake :P pierscionki jakis czas temu chodziły w granicach tysiąca oczywiscie ori do z5 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez kamaro111 » 10 kwi 2011, 16:35

Jako że tematów wiele i zdania podzielone dodam swój temat który zapewne moderator usunie... <glupek2> ale przyzwyczaiłem się do tego.Na początku napiszę że forum jest do opisywania swoich przypadków doświadczeń itd tak mi się bynajmniej wydaje choć w tym przypadku napiszą usunięto z powodu powielania Tematu.Pozdro z tego powodu dla admina!!!
Wszyscy gadają że jak z5 kopci to wina pierścieni jak robisz głowicę zrób panewki i wymień pierścienie bo potem podwójna robota...badziewie prawda Panowie,każdy przypadek jest indywidualny i takie gadanie jest po prostu głupotą,posłuchałem forum kupiłem części na remont i oto co pokazało się podczas rozbiórki silnika
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/010 ... 49cbf.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/da6 ... fe51c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/318 ... f06be.html
jak widać na zdjęciach przyczyną jest przepuszczanie zaworów wydechowych spalanie oleju i w efekcie smuga dymu ,blok silnika nie nosi śladu progów jeszcze polata ;) pierścienie na tłokach są w idealnym stanie ruszają się i nie są zapieczone.Moja refleksja jest taka masz problem z kopceniem porannym? nie szukaj pomocy na forum rozbieraj swój silniczek i nie kupuj części na zapas bo ktoś Ci poradzi że to że tamto.Każdy przypadek jest indywidualny pamiętaj o tym , być może to moja ostatnia wizyta na tym forum ale Farciarz pamiętaj o naklejce spotkamy się w realu
Początkujący
 
Od: 4 sty 2009, 18:28
Posty: 13
Skąd: Bydgoszcz - Fordon

Postprzez Borys » 10 kwi 2011, 20:39

kamaro111 napisał(a):usunięto z powodu powielania Tematu.Pozdro z tego powodu dla admina!!!

Pozdro :P
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez rafał88 » 10 kwi 2011, 22:06

No fakt faktem. ja w tym tygodniu sie zabiore za swoj nie ma hu... we wsi. i biedzie widac co tam boli moja magdalenke.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez kamaro111 » 11 kwi 2011, 06:14

jak by co mam do oddania rikeny pierścienie cena 150zł komplet
Początkujący
 
Od: 4 sty 2009, 18:28
Posty: 13
Skąd: Bydgoszcz - Fordon

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323